Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Verimli antrenman

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Bahadır Gürel tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.404
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bugün, iddialı ama bir o kadar da önemli bir konudan bahsedeceğim.

    Evet batı yakasının en hızlı bisikletçisi olmak istiyoruz. Rakiplerimizin yanından rüzgar gibi geçme hayalimiz var. Peki, bunun için çalışma hedeflerimiz ne kadar tutarlı ve doğru? "100 km'lik performans turu yapmak", "1000 metre irtifalı fondo yapmak", "Şile veya İznik" turu yapmak"...

    Bu çalışma hedeflerinin üzerinden sırayla geçeyim: "100 km'lik performans turu yapmak"; neden 100 km? 90 km olsa olmaz mı veya 80? Böyle bir çalışma hedefini ben şuna benzetiyorum: Bir film yapmak istiyorsun ve birisi film hakkındaki amacını sorduğunda tek söyleyebildiğin filmin 2 saat sürmesi gerektiği. Kolayca anlaşılacağı üzere, sadece km yapmayı hedeflemenin bize hiçbir faydası yok. İşin bilinçli antrenman noktasından bakarsak, km yapmak sadece kondüsyon kazanmak için yapılır, yarışa hazırlık için değil. 'Kondüsyon kazanmak' antrenman döneminin daha ilk safhalarında hedeflenir. Amaç yağ yakım bölgenizde daha fazla güç üretmek olup, sadece yağ yakım nabzınızda veya gücünüzde bisiklet sürmeniz gerekir. Buna aerobik dayanıklılık diyoruz. Aerobik sürüşler çok düşük tempoda olup, saatlerce bu tempoda gitmenizi gerektirir. Eğer 100 km'lik bir performans turunda aerobik eşikte kalmıyorsanız bu turun size kondüsyon açısından hiçbir katkısı yoktur. Başka bir katkısı varsa da onun ne olduğunu hiç bilemeyeceksiniz (en kötüsü hiç katkısı bile olmayabilir).

    "1000 metre irtifalı fondo yapmak"; irtifa yapmak güzel bir şey ancak bu ne kazandıracak? Mesela Kartepe veya Uludağ'a hızlı çıkmayı sağlar mı? Hayır, kesinlikle sağlamaz. Çünkü Kartepe veya Uludağ yerçekimine karşı kesintisiz aynı tempoda gitmeyi gerektirir, arada yokuş çıkıp sonra düzlüğe geçmeyi değil. Uludağ veya Kartepe için en ideal çalışmalar Tempo ve Laktat Eşiği çalışmalarıdır. 100 km'lik performans turu gibi 1000 metrelik irtifa da amaçsızdır.

    "Şile veya İznik turu yapmak"; Şile'de veya İznik'te güzel manzaralı bir çay bahçesinde vakit geçireceksiniz bu açıdan anlamlı olabilir ama gelişmek açısından neye yaradığını hiç bilemeyeceksiniz.

    Gelişmek için tek kriter var: Bisiklette güçlü ve zayıf yönlerinizi keşfetmek, zayıf yönlerinize çalışmak.

    Tahmin ederek olmuyor. Mutlaka güçlü/zayıf yönlerinizi test ederek bulmanız gerekiyor. Sprint yönünüz (0-30 sn), anaerobik yönünüz (30 sn-3 dk), vo2max yönünüz (3-8 dk.), laktat yönünüz (8 dk.-1 saat), aerobik yönünüz (1+ saat)

    Bu aralıklarda ne güç ürettiğinizi bulmanız gerekiyor (ne hızda gittiğiniz değil, çünkü hız koşullara bağlı).

    Bu değerleri bulduktan sonra ürettiğiniz güçleri rakiplerinizle karşılaştırıp eksik yönlerinizi bulabilirsiniz.

