Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

vites grup set değiştirmek ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Anıl Güngör tarafından paylaşıldı.

  1. Anıl Güngör

    Anıl Güngör Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhabalar;
    aklımda bir kaç tane soru mevcut, daha önce bunu tecrübe etmiş olan arkadaşların yardımını bekliyorum
    ilk sorum şudur bisikletim kadrosundan tekerleklerinden memnunum fakat vites sistemi vasat komple değiştirmek maddi olarak mantıklımıdır? (shimano alivio düşünüyorum) şundan soruyorum hiç uğraşma yeni bisiklet al diyenler oldu.
    ikinci sorumda şudur oldu ki karar verdim değiştirmeye bisikletime uyup uymayacağını anlamak için kilit noktalar nelerdir neye dikkat etmek gerekiyor
    diyelim ki uyanı buldum, bunu temin edip içim rahat şekilde bisiklete monte ettirebileceğim yer önerisi varmıdır :)
    çok teşekkürler şimdiden.
     
  2. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Şuanki vites sisteminiz nedir ?
     
  3. Anıl Güngör

    Anıl Güngör Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ön aktarıcı Shimano Tourney
    arka aktarıcı Shimano SIS
    vites kolları sram ucuz ürünlerinden bir tanesi
    aynokoluda oldukça kalitesiz.
     
  4. Yusuf Ziya Özen

    Yusuf Ziya Özen Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    Donanma Kenti Gölcük
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhabalar,
    Bisikletiniz hakkında bilgi vermediğiniz için komple vites sistemi değişikliğinin maddi boyutu ve size katacakları hakkında net birşey söylemek doğru olmaz. Fakat Alivio grup set düşündüğünüzden şimdiki vites sisteminin daha alt seviye olduğunu düşünmekteyim. Şuanda kullandığınız vites sistemi ayna kol 3 lü, ruble 8 liyse yeni alacağınız sistemde bu şekilde olursa vites kollarını değiştirmeden kullanabilirsiniz. Dişli sayısında oynama olursa vites kollarını da değiştirmeniz gerekli. Benim önerim ise bisikletinizin kadrosuna güveniyorsanız vites sisteminizi değiştirin. Yoksa vereceğiniz paraya yazık olabilir.
    Kişisel fikrim günlük kullanımda vites sistemlerinin performansa çok fark katmadığı yönündedir.
     
    Tunakan Önen bunu beğendi.
  5. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    :) Vasat dediğiniz attırıcı ile 2500 KM devirdim hala onu kullanmaktayım ve birçok arkadaşımız 10000 km'yi geçmiş :) sana tavsiyem başkaların bisikletin alivo,deore görüyosun diye değiştirmek istiyorsan boşver geç onları :) ama aynakolun madem kalitesiz onun yerine shimanonun bir aynakolunu takabilirsin :)
     
    sabihavni ve BFOkuru bunu beğendi.
  6. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Mevcut cekis sisteminize ve vites sisteminize gore degisim maliyet ve zahmeti degisir. Genel olarak uyumlu sistemler asagidaki gibidir. Bunlardan birisi uymazsa diger sete gecmek icin gereken duzenlemeler yapilir:

    On aynakol genelde 2'li veya 3'lu yapraktir. Yerine yine ayni sekilde aynakol takilacagi icin aktaricinin ve vites kolunun degismesi gerekmez. Buyuk disli capina gore aktaricinin saglikli calismasi icin kadro uzerindeki konumunu yukari asagi kaydirmaniz gerekebilir.

    6-7-8'li ruble (arka kaset) varsa ve yine ayni sekilde bir kaset takilacaksa aktaricinin ve vites kolunun degismesi geekmez.
    Ya da ayni sekilde 6-7-8'li aktarici ve vites kolu ust modele gecilecekse, 6-7-8'li ruble kullaniliyorsa baska degisim gerekmez.

    9'lu sisteme terfi edilecekse; Jant göbegi degisir, bu nedenle jant yeniden orulur, 9'lu aktarici ve vites kolu alinir, 9'lu zincir alinir.
    10'lu sisteme terfi edilecekse; Jant göbegi degisir, bu nedenle jant yeniden orulur, 10'lu aktarici ve vites kolu alinir, 10'lu zincir alinir.

    Asagida bir konudan alinti var onu okuyun biraz daha fikir sahibi olursunuz.

    "Ruble setleri genel olarak 6, 7 ve 8 olarak yaygındı. Bu setler özel bir teknik detay yoksa, kaset modeller ise teker göbeği değiştirilmeden uyarlanabilir. Ayrıca bu sayıdaki rublelerde zincir değiştirmeniz gerekmez. Ancak zincire dair alttaki ek açıklamayı okumanızı öneririm.
    Ancak 9’lu, 10’lu veya 11 li rubleye geçecekseniz, zinciri değiştirmeniz gerekecektir. Çünkü 8’li sistem sonrası Tum sistemler için zincir kalınlığı farklılaşır ve uyum sorunu yaratır.
    Arka ruble değiştiğinde vites sayısına uyumlu olarak yeni vites kolları ve arka aktarıcı almanızda gerekecektir.

    ZİNCİR
    kullandığınız vites sistemine Gore zincir kalınlıkları farklıdır. Bu nedenle ruble setinizi 8 dişliden daha yüksek modele çıkaracaksanız uygun zincirde almanız gerekecektir.
    Vikipedia’da zincir kalınlıkları şu şekilde verilmiş:
    6 speed - 7.8mm (all brands/Tum markalar)
    7 speed - 7.3mm (all brands/Tum markalar)
    8 speed - 7.1mm (all brands/Tum markalar)
    9 speed - 6.6 to 6.8mm (all brands/Tum markalar)
    10 speed - 6.2mm (Shimano, Campagnolo)
    10 speed(Narrow/Dar) - 5.88mm (Campagnolo, KMC)"

    Hatta konunun genelini merak ederseniz bisiklet gelistirme uzerine birkac detay daha var:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135460&highlight=

    Kolay gelsin...
     
  7. Emre Kılıç

    Emre Kılıç Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Bartın
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Teşekkürler @suat akman. Benim de aklıma takılan bir konuydu. Oldukça basit ve anlaşılır olmuş.
    Kendi fikrimi de belirtmek isterim. Bende eski bir bisiklet kullanıyorum. Uzunca bir süre de daha kullanacak gibiyim :/ Neyse, arkadaki dişli sayısını yüksetmektense bisikleti yenilemek daha mantıklı geliyor bana. Ama sadece aktarıcıları yenilemek veya yükseltmekse amaç tabii ki bisikleti değiştirmeye gerek yok.
     
    suat akman bunu beğendi.