Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

vites geçişleri

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Serhat Aktas tarafından paylaşıldı.

  1. Serhat Aktas

    Serhat Aktas Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2011
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Elazığ(okul)/Karabük(ev)/Eskişehir(memleket) :))
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletimin üzerinde xt aktarıcı ile deore ruble var. Bundan bi önce acera kullanıyorudum. Xt ye geçtikten sonra hem daha temiz durduğu için hem de görsel olarak daha güzel olduğu için zincir ve rublemi yağlamadım. Fakat bu günlerde özellikle bisikleti arazide kullanırken farkettim; vites geçişleri çok yavaş! Aceradan herhangi bi farkı yok! Acaba aklıma yağ kullanmadığımdan olabilir mi diye geldi ve sizlere danışmak istedim. Şimdiden yardımcı olan herkese teşekkürler
     
  2. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Bence hemen gidip güzel bir yağ alıp yağlamalısınız(düzenli olarak), yağsız o parçalar helak olur. Yağ ile zincir bence etle tırnak gibidir.
     
    Serhat Aktas bunu beğendi.
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Ben hem zincirimi hemde aktarıcının makara ve özellikle göbeğindeki burçları düzenli olarak mazotla temizler sıcak sabunlu suyla yıkar bol su ile sabununu alıp iyice kuruladıktan sonra yağlarım :) biraz uzun oluyor ama bisiklet aşkı böyle birşey. ayrıca herhangi bir gün yağmur yada çamur yediysem ne zaman temizlediğimi düşünmem yağmuru yediğim gün müsait olamazsam ertesi gün aynı işlemi tekrarlarım :) ayrıca düzenli olarak vites tellerinide yağlaman gerekiyor dış korumanın içine giren su veya başka pislikler telin çalışmasını yavaşlatıyor.teli sökmeden temizlemenin ve yağlamanın yolu var daha önce anlatmadılarsa özelden veya buradan anlatabilirim.
     
    Serhat Aktas bunu beğendi.
  4. Serhat Aktas

    Serhat Aktas Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2011
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Elazığ(okul)/Karabük(ev)/Eskişehir(memleket) :))
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teşekkürler. Daha önceden yağladığım zaman ruble tozdan dolayı kirleniyorudu. Hangi yağdan kullanmam gerekiyor. Zincir için özel bir yağ var mı?
     
  5. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Serhat Aktas bunu beğendi.
  6. Serhat Aktas

    Serhat Aktas Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2011
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Elazığ(okul)/Karabük(ev)/Eskişehir(memleket) :))
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Serbay Akar bunu beğendi.
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Bu tellere suyu sevmeyen kauçuklu gres sürmek yağlama periyodumuzu azaltabilir mi?

    Aslında düşünüyorum da belki kauçuklu olduğu için tel kayganlığını azaltabilir, böylece vites geçişleri yavaşlar... Yavaşlar mı gerçekten?
     
  8. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Ben de gresliyorum şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.Vites geçişleri o kadar hassas değil zaten yağın cinsi ile yavaşlayacak.Önemli olan telin rahat hareket etmesi.Zaten aktarıcılardaki yaylar oldukça gergin hiçbir gres yağı o gerginliği yavaşlatamaz.Anca korozyon (pas) veya başka pislikler engel teşgil edebilir.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  9. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sizin sorununuz düzenli olarak yağ kullanmamanız.

    Ayrıca;ferhat köse kardeşim yazılarında şunu söylemiş;"Ben hem zincirimi hemde aktarıcının makara ve özellikle göbeğindeki burçları düzenli olarak mazotla temizler sıcak sabunlu suyla yıkar bol su ile sabununu alıp iyice kuruladıktan sonra yağlarım".
    Arkadaşlar burada yanlış olan parçaları mazotla yıkadıktan sonra,tekrardan sıcak sabunlu su ve tekrar su ile yıkamak.Plastik parçalar haricinde,hiç bir parçanızı su ile yıkamayın.Aşırı derecede paslanmaya sebebiyet verir ve çok sevdiğiniz bisikletiniz helak olur.Şöyle diyorsanız"ben mazot kokusu için bu işlemi yapıyorum".O zaman ya tiner kullanın veya beze mazotu az miktarda döküp,öyle temizleyin.
    Oto tamircileri neden parçaları su ile yıkamaz diyede biraz düşünün.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  10. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Sayın İlkay bey daha önceki ustalık gerektiren sorularınızı hatırlıyorum hiç bir şey demiyeceğim sizde usta olmuşsunuz.Bisiklet tamir dükkanınız olduğu gayet belli ama asıl konuya geleyim ben oto tamircisi değil F-4 tamircisiyim.Otolarda kullanılan metaler demir ağırlıklı birleşiklerdir bisiklette ise aleminyum ağırlıklı malzeme kullanılır tıpkı uçak gibi.Şimdi yaptığım işlemin de sebebini size anlatayım. Mazot ve benzeri yağ çözücü maddeler ile yıkadıgınız plastik olsun metal olsun üzerinde muhakkak kalıntısı kalır(mazot yağlı oldugu ıcın daha fazla kalır) eğer sıcak sabunlu su yapmazsanız sonradan kullanacağınız yağı bu kalıntı mazot bozar, koruma ve yağlama özelliğini yitirmesine sebep olur.Buradaki ince nüans sizin kaçırdığınız, bu yıkama işleminden sonra cok iyi bir kuruma sağlamaktır.yıllardır uygularım hiçbir parçam paslı değildi. daha önce başlık attığım sedona 711 ın resimlerine bakarsanız yüzlerce defa bu işlemi uyguladığım bir bisiklettir.Umarım bu sözlerimi yine eskisi gibi ustalık meselesine dönüştürmez doğru anlarsınız.Eğer istersenizde sizin pas dediğiniz korozyon olayının her sene kursunu alırım çalıştıgım iş yeri tarafından. nasıl oluşur sebebi nedir nasıl engellenir özel mesaj yolu ile size de anlatabilirim.isteyen başka arkadaşlarada anlatabilirim.Lütfen birşeye yanlış derken azıcık usta çırak ilişkisi ile değil elinizin altındaki interneti kullanıp güncel bilgiler ile yazalım.
     
    Halili Çelik ve Serhat Aktas bunu beğendi.
  11. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ferhat bey,burada açılan konu başkadır,özel mesaj gönderiyorum.
     
  12. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Aynen cevapladım......