Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites Sistemi Değişiklik Önerisi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında OmrFrka tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bisikletimde şuan fabrika çıkışı shimano tourney vites sistemi bulunmakta bisikletimin modeli kron xc 150 disc ve arkadaşlarımla kron xc250 model bisiklet var ve kısa turlara çıktığımızda performans olarak benim bisikletimden daha iyi xc250 onun vites sistemi shimano altus serisi ve şunu fark ettim dönüşte bisikletleri değiştiğimiz zaman xc250 ile daha az yoruldum benim bisikletim baya yoruyodu ayrıca altus model sistemde vites geçişi benimkinden daha rahattı benimki baya zor geçiyodu vites değiştirmede ve bundan sonra vites sistemini komple değiştirmek istiyorum şuanlık kafamda olan sistem tek shimano deore oda biraz fiyatlı ,sizin önerilerinizi almak istiyorum abilerim ve arkadaşlar orta bütceli vites grup seti önerirseniz sevinirim☺️[​IMG]
     
  2. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sistemi komple değiştirmeden önce bakım yapmanızı öneririm. Modeller arasında öyle ahım şahım bir fark olmaz, ancak hafiflik ve çok çok (hobi kullanıcısının fark edemeyeceği derecede) az serilik farkı olur.

    Eğer vitesler sizi çok yoruyorsa ilk önce rubleyi değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Muhtemelen arkadaşınızın vites oranları sizinkinden daha geniştir, bu yüzden daha rahat gelmiştir.
    Vites geçişleri için de düzgün bir vites ayarı ve uygun yağ ile yağlama sizi oldukça rahat ettirecektir.

    Sırf "performans arttırmak" için vites sistemi değiştirmek boşa para harcamak olur. Yok, diyorsanız "arkadaş, benim hobim bu; harcayacağım para"; o ayrı bir şey. O zaman değişikliğe vites sistemi ile değil jantla başlamanızı öneririm, serilikte en önemli etmen janttır ;).
     
    mariokaldato ve VolkanÖzcan bunu beğendi.
  3. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Edip Dinçer sadece rubleyimi değiştiriyim o zaman ?

    Jant ve lastiklerim bunlar

    [​IMG]
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  4. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Önce frenler rahat mı bir bakın. Tekerler havada tutup elle döndürünce rahat dönmüyorsa frenler sürtüyor yada göbeklerde sorun olabilir. Lastik modelleri fark eder, lastik basınçları fark eder.
     
  5. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @SOZUAK hepsi iyi durumda denedim hepsini
     
  6. Tekere Fısıldayan Adam

    Tekere Fısıldayan Adam Mauntın Bayk

    Kayıt:
    13 Mart 2016
    Mesajlar:
    345
    Beğeniler:
    271
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    O kadroya çok fazla para harcama.
     
  7. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
  8. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bir de jantları değiştirip bakın. LAstikler aynı tip değildir. LAstik basınçlarına bakın. Tabi vites sisteminizin yavaş tepki vermesi ilk anda önemli değil önce zinciriniz ve zincir yolundaki elemanların temizliği, ayarı da önemlidir. Vites yavaş olabilir ama önce akıcı olmamanın asıl sebebini bulmalısınız ki çok para dökmeden bu iş çözülsün.
     
    mariokaldato, suat akman ve VolkanÖzcan bunu beğendi.
  9. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @SOZUAK siz bana hangi marka ve model jantları önerirsiniz
     
  10. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hayır arkadaşınızınkilerle değişim yapın izin verirse, duruma göre önce teşhis sonra tedavi.

    Mesela boşta rahat ama yükte sorunlu dönüyor olabilirler. Göbekler problemli olabilir. Örneğin aynı rampada pedallamadan o bisiklet ve sizinkini deneyin. İkisi de akıcı ise vites sisteminin temizliğini sağlayın. Sakız gibi olmuş yağ içindeki bir zincir ile aktarma dişlileri gücünüzü emebilir. Amortisörlerin sertlik farkı bile sebep olabilir. Siz eğer değişimi kafaya taktıysanız bilemem ama muhtemelen arka göbek vidalı ruble kullanır. Deore de kaset göbek kullanır. Bu da jantın değişimi demek ek olarak. Vites değişimi deyince yeni bisiklet fiyatına kadar gider. Çok masraf edersiniz. O yüzden sorunu bulmaya odaklanın.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  11. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @SOZUAK he tamam anladım verir tabiki deneyip yazarım tekrardan o zaman

    @SOZUAK ama yalnız şunu unuttum benim bisikletim 26 onunki 27.5
     
  12. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    O zaman lastikler sıkıntı tabi. Bir benzinlikte lastiklere üzerine de bakıp maksimum değerin 3-5 psi altında olacak şekilde hava basıp denermisiniz.
     
  13. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @SOZUAK tamamdır en kısa zamanda deneyip tekrardan yazacağım çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için
     
  14. VolkanÖzcan

    VolkanÖzcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Aralık 2008
    Mesajlar:
    547
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    Göktürk
    Seviye:
    Arkadaşların da bahsettiği gibi vites sitemi ile yorulman arasında bi bağlantı olmaz. Vites sistemin kaliteli olursa daha hızlı değişir, daha zor bozulur, daha hafif olur, ayarı daha uzun süre tutar o kadar.
    Lastikleri tam hava bastığına emin ol (elle değil, lastiğin üzerinde yazan basınç değerine göre bas), sele ayarını doğru yaptığına emin ol.

