Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vee Sonunda bisikletimi aldım (salcano 212HD) Bisiklet alacaklar için çok önemli

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında onur tuna tarafından paylaşıldı.

  1. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vee Sonunda bisikletimi aldım, daha önce burada 240srv alacağımı söylemiştim fakat ellerinde sadece 18" kaldığından dolayı izmitteki tek 16" kadrolu 212 HD'yi aldım. Az evvel bisikleti hafif toprak ve temiz asfalt olmak üzere yaklaşık 1 saat boyunca kullandım ve taze taze görüşlerimi yazmak istedim, istedim ki öncelikle yeni bisiklet alacak olanlar dahil herkes bilsin birşeyleri yada ben bilmediğim şeylerin farkına biraz geç varmış olmamın itirafını yapayım :(
    Bu yazıyı otomobil eleştirileri de yazan biri olarak yarı amatör yarı profesyonel tutmaya çalıştım umarım herkes için anlaşılır olur. fakat belirteyim benim bisiklet bilgim sadece ve sadece başlangıç seviyesindedir o yüzden teknik hatalr için şimdiden af dilerim.

    Öncelikle bisikletin fiyatı 854 tl idi. ben 720 tl'ye aldım. matara (400cc. alüminyum),matara tutucu (alüminyum),kilit (şifreli),yama seti,arkaya veya öne takılabilen ufak çanta(dandik ötesi), 3 ledli çin işi fener (eh işte), birde vites koruyucu demir içinde 30 tl ödedim. yani toplamda 750 tl bayıldım.

    ilk önce vitesten başlayayım, keşke son ana kadar düşündüğüm gibi önceliği setin iyi olmasına verseydim, vitesleri altus ve benim 15 sene önce kullandığım SIS Shimanolardan daha kötü, zerre kadar beğenmedim, tepki süresi çok yavaş, ses yapıyor bazen, bazen geçmiyor gibi problemleri var, kemikli ve rahatsız bir şanzıman sistemi bence. gerçekten dediğim gibi eski bisikletimdeki 18 vites SIS Shimanolar daha iyiydi haldur huldur kullanıyordum ve hiç banamısın demiyorlardı, belki ayarları henüz oturmamıştır yada kötü ayarlanmıştır, yani umarım bu ikisinden biridir yoksa sökeceğim bu seti en kısa zamanda zira katır kutur tarzında bir şanzıman istemiyorum.

    kadro kadro diye söylüyor herkes ama yaklaşık 1 saate varan bu incelememde kadroyla ilgili bilgi verecek herhangi bir şey yaşamadım o yüzden bir şey diyemeyeceğim bu konuda

    Gelelim maşaya, maşa suntour ve kilitlemeli, açıkçası bir 15 dakika kilitli konumda kullandım bisikleti ve tümseklerden geçerken (ortalama bir seyir hızında) bir sıkıntı hissetmedim. daha sonra aynı tümseklerden maşa açık konumda geçtim ve açıkçası söylemem gerekir ki ortada bariz bir fark yok. Bu yüzden normal yol kullanıcılarının bisikletlerinde ön amortisör olmayan bisiklet tercih etmeleri bir sorun teşkil etmeyecektir kanaatindeyim.Ama yine de belirtmeliyim ki maşanın sol tarafındaki "Load" yani yükleme kısmının ayarıyla oynamadım belki amortisörleri biraz yumuşatsam daha farklı bir hissiyat alabilirdim.
    Amortisörleri durur vaziyetteyken gidona bastırarak denedim gayet rahat şekilde kapanıyorlar fakat açılırken sanki mekanizma yağsızmışta o yüzden kademe kademe açılıyormuş gibi oluyor ve ben bunu rahatsız edici buldum. tepkinin çok daha doğrusal ve hızlı olması gerekirdi diye düşünüyorum. Birde BU ÇOK ÖNEMLİ bisikleti sürerken ön lastikten sürekli bir uğultu geliyor nedenini anlamış değilim ama sanırım balatalardan çıkıyor ses bilen varsa sebebini ve bana söylerse çok memnun olurum

