Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Virajlarda yana yatmak

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında FURKAN KIZIL tarafından paylaşıldı.

  1. FURKAN KIZIL

    FURKAN KIZIL Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisikletim salcano tekerlek kalıbını bilmiyorum ama tekerleklerini çoğu kişi bilir heralde kalın salcano tekerlekleri işte.Onlarda virajda yana yatmayı denedim fren yapmadan yana yattım fakat motorlar gibi elbette olmuyor çok az yatıyor insan .Bunu bisikletlerde ciddi yapanlar var mı ?
     
    İsa Yavaş bunu beğendi.
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    motosiklet kadar hızlı gidersen yatarsın. az daha dene.
     
  3. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çok zor. Hızdan ziyade, zaten motosikletlerin hepsinde de yapılamaz bu sanmam.
     
  4. Onurcan Ökse

    Onurcan Ökse Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Manisa/Akhisar
    Adı:
    Onur Can Ökse
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    İstediğin kadar uğraş yine yatamazsın motorsikletteki sürüş tarzı ayrı bisikletteki ayrı keskin viraj lazım 1 hızlı gitmen lazım 2 bisikletle'de yatamayacağın vede o kadar hızlı gidemeyeceğin için olmaz ya arka lastik kayar yerde yuvarlanırsın yada bir yere uçarsın çarparsın
     
  5. FURKAN KIZIL

    FURKAN KIZIL Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aynen yarış pistlerinde yarış motorsikletleriyle yapıyorlar sokak da yapan yok da bisiklette yapsak çok güzel olurdu 1 kere baya iyi yaptım çok işe yarıyor hız bakımından
     
    ilker bunu beğendi.
  6. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    O kadar da kolay değil. Mesela motosiklette, Yamaha R1 ile bu iş mükemmel olur ama Harley Davidson ile çok zor. Bisiklette bu kadar donanım ve ağırlık yok. Hızın önemi kadar ağırlık da önemli. Bisikletle sakın böyle bir şey denemeyin. Denerseniz eğer, kaza yaparsınız.
     
  7. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Yatmak istiyorsanız çare yol bisikleti. :D
     
    fatihaydın, ahmetkya ve Furkan BOZKUR bunu beğendi.
  8. olympos

    olympos xrs040

    Kayıt:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    195
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Enes
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bence de yol bisikletiyle, dağ bisikleti e nazaran daha kolay olur :D
     
  9. Çağlar Çağlayan

    Çağlar Çağlayan Cascade

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    787
    Şehir:
    İzmir - Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İhtiyacın olan şey, kaliteli lastikleri olan bir yol bisikleti ve kaliteli bir asfalt. Mümkünse yaya ve araç olmasın. Viraj alırken vücut ağırlığını viraj aldığın tarafın zıttındaki pedala vermen gerek,popoyu seleden kaldırıp dış pedala yüklenmelisin. İlk denemelerde kask ve dizlik - dirseklik kullanman yaralanmaman açısından iyi olur. Nitekim ben viraj antrenmanlarımı bu şekilde yapıyorum. Tekniğin gelişir, beklenmedik durumlarda bisikleti dengede tutabilme kabiliyetin artar.

    Videolar biraz yardımcı olur diye düşünüyorum:



     
  10. Batuhan Köksal

    Batuhan Köksal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Virajda yatmak için işe kontra tekniğine alışmakla başlanmalı bana göre :)
     
    emre özbay bunu beğendi.
  11. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Motorsiklet gibi iki tekerli araçların ileri sürüş eğitimlerini almışsan mutlaka bisiklet üzerinde kullandığın anlar oluyor başıma geliyor.
    Dediğin tarz yatmalar bir racing motorda olduğu gibi yapamazsın çünkü arada en büyük fark motorlu bir araçta gücü motordan aldığın için yatma anında yarım gaz gidip viraj çıkışına doğru tam gaz ile devam edebiliyorsun ama bisiklette durum biraz farklı çünkü viraj anında yatmak istersen pedallayamazsın iyi ölçmen tahlil etmen lazım.
    Biraz fizik kuralları biraz dikkat ile yol durumunu iyi kestirip yoldaki apexleri (eğimleri) farkederek girersen zaten gidonu çevirmene bile gerek kalmadan düz bir şekilde doğru bir eğim seni viraja sokar ve virajdan çıkarabilir yani yatarak dönebilirsin.

