Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

V frenden hidrolik frene geçiş için neler gerekli (Sadece Ön)

Konu, 'Frenler' kısmında Abdullah Güngör tarafından paylaşıldı.

  1. Abdullah Güngör

    Abdullah Güngör Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    6 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    236
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Karabük
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    V frenden hidrolik frene geçiş için neler gerekli?
     
    ozic bunu beğendi.
  2. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bir hidrolik fren seti almadan önce ( buna fren kolları, rotor, kaliperden oluşan ) bisikletinizin uyumlu olup olmadığına bakmanız lazım. önce maşanızda kaliper'in takılacağı 2 delik olacak ucta, aynı 2 delik kadronun arkasında da olacak.

    ve tekerleklerin göbekleride buna uyumlu olması gerekir.

    temelde bunlar diyebiliriz.

    bunlar yoksa ciddi bir değişiklik gerekir ki bu da geçmemenize kadar gider. :) çünkü kadro uyumsuzsa kadro değişir, ön maşa değişir, ön arka göbekler değişir. fiyat bir hayli artar. sadece fren seti şuanda sitede 2.el olarak bile 200tl ye var desekte diğer etkenleride uydurmanız yeni bir bisiklet demektir.
     
  3. İlker Özdemir

    İlker Özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2010
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hidrolik fren kolu kablosu rotorlar kaliperler disk uyumlu maşa (arka içinde uyumlu kadro)disk uyumlu tekerlek göbekleri kısaca bunlar gerekli...Birde fren sistemine göre mineral yağı veya dot türevi hidrolik yağ...
     
  4. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    özür diliyorum belki kafanı karıştırmışımdır, sadece ön yazmışsın ama ben ön arka için anlatmışım sana. kusura bakma.
     
  5. victory

    victory Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2008
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    Sarıyer-İst...Uşak
    Seviye:
    ilk başta maşanın , jantın ve rublenin degişmesi gerekli dha sonra o maşada kullanılabilcek max rotor capına göre rotor alıp istedigin fren i kullanabilirsin tavsiyem shimano dur . iyi günler
     
  6. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Disk uyumlu ön göbek,(jant değil!)
    Kaliper bağlantısı bulunan bir maşa,
    Hidrolik ön fren.(kol+kaliper+rotor)

    Başka birşey gerekli değil.

    Ruble çekiş sistemiyle alakalıdır,frenlerle ilgisi yoktur.
    Yeni çembere gerek yoktur,v fren uyumlu çemberler disk frendede kullanılabilirler.
     
  7. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Arkadaşın konusunu karıştırıyorum kusura bakmasın ama yeni konu açmaktansa hazır burayı buldum forum kirliliği yaratmayayım :)

    Sadece öne disk fren takmanın v frene oranla farkı ya da artısı nedir acaba? Yani gerekli midir sadece öne disk takmak? İlk sorum bu, ikinci sorum ise ;

    Sadece ön v freni, normal disk frenle (Hidrolik olmayan) değiştirsem bana bir artısı olur mu? Artısı olacaksa hangi ortamda (düz yol, uzun ve dik yokuş inişleri vs.) ve hangi koşullarda ( yağmur, çamur, kum, sıcak hava vs.) artısı olur acaba?

    Arka frenden çok ön freni kullanıyorum genellikle (%60 ön %40 arka). İkisini beraber kullanıyorumda ön freni daha çok zorluyorum arkaya göre daha kontrollu ve daha kısa sürede yavaşlama için. Sorularımı yanıtlarken bunuda göz önünde bulundurursanız sevinirim.

    Teşekkürler....
     
  8. İlker Özdemir

    İlker Özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2010
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öne disk takılmasının nedeni durmayı vs daha çok ön frenin sağlamasıdır ...
    Öne mekanik fren taktırmanız ıslak yerlerde frenlerin ötmemesini sağlar ama normal yolda kuru zeminde parmaklarınızı v frenden daha çok yorar daha az yorması için hidrolik kullanılmakta...
     