    Gelelim kadro ve maşa ile beraber en çok konuşulan bir diğer konuya; yani frene, frenler hidrolik disk ve tektro diskler ile shimano'nun M445'inin bir kombini halindeler. Açıkçası sürekli merak ettiğim disk fren fantazisinde tamamen hüsrana uğradım, buradan sırf disk frenli diye alacağı modeli kararlaştıran arkadaşlara söylüyorum; disk frenin zerre kadar numarası yok, tabii bunu söylerken M445 ve tektro kombininden bahsediyorum. Benim bisikletimi toplayan adam frenlerin fabrikadan çıktığı gibi iyi olduğunu söyledi ve bende öyle kullandım, umarım bir ince ayarı vardır ve bende bu söylediklerim için utanırım. çünkü gerçekten ekstrem durumlar hariç bir bisikletin disk frene ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum (en azından giriş modellerine) Eski V-frenlerimde gayet iyiydi.

    bisikleti alırken heyecandan dikkat etmemiştim fakat gezmeye çıkacakken farkettim bisikletin ayaklığı yoktu. kutusunu bisikletçi ile birlikte açtık ama kutuda da görmedim belki dibinde kalmıştır falan. ama telefon ettiğimde o tip modellerde ayaklığın olmadığını söyledi. doğrumu yalan mı artık siz söyleyeceksiniz bana.

    Peki bisikletin hiç mi iyi yanı yok tabii ki var; bir kere en nihayetinde o bir bisiklet ve kendi gücünüzle bağımsız bir şekilde hareket edebilme hazzını size yaşatıyor. Benim gibi otomobil,tren, uçak,traktör, hatta alışveriş arabası gibi tüm taşıtlara aşık bir adam için çok uzun zamandır özlediğim bir hazmış, en büyük artısı bence bu.
    İkinci artısı selesi, selesi inanılmaz rahat hani fiyzana gitsen ağrıtmaz o derece diyebilirim.
    bisikletin elcikleri çok güzel bence, kronla karşılaştırmam gerekirse (çünkü farklı olarak bir tek bu markayı gözlemleyebildim) kronun elcikleri hem çabuk dağılacak gib duruyordu hemde özellikle xc250'ninkiler biraz terleme ile elinize yapışacak gibiydi (zira yapışıyordu)

    Lastikleri ise beğendim sonuçta arabamda da aynı marka var ve onlara güveniyorum. Ama biraz kalın gibiler daha ince bir lastikle hız arttırılabilir ama benim derdim özgürce gezmenin yanında birazda kalori yakmak olduğu için şu an ellemeyi düşünmüyorum (zira istesemde elleyemem bugün cüzdan boşaldı)

    Sonuç olarak bisiklet alacaklara bir kaç önemli tavsiyem olacak;
    bisiklet almadan önce iyi bir pazarlık yapın
    bisikleti aldığınız çevre kalabalık bile olsa en aından 1-2 km gezin dolaşın
    sitede de belirtildiği gibi boyunuza uygun kadro alın ve bunun aslında en önemli kriter olduğunu bilin
    ucuz bisiklet kötüdür mottosuna çok inanmayın ama bu demek değil ki yanlış, fakat benim ki gibi profesyonel sınıf için "başlangıç kalite" tabir edilen, Türkiye piyasasında ise orta sınıf kabul edilen bir bisikletinde iyi olacağını düşünmeyin. Alacağınız bisikletin komponentlerini iyice araştırın ve seçim kriterlerinizde vitesleri üst sıralara koyun (ben öyle yapmıştım ama stoklar utansın). Ayrıca genel anlamda denerken rahat edebildiğiniz ucuz bir bisikletin de iyi bir tuning ile (başka terim aklıma gelmedi) kendisinden çok daha pahalı modelleri aratmayacağını da unutmayın (hem işin atölye kısmıda ayrı keyiftir)

