Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

VItes degistirici - XTR ve XT arasindaki farklar?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında nightdriver tarafından paylaşıldı.

  1. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Merhaba,
    XTR RD-M971-SGS arka degistirici aldim. Simdi bununla kullanacagim yeni bir vites degistirici almak istiyorum. Ancak XT ile XTR (SL-M770 ile SL-M970) arasinda 2 kat maliyete degecek fark var mi merak ediyorum. Daha cok hissiyat ve sorunsuz gecisler acisindan soruyorum.

    Kullananlarin yorumlarini alabilirsem sevinirim.

    Tesekkurler
     
  2. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    XTR ile XT arasındaki farkı tecrübe etme şansım olmadı ama kullandığım Deore değiştiricilerden 770 lere terfi edince çok büyük bir fark hissettim. XTR ın fayda/maliyet oranının Xt kadar olacağını sanmıyorum, XTR markanın amiral gemisi ve model konumlandırması gereği biraz da prestije para veriliyor. Tabi yine de net konuşmamak gerekir belki de çok farklıdır bilemiyorum.
     
    Deniz bunu beğendi.
  3. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ben de XTR 'ın fiyat/performans oranının iyi olmadığını düşünürdüm ama bazı parçalar için gerçekten değiyor, vites kolları bunlardan biri. Mesela XT arka/ön aktarıcı ile XTR arasında fonksiyonlite açısından "dikkat edin işleyiş olarak demiyorum" bir fark yokken, vites kollarında durum farklı.
    XTR vites kollarının gidon bağlantıları ayar imkanı sunuyor, 3cm kadar sağa sola kolları hareket ettirebiliyorsunuz. Frenlerimi değiştirdiğim zaman bunun faydasını görmüştüm. Bakım yapmak için içini açtığım XT vites kollarının gözüme ilişen tüm parçaları plastikti, XTR'de ise emin olmamakla beraber "içini hiç açmadım" metal diye biliyorum. XTR da üst vires kolu sadece işaret parmağı ile değil, baş parmakla da çalışıyor, çift taraflı yani. Bu özelliği ben çok kullanmıyorum ama kullananlar az değil. Ayrıca daha kibar bir yapısı var ve gidonda daha az yer kaplıyor. Mesela kaçıncı viteste olduğumu ben zaten tahmin edebiliyorum, gereksiz kalabalık yaparak bunu bana göstermesine gerek yok :) Ayrıca işin bir diğer boyusu ise, güzel paralar verdiğiniz arka aktarıcınız bir taşa çarpma sonucunda son nefesini verebilecekken, vites kollarınız için yüksek bir kaza riskinin bulunmaması. Birkere aldığınız bir parça, tam alın derim.
     
  4. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhabalar, güzel birkaç konuya değinmişsiniz ama XT 770 serisi için bazı bilgileriniz doğru değil. Yani 770 serisini kastediyorsanız yanılıyorsunuz. Öncelikle çift taraflı çalışma yani "2-way release" denilen özellik 770 serisinde mevcut. Ayrıca vites kollarında da XTR kadar kullanışlı olmasa da kolu sağa ya da sola biraz kaydırma şansınız var. Kaydırma demeyeyim de 2 kademeli ayar yeri var. Ayrıca göstergeler de çıkabiliyor, çıkartınca da kötü görünmesini önlemek için kollar ile beraber gelen kapaklar da mevcut. Şekildeki gibi:
    [​IMG]
    Bence XT kullanmadan XTR'a geçmek acelecilik olur. Bir tanıdıkta görüp, vites kollarını deneyerek kıyaslamak daha doğru bir hareket olacaktır. Göreceli bir kavram bu; o kadar fiyat farkına değer mi değmez mi? Hele birçok üst model bisiklette hala Deore vites kollarını görüyorsak...
     
  5. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    teşekkürler Deniz. 2007 XT ve 8-10 yıl öncesinin bir XT modelini :) halen kullanan birisi olarak bunlarla kıyas yapmıştım. 2008 modelinde ciddi gelişmeler var demekki, özellikle göstergesinin sökülebilmesi çok güzel.
     