    Örneğin vo2max gücünüzün az olduğunu keşfettiniz; 3 dk.lık bir yokuşta sizi kolaylıkla geçiyorlar. Öyleyse ne yapmak lazım? Örneğin haftada bir veya iki kez 8 x 3 dk. vo2max çalışması yapmalısınız. Ayrıca yorgunluğa direncinizi geliştirmek için 5 x 4 dk., 3 x 5 dk. vb. ek çalışmalar yapmalısınız. Şimdi bunları 100 km'lik performans turunda yapıyor musunuz? Burada bahsettiğim şey ilgili intervali max gücünüzü vererek yapmaktır, max gücünüzün altında güç harcarsanız işe yaramıyor. Bunu spor salonunda ağırlık kaldırmaya benzetebilirim. Örneğin 3 set, 5 tekrar, 30 kg halterli squat yapma gücünüz var. Spor salonuna gidip 3 set, 5 tekrar, 20 kg kaldırmanın kaslarınıza nasıl bir katkısı olabilir? Özellikle 100 km'lik bir turda eve varabilmek için tüm gücünüzü yolun ortasındaki intervallere harcamak istemezsiniz değil mi? Bu açıdan uzun km yapmanın gelişmekle ters orantılı olduğunu dahi söyleyebilirim, çünkü aklınızın bir ucu ekonomiye odaklanıyor.

    Tabii ki bir grupla uzun turlara çıkmak gerekir; rekabet, grup sürüşü, farklı ortamlarda bisiklet hakimiyetiniz açısından çok deneyim katar. Ancak bu turların esas hedefi keyif almaktır. Gelişmek ise disiplin ve katı kuralları uygulamayı gerektirir. Bu ise çoğunlukla sıkıcıdır. Bu nedenle bir turunuz size ne kadar keyif vermişse, hedeflerinizden o kadar uzak olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bir turda size keyif veren şey zayıf yanlarınız değil, güçlü yanlarınızdır. Güçlü yanlarınıza çalışıp, zayıfları gözardı etmenin gelişmeyle pek bir ilgisi yok.
     
  2. Kerem Groims

    Kerem Groims Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeniler:
    1.389
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    @Bahadır Gürel Teşekkürler. Yine güzel bir yazı.
    An itibarıyla, yazı sonrası değerlendirmemde. Odaklanmam yerleri net gördüm. Burada merak ettiğim, Zaman, Power meter olmadığı durumlarda, yeterli bir gözlem verisi midir?

    2 Fondo yarışı yaklaşıyor. Güçlü yönlerimizi törpülemeden, geri kalanı artırabilir miyiz?

    Tekrardan verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  3. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.404
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    @Kerem Groims Yazıdan uzun turlardan keyif almanın yanlış olduğu gibi bir sonuç çıkmış sanırım. Kesinlikle bunu yazmak değildi amacım. Ancak yarışlarda başarı elde etmek isteyenlerle, derdi bu olmayanların arasındaki farkı göstermek istemiştim. Katı şekilde çalışanların bisiklet hayatları da sadece başarıya odaklı olacaktır.

    Süre çok fikir vermez, power yoksa bir sonraki referans nabız olur. Süre ise hissedilen şiddetle kıyaslanabilir belki. Mesela 3 dk.'lık intervalde; intervale 10 üzeri 9 şiddetiyle başladığınızda bunu sonuna kadar götürebilmeniz gerekir. Düşme oluyorsa 9 fazla demektir.
     
    Auron Sanchez ve Kerem Groims bunu beğendi.
  4. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    simdi dusunuyorum da hafta sonu istanbuldan cikma firsatim oldu cok uzaklara degil kocaeline gittim, etrafima baktigimda sessizlik yollar ve trafigin bi hayli sakin olmasi acikcasi imrendirdi.. istanbulda bi cogumuzun bisiklet kulturu keyifli sohbetler arkadasliklar ve stres atma uzerine odakli tabi ki zaman en guzel ilac bu sporu yaparken .. kriterleri belirlemek onemli perfo yada tur amacli yapilan her sporu destekliyorum :) paylasiminiz icin tesekkurler :)
     
    mutlu07 ve Kuzey Ege bunu beğendi.
  5. özcan yılmaz

    özcan yılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2011
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    342
    Şehir:
    Tekirdağ/çorlu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Gelişmek,zayıflamak, kilo almak,vücut geliştirmek,güçlenmek gibi.. vb gibi durumları gerçekleştirmek için vücudun adaptasyon zincirini kırmak gerekir.Rutinin dışına çıkmak aynı tip sürüşleri yapmamk doğrudur.Ama tek bir yarış hedefleniyorsa gf mesela benzer rotada sürmek işe yarar(tabiki yarış ortamı simüle etmek zordur,tutar ara tırmanışta değil öncekilerde ataklar olur yalnız kalırsın rüzgara karşı gitmek zorunda olursun).Bir çok değişkene vucudu hazır etmek çetrefilli iş.Bahadır bey aslında birçoğumuzun sevmediği şeyi yapıyor:fizyolojimizi rakamlara döküp 'hislerimle sürerim' ne 'olacak ver gazı yürüüüü' cümlelerini buruştutup atıyor çöpe.Tebrik ediyorum.
     