    Örnek:




    Örnekte gördüğün eğimlere sahip yollar Türkiyede otobanlar ve güncel yapılan yollar dışında pekte fazla görebileceğin yollar değil.Bi başka seçeneğin ne olabilir girebileceğin maximum hız ve virajda kullanabileceğin maximum yol (viraja dıştan girip (yatmaya başladığın an) izin veren ve senin sınırın olan en iç noktasından geçip (en çok yattığın nokta) virajın dışına doğru (dikelmeye başladığın yer) çıktığında maksimum yolu kullanırsın istediğin gibi yatarak dönmüş olursun bunu motorsiklette viraj içerisinde gaz vererek viraj çıkışında maksimum sürat ile tamamlayabilirsin ama tekrar diyeceğim gibi bisikletteyken bunu yapabilmemiz için göze alabildiğin maksimum sürat ile zaten viraja girip yatıp dikelme anında pedala dayanarak bunu gerçekleştirebilirsin tabi lastiğinin müsade ettiği kadar.


    Mesela senin istediğin sırtını %50 tekniğine %50 ise lastiğine güvenip yaslayacaksın dediğin modeldeki lastik hakkında pek fikrim yok piyasa bisiklet için çift hamurlu lastik üreten bir marka varmı bilmiyorum ama shwalbe lastik kullandım uzun bi zaman performansı iyiydi ama şuan kullandığım maxxis crossmark ile %30 daha fazla yatabilmekteyim dış yanaklarındada dişler olduğu için daha fazla güven sağlıyor bisikletini bir yöne yatırdığında lastiğin dişli yüzeyinin 4'te 1'i yeri kavrıyabildiği kadar yatır bi gözünle gör ona göre kafanda maximum yatabileceğin açı oluşur ama son bir defa tekrarlıyayım tekniğinde önemli =)


    Örnek:



    asd.jpg

    Şu bacak pozisyonu işin püf noktası daha yüksek hızlarla girmene müsade eder ve virajın seni merkezkaçtan dolayı dışarı atmasını önler.Hız arttığı oranda yere daha fazla eğilip ağırlığının moment etkisini artırması gerekmektedir. O yüzden ne kadar hızlı girdiyse viraja o kadar çok eğilmek zorunda kalınır savrulmamak için..


    Doğru bilgi ve doğru şekilde olduğu sürece
    Olmaz diye birşey yok =)

    Kontra tekniği göz kırpmak gibi,nefes alıp vermek gibi dikkat etmediğin taktirde zaten otomatik olarak yaptığın birşey olayı öğrenmeye çalıştığında yadırgıyabiliyorsun mantığını =)
     
    tekkir, Batuhan Köksal ve Berke bunu beğendi.
  12. U BoRa

    U BoRa Kaptan

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    2 Ekim 2014
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Tekirdağ
    Seviye:
    Bisikletle motosikletlerde olduğu kadar yatmanız fiziksel olarak imkansız. Bisikletin ağırlığı sürücüsünden daha düşük, bu yüzden viraja yattığınız oranda tekerleklerinizin tutunması düşecek, bi yerden sonra da kayacaktır. Motosiklette ise en basitinden bi 150'lik alet olduğunu dahi düşünsek, 110-120 kg bi ağırlığa sahip olacaktır. Siz viraja yatırmaya çalışırken ağırlık merkezi sizin altınızda kalacağı için daha çok yatmaya müsaade edecektir. Bunun dışında lastiklerin genişliği ve yapısı da çok ciddi fark oluşturuyor. O yüzden bisikleti motosikletle kıyaslamamak sizin için çok iyi olacaktır.

    Yatmış vaziyetteyken fren yapmak hem motosiklette hem de bisiklette tekerleklerden birini kilitleme olasılığı nedeniyle tehlikeli. Tabi kullandığı vasıtayı az çok tanıyan bi insan sınırlarını da az çok kestirebilir. O yüzden nasıl bir zeminde, ne açıda yatmışken ne sertlikte fren yapabilirsiniz bunu hissedebilmeniz lazım. Tabi yine ABS'si olan motosikletler de olduğunu unutmadan, 'motosikletli kadar fren yapabilir miyim' diye de düşünmemek lazım, yanıltıcı olabilir.