    Ama herşey bir yana bir bisiklet almak istiyorsanız yani içinizde böyle bir şey varsa, markası/modeli/fiyatı ne olursa olursa olsun gidin ve bir tane alın. Pedal çevirmek gerçekten çok keyifli ve bisikletle giderken onunla bütün olabiliyorsunuz, hem de bu kadar eleştiriye rağmen :) şahsen ben kullandığım onca taşıt türü arasında bir go-kart araçlarında birde bisikletlerde bu hazzı yaşadım ve emin olun iyi bir go-kartçı olmama rağmen bisikletin hazzı daha yüksek.
    Kısacası astro 212HD ile maceram yeni başlıyor ve umarım bu problemleri ileride atlatıp ondan daha çok keyif alabilirim ve bunları sizlerle paylaşabilirim.
    Hepinize iyi pedallar olsun.
     
  2. İlker Eren

    İlker Eren Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2012
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Erzurum
    Seviye:
    Bende bisikletimi alırken 212HD incelemiştim. Sanırım hidrolik diskti ve ön tarafta birşeyler sürtünüyordu. Satıcı biraz kurcaladı sonra bunun ayarlanması lazım dedi kenara kaldırdı. Benzer birşey olabilir.

    Vites tellerinin ayarlanması gerekiyor olabilir.
     
  3. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bakacağız artık kardeş
     
  4. Ömer Soykan

    Ömer Soykan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    234
    Beğeniler:
    72
    Şehir:
    İstanbul/Pendik
    Seviye:
    Hayırlı olsun. Bence çok ön yargılı eleştiri yapmışsınız. Belli ki bisikletin ayarları tam değil.
     
    onur tuna bunu beğendi.
  5. Oguzhan.Pilgir

    Oguzhan.Pilgir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mart 2012
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelikle ilk deneyimlerinizi böyle detaylıca paylaştığınız için teşekkürler. Ancak şunu herzaman söylüyorum; kadroyu bu işe yeni başlayan birçok arkadaşımız gayet önemsiz, hiçbir fonksiyonu olmayan, alüminyum olsun da gerisi önemli değil, bisikletin rengini gösteren eleman gibi düşünüyorlar. Halbuki kadro bisikletin omurgası ve en önemli parçasıdır. İyi bir bisiklet kadro-donanım uyumu en üst seviyede olan bisiklettir. Her donanım her kadroda %100 performans, %100 kullanım ömrü, %100 memnuniyet sağlamaz.

    Şöyleki; sizinle aynı boyda ve aynı kiloda olan bir arkadaşınızla aynı pantolonu almak ve denemek için giydiğinizde birinize hiç uymazken, birinize sanki onun için özel dikilmiş gibi olabilir. Çünkü aynı boyda ve kiloda olmanıza rağmen, bacak boyunuz veya bel çevreniz değişebilir. Önemli olan sizin bedeninize uygun pantolonu bulabilmektir. Bugün Trek, Cannondale, Scott vs gibi bu işe çok büyük yatırımlar yapan dünya markası olmuş firmalar kadrolarını dünyanın ünlü test merkezlerinde çok ciddi testlerden geçirmekte ve kadrolarına uygun olan, sıkıntı yaratmayacak , yani marka imajına zarar vermeyecek donanımları bisikletlerinde kullanmaktadır. Örneğin sizin bisikletinizde sorun yaşadığınız Altus arttırıcı ,bir Trek'te, Cannondale'de veya Scott'ta problem çıkarmayacaktır, çünkü problem olacak olsa zaten o bisikletler takılmazdı. aynı şey diğer donanımlar için de geçerli...Tabi bunlar bisikletin kullanım amacına uygun olmayan kullanımlarda geçersizdir. İstisnalar kaideleri bozmaz.