    İbrahim A. ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  6. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.404
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Ben kendi adıma da bu şekilde çalışıyorum diyemem. Bu gerçekten disiplin gerektiriyor. Ama yapanlar var mı? Evet var. Strava'dan takip ediyorum. Düzenli olarak zayıf yanlarına odaklananlar var.

    Her ikisini birleştirecek çözüm (hem keyif odaklı performans turları hem de yarışlara hazırlık): hafta içi 2-3 gün eksik yanlara çalışmak (1-2 saat), hafta sonları bir gün tura katılmak bir günde eksik yanlara çalışmak. Genelde amatörler için program önerenler bunu dikkate alıyorlar.
     
    mutlu07 ve İbrahim A. bunu beğendi.
  7. mutlu07

    mutlu07 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    @Bahadır Gürel bahadır abi supersin yahu,abicim basit anlaşılır bir antrenman programı yazma olasılığın varmı,yani çok ince detaylar olmadan,power metre olmadan eski sistem gibi...anlıyorum sonuçta yokuş var interval olayı var,ama bir çok şeyi göz ardı edip yinede basit amatör tarzda binen biri tur modunda hergün binmek yerine nasıl bir yol izlemeli abi.biliyorum bir çok etken var ama herşeyi bir kenara bırakıp basit anlaşılır bir yazı okumayı çok istiyorum,sizin tarafınızdan yazilmis...
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  8. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.404
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Haftalık programlar yazmam zor ama antrenman işini dönemlere ayırıp bu dönemlerde ne tür çalışmalar yapılması gerektiğini maddeler halinde yazabilirim. Bu maddelerden herkes kendi bünyesine ve zamanına göre haftalık programlar yapabilir.
     
    mutlu07 ve Kerem Groims bunu beğendi.
  9. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.443
    Beğeniler:
    40.839
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    17 .tur kartepeden aldığım dersleri anlatayım isterseniz,önce ne kazandım bi ona bakalım,
    çok şey kazandım,en başta uzun yol tecrübesi ,öyle basit iş değil,davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş,çok okuyan değil çok gezen bilir nerdemi sele üstünde sele,

    bi kere uzun yolları he babam save 'leyecen,fotokopisini çıkaracan ,tecrübe sahada kazanılır,
    ha ,benim zevkim ne biliyormusunuz kısa molalar yapıp hızlı sürmek 200 km boyunca,
    benim pek öyle derdim yok 500 km gitmek için,200 yeter senede bi kere,ayrıca 8 senedir iznik turların sayısını hatırlamıyorum ,130 km demirbaştır sene boyu sadece 4 ay hariç,göçbeyli-bıçkıdere-göçbeyli,30 km eğimli yerde non stop yaparım,kısa mesafe tempo demek gençleşmek demektir,üzerine 100 km .....

    rutin çalışmalar tam 8 yıldır devam ediyor,evveliyatı katarsak 40 sene eder ,dile kolay,ha bu 40 senede benim geldiğim noktamı ,benim dolabımda ilacın i 'si bulunmaz...yaşıtlarıma bakıyorumda vah vah,,,,,insanda bi kere istek olacak istek,ben zamanında yarışçıydım demekle anca kendini aldatır insan,