  9. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Anladım. O halde topluca hidrolik diske geçmeden mekanik diske gerek olmadığı karındayım :)
     
  10. İlker Özdemir

    İlker Özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2010
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Doğru Ama bir taraf dahi hidroliğe geçse fark eder ...
    Bu arada karnınızın karar alıdığını bilmiyordum oruç kafanıza vurdu sanırım:):Skull-175 :p :)
     
  11. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Tek tarafı hidroliğe geçirmek için fren kollarımı değiştirmem lazım ki vites fren birleşik halde olduğundan bana pahalıya patlayacak. O yüzden bi müddet daha v frenle devam ediyim ben.

    Eheh bu arada karındayım yazmışım sizin yazıyı okuyunca farkettim espri bozulmasın diye doğrultmadım :) Oruç değilde beni bu staj bitirdi vallahi :)
     
  12. İlker Özdemir

    İlker Özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2010
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Evet en azından 250 300 tl ayrılması lazım dual kollar için ikinci elde bile...
     
  13. victory

    victory Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2008
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    Sarıyer-İst...Uşak
    Seviye:
    tabiki jant cemberinin de degişmesi gerekiyo hatta ve hatta jant tellerinin bile önemi var bu konuda onlarında degişmesi gerek v fren uyumlu jantlar ve telleri kesinlikle kullanılamaz... dikkat lutfen ! detay için mtbtr de gördum burda da varmı bilmiyorum fakat cok detaylı bir araştırması yapılmıştır bu konunun incelenebilir...
     
  14. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet o yazıyı okumuştum. Değişmesi mantıklı çünkü v fren uyumlu bir janttaki jant telleri normalde disk frenin yükünü çekecek derecede tasarlanmamıştır.

    Frenleme noktası göbeğe ( merkeze ) doğru yaklaşırsa bisikleti durdurmak için gereken fren gücününde yüksek oranda artması gerekir. Lisede fizik dersinde ki moment deneyi işte. Kapıyı menteşenin dibinden iterseniz hareket için çok fazla güç harcarsınız fakat kapıyı menteşenin en uzak noktasından iterseniz harcayacağınız güç çok az olur mantığı.

    Disk frenin bisikleti durdurması için açığa çıkan güç v frenden çok daha fazla. Fakat benim aklımın almadığı nokta şu.

    Ön ve arka jantlarımız ve jant tellerimiz aynı. Bisikleti harekete geçirmek için rubleden arka jant tellerine yayılan güç için jant telleri yeterlide durdurmak için diskten ön jant tellerine yayılan güç için ön jant telleri neden yeterli değil? Yüksek viteste ( 4 - 5 ) dik yokuş çıkışlarında arka jant tellerine vücut ağırlığıyla birlikte muazzam bir güç etki ediyor. Ama tamamen aynı olan ön jant tellerine disk fren takılması sakıncalı gözüküyor. Ani fren anında ön janta, arka jantın az önce bahsettiğim yokuş çıkışında maruz kaldığı kadar güç etki etmiyordur bence. Böyle kafadan sallamak doğru değil tabiki ama yinede illa disk uyumlu bir jant seti almak gerekmiyor sanırım.

    Kendimle çeliştim ama sizlerin düşüncesi nedir bu konuda acaba?
     
  15. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    UYGUN kadro uygun maşa uygun fren kolları gerekli
     
    Buğra Celayir bunu beğendi.
  16. Abdullah Güngör

    Abdullah Güngör Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    6 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    236
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Karabük
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kadroyla ne alakası var ön frenin. Lütfen yazımı oku daha sonra buraya yazı yaz. Üstelik sadece fren kollarıyla iş bitiyo mu!
    Ben buraya bir konu açtıysam buraya mesaj sayısını çoğaltmak icin degil birilerini bilgilendirmek icin mesaj yaz. Eğer bi sey bilmiyosan da hic bir sey yazma.
     
  17. Mansur KHASSANOV

    Mansur KHASSANOV Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Ankara, keçiören
    Seviye:
    Arka disk fren seti öne takılabilir mi? Ön-arka Kaliperlerde farklılık var mı?