Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites Kolu Montajı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında RAHMİ tarafından paylaşıldı.

  1. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Herkese merhaba. Ben forumdan bir arkadaştan shimano nun fren-vites kolunu aldım. Daha önce hiç bunların montajını yapmadım. Fren kısmını halletmek kolay da vites telini felan bağlamanın nasıl olacağını bilmiyorum. Nasıl yapılacağı hakkında bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum. Teşekkürler..
     
  2. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    hangi model olduğunu söylerseniz daha çabuk yardım alırsınız örneğin st-ef50 gibi . . .
     
    RAHMİ bunu beğendi.
  3. İlker Özdemir

    İlker Özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2010
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hangi marka hangi model hatta eğer forumda ilanı varsa onu verirseniz çok daha rahat yardım edilebilir Bu arada güle güle kullanın
     
    RAHMİ bunu beğendi.
  4. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    [​IMG]
    Link yenilendi arkadaşlar öbüründe sorun vardı..

    İşte arkadaşlar bahsettiğim vites-fren kolu bu. Fotoğrafın boyutu biraz büyük de kusura bakmayın artık..
     
  5. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Önce gidondan elciklerinizi ve vites kolunuzu sökün.Vites kolunuz vidayla bağlanmışsa düz-yıldız tornavidayla sökebilirsiniz.Eğer L tip ise ( veya alyan tabir edilir ) genelde 5mm alyan ile sökülür.Vites kolunuzu sökerken tabi ki arka aktarıcının ve ön aktarıcının telini sökmelisiniz.Telleri sökmek için uygun anahtar yoksa pense ile de sökebilirsiniz.Telleri söktükten sonra vites-fren kolunuzu gidona monte edin.Bu da aynı şekilde 5mm alyan anahtarıyla tabi ki fazla sıkmayın dişleri yalama edebilirsiniz.Kolu monte ettikten sonra vites tellerini dış kablolardan geçirirken yağlamanız iyi olur gres yağı en ucuz yollu ve uygunu olur.Telleri geçirip her ikisini de aktarıcılara ulaştırdığınızda aynakolun 1de yani en küçük dişlide rublenin de en büyükte yani diş sayısı en az olan bölümde olmasına dikkat edin.Vites-fren kolunuzun da sol kol 1 konumunda,sağ kol da 7de 8 li sistem ise 8 9 lu sistem ise 9 da olmalı. . . Sonra iş bildiğimiz vites ayarı. . .Aktarıcılarda bulunan H ve L ayar vidaları aktarıcıların sağa sola gidebilecekleri maksimumu belirler bu ayar vidalarıyla önce aktarıcıların hareketi sınırlarınır.Sonra teller aktarıcıya aşırı gergin ve aşırı gevşek olmamak şartıyla bağlanır.Vites değiştirdiğinizde aktarıcıda hareket yoksa kolun üzerinde bulunan ayar tamburuyla daha da gerersiniz.Bu ayar kısmı ne kadar anlatsam da tecrübeniz yoksa yapamayabilirsiniz o size kalmış bisikletçiye de yaptırabilirsiniz frenleri yapabilirim demişsiniz resimsiz olarak anca bu kadar anlatılabilir sanırım :) yine de soracağınız bir şey olduğunda sorabilirsiniz . . .
     
    ilkcan çağdaş ve RAHMİ bunu beğendi.
  6. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim. Yarın inşallah yapacağım sizin bahsettiğiniz şekilde. Bir sorun olursa da yine sorarım. Tekrar teşekkürler..
     
  7. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Bugün şu işi yapayım dedim. Tellerin attırıcıya bağlı olduğu yerdeki somunu sökemedim, yanımda anahtar yoktu. Pense ve ing. anahtarı da işe yaramadı. Yarın anahtar bulup tekrar deneyeceğim.
     
  8. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ozan kardeş,şurda bir yanlışın var;"aktarıcılara ulaştırdığınızda aynakolun 1de yani en küçük dişlide rublenin de en büyükte yani diş sayısı en az olan bölümde olmasına dikkat edin."burada kırmızı ile işaretli yer "en küçükte"olması gerekir.
    Ayrıca eklemek istediğim,zincir dişlilerde bu konumlardayken,vites teli penseyle hafiften gerdirilir ve teli sıkan somun/civata sıkılır.
    Ozan ın anlattıklarının çoğu doğrudur,katılıyorum.:)
     
  9. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Şimdi ruble kısmı biraz sakat :) Mesela sizin dediğiniz gibi arkadaşa rubleyi en büyüğe alın deseydim diş sayısı olarak algılayıp gerçekte en küçük olan ( 30-32-34 gibi ) dişliye alabilirdi zinciri yanlışlıkla.O yüzden '' en küçük '' deyimini kullandım ruble için ama merak etmeyin sizin dediğinizi de çok iyi anladım ben doğrusunuz.