    Deniz bunu beğendi.
  6. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    Bu konuya bende bir soru sormak istiyorum, peki XT mi yoksa SLX mi ?

    SLX SL-M660 modelindede göstergeler sökülebiliyor ve 2-way release bu kollarda da var.

    Bir bilgi daha Deore SL-M530 vites kollarına da 2-way release eklendi:in:

    Teşekkürler :)
     
    Deniz bunu beğendi.
  7. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    XT ile SLX'i ben de kıyaslamıştım, tercihim XT oldu. Arada 60 TL (Erdoğanlar Bisiklet'e göre) fiyat farkı var, ama kalite farkı da var. Herşeyden önce vites geçişlerindeki his tamamen farklı. İkisinin de içini açıp kıyaslamadım, ama en basit örnekleme ile; XT'de vitesi değiştirirken, zinciri yukarı dişliye taşıyacak olan kol (alttaki vites kolu yani) alüminyum, SLX'te ise metal üzerine plastik kaplama. Sanki SLX'te yayı sert olan ön viteslerde kol esniyormuş gibi geliyor. Ama XT için böyle birşey demek imkansız. O kadar rahat ve kusursuz geçiyor ki vitesler, dediğimi anlamanız için denemeniz lazım. Bence aradaki fiyat farkına değer, gidip XT almak çok daha doğru geliyor bana...
     
    temucin90 bunu beğendi.
  8. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Son çıkan XT modelini 1 yıl kullandım. XTR modelini ise arkadaşımda bol bol test etme imkanım oldu. Bolşalma kolunda XTR bir adım öne geçiyor. Sanırım bir basmaya 3 kademe birden teli boşaltabiliyorsunuz. Bunun yanında arkadaşların dediği gibi tam manasıyla elinize uyacak şekilde ergonomik ayar yapabiliyorsunuz. Bu Xt'de de var fakat biraz daha ilkeli. İki kademe şeklinde ayarlanıyor ve bu opsiyonel ayar benim için kullanışlı olmamıştı.Orjinal konumu yeterli olmuştu.

    Konuyu genel olarak ele alacak olursak, eğer tam performanslı bir şekilde bisiklet kullanıyorsanız, yada ciddi anlamda yarış koşacaksanız Xtr size tam performans gösterecektir. Ama saniyelerin sizin için çok bir ehemmiyeti yoksa tüm disiplinlerde gönül rahatlığıyla Xt'yi kullanabilrisiniz.... (Not: Vites geçişlerinde farkedilir bir gelişme göreceğinizi sanmıyorum. Ama birden fazla vites attığınızda, özellikle boşalma kolunda Xtr bir adım öne geçecektir ;) )
     
    temucin90 bunu beğendi.
  9. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Multi-release özelliği dediğiniz gibi sadece XTR da var. Okuduğum kadarıyla 2 vites birden küçültülebiliyor.
     
  10. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Herkese yorumlari icin tesekkurler..
     
  11. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Farklı olarak bir de instant-release özelliği var. Xt ve üstünde salıverme düğmesine bastığınızda tel boşalıyor, bu özellik olmayanlarda ise basıp düğmeyi serbest bıraktığınızda teli boşaltıyor.(Düğme doğal pozisyonuna geldiinde.) Çok küçük ayrıntılar aslında ne kadar gereklidir tartışılır.
     
    Deniz ve temucin90 bunu beğendi.
  12. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Peki arka vites konumunu ayarlama yapilabiliyor mu XT veya XTR kollarda? Yabanci bir forumda XTR degistiricilerde ayar vidasi yok, kol uzerinden ayarlaniyor ve bu sadece XTR kollarda var diye bir yorum okudum ancak emin olamadim.
     