    bir kişinin hakkını asla yemem

    feridun tezbaşaran ,

    onunla kiptaş eğimlerinden sancaktepeye tırmanmak ultra bir zevkti,senle kartepeye gelen varmı sorusuna her zaman yok hocam dedim,ama gelenlerin hakkını az da olsa yemeyelim,
    kartepe suadiye eğimlerine senede bir kere bakılacak ,bunun nedeni 100 km sonra 8 km çıkma adrenalidir,para ile ölçülmez,
    km saatiymiş yok efendim ıvır zıvır takmam,nabız ölçermişte fişmekan 40 senedir bunlar ile oyalanmadık,içgüdülerinize inanın ,sizinle birlikte yaşayan bir ruh var kafayı fazla takmayın maddesellere,
    bisiklet sizi ruhunuzla bütünleştirir bunu yakalamaya çalışın,nasıl yakalayacağınızı çözmek size düşüyor,
    unutmayın içinizde süptil bir alan var halk adında ona ruh denir,

    ruhunuzla sürün ,ruhunuzla bütünleşmeyi sele üstünde çözmeye çalışın ,bu bir terapidir,meditasyondur,
    her kartepe etap sorası gayet kendimi iyi hissettim, bu bana yeterde artar bile,eğer eve kendinizi zor atacak hale getirirseniz ,siz o gün metabolizmayı sarstınız demektir,genç dostumun yığılması gibi,tekirdağ dönüşünde arabanın arkasında yığılıp kalmış idi.

    bütün kış yatıp sonra yaz gelince hurra bi 200 km gideyim demek eşyanın tabiatına aykırıdır,kışın 130 km'leri rutinleştirmek gerekir,8 yılda insan öyle bi yere gelirki,80 km gidince ,bu ne ya der,çünki metabolizma artık taşlaşmıştır 130-200 km 'leri yiye yiye,

    haaaa,bi ara verir isen düşersin geriye ,o derece acımasızdır bu bisiklet sporu..tabi amatörce yapıyorum bu işi,
    bisikletin gurusu olmaya inandım,bu başka bir boyuttur,alaylıyız mektepli değil,dünyanın en zor sporu bisiklet sporudur işiniz 35 'de biter 10 yılda bitersiniz,nedenmi,öyle kolay iş değil 20 gün boyunca 150-180 km 'lerde yarışlarda tepinmek ,
    emekli olduğunda yüzü çökmeyen nadir bisiklet sporcuları vardır,gençken enerjilerini tüketirler 65 yaşında ise 35 'lik gibi asla süremezler ,işi biten gider yerine yenisi gelir.
     
    Son düzenleme: 1 Ağustos 2016
  10. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.150
    Beğeniler:
    5.157
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Abi polemik olmasin diye yazmak istememistim, yuregimden gecenleri kaleme almissin, eline sağlık.
     
    Kudret Kurtcebe ve ercst0rm bunu beğendi.
  11. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    strava vb gibi programlarin uzerimizde ki etkisini gozden gecirmek lazim:) samimiyetimizi mi kaybediyoruz ? hirs ugruna basip gitmek arkadan gelen arkadasimizin yuk gibi hissetmesi belki de geri donmesi :) bu guzel sporumuzun hobi amacli yapilma taraftariyim en azindan sartlarimin simdilik bu sekilde gitmesi gerekiyor:)
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  12. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.443
    Beğeniler:
    40.839
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @Kuzey Ege

    ayrıca herkesin metabolizması farklı,benim nabız 1 dakikada 58 atış yapıyor,eğimlerde asla kalbim hızlı atmaz,yaz aylarında 05.30-07.00 iş biter 1 saat 20 dakika basarım ,eğimlerde cabası,viaporta vardığımda nefes nefese bile değilim dönüşte aynı yer,30 km ,ederi 60 km,08.30 evdeyim..tekrarlarsam strava kullanmam sadece saat tutarım..
     
    Kuzey Ege ve ercst0rm bunu beğendi.
  13. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.150
    Beğeniler:
    5.157
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Valla abi ben de 41 yasindayim, 25 yildir bisiklet uzerindeyim, Allah omur verirse 80 yasina kadar binerim ama su var, hicbir zaman kendimi aşırı kasmadim. Universitede iken memlekete bisikletle gider gelirdim. Anadolunun yarisini köy köy gezdim. 25 yil once ne isem simdi de o'yum, 80 yasinda da ayni olacagim.
    Önemli olan yaşadigin guzelligi yayabildigin kadar uzun periyoda yaymaktir, tamam performans guzel birsey ama 40-45 ten sonra yamulacaksak da geregi yok. Hayat o kadar da kisa degil.
    Daha torunlarimizla pedalliycaz. Dedemle birlikte az gezmedik balikesirin koylerinde yillarca :) onda bisan güçlü, bende pinokyo :) :)
     