    Demek istediğim yaşadığınız donanım problemleriniz elbette kullanım şartlarınıza göre değişir fakat kadronun da bu donanım problemlerinde etkisinin olduğunu unutmamak lazım. İyi bir kadronun aslında ne kadar önemli olduğunu buradan vurgulamak isterim.
     
    onur tuna bunu beğendi.
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.257
    Beğeniler:
    1.117
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Elinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. Yazdıklarınızdan bisikletinizin ayarlarının tam olmadığı anlaşılıyor. Kosa bir süre sonra vites ve fren ayarlarını yaptırırsanız bazı sorunların değiştiğini hissedeceksiniz. Fakat bu değişim beklentinizi karşılamaya yetmeyebilir. Bisikletinizin donanımsal kapasitesi ortada bunun üstünde verim beklemek hata olur. Burada tanınmış yabancı marka reklamı yapmak istemiyorum. Çünkü giriş seviyesi donanım her yerde aynı verimi verecektir.
    Bisikletten verim almak için öncelikle uygun kadro boyu, minimum 24 vites, orta seviye için acera - deore LX arası donanım, MTB için kilitlenebilir ve mümkünse geri tepme ayarlı amortisör, şehir ve tur bisikletleri için düz maşa şart.
     
    Ömer Soykan ve onur tuna bunu beğendi.
  7. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vallahi biraz ön yargılı olmuş olabilir haklısın ama vitesler gerçekten kemikli şu an için, bir de o uğultu seklindeki ses beni çok rahatsız etti. bu sabah 5 gibi tekrar kısa bir tur attım (özellikle gürültünün olmadığı bu saati seçtimki sesin tam yerini algılayabileyim) ses anladığım kadarıyla önden geliyor fakat diskmi değil mi onu tam anlayamadım çünkü birazda rulman sürtme sesi gibi (onlarda da böyle uğultu oluyor bazı durumlarda) bugün gidip baktıracağım.

    kadro tabii ki önemli sonuçta biskiletin ana iskeletini oluşturuyor. Ama burada esas problem, üretici firmaların tedarikçilerinden aldıkları ürünlere yeterli özeni göstermiyor oluşu ve bence saydığınız markaların farkı bu özeni gösteriyor oluşundan kaynaklanıyor. şöyle örnekleyeyim toplama bilgisayar işinden hepimiz az çok anlarız (Türkiye ekonomisi gereği) bende tanıdığım sevdiğim insanlara hep bilgisayar toplamışımdır ama bunu yaparken komponentleri belli fiyat grubuna dahil olanlar olarak değerlendirmeyip, tek tek birbirleriyle uyumunu inceleyerek kombine ederim ve böylece sistem yıllarca sorunsuz çalışır(en azından şimdiye kadar hiç şikayet gelmedi). Aynı yapı bu markalardada var ve bizimkilerde maalesef yok ve Türkiye'ye gelen Mercedes'lerin nasıl kalitesi Almanya'dakinlerden düşük ise (1999'du sanırım bir belgeselde böyle bir açıklama ile yakalanmıştı mercedes). Salcano'ya gönderilen shimanolarında kalitesi Avrupa'ya satılanlardan düşüktür buna eminim.
    Ama işin kadro kısmına dönersek yazımda da belirttiğim gibi henüz kadroyu deneyimleyebilecek ve kadronun ehemmiyetini kavrayabilecek bir kullanımım olmadı, yeterli tecrübe ile bilgi sahibi sahibi olduktan sonra (en azından sizin bilginize yakın bir seviyeye geldiğimde) belki bu konuyu etraflıca masaya yatırabiliriz ve çok keyifli incelemelerde yapabiliriz.

    Öncelikle yazımı beğendiğiniz için çok teşekkür ederim, bisikletin ayarları için bugün tekrar gideceğim ve ses işi düzelmesse artık bir hal çaresine bakacağım. Sizinde belirttiğiniz gibi uygun kadro boyu bencede ilk sırada ki sırf bu yüzden bu bisikleti aldım biliyorsunuz. Düz maşadan kastınız sabit amortisörsüz bir maşa ise kesinlikle katılıyorum bu konuda size. Vites grubu için ise kullanım tipi ne olursa olsun gerçekten en az aceradan başlamak gerek gerçekten. her ne kadar avrupa pazarına sunulan altus ile Türkiye'ye gelen arasında fark vardır diye iddia etsem de bu fark %1-2'den fazla değildir, çünkü belirli bir kalite standardında üretim yapılır, sadece salcano gibi markaların kontrol mekanizması zayıftır demek istedim ve dolasyısıyla bu konuda da haklısınız.

