Virajları almak

cgnkyc123

Üye
Kayıt
6 Ocak 2015
Mesaj
63
Tepki
6
Yaş
25
İsim
cagan
Bisiklet
Carraro
Merhaba arkadaşlar ben yeni bir bisiklet aldım fakat sürücülük konusunda herhangi bir deneyimim yok (Ki bunu araba yarışı simülasyonlarında virajı alış şeklimden görebilirsiniz.) Daha demin Carraro'nun bana verdiği el kitabını okuyordum ve virajlar konusuna geldim. Fakat ne yapsam yapayım şu virajı alma şeklini aklıma oturtamıyorum. Sizce virajları nasıl almalıyım? Bunun bir kuralı var mıdır?

Ayrıca el kitabında yazan kuralları aşağıya yazıyorum:

KURALLAR{
Nereye bakıyorsam oraya giderim! Bütün sürücülerin herhalde ilk öğrendikleri kural bu ve bu kural olumlu olumsuz her durumda ve hemen her sporda geçerlidir.
İster bisiklet ister motosiklet isterseniz otomobil kullanın kesinlikle aracınızın yolu tutan ön tarafına değil virajın görülebilen en son uç noktasına bakmanız gereklidir. Bakışı ideal çizgide olan bisikletçinin kendisi de bu çizgide kalır. Virajın dışına bakan bisikletçi virajı içeriden alamaz. Bisikleti götürmek istediğimiz, gitmek istediğimiz yere baktığımız takdirde bisiklet kendiliğinden bakışımızı takip edecektir. Yine bu şekilde bisikletin lastiğinin önü yerine ileriye bakmak satıh değişiminden, engellerden doğacak kötü sürprizlere karşı en iyi çaredir. Gidilecek yere, ileri bakmak sürüş stilini akıcı ve daha verimli yapar.
-Viraja gelmeden zamanında hızı düşürmek, fren yapmak gereklidir.
-Bakışlar virajın içine doğru yöneliyor, ayna kollar yere paralel, zeminin eğimine göre ağırlık noktasını arkaya aktarıyoruz.
-Ön freni hafifçe kullanıyoruz, yavaşlamanın büyük kısmı bu aşamada arka fren aracılığıyla gerçekleşiyor, çünkü yön verecek olan ön tekerleğin serbest dönmesi gerek.
-Bu aşama pek çok bisikletçinin paniğe kapılıp frenleri olanca gücüyle sıktığı an. Yapılması gereken ise aslında çok basit, bakışları gidilecek olan yerden ayırmamak, bisiklet zaten baktığımız noktaya kendiliğinden gidecektir. Sağa, sola bakmamak şart çünkü amacımız virajdan ve yoldan çıkmak değil. Virajın dönüş noktasında bakışlar virajın çıkışına yönelir. Dikkatli olmak ön lastiği kaymaması için gereklidir.
-Virajın rahatça alınacağı anlaşıldığında frenler bırakılır ve rahatlıkla virajdan çıkılır.
}
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
içinden geldiği gibi viraja girebilirsin. aşırıya kaçmamak şartıyla. bir türk olarak kullanma klavuzunu okumanıda kınıyorum. türk dediğin kitaplarda ön söz. cihazlarda kullanıcı klavuzunu okumaz. :koptum:
 

cgnkyc123

Üye
Kayıt
6 Ocak 2015
Mesaj
63
Tepki
6
Yaş
25
İsim
cagan
Bisiklet
Carraro
@cihan kırmızı

:D doğrudur hocam

@BF Okuru
Paylaşım için teşekkürler okuyorum şimdi

Arkadaşlar bir de şeyi sorucam ya, şimdi vites konusunu okuyodum, benim hep yaptığım bir hatayı farkettim ama ne demek istediğini tam anlayamadım kitapçıkta. Size sorayım şimdi, Ön vites küçük dişlideyse arka vites büyük dişlide olacak, arka vites büyük dişlideyse, ön vites küçük dişlide olacak. Ön vites ortadaysa, arka vites ortada olacak. Buna dayanarak şunu diyebilir miyiz: Benim bisikletimin vitesi ön 3 arka 10 yani 30 vites. Yani ön 1. vitesdeyken arka 8-9 veya 10; ön 2. vitesdeyken (ortadayken) arka 5-6-7; ön 3. vitesdeyken arka 1,2,3 veya 4. viteslerde olması gerekiyor. Ben mi yanlış anladım yoksa böyle mi kullanılması gerekir viteslerin? Ayrıca belki basit bir soru olacak ama şunu bilmem gerekiyor, arkadaki en büyük dişli 10. vites mi yoksa 1. vites mi? Aynı şekilde öndeki en küçük dişli 1. vites mi 3. vites mi? Umarım anlatabilmişimdir :))

