Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites kullanımıyla ilgili basit ama çok önemli bir ayrınıtı -hatta hata

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında encralis tarafından paylaşıldı.

  1. encralis

    encralis Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mart 2008
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    İSTANBUL Çerkezköy
    Seviye:
    Önce özet:
    Yanlış vites kullanımı dişli ve zincire zarar verir.
    Geçenlerde yolum Delta'dan geçerken, içeri girdim.
    Kapının çıkışında kitapçıklar vardı.
    İçinde çok güzel püfler vardı.
    Arazide bisiklet kullanımı, rampa inme, çıkma, vs...
    Hızlıca sayfaları atlarken bir vites şeması gördüm ve bilmediğim bir şey öğrendim.
    Bilenler mutlaka vardır, bilmeyenlerin de az olmadığını düşünerek yazmaya karar verdim.
    Şemada
    Ön dişlide
    Zincir 1. dişlideyken arkanın 1. veya 2. dişlide olması
    Zincir 2. dişlideyken arkanın 3. veya 4. dişlide olması
    Zincir 3. dişlideyken arkanın 5. veya 6. dişlide olması
    Gerektiği yazıyordu.
    Sebep: Misal ÖN:1 ARKA:8'de olduğu zaman zincir ön dişliden çapraz bir şekilde çıkıyor ve dişlinin yenmesine sebep oluyor.
    Bisikletinizi ters çevirip bunları deneyip görebilirisiniz.
    Dişlerinizin sağlığı için önemli bir ayrıntı.
    Benim bisiklet 24 olduğu için ideal vitesler
    ÖN 1 ARKA 1-2-3
    ÖN 2 ARKA 4-5-6
    ÖN 3 ARKA 7-8
    24 Vites oldu mu şimdi 11 Vites :D
     
  2. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Bu kadar katı olduğunu sanmıyorum. Yani

    ÖN 1 ARKA 1-2-3-4
    ÖN 2 ARKA 3-4-5-6
    ÖN 3 ARKA 5-6-7-8

    kabul görür gibi geliyor bana... Ben de sürüş anında özellikle dikkat ediyorum, çok çapraz olmadığı sürece problem olmaz gibi geliyor. Hatta ÖN 2'deyken arkayı 2-7 arası kullanmak dişlileri o kadar zorlamıyor sanırım...
     
  3. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Benim ruble de 8 li. Ön 2. dişlideyken arkayı genelde 6. dişliye kadar kullanırım. 7. dişliye düşürdüğümde olur. Yerine göre, hızını aldıktan sonra zaten önü 3. dişliye çıkartıyorsun. Öndeki en ufak dişliyi de fazla kullanmam. Rampalar ve dik yokuşlar hariç tabi :D
     
    UMUT ALAÇİÇEK ve jevix bunu beğendi.
  4. NightHawk

    NightHawk Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Ankara 100.Yıl
    Seviye:
    Pratikte zorlanmadan kullanılabilecek vites bisikletin toplam vitesinin yarısından az, zincir ve kaset ömrünü uzatmak için doğru bir yaklaşım.
     
    jevix bunu beğendi.
  5. nadir

    nadir Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2005
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    acıbadem
    Seviye:
    Doğru bir kullanım. Ben de arada zincire bakarım dalgınlıkla paralelliği bozulmuş mu diye.

    Benim de eklemek istediğim yokuş çıkarken veya pedala çok yüklenmesi gerektiğinde vites değiştirilmemesi. gerekiyorsa hafif bir hızlanmadan sonra vites uygun duruma düşürülmeli, pedal hafifçe çevrilmelidir.

    Yoksa yokuş çıkarken vites düşürüp pedal basınca çıkan "çat-çut" sesleri hiç hoş değil.
     
  6. rıdvan

    rıdvan Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ocak 2008
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ben bmx biniyorum bmxlerde vites yok ama bunu da bilmiyordum açıkçası şimdi vitesli bisiklet kullanan arkadaşlara bunu tavsiye edeceğim çok teşekkürler:)
     
    jevix bunu beğendi.
  7. İlker Gök

    İlker Gök Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2005
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    bianchilerde "bisikletinizi kullanma kitapçığını okumadan kullanmayın" yazıyor gidon boyunlarında ve vitesin doğru kullanım şekli encralis arkadaşımızın belirttiği gibi açıklanmış. paylaşım için teşekkürler.
     
    jevix, honour92 ve encralis bunu beğendi.
  8. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bence de
    ÖN 1 ARKA 1-2-3-4 olabilir,
    ÖN 2 ARKA 2-3-4-5-6 olabilir,
    ÖN 3 ARKA 6-7-8-9 olabilir..
    bu da benim kullanış tarzım :D
     