  13. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    XTR arka aktarıcılarda tel gerginliğini ayarlayan vida yok doğrudur. Ancak vites kollarının büyük çoğunluğunda bu ayarı yapabileceğiniz vida var.. XT'de de var SLX'te de LX'te de :) Ancak XTR'ın vites geçişleri bana biraz sert geldi ve hoşuma gitti :) XT ve SLX biraz daha yumuşak geçiriyorlar vitesi..
     
    temucin90 bunu beğendi.
  14. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    2007 model xt ile 2008 model xt arasında cok buyuk farklar var.bu vites gecisinin sertligi tamamen kolla alakalı bisey.ornegin 2007 xt viteskolu cok yumusak geciriyor ayrıca vites atarken once kolun boslugunu alıyosunuz bıraktıgınızda vites atıyor ama 2008 xtde bunlar tamamen degisti kol cok sert bi yapıya sahip kola bastıgınız anda vites atıyor bosluk alma olayı kalktı buyuk ilerleme bence cok daha hızlı vites geciyor nerdeyse iki katı hız.ve kola bastıgnızda ÇAT sesini duyuyorsunuz heleki shadowla kullanırsanız tadından hızından yenmiyor.gelelim xt kol ile xtr kol arasındaki farka ikisinide kullanmıs biri olarak birinci fark estetik goruntu muhtesem xtrda.hele o basparmak kolundaki lazerle yazılmıs xtr yazısı yokmu sırf onun icin o para verilir.alyan yardımıyla gevsetip kendi surusunuze gore vites kolu ayarlanıyor.boslatma kolu iki yonlu xtde iki yonlu ama xtrın farkı bi basmaya 2 vites bosaltıyor iki kat hız demek.basparmak kolunda ise bi basmaya 4 tane atıyor xtr. xt sanırım 3 tane atıyordu.on viteste ise vitesi yukseltirken kola bas bırak vites kendi geciyor ama xtde nekadar ayarladıysamda bastıktan sonra kolu biraz tutmak gerekiyo.iyi ayarlanmıs xtr vites kolu gripshifti aratmaz hatta on viteste giripshift kadarda ugrastrmaz kola dokunman yeter asılmaya gerek yok.
     
    Deniz ve d.berkay bunu beğendi.
  15. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    aykut kardeşime aynen katılıyorum shımano her sene kendini yenileyen arge yapan bir firma
     
  16. ilkerduver

    ilkerduver Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    84
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    GAZİANTEP
    Seviye:
    yazanlara katılak la beraber bende bir sey sormak istiyorum peki xt mi x-9 mu ben -o gripshif ve x-9 arka aktarıcı kullanıyorum oldukça hızlı ve tam oturaklı sekilde gegişiyor ve cat sesi baya bir uzaga gidiyor diye bilirm ama xt sadow mu alsam diye de düşünüyorum açıkcası ikisinide kullanan varmı kim yardım ede bilir?
     
  17. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    cok fark olcagını sanmıyorum.ama ben okadarda sert gecen vitesi sevmiyorum vites az hassas geccek bi yokusa dayadıgında vites kuculturken caturcutur etmicek shımano bence bu uyumu cok guzel saglıyo.gripshift arkadasımda vardı kol cok sert heleki on viteste elinin ici acıyo eldiven taktıgım halde.ayrıca gidonu tuttugumda elimin altında vites oynuyo vites degismiyo ama ileri geri hafif oynadıgını hissettim.gelelim arka attırıcıya sramın ustunlugu onceden kadroya vurmaması ve sert yayıydı gercekten ozamanlar ondeydi bende ozmanlar x9 kullanıyodum.ama shadow cıkınca bu tersine dondu ustelik shadow attırıcılar karonun icinde duruyo buda insanı icini rahatlatıyo bisikletin yere dusse bile attırıcının cizilmeme olasılıgı yuksek yerle temas etmiyo xt arka attırıcı x9dan daha uzun omurlu pimleri gevsemiyor 1 sene x9 kullandım soktugumde salıncak gibiydi.gorsellik olarakta shadowlar cok guzell iscilikte sramdan onde eline alıp incelersen bunu gorursun.sram yıllardır aynı aynı tip hicbi degisklik yokk.bi gelistirmede yok sadece aynı kasayı alıyo ya sram yazısını boyuyo yada alt bacagını boyuyo bska hicbisey yok aluminyumu shımano gibi islemiyo bildigin aluminyumu tornaya veriyo oyuyo biciyo bari bi boya at aluminyuma paranmı gidiyo.bide shımanoya bak her serisine ayrı bi boya bi goruntu veriyo xtr lacivert xt gri slx siyah.x9la x5i yanyana koy yazılarını sil bak hngisi x9 veya x5 incelemdikten sonra anlayamazsın dikkatli gozler anlar sekil aynı.karar senin arkadasım x9da yeter sana hosuna gidiyosa ha yok ben biraz yenilik istiyom degisiklik arıyom xt shadow al.bunlar benimgorusum karsılastırmayıda ikisini kullandıgım icin yaptım.havadan sallamadım
     