Şöyle bir site buldum bu arada gerek kalmadı arkadaşlar konuyu çözdüm. (link)

Arkadaşlar yukarıdakinden farklı olarak bir soru sorayım: Biliyorsunuz benim bisikletim 10x3 vites. Benim aklıma bir soru takıldı, ben arka dişlide 10. vitese sadece ön dişli 3. dişlideyken mi almalıyım. Yani ön dişli ortadayken veya en küçükteyken 10. vitese almak pek mantıklı olmaz değil mi?
 
Kayıt
28 Ocak 2015
Mesaj
113
Tepki
15
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Murat dizdaroğlu
Bisiklet
Beldeyama
Kardeşim benden tavsiye asla içten alma.antalya virajlarında içten aldım başıma gelmeyen kalmadı..
 

Tyler

Daimi Üye
Kayıt
6 Eylül 2013
Mesaj
279
Tepki
250
Şehir
Istanbul
İsim
Eray I
Bisiklet
Merida
Skoda'nın sponsorluğunda welovecycling sitesinde güzel bir video var.
(link)
 

Melih Muratoğlu

Daimi Üye
Kayıt
18 Mayıs 2014
Mesaj
320
Tepki
175
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
Cihan abi doğru söylemiş :) Diledigin gibi al fakat bu motorsikletlerdeki kontra taktigi ile daha profesyonel hal alabiliyor.Bu arada ön 1de iken 7-8-9-10 viteslerin aktariciya surtmesine sebep olur.Doğru vites kullanimini deneyerek de ogrenebilirsin.Zincirin ön aktaricinin kenarlarina surtmemesi gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn

Ozgurama

Üye
Kayıt
17 Ocak 2015
Mesaj
59
Tepki
155
Yaş
28
Şehir
Mersin
İsim
Özgür
Bisiklet
Focus
Bir motorsiklet kullanıcısı olarak öncelikle bisiklet ile viraj almak çok daha keyifli.İşin binlerce püf noktası var ancak en önemlisi ''Counter Steering'' denilen hareketi yapabilmek.Türkçe'de kontra tekniği olarak bilinen hareket gidonu nereye doğru itersen bisikletin oraya dönüş ve yatış manevrasına başlamasını öngörür.Bunu pratik yaparak pekiştirebiliriz slalom vs gibi.Bir ipucu daha vermek gerekirse dışarda kalan pedalın ölü bölgede yani aşşağıda olması ve ayağınızla pedala baskı uygulamak gerekir.Bunu neden yapmak gerekir diyorsanız kaymaya başlarsa lastikler ağırlığımızı dıştaki pedala verdiğimizde ağırlık dengesi düzelecek ve durumu toplamamıza yarıyacaktır.

Bunları yazan ben hergün yokuş aşşağı güzel firkete viraj çalışması ile bu taktiklerin test edilip onaylandığını söyleyebilirim.
 
Kayıt
28 Ocak 2015
Mesaj
113
Tepki
15
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Murat dizdaroğlu
Bisiklet
Beldeyama
Bende falcon 150 var. Mesela sola döneceğim zaman sert dönüyor.ha döndürelim hemen diyorum olmuyor. Ben sola doğru kırsam sanki o sağa doğru çektiriyor.
 
