Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

VeloSolo CRO-MO Disc Cog

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Doğukan Aksu tarafından paylaşıldı.

  1. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Merhabalar. Konuyu aslında teknolojik gelişmeler kısmına da açabilirdim fakat buradan paylamanın ilgili olan kitleye daha da çabuk ulaşacağını düşündüm. VeloSolo firmasının geliştirdiği çok farklı bir fixed gear arka dişlisini sizlerle buradan paylaşacağım. Bu ürüne arka göbek, dişli arayışım sırasında rastladım ve sizde hak vereceksiniz ki gerçekten bir mühendislik harikası. Olabildiğince basit ve akıllıca bir sistem ve tabi sağlam, bir o kadarda güvenli, sonuç itibariyle ekstra lockring ya da yapıştırmayı gerektirmeyen altı adet paslanmaz çelik alyan vidayla ön disk göbeğe sabitleniyor.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ürün için sitesinde verilen değer ve açıklamalar da şu şekilde;

    "EN36 cro-moly çelik stoktan işlenmiştir, diş hassasiyeti öğütülmüş ısıl işleme girmeden önce çok sıkı toleransları delinmiş çarklardan oluşmaktadır. Parlak nikel, pasif lazer ile oyulmuş, çok güçlü, çok yuvarlak ve mükemmel uyum içindedir. Ürün ucuz lazer kesim veya damgalı çarklar ile karıştırılmamalıdır. Bir yıpranma durumunda eğer geri gönderirseniz aynı boyutta olmak üzere ücretsiz olarak yenisiyle değiştirilir."

    Yakın zamanda bir adet numune olmak üzere temin edip, görüşlerimi daha detaylı sizlerle paylaşacağım.
     
    V3DAT, Uğur S., ucnokta ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  2. A.Kadir Ünal

    A.Kadir Ünal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Şubat 2011
    Mesajlar:
    417
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Gayet kullanışlı ve pratik olmuş akıllıca :)
     
  3. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Kesinlikle. Bir o kadar da güven verici, asla gevşeyip çıkmaz.
     
  4. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu ürünü kullanmak için ön göbeğe modifiye yapmak gerekiyor ama değil mi? Ön göbek milinin uzunluğunun arkada kurtarması mümkün değil sanıyorum.
     
  5. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Bu konu hakkında herhangi bir şey söylememişler ama iki ihtimali göz önünde bulunduuyorum, birincisi göbekler mtb göbekleri olduğundan tahminimce yol bisikletlerinin arka çatallarına dahi olabilecektir diye düşünüyorum. İkincisi ise olmaz ise dediğiniz gibi ufak bir modifikasyonla olacak gibi.
     
  6. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Fixed göbek ararken karşıma çıkmıştı bu ürün ve çok hoşuma gitmişti. Şu an elimde boşta duran 6 vida disk göbek var :) Aslında bir dişli bulup kendimiz yapmayı da deneyebiliriz sanırım..

    Ayrıca sanırım daha önce forumda konusu açılmıştı..
    Disk fren göbeğini fixed göbeğe çevirmek
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Kendi bulacağımız ya da alacağımız yeni dişli ile aynı maliyete gelir bu dişliler. Yurtdışı fiyatı ortalama 32 dolar.(ship dahil) Zaten mevcut dişlide üretildiği malzeme gereği delinemeyebilir, delinse dah bu dişliler kadar ince fixed dişli yok, sonuçta bunların kenarlarında metal yivlerde yok.

    Linkide konuyuda şimdi farkettim nasıl bir dalgınlıksa? :)Konu sorun olacaksa yetkili arkadaşlar kaldırabilirler.

    Bu arada bu sistemi sanırım bisiklet forumdan kullanan yok ve ilk ben olacağım. Bugün deore xt ve beraberinde 18t velosolo sipariş vererek kolları sıvadım. Duruma göre ilk görüşlerimi sizlerle paylaşacağım.
     
    Max Torque ve d.berkay bunu beğendi.
  8. Mete S.