    d.berkay ve E.GURCAN bunu beğendi.
  18. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Öncelikle şu Sram yada Shimano Shadow serisi arka attırıcıların neden daha net vites geçişi yaptığına değineyim. KAdro vites kulakçığına monte edilen yerdeki yayı iptal ettiğiniz anda vitesleriniz daha net geçecektir. Bunun yanında hızlı inişlerde arka attırıcınız bariz bir şekilde daha az sallanacaktır. Bu açıdan sram ile shimano shadow arka attırıcılar arasında hemen hemen aynı sertlikte vites geçişi vardır. Eğer sram arka attırıcıda XO gripshift kullanırsanız, elinizde hissedeceğiniz o sert vites geçiş hissinin büyük bir kısmı vites kolundan meydana geldiğini belirtmek isterim. Çünkü aynı kombinasyonu (XO Gripshift-X9 arka attırıcı) bende kullandım ;) Halbuki gripshift yerine trigger kullansanız o kadar çok ses çıkmayacak :) Bu kısmı biraz aydınlatmak istedim.

    Eğer Xt shadow arka attırıcı almayı düşünüyorsanız vites kolu olarak önünüzde birkaç alternatif var. Rapidfire, Dualcontrol, Sram Gripshift (Attack-Rocket v.s), Sram Trigger. Rapidfire modellerinde LX-XT-XTR'da yeterli performansı verdiğini söyleyebilirim. Dualcontrol de ise eğer gezi amaçlı biniyorsanız ve bisiklet performansı ön planda değilse eğlenceli(Ve biraz tuzlu) oyuncaklardır. Gripshift seçeneği ise sram'ın shimano arka attırcılar ile uyumlu (2:1) modelleri ile kullanabiliyorsunuz. Gripshift seçeneği ise özellikle 3'ten fazla vites geçişinin bir anda yapılması istendiği durumlarda bir adım öne geçiyor. Özellikle battı-çıktı diye tabir edilen, inişin ardından dik bir çıkışı olan parkurda yüksek vitesten düşük vitese geçmek için ilaç niyetine vites kollarıdır. Sanırım X9 seviyesinde olan Rocket modeli artık üretilmiyor. Ben X7 seviyesindeki Attack gripshift vites kolu ile Xtr 970 arka attırıcı kullanıyorum. Artık hem seri, hemde oldukça yumuşak vites geçişleri olan bir sisteme kavuştum. Xo gripshift vites kollarının sert geçiş yapısından bahsetmiştim Attack Gripshiftte ise bu bulunmuyor. Özellikle belirtmek isterim ;) Bu kullandığım kombinasyonlardan yola çıkarak Xt shadow ile Sram attack vites kolunda ise aşırı sert olmayan net ve seri bir vites geçişi yakalanacağını söyleyebilirim ;)
    Yakın zamanda asfaltın ortasına uluorta yapışmıştım ve bisikletim sağa yatık vaziyette bi kaç metre sürüklenmişti. Eğer römokum için kullandığım uzun tekerlek mili olmasaydı eski tip shimano arka attırıcımın makyajı büyük ölçüde zedelenecekti :D Bu yüzden Xt shadow arka attırıcıyı düşünmüştüm. Ama yok, ben yumuşak vites geçişlerini daha çok seviyorum :)

    Umarım kafanızda bazı şeyler belirmiştir İlker bey ;)
     
  19. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    XTR SL-M970 vites kollarim geldi..
    Gercekten cok kaliteli malzemelerden yapilmis. Ozellikle kollarin hareketi ve cikardigi sesler bu hissi veriyor..

    XTR arka degistiriyle oldukca uyumlu bir ikili olacaklar sanirim. Denemek icin sabirsizlaniyorum.

    Herkese tesekkurler
     
    MertSayın bunu beğendi.