Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites kolu değişimi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Melih AÇIK tarafından paylaşıldı.

  1. Melih AÇIK

    Melih AÇIK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2011
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Şırnak/Silopi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Selamlar. elimde şuan kullanıma hazırladığım bir bisiklet var. 3 * 7 vites sistemine sahip ve vites/fren kolları döndürmeli olanlardan. bunun yerine 3 * 8 olan eski vites/fren kollarının takmam mümkün müdür?
     
  2. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Arka viteste bulunan h ve l vidaları ile vitesin hareketini dişlilere göre kısıtladıktan sonra mümkün. Yeter ki kazara 1. veya 8. vites konumuna getirince arka aktarıcı hareket etmesin.

    Vites kolunu 8'li takınca kol ve dişli konumları şöyle olacak:

    Vites Kolu / Zincirin Bulunduğu Dişli
    1 / 1 (en büyük dişli)
    2 / 2
    3 / 3
    4 / 4
    5 / 5
    6 / 6
    7 / 7(en küçük dişli)
    8 / 7(hala en küçük dişli)

    Not: vites kolu 8, dişli 7. konumdayken vites telinde bollaşma olacaktır.
     
  3. Melih AÇIK

    Melih AÇIK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2011
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Şırnak/Silopi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yani olabilir.. peki hiç 8 e geçirmezsek bir sorunla karşılaşmayız sanırım öyle mi? yada bir sorunla karsılaşırmıyız herhangi bir şekilde?
     
  4. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Dediğim gibi. h ve l vidaları ile vitesin ayarını kısıtlamak lazım. Ki normalde zaten bunlar kısıtlı durumda olmalı. Yani 8. vitese kolu attığınız zaman vites hareket etmemeli. h veya l vidası (hangisi alt limiti ayarlıyor tam hatırlamıyorum şimdi) ile yaptığınız kısıtlama vitesin hareketini engellemeli.
     
  5. Melih AÇIK

    Melih AÇIK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2011
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Şırnak/Silopi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    anladım gibi kısmen. yarın deneyeceğim bakalım.
     
  6. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Aslında basit iş. Belki ben karmaşık anlatmışımdır. Ama tüm püf nokta o bahsettiğim h ve l vidalarında bitiyor. Bu iki vida ile vitesin gidebileceği en üst ve en alt noktaları belirliyorsunuz. Aradaki mesafeyi telin ileri-geri gitmesiyle vites kolu ayarlıyor. Sadece zincirin en üst dişliden jant tellerine veya en alt dişliden kadroya atlamasını önlemiş oluyorsunuz bu iki vida ile. Böylece vites kolu üzerinde bulunan bir adet vites kullanılamaz duruma geliyor. Kol elle hareket ettirilebiliyor ancak vitese hiçbir hareket veremiyor.