vites sistemi

Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
66
Tepki
14
Şehir
Ankara / Tuzluçayır
selamlar benim bi sorum olacak yanıtlarsanız sevinirim.
2000 model bianchi aspid kullanıyorum. uzun süre kullanmadıktan sonra tekrar kullanmaya basladım fakat vites ayarları olmuyor ve sesler geliyor pedala yüklendikçe.herhangi bir bisikletçiye gittiğimde arka attırıcının yayı işlevini kaybettiğini söyledi (shimano altus ) benim sorum yalnızca arka ve orta çark sistemini değiştirme imkanım varmıdır. bu arada arka çark 8 lı orta çark 3 lü. yardım ederseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim .SAYGILARIMLA
 
Scudo

Levent Sönmezer

Daimi Üye
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
291
Tepki
91
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Selam.
Var tabiki arkadaşım, eğer sistemi tamamen değiştireceksen 9 ve 10 sisteme geçebilirsin. Maliyetli olur ancak. Elindekini geliştirebilirsin. Arka değiştirici ve gerekli ise zincir değiştirmen yeterli olur. Birde bisikletinin ayarını işi bilmeyen insanlara yaptırma. Ara verdiğin için komple bakım yaptırmanda fazlasıyla fayda var.
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: berkay ulubay
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
66
Tepki
14
Şehir
Ankara / Tuzluçayır
@Levent Sönmezer

ilgin için teşekkür ederim zaten lastikleri yeniledim zar zor gri lastik buldum yeniledim iç lastikler yenilendi akort ayarı yapıldı 2 tekerinde teller değişti fakat dediğim gibi vites ayarı oturmadı bir türlü. bu arada 9 ve 10 sistem nedir açıklarmısınız size zahmet. teşekkür ederim
 

Batuhan İŞBİLİR

Daimi Üye
Kayıt
4 Nisan 2010
Mesaj
256
Tepki
71
Şehir
izmir
9 ve 10lu sistem rublede 9 ya da 10 tane dişlinin olması gerek. ben de eskiden de olsa aspidi uzun yıllar kullandım. benimkindeki vites sistemi 6x4 idi. ama tahmin ediyorumki 8x3 size yeterli olacaktır. eğer 9 ve 10 a geçmek istiyosanız bunun size en az maaliyeti 350TL civarında olup 1000-1500TL ye kadar gider.

Levent arkadaşımızın dediği gibi her parçayı tek tek değiştirebilirsin. ayarlarını da yaptıktan sonra size çok fazla masraf çıkarmadan yeni gibi olacaktır eminim.
 

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
gri lastik aramaya uğraşmasaydın, bisikletin orijinal halini korumak istiyorsun sanırım :) ama gerek yok yani; sen hangi parçayı istersen o durur bisikletin üzerinde.

bu arada dişlileri değiştirmene de gerek yok, arka aktarıcıyı değiştirsen sorunun çözülmüş olacak ;)
 
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
66
Tepki
14
Şehir
Ankara / Tuzluçayır
@Batuhan İŞBİLİR

hımm anladım benimki şuan 8 X 3 zaten . o zaman ben bianchi servisine götürsem daha sağlıklı olacak herhalde :D ilginize çok teşekkür ederim...
 
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
66
Tepki
14
Şehir
Ankara / Tuzluçayır
@Ahmet Can Yakışır

malesef öyle bir huyum var orjinalci bi insanım :D çok aradım bi yerde buldum yalnızca aldım hemen :D bugün ankara decathlona gittim matara aldım çanta aldım yavas yavas eski prılıtılı günlerine dönüyor :) arka attırıcıyı değiştirmem shimano olmak kaydıyla fiyatı ne kadar tutar acaba arka çark 8 li bu arada şuan altus shimano..
 

erdomsuper

Aktif Üye
Kayıt
19 Şubat 2010
Mesaj
197
Tepki
75
Şehir
MUGLA
@berkay ulubay

dostum aynı bisikletten benimde vardı.aynakolunu(ön dişli), arka dişli(ruble) ve de arka attırıcıyı değiştirmiştim.ama öyle aman aman bir performans artışı olmadı çünkü "bisiklet gerçekten ağır".senin en iyi yapacağın arka attırıcıyı değiştirmek (yaklaşık 25-30lira).eğer istersen ön çarkıda değiştirmek iyi olabilir(yaklaşık 50 tl) tabi eğer ön çarkıda değiştirirsen zinciride değiştirmen gerekir çünkü büyük aynakol (48 lik)taktırırsan zincir kısa gelecektir.benim san tavsiyem sadece arka attırıcıyı değiştir.saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: berkay ulubay
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
66
Tepki
14
Şehir
Ankara / Tuzluçayır
tavsiye için teşekkür ederim... benim amacım performans arttırmak değil zaten amacım orjinaline uygun olması çünkü keyif için hobi olarak kullanıyorum bisikletimi :) bu dediğin parçaları bianchi servisinden temin edebilirmiyim peki ?
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
@erdomsuper

Kısa gelmesinden ziyade, tüm dişliler eski zincirle beraber aşınmıştır. Bu kadar uzun zamandan sonra çekiş sisteminde değişiklik yapacaksanız 3'lü şekilde (ruble, aynakol ve zincir) değiştirin. Eğer sadece ruble ve zinciri değiştirirseniz, aynakol dişleri aşınmış halde olacağı için kısa sürede zinciri de kendine benzetir. Daha sonra da ruble dişlileri aşınmaya başlar veya pedal çevirirken vites değiştiriyormuş gibi atlamalar yapar.

Bu arada gri lastiklerin sürtünme katsayısı siyahlara göre daha düşük oluyor. Yani frenleme esnasında tekeri kilitlerseniz, gri lastik siyaha göre daha fazla kayıyor (özellikle asfaltta). Kısaca; gri lastikte frenleme mesafeniz artıyor diyebiliriz. Sanırım içerisindeki katkı maddelerinden kaynaklanan bir durum bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: berkay ulubay
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
66
Tepki
14
Şehir
Ankara / Tuzluçayır
hımm bilgiler için teşekkür ederim :) dediğim gibi bisiklet malzemesi hakkında fazla bilgim yok o yüzden orjinalliğini korusun diye gri lastik aldım :) bide vites sistemi için dediğiniz için parçalara baktım internet sitesinden çeşit çeşit model ve fiyat var. hangilerini tercih etmeliyim acaba çünkü ben öyle zevk için hobi olsun diye bisiklete binen bir insanım tek amacım bisikletim ilk alındıgı gibi olsun... SAYGILARIMLA...
 
Kayıt
14 Temmuz 2011
Mesaj
15
Tepki
1
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Merida
Ruble ve arka vites değişince vites kolu ile uyum sorunu çıkmaz mı ? Benim çok daha eski Meta m var yeni vites kolu denedik rubleye uymadı.