Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

v fren ve yüksek hız

Konu, 'Frenler' kısmında Harun Salcı tarafından paylaşıldı.

  1. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    651
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    60-70 km'de v fren ne kadar mesafede durdurur ve jantı çok fazla ısıtır mı ?
     
    ali tekintüre bunu beğendi.
  2. IbrhmAkgl

    IbrhmAkgl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    283
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Çarşamba/SAMSUN
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Jantı bilmem ama fren pabuçları bu durumda erir gibi geliyor.
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.463
    Beğeniler:
    9.178
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Ne kadar mesafede durur konusu senin ağırlığına,rüzgarın durumuna, lastik çapına,bisikletin üstündeki duruş şekline,lastik hava basıncına,papuç kalitene,frenleme tekniğine ve şu an aklıma gelmeyen bir sürü etkene bağlıdır.Jant ısınırmı konusu ise aşağı yukarı yine aynı şartlara bağlı kalır.Arkadaşın söylediği fren papuçları kesinlikle erimez.
     
  4. #4
    Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    651
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Pabuçların erimeyeceğinden eminim zaten erise o malzemeden pabuç yapılmaz.
     
  5. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Baradine pabuçlarla yüksek hızlara çok çıktım, eğer bayır aşağı çok dik iniş yoksa ve durucaksan sorun yok, dik ve keskin virajlı yerlerde sürekli frenleme yapmaktan dolayı jant yanağı çok ısınıyor, baradine lerle frenleme performansı çok aşırı düşmüyor açıkcası (83 kiloyum) . (Hidrolik disklerin balataları bu tür durumlarda jant yanaklarından daha da fazla ısınıyor) En azından ön pabuçlarını baradine yap shimano pabuçlara göre her ortamda gerçekten iyiler.
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  6. hüseyin özbakır

    hüseyin özbakır Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    Konya / ereğli
    Seviye:
    Allah kerim abi sen bi sık bakalım durmadı dua edersin :) Allah korusun ama eskiden yaptıklarım geldi aklıma yokuş aşagı uyduruk bmx imle bile o kadar hızlı gideken daha hızlı gidecem diye pedal çevirirdim kötü pacuclar bile beni durduruyorsaki bundan 7-8 sene önce şimdiki teknolojiyle senin rahatlıkla fren yapmanı saglar İçin rahat olsun...
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  7. Mehmet Emin

    Mehmet Emin Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara Abidinpaşa
    Seviye:
    Hocam arkadaşlar zaten söylemiş dedikleri gibi bisiklete, üzerindeki ağırlığa, yolun yapısına, sıcaklığa vs birçok faktöre bağlı olarak değişir. Pabuçların eriyeceğini söyleyen arkadaş acaba yol bisikletlerinin paraşütle mi durdurulduğunu düşünüyor? Onun için söylüyorum, sevgili kardeşim yol bisikletlerinin hepsinde v fren vardır, en profesyonellerinde bile. Onlar için 60 gibi hızlarda frenleme yapmak, durmak neredeyse her an yapılan şeydir. :) Bilginize...
     
  8. Mehmet Fatih Karakaş

    Mehmet Fatih Karakaş Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2010
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    daha geçenlerde dik bir yolda 66 km ye kadar çıktım. sonra yavaşlamaya başladım 50 km ye kadar düştüğümde arkadaşları beklemek için frenleri kullandım. ve çok kısa mesafede durdum. fren pabuçları eğer adi ise erirler kaliteli ise hiç bir şey olmaz emin olabilirsin. ben de orta kalite pabuçlar vardı hiç bir sorun çıkmadı. arkadaşlarında dediği gibi diğer etkenleride göz önünde bulundurmak lazım.
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  9. Ali Rıza Atmaca