    Yazının tamamına gelince, foruma sürekli katkıda bulunan isimlerin beğenmiş olması çok hoşuma gitti. eğer ileride bisiklet işini ilerletirsem ve bir gruba dahil olursam diğer bisikletleride test eder ayrıntılı yazılar yazabilirim. çünkü bisiklet Türkiye'de gerçekten giderek gelişen bir sektör ve bizimde çorbada bir tuzumuz olmuş olur.
     
  8. AhmetC

    AhmetC Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    hayırlı olsun,

    park ayağı çıkmaması durumu normal. ucuz bisikletler haricinde pek çıktığını görmedim zaten. diğer ses vs. gibi şeyler ayarsızlıklardan meydana geliyor bence.

    bu arada vitesi ileride yenileme şansınız mevcut, hele şöyle 1 sene alışı bisiklete :)
     
  9. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    park ayağı içinden çıkmıyormuş ama varmış bugün gittiğimde taktı ücretsiz sağolsun, fakat servisteki bir amcaya problemi söylediğimde amca tuttu bisikleti ters çevirdi, bende forumdan okuduklarımdan dolayı hop dayı dedim ne yapıyorsun hidrolik frenli bisiklet ters çevrilmez :) sonra eleman geldi balataları ileri geri oynattı civatalardan, ses kesildi gibi oldu ama tabi en fazla bir kaç yüz metre deneyebildim. gece biraz yollar ve etraf bir sessizleşsin tekrar bir deneyeceğim. vitesler normal dedi biraz gevşetirim ama zincir atabilir dedi bende öyleyse elleme dedim, olmazsa bir greslesemmi diye düşünüyorum zincirleri falan çünkü şu an çok kemikli ve gidişide sert. ileri de mutlaka bir alivio set attırıcı almak istiyorum ama bunun rublesine uyarmı bilmiyorum, hadi rubleyi değiştirdim diyelim bu sefer vites kolu sadece 7 kademe bende bunu damı değiştirmek gerek bilmiyorum. aynakol ise bana ağır geldi açıkçası benim eski noname bisikletin noname aynakolu inanılmaz rahattı onuda yıllar sonra depodan çıkaracağım gibi duruyor çünkü 98 model olmasına rağmen kadro falan alüminyumdu yanlış hatırlamıyorsamda 12 yada 14 kg. civarındaydı bisiklet zamane bianchi ve castelloların yanında kuş gibiydi. dur bakalım tekrar başladık bu bisiklet sevdasına devamını göreceğiz hep birlikte. :)
     
  10. Esfer

    Esfer Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    KASTAMONU
    Seviye:
    Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın...
     
    onur tuna bunu beğendi.
  11. Emir O.

    Emir O. Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    çok güzel yazı olmuş. objektif ve fazlasıyla bilgilendirici. ellerinize sağlık. dilerim en kısa zamanda sorunlarınızı halledersiniz.
     
    onur tuna bunu beğendi.
  12. Sinan Ceylan

    Sinan Ceylan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    212'yi bilmem ama 241sv'den ayaklık çıkmıştı. Ağırlık yapıyor diye ben söktüm. Keşke hidrolik disk var diye 21 vites alacağınıza 240/241v modelini alsaydınız. :)

    Kadro & sistem uyumu tam olarak ne oluyor bilmiyorum ama aynı alüminyum kadro ile Acera sistem varken hiç bir sıkıntı yaşamadan 2000+ km yol yaptım bir sene içinde. Bu sene geçtiğimiz ay, tamamen keyfi parça güncellemelerine gittim filan (Deore'ye geçtim, 27 vites). Demek sorun bende. 500 liralık kadro hiç sorun çıkarmadığına göre...

