Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

vites kullanimi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında aynakol tarafından paylaşıldı.

  1. aynakol

    aynakol Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    27 Eylül 2015
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    hakan
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Merhaba arkadaslar.vites kullanimiyla ilgili bir kac sorum olacak.
    aynakol buyuk dislideyken arka ruble en kucuklerde 5 kadar...
    aynakol kucuk dislideykende arka ruble en buyuk disliden 5 e kadar kullaniyorum
    caprazlama olmamasi icin yani ayni yonlerde olmasi icin...
    Ancak yol yarislarini izledigimde pro sporcularin ayna buyukdeyken arka rubleninde en buyukte oldugunu gordum yokuş cıkarlarken.yani zincir çapraz konumda olur bu sekilde.zincirin kopması yada ömrünun kisa oldugunu bildigimi saniyorum.ben mi yanlis biliyorum.degerli yorumlariniz icin simdiden tsk ederim.
     
  2. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.497
    Beğeniler:
    1.800
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    @aslanpençesi Prolara bakma sen. Onlar gerektiğinde her yarış için zincir değiştirirler hatta bir kaç defa.
    Bizim ise maliyetten dolayı öyle bi imkanımız yok. çapraza düşmezsek sıkıntı yaşamayız.
    ama bu değildirki senin kullanımına birileri müdahale etsin. neticede arka artırıcı,zincir,aynakol kırılma oranı yüksek olur.
     
  3. nuruasakir

    nuruasakir Forum Bağımlısı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    recep
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    zincir neysede aynakol ve arka attırıcı cok para
    bu olaylarda ısının kılosuna gorede yıpranma cok farkedıyo zayyıf oldugum ıcın akord yaptırmak nedır bılmem aynı sekılde zıncır atırıcı da boyle
     
    hogutmen bunu beğendi.
  4. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Küçük/küçük kombinasyonundan kaçınsam da ben bisikletimin her vitesini kullanıyorum. Zincirin ömrünün kısaldığı doğru olabilir ama birkaç kilometre çapraz kullanım yüzünden zincirin kopacak hali yok.
     
    Hamit.Ç, hogutmen ve aynakol bunu beğendi.
  5. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben henüz çaylağım. Onu bunu bilmem de benim tek bildiğim şey bisikletin de her ürün gibi çok zorlanmaması gerektiği. Bunu da yaşayarak öğrendim. Şehir bisikleti kullanıcısıyım. İki kez jant teli kırığı nedeniyle tamircilik oldum. Mazgallardan, kasislerden geçerken yavaşlamaz, hafif ayağa kalkmazdım. Lastiğim 700*38c. Ona güvenirdim. Lastiğim de üst limit şişkinliğinde olurdu. Artık kasis görünce yavaşlıyorum. Otururken bile her an kalkacakmış gibi oturuyorum. Seleye ilişiyorum resmen. Lastiğimin havasını orta seviyeye çektim. Bekliyorum bakalım bir sonraki jant teli kopması olayı ne zaman gerçekleşecek. Bisikletin bu kadar narin olacağını bilmiyordum.

    Hadi bir tartışma konusu daha açayım izninizle . Şimdiki bisikletler atıyorum 90'ların 80'lerin bisikletlerine göre daha mı narin? Onlar daha mı sağlamdı? @Murat B.

    @nuruasakir Demek kilo akordu etkiliyormuş. Hiç bilmiyordum. Etki etmez sanıyordum. Daha dikkatli olacağım. Ne bileyim burada bir topikte bir 150-200 kg. lik bir bisikletçi gördüm yol bisikleti üstünde demek ki. Herşeyi gerçek sanmamak. gerçek olsa bile doğru sanmamak lazımmış. :)
     
  6. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.036
    Beğeniler:
    4.561
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Fazla kilo elbette ki bisiklet için bir sıkıntı. Yani bisiklet 150-200 kiloyu da taşır ama ömrü kısa olur.
    Aynı şekilde hafif bir sürücü olarak bisikleti zorlamak da bir sorun.
    70 kilo bir bisikletçi olsak da sert bir kasise girdiğimizde bir anlık da olsa bisiklete korkunç bir yük bindirmiş oluyoruz.
    Tabi bu bisiklet üzerinde sürüş keyfini de etkilenmemli. Bisikletçilerin canı sağolsun. Tamirler, kırılma ve bozulmalar elbette olacaktır.
    Fazla içiniz gitmesin derim, yani seleye rahat rahat oturun.
    Keyifli sürüşler...
     
    hogutmen bunu beğendi.
  7. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Ahmetgitar 94 kg den 2 ayda 82 kg'ye indim. Yaklaşık iki aydır aynı kilodayım. Bir hafta önce iki gün arayla kırıldı. Kilolu iken o arada olan olmuş desenize. Yormuşuz. 70 kg'ye inene kadar zorlamayacağım. İnsan arıza çıksın istemiyor. Her an bisikletçiye gidilmiyor. Yoksa gideriz.

    Sırf makinem bozulmasın diye Calgon ürününü kullananlar varmış diye okumuştum bir yerlerde o geldi aklıma. Benimki de öyle bir refleks demek ki.
     
  8. nuruasakir

    nuruasakir Forum Bağımlısı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    recep
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bisilet parçalarının belli bir ömrü vardır zincir mesela takribi 5000 km diye biliyorum 96 model mtb ise çapraz kullanmama ragmen 5 binden fazla yol gittim bunun yanında akodlar da öyle ki bozuk yollarda refleks olmustur ayaga kalkarım ki esasen işin zevki de burada gerektiğinde zıplarsın normal kulanıcılardan seni ayırır bunlar
    ama kırılana yamulana da can sıkma sonucta sen kırdın kullandın ömru bıttı parca tı degıstır yenı parcaların tadını almaya bak