    Ondan sonra lastikleri (hem kaliteli hem de daha ince modele geçerek)(ve çok dandikse iç lastiği de), jantları, göbekleri ve aynakolu adım adım değiştirerek bisikleti hafifletebilir ve akıcılığını arttırabilirsin. Bu değişikliklerin sonu yok tabi :)

    Ama XC250 ile XC150 arasında fark vardır diyorsan bu büyük ihtimalle inik lastik veya kötü sele ayarından ötürüdür. Yoksa o bisikletler arasında o kadar fark yok diye biliyorum.
     
    suat akman bunu beğendi.
  15. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @VolkanÖzcan peki lastik değiştirmek istesem 26 lık hangi lastiği önerirsiniz siz şehir için
     
  16. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @OmrFrka

    Arkadaslarinda dedigi gibi Tourney ve Altus arasinda hissedilir performans farki yasatacak fark yok! Bisikletlerde birbirine yakin model ve seviyede.
    Oncelikle bakacaginiz;
    Fren ayari ve surtme sorunu var mi?

    Lastik cinsi, kalinligi, donme direnci acisindan verimliligi (lastik firmalari yayinlamissa), en onemlisi lastik hava basinci! Eger lastiginizde ideal hava yoksa tutunma yuzeyi ve surtunme artar, sizi yordugu gibi hizinizada etki eder...

    Aktarici modelleri yerine ruble ve aynakol dislileriniz esit mi? Eger farkli disli sayisinda rubleler ve aynakollar kullaniyorsaniz hissedilir performans farki yasarsiniz.

    Teker gobekleriniz ayni mi degil mi? Teker gobeginin kalitesi ve bakimli olmasi akiciligi ve performansi etkiler!

    Ergonomik ayarlariniz (sele, gidon vb.) dogru mu? Eger her iki bisikleti de oldugu gibi kullandiysaniz ve sele gidon ayari yapmadiysaniz belki siz hatali pozisyonda kullaniyorsunuz ve pedal cevirirken digerinde daha rahat ve verimli ilerliyorsunuzdur...

    Hepsini gozden gecirip ondan sonra ne amacla yenileme/yukseltme yapacaginiza karar verin ;)

    NOT: Arkadasinizin 27,5 sizin 26 jant oldugunu yazmissiniz. Bu durumda ilk kalkista siz avantajlisiniz, ancak hizlandiktan sonra o bisiklet avantajli. Kisacasi fizik kurali geregi capa bagli olarak ivmelenme farkliligi ve belli bir devire ulasinca, birim devirde alinan mesafe farki :)
     
  17. OmrFrka

    OmrFrka Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer Faruk Aydın
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @suat akman bisikletin ayna kol ve ruble dişlileri eşitmi bilmiyorum ama şuan herşey fabrika çıkışı yani 1 aylık bisiklet sele ayarları ve gidon ayarlarıda benim rahat şekilde sürebilceğim şekilde lastik basınç ayarını ben bilmiyorum aldığım bisikletci hava vurdu üretici firma bütün kullanılan malzemeleri yazmış bu bölümde [​IMG]
     
  18. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @OmrFrka
    Lastik yanaginda minimum - maximum basilacak hava degeri vardir. genelde 40 - 55 psi veya 40 - 60 psi civaridir. Maximuma yakin bir hava basarak farki gozlemleyebilirsin. Benzincilerdeki hava pompalari bu islem icin idealdir.

    Dis sayisi icin, eger uretici belirtmemisse bir dislide kac dis var oturup tek tek sayarsin. Aynakol veya ruble dislilerde kaclik oldugu yazabilir ama yazmiyorsa yapacagin islem soyledigim gibi. Her iki aynakol buyuk dislisi ornegin 44 luyse, en kucuk aynakol dislisi ornegin 22 liyse, arka ruble kucuk disli 11 li ve buyuk disli 32 liyse sorun vites ve dislilerden degildir. Yok dislilerin dis sayisi farkli ise performans farki buradan cikiyordur.

    Ayrica farkli kalinlik ve dis yapisinda lastik kullanimi da lastik basinci kadar etkilidir. Sen 2,00 disli mtb lastik kullanirken arkadasin 1,50 city lastik kullaniyorsa elbette daha rahat hizlanacak ve hizini daha az eforla koruyacaktir.

    Uretici butun donanım detaylarini yazmaz maalesef. Bakip kendin karsilastiracaksin...
     
  19. VolkanÖzcan

    VolkanÖzcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Aralık 2008
    Mesajlar:
    547
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    Göktürk
    Seviye:
    piayasayı takip etmiyorum maalesef pek. yukarıda bahsedildiği gibi sele/lastik havası/fren sürtmesi başta bisikletin ayarlarını kontrol ettiğinde zaten sanmıyorum şikayet edeceğini. bi bak bakalım diskler sürtüyor mu?

    bende ince sibop var, benzinci hiç kullanmadım o yüzden ancak forumda birkaç yerde benzincilerin basınç göstergelerinin çok hassas olmadığı söylendi. benzincide doldurup sonra basınç ölçme cihazları ile test edenler vardı, sanırım 5-10 psi fark çıkabiliyordu. yanlış hatırlamıyorsam benzinciler hep gösterdiğinden az basıyordu.
     
  20. Tuguj

    Tuguj Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2015
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Düzce
    Adı:
    Aykut Baykurt
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bende aynı bısıklet sahııbım bısey sorabılırmıyım acaba gobeklerde kafes mı onerırısınız(sanırım oyle adı )yoksa tek tek bılyelı sanırım denıyor oylemı onerırsınız farkı nelerdır bunların ?