    @FURKAN KIZIL , sokakta yapan yok değil de, pistteyken şartları biliyorsunuz, bildiğiniz virajlarda zemin şartlarını önceden kestirmek çok kolay. Ancak yoldayken bildiğiniz bir viraja bile girseniz bi önceki geçişinizden sonra çamurlu lastikleriyle oradan geçen bir başka vasıta yüzünden yine ciddi tehlikeler yaşanabilir. Yoksa ortalık virajlara haldır huldur yatan deli dolu :)

    @Eagle , bahsettiğiniz motosiklet türleri arasında kullanım tarzını etkileyen temel fark gidonun eğim açısı ama onun yanında lastik kalınlığı ve tipi de önemli. Mesela bazı sivri zekalı arkadaşlar orijinalinde 180 kalınlığında lastik olan motora 'daha iyi viraj yapmak için' 190'lık lastik takıyor. Ancak daha dar lastiğin viraja devrilmesi daha kolay oluyor. 180 lastikli Goldwing'in nasıl viraj yaptığını gördüğümde gözlerime inanamadım, peglerini sürte sürte geziyor adamlar ortalıkta. :)

    Daha önce bi konuda bi üye şu vidyoyu paylaşmıştı, -şu an bulamadım ve kendisinden özür dileyerek anıyorum- her şeye rağmen sonuçta iş tekniğe bakıyor.

     
  13. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    humor28882742.jpg bu kardeşlerimiz yatırmış bisikleti :D sizde yaparsınız bence (denemeyin)
     
  14. Çağlar Çağlayan

    Çağlar Çağlayan Cascade

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    787
    Şehir:
    İzmir - Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @U BoRa Cancellaranın inişleri güzel örnek :) film gibi valla izlemeye doyum olmuyor.
     
    U BoRa bunu beğendi.
  15. Özgür K.

    Özgür K. Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.334
    Beğeniler:
    871
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Dikkat edin hızlı bir şekilde rampa aşağı inerken, hızı kesmeden virajı yatarak dönerken bir anda karşınıza tümsek çıkabilir.
    Hatta belki belediye bu tümseğin üzerine 2 tane çizgi atmaya yada yanına tabela koymaya da üşenmiş olabilir.
    İnanın bana çok kötü oluyor.
     
    kasapogluu bunu beğendi.
  16. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @U BoRa Video gayet güzeldi ama bisikletle yine de mutlak bir yatış yok. Zaten olması da imkansız ve tehlikeli. O viraja o hızla girip yan yatmak kazaya sebep verir.
     
    U BoRa bunu beğendi.
  17. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    sen dediğim yap bence. motosiklet kadar hızlı gideceğin bi yol bul sonra yana yat.
    söz sonrasında ölmezsen hastanede ziyaretine geleceğim
     
  18. Furkan BOZKUR

    Furkan BOZKUR Aktif Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    2 Haziran 2014
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Yol bisikleti ile tabiki daha kolay olur denedim onayladım diyebilirim. Zemin düz ve prüzsüz olması gerek, Viraj dönüşü uzun ve baya oval olmalı ayrıca yol ıslak v.s olmaması lazım. Onun haricinde herşey senin denge kontrolüne bakıyor. Yani benim düşüncem bu yönde ;)
     
  19. geloturikidakka

    geloturikidakka Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2014
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    273
    Şehir:
    Fethiye
    Adı:
    Olgun Z.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    İşte bu sorular hep lise fizik dersinde "Hocam bu merkezkaç kuvveti ileriki hayatımızda ne işe yarayacak" dediğimizden kaynaklanıyor. Herşey bunda bitiyor bu konuyu anlarsan bu işi çözersin :)
     
    Melih Muratoğlu bunu beğendi.
  20. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    bu tip yönlendirmeler çok yanlış bence dikkat etmeliyiz bu konuda
     
    Furkan BOZKUR bunu beğendi.