    UMUT ALAÇİÇEK ve jevix bunu beğendi.
  9. himes

    himes Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2008
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    böyle gelmiş böyle gider bende:)yüksek vitesleri severim kendimi araba kullanır gibi hissederim vitesleri değiştirince,11 vitese düşmesin ama zincirn zorlandığı çok hissediliyo ön 1,arka 8 deyken özellikle
     
    encralis bunu beğendi.
  10. TheflyingfalcononTEM

    TheflyingfalcononTEM Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2006
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    223
    Şehir:
    İstanbul - Balmumcu
    Seviye:
    Encalis arkadaşıma katılıyorum, bir kez daha hatırlatıp, bilgilendirdiği için teşekkür ederim, diğerlerini, acaba olacak mı diye denemek bile son derece gereksiz ve yanlış bence..Eğer vitesli bisikletin bir alfabesi olacaksa "A" harfinde bu konu olmalı..
     
    encralis bunu beğendi.
  11. Koray Karaman

    Koray Karaman Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.123
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    Çok yararlı bilgiler.Paylaşım için teşekkürler.
     
    encralis bunu beğendi.
  12. murty

    murty Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.373
    Beğeniler:
    1.227
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    pedal cevirmeden vites degitirmeyin en buyuk surutunme bu esnada oluyor,zincirin capraz olmasi konusuna gelince,bende his olusuyor blmiyorum hic hisetmiyormusunuz? resmen gicir gicir...
     
    encralis bunu beğendi.
  13. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    gerçekten yarrarlı oldu teşekkürler
     
    encralis bunu beğendi.
  14. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    Bide şu konu var.Hızlı pedal çevirirken nasıl zincir attırıyorsunuz.?Yani vites attırırken pedal çevirmeye(hızlı)devam ediyormusunuz yoksa saniyelik bir duraklama yapıyormusunuz.?Ben vites attırırken saniyelik beklemeler yapıyorum böylece zincirde ve dişlilere zarar vermemiş oluyorum:)
     
    encralis bunu beğendi.
  15. Speker

    Speker Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yokuş çıkıyorsam : biraz tempoyu yavaşlatıyorum geçiş anında
    Düz yol ise : pedal çevirme hızımı koruyorum (arttırmıyorum)

    Vites değişimini, kararlı, seri bir hareketle yapmanın daha sorunsuz geçiş sağlayacağını düşünüyorum.
     
    tugrulboraerkil ve encralis bunu beğendi.
  16. NKORHANK

    NKORHANK Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2008
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Kozyatağı
    Seviye:
    Benim kombinasyonum da aynen budur. Bu hafta ki sayısal lotoyu tutturduk galiba.

    Ben bisikleti ters çevirip sesi dinliyorum gozle çapraz değil gibi gelen yerde ses geldiği oldu. Ses varsa surtunme vardır.
     
    encralis bunu beğendi.
  17. NKORHANK

    NKORHANK Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2008
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Kozyatağı
    Seviye:
    Yıllar evvel bir mtb yi sokup tek vites kontra pedallı bir bisiklet haline getirmiştim. Tabi bunu yaparken kontra pedalı eskiciden aldığım bir çocuk bisikletinin arka gobeği sokerek temin ettim ki , bu herhalde pekçok kurala aykırıdır. Keza çocuk bisikletinin gobeginin delik sayısı ile 26 inch mtb nin delik sayısı farklı vs.

    Daha onemlisi tamirci bunu yapamazsın kontra pedalın dışlisi ve kullanılan zinciri kalın olur demişti (Doğrudur ) Fakat ben uyguladım mtb dişlisi o kontra pedalı kaldırdı surtunme yapmadı ustune ustluk acımasız kontra frenlerimde en ufak bir sorun çıkarmadı ( zincirim sitede konuşulan standartlara gore 3cu sınıf market bisikleti zinciri idi)

    Bu zincirin gerçekten kırıldığı oluyor mu yoksa bu sadece bir efsane midir.

    Bu ornege ragmen zinciri kıramamış bir kişi olarak soruyorum.
     
    encralis bunu beğendi.
  18. m3rTSedoNa

    m3rTSedoNa Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Mersin
    Seviye:
    Gerçek Vites Kullanmımı budur eğer bunu dışında kullandıktan snra kulak kırılması eğiLmesi zincir geriLmesi ve ardından kopması düşlilere zarar gibi olaylar ortaya çıkıyor kendimden biLiyorm :D
     
    encralis bunu beğendi.
  19. Ali AKTAŞ

    Ali AKTAŞ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    1.027
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Bende ufak bir hatırlatma yapayım muhtemelen biliyorsunuzdur,

    ÖN: 1 ARKA: 8-9- yada 10 kaçlı rubleyse bu şekilde kullanımı PARK VİTESİ olur.
    yani bisikleti kullanmayacağınız zaman ön 1 de arka rublede de en küçük dişlide bulunsun ;)
    ______________________________________________________________

    ALİ AKTAŞ
     
  20. ugurcani

    ugurcani Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    biskiye
    Seviye:
    bunu bisikletimin garnti belgesinde görmüştüm