Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

vites nasıl kullanılır?

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Fatih GEZER tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih GEZER

    Fatih GEZER Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    ankara-istanbul
    Seviye:
    ;) :rolleyes: sayın bisikletforum üyeleri,
    bisiklet üzerine zaman buldukça çokça makale okuyorum ve okudukça da ne kadar hatalı bisiklet kullanımım olduğunu anlıyorum yine geçen gün bir makale okurken vites kadroya daima paralel olmalıdır örneğin arka dişliler en küçükte ise ön dişlilerde de küçük te olsun eğer arka dişliler biraz daha ortalandıysa (sanırımı 4. veya 5. sırayı kastediyor) ön dişlilerde de 2. sırayı tercih ediniz ve arka dişlide büyük dişlide ilerliyorsanız ön dişlide de büyük olanı tercih ediniz türünden birşeyler yazıyordu... ve yine bir makale okurken kadansı sabit tutun yokuşlarda vites küçültüp düz yolda büyütmeyen gibi karmaşık şeyler yazıyordu... iyi de bunlar karmaşık şeyler değil ki demeyiniz çünkü karmaşık diyebileceğim şeyleri zaten aktaramıyorum çünkü akılda kalmayacak kadar karmaşıktı :D yani uzun lafın kısası '' vites nasıl kullanılır? '' bunu bir anlatabilir misiniz veya bunu güzelce anlatan bir makale linki koyabilir misiniz?

    bisikletforumda bunu yazmadan önce bu konuyla ilgili bir arama yaptım ve bulamadım eğer varsa konu kalabalığı yaptıysam lütfen kusura bakmayınız?

    Allah'a Emanet Olun... :)
     
    Mücahit Kıvrak bunu beğendi.
  2. Fatih GEZER

    Fatih GEZER Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    ankara-istanbul
    Seviye:
    en azından bir link verebilecek yokmu
     
  3. Fatih GEZER

    Fatih GEZER Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    ankara-istanbul
    Seviye:
    yardım lütfen en azından link
     
  4. BEYHAN

    BEYHAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Seyhan / ADANA
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bu konuda pro değilim azda olsa paylaşım bilgimi
    zincir öndişlinin en buyuk devrindeyken arka rublede zincir en kuçuk devrınde olacak veya ön dişlide zincir ortadayken arka rublede daha çok vitesi 3, 4, 5 kullan yanı hiç bir zaman zincir çapraz bir şekıl almasın zaten oyle bir durum olduğunda zincir ön aktarıcığa sürter
    ve vitesi pedal cevırmeden değiştirme pedal cevirerek vitesi değiştir
    bilmem analatabildin mi;)
     
    Fatih GEZER bunu beğendi.
  5. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Bir eklemede ben yapayım. Vites değişimlerini pedal devrini tam bulmadan yapmamalısınız. Eğer bisiklet devrini bulmadı ise ayna kol bacaklarınıza sert gelecek buda kadansınızı düşürecek ve kaslarınızı yoracaktır.
     
    Fatih GEZER bunu beğendi.
  6. Melike S. Ünver

    Melike S. Ünver Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
  7. Burak Coskun

    Burak Coskun Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    1.006
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bende farklı bir şekilde anlatıcak olursam
    devirli bir kullanım sırasında kendi tespitlerime göre,

    (ön dişli)ağırlaştırıcı 1 de iken 1-4 üncü vitesler
    (ön dişli)ağırlaştırıcı 2 de iken 4-6 ıncı vitesler
    (ön dişli)ağırlaştırıcı 3 te iken 7-8 inci vitesler en iyi kullanımlar olucaktır.
     
  8. Melike S. Ünver

    Melike S. Ünver Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Bence bu anlatım harika olmuş, teşekkür ederim.
     
  9. Emre Özhan

    Emre Özhan Forum Demirbaşı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bende kendi kullanımımı yazayım
    ön 1----agır arazi koşulları
    ön 2----şehir içi kısa yollar
    ön 3----uzun düzlükler uzun asfalt yollar
    arka dişlileride temponuza göre ayarlarsınız ben bunu yaparım
     
  10. ali özdemir

    ali özdemir Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    karabük
    bisiklet kolu nasıl çalışır
     
  11. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Nasıl bir sorudur bu. hiçmi bisiklet görmediniz...:brutal324
     
    Aybek Cihan bunu beğendi.
  12. Oğuzhan Kukul

    Oğuzhan Kukul Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    çapraz kullanma olayı açıklanmış bende başka bir şeylerden bahsetmek istiyorum.

    vites her araçta motorun her hızda etkili olabilmesini amaçlar. burda motor bacaklar oluyor. nasılki arabada 4000 devire çıkıp vites atınca 2000e düşüyor, bisiklettede vites yükseltince devrimiz yani kadansımız düşecektir. Ama bisiklette arabadaki gibi vites araları çok açık olmadığından (yani mesela rubleyi 3 ten 4 e atınca kadans 100 den 50 ye düşmüyor) kadansımızı sabit tutmada daha az zorlanırız. ama aynakol işleri bozuyor çünkü anakol dişlilerinin arasında çok fark var.

    Ben mesela eğer aynakol yükselteceksem rubledende 2-3 dişli yukarı çıkıyorum ki kadansım çok düşmesin. çünkü aynakolda ki aralıklar çok fazla ve bunu rubleyle telafi ediyorum.

    mesela ön 1 de arkada 6 te diyelim(yol bisikleti): önü ikiye attığım anda pedal direk ağırlaşacak ve eski kadansıma ulaşmam için hızlanmam gerekecek ve bu arada çok enerji harcayacağım. o yüzden önü 2 ye atarken arkayıda 4 e çıkarıyorum. böyle ilk vitesimle sonraki vitesim arasında çok fark olmadığından kadansımda fazla düşmüyor.
     
  13. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kesinlikle size katılıyorum. Yüksek devirde kullanan arkadaşlar bunu kesinlikle uygulamalı aksi takdirde devirde ve hızda ciddi düşüşler oluyor.
     
  14. Ahmet Kara

    Ahmet Kara Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Balıkesir/Akçay
    Seviye:
    Evet anlatım çok güzel olmuş teşekkürler.
     
  15. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    paylaşım güzel,teşekkürler
     
  16. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    katılıyorum :D
     
  17. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    benim bildiklerim şunlar yokuş çıkarken ön vites 1 de olsun ilk.

    ön vites 1 dey ken arka vites 1-2-3-4 de
    ön vites 2 dey ken arka vites 2-3-4-5-6(ön yüksek vitesinizin 1 altında)olabilir
    ön üçteyken arka 1 dışında hepsinde olabilir
     
  18. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ön üçteyken arka 1 dışında 2 de olursa zinciriniz 2 aya kalmaz laçka olur ve dişlileriniz aşınır. Arkadaşlarında dediği gibi

    1 - 1, 2, 3, 4
    2 - 4, 5, 6
    3 - 5, 6, 7 varsa 8 :)
     
  19. Cem Şentin

    Cem Şentin Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    1.333
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Anlatımınız gayet eğitici. Ama bisikletim 15 vitese sahip. Bana göre solda 3, sağda da 5 vites kademesi var. Hangi durumlar için hangi kombinasyonları kullanmam gerek ?
     
  20. Deniz Onur SARIOĞLU

    Deniz Onur SARIOĞLU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Kuşadası
    Seviye:
    Ön 1----1,2
    Ön 2----2,3,4
    Ön 3----4,5

    Pro değilim fakat bu şekilde olması gerekir