    Mete S. Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul - Suadiye
    Seviye:
    Halihazırda bu iş için üretilmiş Charge Shaker Hub var.
    Bence deore hub ı modifiye etmekten daha güvenli bir seçim olabilir.
    Görüşlerinizi/fotoğraflarınızı bekliyor olacağız.
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  9. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Ebay'de "Charge Shaker" a belkide rastlamamamdan dolayı ilk kez duyuyorum. Ufak bir araştırma yaptım ama fazla detaylı bilgi bulamadım açıkcası. Nedir, ne değildir, ne gibi dişliye uyarlanabiliyorlar bilmiyorum. Şuan için Velosololar daha mantıklı gibi geldi en iyisi denemek. Şuan için dişliyi beklemekteyim, açıkcası bende merak etmekteyim nasıl olacak.
     
  10. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Görüşlerinizi paylaşmamış olmanızdan memnun kalmadığınız anlamını mı çıkartmalıyız?
     
  11. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Foruma zaman ayıramadığımdan geri dönüş yapamadım konuya, hatta öyleki projelerimden bir kaç bisikleti tamamlamış olmama rağmen onların aşama ve fotograflarını dahi paylaşamadım. Velo Solo'ya gelirsekte son derece memnun olmakla bu ay sonuna bir adet daha 18t sipariş vermeyi düşünmekteyim, kesinlikle pişman olunmayacak bir sistem olması bir yana güvenilir ve bir o kadarda sessiz.
     
  12. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Peki bir göbek artı bu parça toplamda ne kadara mal oluyor? (Kargosu dahil)
     
  13. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Az önce 75 Lira'dan olmak üzere bir adet daha sipariş verdim, bir kaç haftadır satışı ebay'den satıcı tarafından çekilmişti, sonraki projemde zaman kaybı yaşamamak için kaçırmak istemedim. Hatta öyle ki 22t oranda bile var şuan.
     
    R.HarunYeniçeri bunu beğendi.
  14. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Selamlar.

    Yeni yeni bu işlere girdim. Elimde bir adet 32 delik yol jantı mevcut.
    Anladığım kadarıyla, bu janta 32 delik deore xt ön göbek (disk fren uyumlu olacak) ve velo solo dişli ile, single speed arka jant üretebiliyorum.
    Doğru mu anladım?

    2. soru ise şu: chain width dedikleri, yani zincir genişliğini nasıl tespit edeceğim.

    3. soru: spacer mevzuu nedir, ihtiyacım var mı yok mu bu parçalar nasıl tespit edebilirim.

    ilgileneceklere teşekkürler.
     
  15. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    6 Vida / bolt bir göbeğin rotor kısmına vida ile sabitlenecek bir dişlinin serbest salınımlı yani single speed olma ihtimali yoktur, bu sebeple böyle bir dönüşüm ile fixed gear bir sistem yaratmış olacaksınızdır. Eğer ki single speed bir sistem düşünüyorsanız eski tip kaset göbekler harici suicide bir göbek ile bu da mümkündür.
    2. sorunuz için chain width / drive-train için en stabil gerginliği sağlamak için öncelik kadronuzun droplarının da buna elverişli olmasının yanı sıra "half link" diye tabir edilen 1/2 baklaya sahip zincirleri kullanmak olacaktır. Eğer ki hazırda zinciriniz varsa da diğer bir yöntem +1/-1 elinizde ki imkanlar doğrultusunda arka dişli ya da ön dişli üzerinden değişiklik ile de sağlayabilirsiniz.
    3. ve son sorunuz içinse; spacer muhtemelen yol bisikleti kadrosundan derleyeceğiniz için chain-line hattının tam paralelliği için ufak bir detay gibi gözüken fakat mutlaka dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Bu yüzden iyi hesap yapılmalı ve gerekli tecrübeniz yoksa daha tecrübesi olan kişilerden destek alınmalıdır. Aksi halde bu ufak detay atlanırsa seyir halinde bir fixed gear bisikletin zincirinin dişliden atlaması hiç hoş karşılanmayacak sonuçlara meğil verebilecektir.
     
    Max Torque bunu beğendi.
  16. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Teşekkür ederim bilgiler için. 1 ve 2. maddeler tamam ama 3. madde için biraz uğraşacağım sanırım. Sağolun.
     
  17. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Çok güzel konu, canlandıralım :)
     
  18. Areasa

    Areasa Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    20 Nisan 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Konya
    Dogukan hocam elinizden fazladan varmi sizden alsak?