Vfrenlerim ile açıkçası kafam çok rahat, olmadık zaman sürtecekmiş, yağı akacakmış, diski kayaya çarpacakmış, hava yapacakmış, balatalara rotorlara dünya para verecekmişim hiç uğraşmıyorum. Vfren çok dertsiz, iyi ayarlarsanız kabloları iyi düzenlersenizde diski aratmaz fazla kuvvet olarak. Bir kere diskin sistemi ters, tekeri merkezinden durdurmaya çalışıyor (dönen bir tekeri bir dışından bir de merkezinden durdurmayı deneyin), ikincisi asitemetrik tek taraftan durdurmaya çalışıyor ayrıca tellere ve maşaya bir sürü gereksiz yük bindiriyor, bir diğeri diskinize balatanıza yağ sıçradımı elveda frenaj. Yine en çok söylenen çamurda biniyorsanız aman disk fren lafına da katılmıyorum açıkçası, bütün kaçkar çamur yarışlarını vfren ile koştum hiç bir sorun yaşamadım frenajda, olay tamamen pabuç kaliteniz ve fren kablolarınızın bakımlı olması, yine 10 seneyi aşkındır kışın belgrad ormanına giderim zaman en kötü havalarda bile sorun yaşamadım, ama hep yanımda diskinin sürtünmesinden ses yapmasından yakınan insanlar oldu...
Öte yandan vfrende neler bozulabilir en fazla çok kötü düşerseniz fren kolunu kırarsınız veya akordunuzu bozarsınız ki bunlar kaza sonucu, kaza sonucu rotor da yamultabilir, disk hidrolik sistemi de bozulabilir.
Netice: Vfren seçmek ve disk sistemi seçmemek çok fazla nedeniniz var...
Disk sisteminin bu kadar dayatılmasının öncelikle bisiklet servislerinin gelirlerinin arttırılması (çünkü çok fazla arıza yapıyorlar) bir diğeri de bir çok disk aksesuarı bakım ürünü satılması vs olarak algılıyorum...