Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites sistemini shimano'ya nasıl çevirebilirim

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında serhan aktaşgül tarafından paylaşıldı.

  1. serhan aktaşgül

    serhan aktaşgül Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Arkadaşlar öncelikle değerli bilgi ve tecrübelerinize çok güveniyorum.Salcano NG650 bisikletim var yaklaşık 4 aydır kullanıyorum.Bisikletimi ilk aldığımda herşey bana çok iyi geliyordu.Ancak kullanmaya başladıktan sonra ve diğer gruptaki arkadaşların bisikletlerini gördükten sonra üzerindeki parçalar bana batar oldu ve arkadaşların ve bu konu hakkında bilgi sahibi abilerimizin tavsiyeri kulağıma takıldı.Öncelikle Aynakolum shimano değil.Arka rublem ve aktarıcım tourney ve tz serisi.Vites ve fren kollarım tourney shimano serisi.Fren takımlarımda markasız V sistem.Jant göbeklerimde yine markasız.
    Şimdi sizlerinde tavsiyelerine uyup bunları bir anda çok para harcamadan shimano sisteme çevirmek istiyorum.(Aynakol,fren takımları ve ön arka göbekler)
    Bu çevirme işlemini parça parça yapmamda sakınca varmı ?
    Model farklılıkları herhangi bir uyumsuzluk yaratırmı.?
    Bu parçaları kendim değiştirebilirmiyim ?
    En önemlisi ve acil olanı hangisi olmalı sizce.Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...
     
  2. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    çok kapsamlı bir soru sormuşsunuz ama cevaplamaya çalışayım;

    İlk önce daha önce yapmadıysanız parçaları kendiniz değiştirmeyi denemeyin.Çok zor değil ancak püf noktaları var.Zaten göbekleri değiştirmek zor bir iştir ,jant tellerinin takılması akord vs.

    Disk frene geçecekseniz disk uyumlu,geçmeyecekseniz v fren uyumlu göbek almanız gerekli.

    Vites çekiş sisteminde ise dikkat etmeniz gereken konu sistemi kaçlı yapmak istediğiniz ile alakalı.Bildiğim kadar ile tourney 7 li sistem..7 li sistemde üst düzey parça bulamassınız..9 lu sisteme geçmenizi tavsiye ederim.Bunun içinde
    arka aktarıcı,ruble,zincir,vites kolunun aynı anda değişmesi gerekiyor malesef.9 lu sistem olarak shimano deore olabilir.

    Aynakol içinse yine deore serisi aynakol olabilir.
     
    serhan aktaşgül bunu beğendi.
  3. erol elbyk

    erol elbyk Üye

    Kayıt:
    22 Nisan 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bencede en uygun üst seviye vites sistemi deore yada xt xtr serisi,ben bir ara megarange düşünüyordum ama 9 lu rubleye gecmek hem serilik anlamında hemde düşük vitesde yokuş cıkarken iyi olacak çunki bizdeki 7 li de en büyük dişli 28 li 9 luda 32 olması lazım.ama şu an sorun yoksa ruble dişli sisteminizden farklı parcalara bakın derim mesela maşa gibi ben yakında bulabiirsem temiz ikinci el yada sıfır suntour xcr maşa alıcam yada muadili, şu an ng 650 deki mode marka maşa cidden cok kötü ne esnek nede tepkileri yeterli.

    ben bisikletimde gidon ve seleden memnun deildim seleyi daha geniş bir sele gidon ve gidon boynunu da easton ea 50 ve kalloy boyunla değiştirdim şimdi memnunum bir sonraki aşamam yukarıda belirttiğim gibi maşa olacak sonrada ya lastik yada göbekler değiişecek hayırlısı ile

    size tavsiyem görünümde değil daha cok işinize yarayacak ve en cok performans düşüklüüğü yaşadığınız parcadan işe başlamanız...
     
  4. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben specialized sirrus sport bisikletimin alivio olan 8li vites sistemini sram x7 9lu sistemle değiştirdim. Elimde kalan malzemeler de ziyan olmasın diye kadro arıyordum fakat bu memlekette kadro almak yerine aynı fiyata komple bisiklet alıyorsunuz aynı fiyata:D
    Neyse bir tane salcano ng650 bisiklet aldım, orjinal arka göbeği vidalı sistem olduğundan kasetli tip bir jant seti aldım ikinci el;) sonrada parçaları değiştirdik yeşil bisiklet gürsel bey ile birlikte. sele borusu, gidon boynu ve gidonuda değiştirdim aluminyum parçalarla, bunlar 15-20 liralık parçalar olduğundan hiç düşünmeden değiştirdim:) cts 26x1.5 lastik taktım üzerine, zaten arazi sürüşü yapma niyetim yok;)
    Bisiklet yeni halde iklen 14.650gr. geldi, bu değişiklerle birlikte 13.420gr. a düştü ağırlığı. Oldukçada akıcı bir halde şu an.
    Birde sram x5 ve truvativ firex ayna kolla birlikte de fiyat alın derim;) shimano takıntınız çok yok ise bu sistem deore den daha ucuza maloluyor vede daha hafif;)
    Direk sram a geçseydim bu ağırlık 13kg. civarı birşey olacaktı;)
    Çamurda sürüş yapmıyorsanız disk frene geçmenizi pek önermem, ama çamurda disk kaçınılmaz;)
     
  5. serhan aktaşgül

    serhan aktaşgül Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Bisikleti genelde %90 yolda kullanıyorum.Gidonda erol'un söylediği gibi değişmeli.Peki ben piyasadan herhangi beğendiğim bir gidonu yada gidon boynunu satın alsam uyumsuzluk olurmu yoksa standartmı ?