Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites grubu bilgileri

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında ankema5555 tarafından paylaşıldı.

  1. ankema5555

    ankema5555 Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Şubat 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Merhaba beyler ben bisikletime modifikasyon yapıcamda neyin ne işe yaradıgını açıklarmısınız örnegin arka aktarıcı sınıfı üst olması..., aynakolun üst ve dişlisinin cok olması...
     
  2. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    Bisikletin marka modelini ve yapacağın donanım yükseltme işleminden ne gibi bir beklentin var? Bunları yazarsan daha iyi yardımcı olunabilir
     
  3. ankema5555

    ankema5555 Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Şubat 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Whistle miwok 1053 d hd fren kesin takıcam ama vites grubuna yapıcagım modifiyede tek istedigim son hızım iyi olurken seriligi kaybetmemek ve rampada canavar yaratmak
     
  4. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    Elindeki bisikleti kesin yenileyeceksen, son hız için aynakol ve ruble dişli sayılarına dikkat etmelisin. Aynakoldan diş sayısı arttıkça, rubledeki de azaldıkça son hız artar fakat buna orantılı olarak pedal çevirmek zorlaşır. 44-12 bir oran yerine 48-11 bir oran daha hızlıdır. Yokuşlarda canavar yaratmaktan kastın daha seri çıkmak ise hafif bir set seçmelisin . vites setine tekrar değinmek gerekirse, diş sayısından kastım, aynakolun veya ruble nin tek dişlisi üzerindeki bulunan diş sayısı. İkili aynakol ya da üçlü aynakol gibi değil. Aynı şey ruble için de geçerli. Daha çok fazla yazılacak şey var ama yaz yaz bitmez :) Tabi tüm bunları, güçlü bacakların olduğunu düşünerek yazıyorum. Eğer yeterince güçlü değilsen çok büyük bir fark olmuyor. Çok az daha seri oluyor bisiklet sadece.
     
  5. ankema5555

    ankema5555 Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Şubat 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Mesela bir 48 T tourney aynakolla 48 T deore ne fark ediyor birde benim maşam kitlenmiyordu yeni kitlenir takıcam son hız ve kalkısta hız farkı olurmu
     
  6. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    Eğer amaç hızsa, asfaltta kullanacaksanız yol bisikletine bakın derim. Ya da daha konfor isterseniz şehir bisikleti. Amaç buysa, masraf gereksiz olur. Tourney ile deore arasında da başta ağırlık olmak üzere kalite farkı vs var
     
  7. ankema5555

    ankema5555 Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Şubat 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Maşa kitlenip kitlenmemesi fark edermi hızda
     
  8. BORA34

    BORA34 CUBE ACID

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    BORA
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Maşa kilitli olmassa yokuşta ve düz yolda gücünü emenibilir fakat kilitkenebilir veya sabit olursa gücünü direk aktarır
     
  9. ankema5555

    ankema5555 Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Şubat 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bisikleti böyle bırakıp satıp almaya karar verdim gerçekten yüzü astarından pahalıya gelicek