    Shimano her yerde Shimano'dur. Salcano'ya dandik mal satmaz. Sadece Altus dandiktir, o olabilir. Shimano gibi sektörde dev bir firma, sırf perakendeci adam ucuza satsın diye ikinci kalite mal üretmez. Sadece fiyatına göre Altus zaten en alt modellerden birisi, ve ona göre kalite biçilir. O kadar.
     
    can akıncılar ve onur tuna bunu beğendi.
  13. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kadro&Sistem uyumu tartışmasına bende hiç girmedim çünkü daha bu konuda tecrübe edinmem gerek o yüzden şu an için bir yorum yapamıyacağım fakat Shimano'nun Salcano'ya sattığı parçalar ile dünyaca ünlü firmalara sattığı parçalar arasında küçükte olsa (çünkü seri üretim belirli bir kalite standardında yapılıyor ve sanırım bisiklet firmalarıda en az ISO 16949 otomotiv spesifikasyonlarını karşılıyorlardır) fark vardır, fakat bu farkın bahsi geçen büyük şirketlerin daha ciddi kontrol mekanizmalarına sahip olmasından ileri geldiğinide cevaplarım arasında bulabilirsiniz. yani demek istediğim salcano altus parçayı takarken zaten giriş modeli diye fazla sallamayabilir ama diğer büyük şirketler her ürününe eşdeğer özen gösteriyorlar.
     
  14. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.537
    Beğeniler:
    871
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kaptan ilkönce bisikletin Hayırlı olsun,sorunlar hallolur dert etme.

    Oğuzhan Bey-abi,Sizin yazılarınızı 2 3 gündür takip ediyorum her yazınızda Connadale,Scott vs vs..Yahu bu ülkede yerli malı ürünler sizin yüzünüzden satılmıyor her şeyi köstekliyorsunuz,param olsun bende biliyorum daha sağlam kadrolu ürünleri.Şuan ben dışarıda kendi bisikletime 750 lira diyorum millet dalga geçiyor ben bu paraya motor alırım diye.Sen 2000 3000 fiyat çek adamlara daha beter maskara olursun.Bizim ülkemizde bu kadar,kendi adıma söyliyeyim ben yarışlara,zorlu parkurlara girmiyorum.Haliyle bana çokda sağlam kadro gerekmiyor.Benim için önemli olan bisiklette Donanım sistemi,Sen uzun bi yola çık atıyorum 100 150 km yolda aktarıcın yayı arızalandı yada vites kolları bozuldu,o zaman ne yapacaksın?En azından kadro çatladığı zaman yine yol alır,parça bozuldu mu tamir de edemezsen asıl o zaman vay haline.
     
    onur tuna bunu beğendi.
  15. Oguzhan.Pilgir

    Oguzhan.Pilgir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mart 2012
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelikle; yerli malı ürünlerin satılmamasının nedeni ben değilim, ürünlerin kalitesiz olması yada belli bir kalite seviyesini aşamamasıdır. Ayrıca yerli malı dediğiniz bisikletlerin bir tane civatası bile burada yapılmıyor bundan haberiniz var mı? sanırım yok. Çin'den, Tayvan'dan, Endonezya'dan ithal edilen parçalar burada birleştirilince bu yerli malı mı oluyor size göre? Ben burada objektif yorum yapmak durumundayım, beğenirsin beğenmezsin, okumaz geçersin sana kalmış. Ayrıca bindiğin arabandan, kullandığın cep telefonuna, hatta şuan yorum yazdığın bilgisayarına kadar ithal mal kullanıyorsan sen beni ithali kösteklemek ile suçlayamazsın kanaatimce.