  14. mutlu07

    mutlu07 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    924
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
  15. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Emeğinize sağlık teşekkürler @Bahadır Gürel. Rekabet konusunda eklemek istediğim bir kaç şey var. Bisiklette gelişmek için referans alacağınız sınır değerler rakipleriniz değil kendiniz olmalısınız, 1. Kimsenin vücudu aynı değil 2. Bunu, dün laktat eşiğinde 200 watt üretirken bugün nasıl 210 watt üretebilirim tarzında hedefler koyarak belirleyebilirsiniz. Rakip olarak kendi varlığınız yetmiyorsa, bu durum hırstan başka bir şeye sebep olmaz ve gelişimi ileri ki dönemde sekteye uğratır ve hatta bisiklete neden başladığınızı dahi unutturabilir. Kişi kendinin rakibidir, kendi içinizden gelen azimle geliştirmiyorsanız, rakip sadece kin, fitne ve nefret gibi duyguları körükleyecek, performans geliştirmek için türlü illegal yollara başvurmaya kadar olumsuz şeylere sebep olabilecektir. Önce insan olmak sonra sağlam bisikletçi olmak bence bu dünyanın gereğidir, diğer tür insanlar; megolaman, kendini beğenmiş, birinci olduğu için dünyanın önünde eğilmesini beklediği insanlardan olmayınız sizden ricam. Rekabetle insan insana düşer sadece, antrenmanınızı yapın ve oyundan zevk almaya bakın derim. Kimsenin gazına gelmeyin, insanlar özellikle ülkemizde emeklediği dönemden beri maraton atı gibi koşuşturulmaya çok alışıklardır bu yüzden rekabeti tüm haliyle kabul eder bünyemiz. Bu tutkunuzun gözünü hırs bulamasın!
     
    Son düzenleme: 3 Ağustos 2016
  16. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.443
    Beğeniler:
    40.839
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @Cyclist999

    mükemmel bir düşünce,eklemek gerekirse kendimiz ile yarışırken limitleri zorlamamak.
     
    Cyclist999 bunu beğendi.
  17. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    @Kudret Kurtcebe teşekkür ederim Kudret Abi, o senin iyi niyetindendir. Limit zorlama konusuna binayen; insanın vücut sağlığı ve ruh sağlığı açısından, aşırı sıcak, hava almayan ortamlarda yoğun antrenman yapılmasını ve kondisyonsuz, km siz vücuda gereksiz bir gazla yüklenilmesini desteklemiyorum.
     
    Kuzey Ege ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  18. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.404
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    "Gözünü hırs bulamasın", "önce insan olmak", "megaloman, kendini beğenmiş" gibi bana karşı kullandığınız cümleleriniz nedeniyle sizi önce saygılı olmaya davet ediyorum. Tanımadığınız kişi hakkında ön yargılarınızla hareket ediyorsunuz. Üstelik belirttiğim yöntemler konusunda eksik, yanlış, hatalı veya tamamlanması gereken yanları var mı vb. katkı yapmak bir kenara, kişiliğim hakkında analize girmişsiniz.
     
    asirtioglu bunu beğendi.
    Son düzenleme: 3 Ağustos 2016
  19. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    @Bahadır Gürel size alıntı yaparak o mesajı yazmış olsaydım dediklerinizde haklıydınız, ben orada 2. bir genel görüş oluşturmaya çalıştım yani genele hitaben, "yapsanız" "etseniz" tarzında ki kullanımım o mesajı okuyabilecek her hangi birine sadece bir fikir verebilmek. Üstünüze alınmanız üzücü ki açtığınız konuyu beğenmeme rağmen böyle bir üslubu oradan çıkarmış olmanız ilginç doğrusu. Yanlış anlaşıldığı için kusura bakmayın.
     
    bulentbuy, Kuzey Ege ve PeeKay bunu beğendi.
  20. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.150
    Beğeniler:
    5.157
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Güzel düşünceler, elinize sağlık...
     
    Cyclist999 bunu beğendi.