Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites Ayarı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Furkan61 tarafından paylaşıldı.

  1. Furkan61

    Furkan61 Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletimin ilk önce ön aktarıcı ayarı bozulmuştu bisikletçiye gittim 3 kişide vardı içerde acele acele bişeyler yaptı önde sorun kalmadı ama sonra ki gün taşlı bi yoldan indikten sonra arka aktarıcı ayarı bozuldu ve 3-6 dan 3-7 ye geçmiyordu.Köyde oturuyorum bisikletciye gitmez zor.O yüzden kendim bi deniyim dedim.İnternet sayfalarından okudum sonra vidaları kurcalamaya başladım, bu sefer değişik haller aldı ve bütün vitesler bozulmaya başladı. 1 saatte dene dene eski haline geldi 1-1 den 3-6 ya kadar çalışıyor 3-7 ye atmıyor gene,anladığım kadarıyla h vidasını bollaştırmam gerekiyor ama ben nerdeyse düşecek seviyeye kadar bollaştırdım gene düzelmedi sorun nedir anlamadım ?
    [​IMG]
     
  2. Furkan61

    Furkan61 Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Cevap yokmu arkadaşlar ?????
     
  3. Furkan61

    Furkan61 Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Cevap yokmu arkadaşlar ????
     
  4. Onur07

    Onur07 Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Alanya/Mahmutlar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
  5. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    Vites ayarı konusunda bir çok yayın bulabilirsin.Ama hiç birinde aşağıda verdiğim linklerdeki ürünlerden olması gerektiği yazmaz.Hep şu vidayı çevir bunu gevşet falan.
    En birinci kural yolda falan acil durumda değilsen bisikletini aşağıdaki liklerdeki taşıyıcılara koyacaksın ve bir elinle pedalı çeviriken diğer elinle gerekli ayarlamaları yapıcaksın.Vites ayarını senin benim gi amatörler ancak tekerlek çevirirken yapar..Onun dışında zordur.
    Kolay gelsin.

    http://www.deltabisiklet.com/?_Args=_ProductInfo,4502,OdesisMc
    http://www.deltabisiklet.com/?_Args=_ProductInfo,4503,OdesisMc
     
  6. Furkan61

    Furkan61 Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Tm öyle denedim H vidasını bollaştırmam gerekiyor epeyi bi bollaştırdım gene olmadı.Acaba H yi bollaştırırken L yide sıkmamız mı gerekiyor ?
     
  7. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    L -H vidaları stop ayarı için kullanılır yani L ile zincirin en üst dişliden dışarıya çıkmasını (ruble ile jant telleri arasına girmesini) H vidası ile en küçük dişlinin göbek mili ile kadro kulakçığı arasına düşmesini önlersin , senin sorunun vites telinin çok gergin olması resimde daire içine aldığım ayar vidasını kendine doğru çevirirsen vites teli gevşer ,iler doğru yani dişliye doğru çevirirsen teli sıkmış olursun ,şimdi bisikletin arka tekeri yüksekte olacak şekilde bir yere yasla yada biri tutsun, bir elinle pedal çevir diğer elinle yavaş yavaş daire içine aldığım ayar vidasını elinle kendine doğru çevir zincir istediğin dişliye düşünceye kadar devam et zincir düştükten sonra bir tık daha çevir ,ayar yerini bulacaktır.

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  8. Burak Sivrikaya

    Burak Sivrikaya Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskisehir
    Seviye:
    evet aynen sorun burdan kaynaklaniyor. h ve l yi de düzeltmen gerekiyor yoksa janta girme olayi falan yasarsin. vidaların arkasina bakarak geresiz bosluk gidinceye kadar sıkarsan bu sorun da ortadan kalkar.