Vites Ayarı

Furkan61

Üye
Kayıt
17 Eylül 2012
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
Trabzon
Arkadaşlar bisikletimin ilk önce ön aktarıcı ayarı bozulmuştu bisikletçiye gittim 3 kişide vardı içerde acele acele bişeyler yaptı önde sorun kalmadı ama sonra ki gün taşlı bi yoldan indikten sonra arka aktarıcı ayarı bozuldu ve 3-6 dan 3-7 ye geçmiyordu.Köyde oturuyorum bisikletciye gitmez zor.O yüzden kendim bi deniyim dedim.İnternet sayfalarından okudum sonra vidaları kurcalamaya başladım, bu sefer değişik haller aldı ve bütün vitesler bozulmaya başladı. 1 saatte dene dene eski haline geldi 1-1 den 3-6 ya kadar çalışıyor 3-7 ye atmıyor gene,anladığım kadarıyla h vidasını bollaştırmam gerekiyor ama ben nerdeyse düşecek seviyeye kadar bollaştırdım gene düzelmedi sorun nedir anlamadım ?
http://g1209.hizliresim.com/11/m/d675g.jpg
 
Scudo

Onur07

Aktif Üye
Kayıt
1 Mayıs 2012
Mesaj
124
Tepki
25
Şehir
Alanya/Mahmutlar
Bisiklet
Sedona
(link)

umarım yardımcı olur
 

Sabri Atalay

Daimi Üye
Kayıt
23 Temmuz 2010
Mesaj
398
Tepki
245
Şehir
Eyüp - Fatih
Bisiklet
Trek
Merhaba,
Vites ayarı konusunda bir çok yayın bulabilirsin.Ama hiç birinde aşağıda verdiğim linklerdeki ürünlerden olması gerektiği yazmaz.Hep şu vidayı çevir bunu gevşet falan.
En birinci kural yolda falan acil durumda değilsen bisikletini aşağıdaki liklerdeki taşıyıcılara koyacaksın ve bir elinle pedalı çeviriken diğer elinle gerekli ayarlamaları yapıcaksın.Vites ayarını senin benim gi amatörler ancak tekerlek çevirirken yapar..Onun dışında zordur.
Kolay gelsin.

(link)
(link)
 

Furkan61

Üye
Kayıt
17 Eylül 2012
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
Trabzon
Tm öyle denedim H vidasını bollaştırmam gerekiyor epeyi bi bollaştırdım gene olmadı.Acaba H yi bollaştırırken L yide sıkmamız mı gerekiyor ?
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
L -H vidaları stop ayarı için kullanılır yani L ile zincirin en üst dişliden dışarıya çıkmasını (ruble ile jant telleri arasına girmesini) H vidası ile en küçük dişlinin göbek mili ile kadro kulakçığı arasına düşmesini önlersin , senin sorunun vites telinin çok gergin olması resimde daire içine aldığım ayar vidasını kendine doğru çevirirsen vites teli gevşer ,iler doğru yani dişliye doğru çevirirsen teli sıkmış olursun ,şimdi bisikletin arka tekeri yüksekte olacak şekilde bir yere yasla yada biri tutsun, bir elinle pedal çevir diğer elinle yavaş yavaş daire içine aldığım ayar vidasını elinle kendine doğru çevir zincir istediğin dişliye düşünceye kadar devam et zincir düştükten sonra bir tık daha çevir ,ayar yerini bulacaktır.

(link)

 
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
48
Tepki
5
Şehir
Eskisehir
@Bülent ÖZER

evet aynen sorun burdan kaynaklaniyor. h ve l yi de düzeltmen gerekiyor yoksa janta girme olayi falan yasarsin. vidaların arkasina bakarak geresiz bosluk gidinceye kadar sıkarsan bu sorun da ortadan kalkar.