Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites Kullanımı-Şehir Trafiği-Tempo

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Güney Mertkan tarafından paylaşıldı.

  1. Güney Mertkan

    Güney Mertkan Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    Bir bisiklet almak için piyasayı araştırdığımızda, bisikletlerin neredeyse hepsinde, temel çalışma prensibi yandaki şemada gösterildiği gibi olan bir vites grubu çıkar karşımıza. Esas olarak spor amaçlı yapıldıkları için, bu vites mekanizmalarını iyi kullanmak özel bir dikkat ve beceri ister.
    • Yandaki şemada gördüğünüz en küçük vitesle (1) en büyük vites (13) arasındaki açıklık çok fazla olduğu için, her koşulda, her hızda bisiklet üzerinde durabilmeyi ve pedal çevirmeyi olanaklı kılar.
    • Vites aralıkları, her hızda uygun tempoda pedal çevirmeyi sağlayacak kadar sık olduğu için gücünüzü gayet verimli kullanırsınız.
    • Mekanizma basit, montajı kolay olduğu için, ucuza üretilir ve yaygın olarak kullanılırlar.
    Ancak, şehir trafiğinde, normal koşullarda bu vitesi—daha doğrusu vitesleri (ön ve arka)—verimli kullanmaya kalktığınızda, yıllar boyu deneyimden geçmiş bile olsanız, deyim yerindeyse, eliniz ayağınıza dolaşır. Değme yarışçı bile bisikletiyle trafiğe daldığında, vites değiştirmekle uğraşacağına, orta bir viteste pedala asılmayı tercih eder.
    Dağ bisikletçisi dik patikaları tırmanırken bisikletin üzerinde durmaya çalışır; yarışçı düz yolda hız yaparken yüksek devirde pedalının boşalmasını istemez; her ikisi de bu vitesleri gayet iyi kullanabilir ve yararını da görür.
    Şehir trafiğinde giderken, kavşak, trafik ışığı, duran kalkan araçlar, yola çıkan yayalar derken, ne hız yapabilir ne de tempo tutturabilirsiniz ve o karmaşık vites mekanizması tam anlamıyla işlevsiz kalır.
     
    aziz otkur bunu beğendi.