Kayıt
18 Ağustos 2014
Mesaj
22
Tepki
5
Şehir
rize
Bisiklet
Claud Butler
abi adam viraj al
@Eray I
abi adam virajı nasıl alırım diyo. sen downhill diyorsun daha basitte inmek lazım bence...

içinden nasıl geliyorsa oyle kullan.. benim tavsiyem virajda mecbur kalmadıkça fren kullanmamadır. viraja nasıl ve hangi hızla girebilecegine karar ver ve uygula virajda fren kullanmak yol tutusu acısından zorluk cıkartır.
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
@Ozgurama

Bisiklette (motorsiklette değil !) viraj dönerken konra tekniği uygulama esnasında gidonun dönüş tarafındaki elciğini itiyormusunuz ? yoksa teorik olarak bisiklette de kontra tekniği böyle uygulanır diye ön görüde mi bulunuyorsunuz ?
Forumu takip eden bisiklet spocularına da viraj dönerken gidonu itmek gibi bir birleşeni kontra tekniğinin gereği olarak uygulayıp uygulamadıklarını da sormak istiyorum ? ( kontra tekniği kullanmadan bisiklete binen kimse yoktur. Burada sormak istediğim gidonun itilmesi hareketi)
 

Fanonn

Aktif Üye
Kayıt
6 Mayıs 2014
Mesaj
144
Tepki
141
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
@caner ünsal
Evet, hızın artışına bağlı olarak gittikçe artan kuvvetle itiyoruz.

@Rüzgarınoğluyumben
Gidonu sola kırarsan (sağ elciği itmişsin gibi) bisiklet sağa yatarak sağa doğru dönmeye (viraj almaya) başlar (kontra tekniğinde olduğu gibi)
 

Bicyle

Aktif Üye
Kayıt
18 Ekim 2014
Mesaj
173
Tepki
35
Şehir
ordu
Bisiklet
Salcano
yukarıda da denildiği gibi dikkatli olmak şartıyla istediğin gibi viraja girebilirsin ama bana sorarsan 55-40 km arasında bisikleti yan yatırıyorum dağa eğlenceli oluyor :D
 

Bicyle

Aktif Üye
Kayıt
18 Ekim 2014
Mesaj
173
Tepki
35
Şehir
ordu
Bisiklet
Salcano
tabi teğlikeli biraz bisiklet titriyo 1-2 defa denedim
@Rüzgarınoğluyumben
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Hocam şu bisikletle giderken virajlarda yatırma mevzusu türedi şimdi. Böyle tehlikeli şeylere girmemek lazım. Yani hiç olmasın demiyorum ama bazı arkadaşlar motosikletçiler gibi yatırmak istiyorlar. Bunu bisiklette denemek çok tehlikeli. Özellikle 55KM'de yani. O esnada yanlış bir hareket büyük bir kazaya sebep verebilir.
 
Kayıt
28 Ocak 2015
Mesaj
113
Tepki
15
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Murat dizdaroğlu
Bisiklet
Beldeyama
@can onur

@DincerZ yapma hocam. Allah korusun 1-2 titreme diyosun. Tehlikeli
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Rüzgarınoğluyumben
Köpek saldırısı konusundaki yorumumumdu bu:) Nasıl buraya taşıdın yorumumu:)
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.391
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Kendinizi guvende hissettiginiz hiz ve açıda viraja giriniz!
Gidonu sag elcik - sol elcik itmenin yanisira vucut agirliginiz ile dengelemeniz, kalcanizin omuzlarinizin pozisyonu etkilidir. Gidonu hic oynatmadan sadece vucudunuzun hareketi ile dahi bisikleti yatirarak viraj almaniz mumkundur.
Ornegin vucudunuzu odun gibi tutup sabit kalarak sola donerken gidonuda sol el tarafindan iterseniz ya saga donersiniz ya duvara girersiniz yada yere yapisirsiniz.

Tecrube arttikca ve bazi tekniklere calistikca gelisirsiniz. Tedirgin oluyorsaniz calismaya devam edin.
Her viraj, her yol kosulu, her hava kosulu, her lastik cesidi, her lastik hava basinci farkliligi ve her hiz, hatta o gun hissettiginiz motivasyon bile ayni virajda her seferinde farkli davranmaniza veya ne olursa olsun ayni sekilde viraji almaya kalktiginizda farkli bir sonuca ulasmaniza neden olabilir.

NOT: Akan veya yogun trafikte zaten extrem viraj alma tekniklerine kalkmayin bence. Bir hatada ya onden gelen araclarin altina savrulursunuz yada yere dustugunuzde arkadan gelen arac uzerinize cikabilir!