Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

V Fren'de asıl mesele bacaklar mı pabuçlar mı?

Konu, 'Frenler' kısmında Mert C. tarafından paylaşıldı.

  1. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kışın karda ya da yağmurda daha iyi bir performans istediğimden ilk değiştirmeyi düşündüğüm parçalar da frenler olacak haliyle...
    ancak bu frenlerin performansındaki asıl etkiyi bacakları mı yoksa pabuçları mı sağlıyor? fren kolunun kalitesi ne derecede etkili?

    şuan shimano acera vites kolu ile bütün halinde bulunan fren kolu ve tektro v fren kullanıyorum.
    deore bacaklar ve baradine pabuçlar ile değiştirmeyi düşünüyorum. ancak tektro bacaklar bana oldukça sert, esneme ya da boşluk sorunu yapmayan bir kalitede gibi geldi kullandığım sürece.
    pabuçlardan da şimdiye kadar şikayetim yok aslında, ancak daha ıslak zeminde ya da yağmurlu havada kullanmadığımdan sadece kuru performansını biliyorum.

    şimdi sadece pabuçları baradine 3renk ile değiştirmem yeterli performansı sağlar mı yoksa bacaklar ve kollar da değişmeli mi iyi bir fren için?
    kollar değişecek olursa başıma çok masraf çıkacak, vites kolları da değişecek... :agla: umarım sadece pabuç ile hallolur işim :p
     
  2. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Kollarında etkisi var ama kolların zaten acera ise yeterli değiştirmen gerekmez. Fren bacaklarıyla , pabuçlardan birine %100 bu önemli denilemez. Bir yüzdeleme yapmak gerekirse ben %60 papuç %40 fren ayakları derim.
     
    Mert C. bunu beğendi.
  3. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Geçtiğimiz kış karda bisikleti çıkardım ama kaldırımdan gittiğim için birde amortisör kitli olduğundan(o zaman maşa sertlik ayarı kırıktı) pek zevk alamadım ama asfaltta 3 4 cm karda verdiği zevk tartışılmaz:D bazen lastiklerin kitlendiğide oluyordu sırf o yüzden hidrolik frenli bisiklet şart.Fren konusuna gelirsek baradıne pabuçlar normal frenler gibi janttaki sıvıyı atana kadar pek bi etki yaratmıyor.
     
    Mert C. bunu beğendi.
  4. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kışın uzun yola çıkmam zaten de kısa mesafede fakülteye gidene kadarlık 2-3km asfaltta kullanırım. bir de markete giderim o da 500metre bile yok.
    lastiklere bakıyorum benim botlardan zor kayar gibi geliyor :D yürümekten güvenli olabilir :D bir de soğukta yürüyeceğime 3-4 kat daha kısa sürede daha az üşüyerek hedefe ulaşmak önemli :D
    frenler sorun olmasın yeter bana. deneyeceğiz o zaman önce baradine'yi. az da olsa fark eder bence. çok hızlanmadan maks. 30km ile giderim durmak kolay olur herhalde.
     
  5. Ahmet.Uzun

    Ahmet.Uzun Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Bursa Görükle
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben önce shımano pabuçdan baradine 3 renkli pabuça geçtim frenlerde bayağı fark hissettim. Sonra deore fren bacaklarına geçtim fazla bir fark yoktu açıkçası, 2 hafta önce de xt fren koluna geçtim yine fazla bir fark yok diyebilirim. Bence ilk olarak baradine 3 renke geç zaten farkı hissedersin fren kolu ve ayağına gerek yok diye düşünüyorum.
     
    Mert C. bunu beğendi.