    Saygılar,
     
    muratt35, Gokalp Gokmenler ve onur tuna bunu beğendi.
  16. İlker Eren

    İlker Eren Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2012
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Erzurum
    Seviye:
    Yerli malını koşulsuz savunarak ileriye götüremeyiz. Düzeltmek için çaba göstermek gerekir. Bu biraz arz - talep ilişkisi ile oluşuyor. Bütün X marka sahipleri üreticiyi problemler konusunda uyarır ve düzeltilmesini talep ederse düzelir. Üretici de markasını bir basamak yukarı taşımak için yeterli talebin oluşmasını ister elbette. Özetle daha çok kişiyi bisikletçi yapmalıyız :)
     
    onur tuna bunu beğendi.
  17. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bence de en önemlisi "daha çok kişiyi bisikletçi yapmak" böylece hem insanların bakış açısı değişir (zira bende Can AKINCILAR arkadaşıma katılıyorum bu konuda, bizim sitenin bekçisi sordu kaça aldın diye 400 dedim ona, çok bile söylemişim beti benzi attı adamın) hemde yerli bisikletlerin kalitesi artar. sürüm arttıkça fiyat ucuzlar demek isterdim ama maalesef ülkemde fiyatı ucuzlayan bir şey görmedim henüz.
     
  18. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.537
    Beğeniler:
    871
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yerli malı diyerek bu ülkede montajlanan(Türk Firması Tarafından) ürünlerden bahsediyorum,ürünlerin ithal olup olmadığını sağolsun forumda sizin gibi bilgi paylaşımı yapan güzide insanlardan öğreniyorum-araştırıyorum.Ve şunu görüyorum ki bizim Türk Firmaları ne yapsa boşş.Çünkü bu ülkede herkes Scott bisikletle,Trek bisikletle büyümüş.Zamanımızın en sevilen bisikleti Bianchi bile yerden yere vuruluyor.Bu ülkede bisikletçi statüsünde değer kazanmak için illa ki yüksek meblağ parayı yabancı firmalara vermemiz lazım.Yola çıkan bununlada gitmiş zamanında kadro hesabı yapmadanr:=)http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=62753
     
    onur tuna bunu beğendi.
  19. Oguzhan.Pilgir

    Oguzhan.Pilgir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mart 2012
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Onur bey site bekçisine 400TL derseniz beti benzi atabilir, holding sahibine derseniz o da "aman ne ucuzmuş alayım 15-20 tane" der... Bu durum görecelidir, bir bedel kimine çok fazla gelirken, kimine çok komik paralar gelebilir. Zira bunların hiçbiri önemli değildir, önemli olan sizin alabileceğiniz maksimum bisikleti alarak bu işten maksimum zevk almaktır, gerisi hikaye bana göre. Siz 10bin TL ye Trek de alabilirsiniz, 100TL ye Ümit'te, bisikletinizi zevkle sürüyormusunuz en önemlisi bu bence. Dediğiniz gibi, önemli olan "daha çok kişiyi bisiklet sahibi yapabilmek"

    Ticaret ile uğraşan birisi olarak bu ülkede birim maliyeti 100TL olan bir mal üretmek için 80TL'lik hammadde ithalatı yapılıyorsa (daha yeni Abdullah Gül'ün beyanatı var bu konuda) kimseyi ithal mal kullanmak ile suçlayamayız, zira yerli malın da %80'i ithaldir. Herşeye rağmen eğer övünülecek, gerçekten malın hakkını vermiş bir yerli bisiklet var ise onu elbette hertürlü tavsiye ederiz. ama dediğim gibi sırf ithal oldukları için de bu işte dünya çapında bilinen tanınan firmaların mallarını da göz ardı mı edelim yani?
     
    onur tuna bunu beğendi.
  20. İlker Eren

    İlker Eren Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2012
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Erzurum
    Seviye:
    Bu çok doğru değil bence. Bu forumlarla tanışıp bisikletimi alana kadar Türkiye ortalaması kadar (yani dipte) konuya hakimdim. Burada bisiklet konusunda elit bir grup bir aradasınız ve farkındalığınız Türkiye'nin çok üzerinde. Türk insanı bence halen olabilecek en iyi marka olarak Bianchi'yi biliyor. Ama malesef migrostan random marka bisiklet satın alıyor. Zaten Scott, Trek gibi markalara gücü yeten kişi sayısı çok az.
     
    can akıncılar ve onur tuna bunu beğendi.