    Ali Rıza Atmaca Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2011
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    fren bisikletimizin en önemli parçası tartışmasız fakat ayarlarının da çok iyi yapılmasıda lazım diye düşünüyorum . doğrudur daha önceki fren sistemlerinin durma mesafesi kısa sayılmaz fakat teknolojide ilerledikçe sorunlar git gide çözülüyor hızınız ne olursa olsun eyer işe profesyonelce yaklaşıyorsanız durma mesafesini siz ayarlıcaksınız her an için tetikte olmak lazım .ayriyeten paralel linkli frenlerin (xt-lx_ve XTR) tartışmasız açık ara daha iyiler...baradin pabuçlar iyiler doğru pabuçların en güzel şekilde cantta temasının sağlanmış olması frenleme kabiliyetini %100 artırır.. kendi bisikletlerimde iki tip fren kullanmaktayım ıslak zeminli ve yağaşlı günler için v brek kuru ve arazi içinse hidrolik disk fren tercih ediyorum. kilom fazla olmasına ramen (155kg) iyi derecede frenleme saglıyor . yokuş aşagı iniş hızım şimdiye kadar 90 kmh e kadar çıktı en iyi frenleme koşulsuz disk fren..herkeze hayırlı forumlar....
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  10. MehmetErtuğrul

    MehmetErtuğrul Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    fethiye
    Seviye:
    hiç duramasan 25-30 metreye durarsın diye tahmin ediyorum.
     
    Ali Rıza Atmaca ve Harun Salcı bunu beğendi.
  11. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    472
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    fren papuclarının cabuk erimesinin kalitesi ile ilgisi yokdur yalnız kimisi daha iyi fren performansı için yumuşak papuc kullanır onlar cabuk erir
     
  12. ali tekintüre

    ali tekintüre Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2010
    Mesajlar:
    331
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dedikleri gibi bazı şartlara bağlı da,neden sordun ki?onu zaten kendin tespit edip tecrübene ekle.beğenmezsen doğru diske.bir ağustos ayında jant yanağı elimi yakmıştı resmen.5km yavaş inişten sonra(son 150m si 61km de)
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  13. #13
    Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    651
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Bu hem iç lastiğe hem dış lastiğe zarar verir.Tekrar hidrolik disk frene yöneldim.
     
  14. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
     
    Ali Rıza Atmaca bunu beğendi.
  15. Abdullah Safa Karabacak

    Abdullah Safa Karabacak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Konya- Memleket:Sivas
    Seviye:
    En önemliside fren yaptığın yere aynen katılıyorm size illaki bir ısınma olur ama sıcaktan erimez :)
     
  16. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.271
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sabahları işe giderken 55-60 km hıza kadar çıkıyorum. Kırmızı ışıklarda ya da aniden önüme çıkan araçlardan ötürü ani frenler yapabiliyorum. V frende kısa mesafede duruyorum. Sadece ani fren yaparken lastikleri kaydırmamaya dikkat etmek gerek...
     
  17. bençizdim

    bençizdim Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Ankara/ODTÜ
    Seviye:
    arazi haricinde v-frenler işlevini disk frenin getirebileceği kadar getiriyor. sadece disk frenle aynı frenlemeyi parmak ucuyla yapıyorsunuz..
     
  18. mehmetboyaci

    mehmetboyaci Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2009
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Ben daha 2 gün önce çok dik yokuştan saldım aşağıya ve 65 km ile viraja girmeden fren yaptım. Ardından yolun bitmesi ile durmam bir oldu. Ortalama 25-30 metrede o hızla anca durabildim fakat pabuçlarım hala aynı performansında yani erime vs yok ve aynı yoldan disk ile inilseydi onun daha çok ısınacağına emindim ..
     
  19. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    geçen gün yaklaşık 1 km uzunluğunda bir yerden indim 50-60 km ile fren sıktım sürekli.. son anlarda bıraktım 70km gördüm ve frenlere asıldım yokuş aşağı.
    durmak o kadar kolay olmadı ince teker olduğu için fakat papuçlarda çok fazla aşınma yok sıcaktan ve uzun süre basmaktan tabiki eridiler biraz.. bu arada fren konusunda papuçlar kadar jantta önemlidir.. aynı disk gibi.. özel olarak fren tutuşunu arttıran jant çemberleri mevcut
     
  20. Levent Sönmezer

    Levent Sönmezer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhabalar. Elinize saglık. Parelel link fren(ShimanoBR-M760) kullanıyorum.Kuru hava şartları için S70C var. Islak zemin için M70R2 petler iyimi ve ses yapıyormu yoksa baradine marka bir pet varmı? Varsa kod verebilirmisiniz. Saygılar.:)