Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

V-Fren Jant'tan Disk'e geçerken. Zorunluluktan...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Reyhan Yılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Reyhan Yılmaz

    Reyhan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    K.Çekmece, İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar Merhaba,
    en ufak detayına kadar elimden geldiğince dikkat ederek topladığım bisikletim ile ilgili arka tekerlekte bir sorun yaşadım.

    Jant çemberi: Mavic 317 XM V-Fren 36 delik Siyah renk.
    Teller: DtSwiss 2.0 Champion
    Göbek: Novatec 818SB

    Bir yılda yaklaşık 2500 Km yaptım.

    düz yolda hızlı giderken ve pedallar dönmezken arka tekerlekten bir hırıltı geliyor. kadrodaki ufak titreşimi hissedebiliyorum. pedal çevirdiğim zaman titreşim ve hırıltı kesiliyor. problemin sebebinin arka göbeğin içindeki body olduğu aşikar gibi. oradaki iki set bilyenin sizlere ömür olduğunu düşünüyorum. sadece bilye ise iş kolay. ama yatakları bozduysa bu durumda yeni bir göbek alacağım. hazır değitirmişken uzun vadede sorun çıkarmayacak kaliteli bir Hope Pro 2 Disk uyumlu göbek alayım diye düşünüyorum. tabi sadece göbek ile iş bitmiyor.

    daha mart ayında yepyeni aldığım jant'ı kullanmalı mıyım yoksa disk için üretilmiş jant almalı mıyım karar veremedim. alırsam Mavic 719 XM Disc alacağım. tabi +100 TL demek.

    bir de disk fren almak gerekecek tabi. onun için de Avid BB7 düşünüyorum. Hidrolik istemiyorum. İyi bir mekanik ile kendimi uzun yola çıktığım zaman daha güvende hissedeceğim. tel koparsa tamir ederim. kolay.

    toplam masrafım 500 TL'yi bulacaktır. bir göbek sorununu çözerken göbekte ve jantta da sınıf atlamış olacağım ama iyi para. ve bu parayı harcamam gerekirse en az 1 ay beklemem lazım bu harcamayı yapabilmek için.

    ne yapmalı? ne önerirsiniz?
     
  2. Reyhan Yılmaz

    Reyhan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    K.Çekmece, İstanbul
    Seviye:
    sanırım en mantıklısı sadece göbeği değiştirip diğer bileşenlere dokunmadan v-fren ile devam etmek.
     
  3. Cihan ÜRÜT

    Cihan ÜRÜT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Baradine marka 3 renk kartuşlu pabuçlar var, piyasadaki çoğu mekanik disk frenden daha iyi tutuş sağlıyor. Ayrıca çok çok daha hafif ve tamiri çok daha kolay.
    Bunun yanında mekanik disk freninizde yolda başınıza gelebilecek en son arıza tel sorunu. Daha öncesinde rotorlarınızın yamulması, yağlanması, paslanması, kırılması, kaliperlerin bozulması, balataların eskimesi, aşınması, bozulması gibi tamiri zor olan olaylar başınıza gelebilir.
    Ayrıca hidrolik disk mekanik diske göre fren tutuşunda veya sorun yaşatmasında çok farklıdır. Bunları göze alıp ona göre karar vermenizi tavsiye ederim.
     
  4. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    BB7'ler, kullanislilik acisindan en sorunsuz ve keyifli disk frenlerden birisidir hatta tek frendir diyebilirim..
    Ancak su an kullandiginiz v-fren sistemine gore, agirligin kaydadeger oranda artacagini da goz onunde bulundurun derim..

    Not:BB7'leri buradan, yonlendirdiginiz linkteki fiyatlara nazaran cok daha uyguna alabilirsiniz;)
     
  5. Reyhan Yılmaz

    Reyhan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    K.Çekmece, İstanbul
    Seviye:
    disk ve v-fren ile ilgili görüşleriniz için teşekkür ederim.
    peki asıl sorunum ile ilgili birşey yazabilecek olan yok mu?
    ben halen göbeğin içini söktürecek zaman bulamadım. sizce göbekte sorun olmuş olabilir mi?

    mesajın tamamını okuyup cevap yazmanız mümkün mü?