Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

V-fren çünkü:

Konu, 'Frenler' kısmında melih3576 tarafından paylaşıldı.

  1. melih3576

    melih3576 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    KASTAMONU
    Seviye:
    1- Daha ucuz
    2- Daha hafif
    3- Kolay ve anlaşılır
    4- Tamiri kolay ve bakımsız
    5- İyi pabuçlarla disk frenler kadar etkili( benim fikrim)
     
  2. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Biraz dar bir değerlendirme olmuş. Forumda v-fren/disk fren üzerine yazılmış çizilmiş bir sürü konu bulunmakta. 2 türün de avantajları ve dezavantajları var. Disk frenlerin her geçen gün daha da yaygınlaşması, üzerinde daha çok uğraşılan bir donanım olması, ve gelişen göbekler sayesinde, bu frenler mtb yarış bisikletlerinde vazgeçilmezlerden biri olmuştur. Tabii bunlar v-fren'in teknik olarak basitliğini hiçbir zaman değiştirmez.
     
    cembarlasic bunu beğendi.
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İyi performanslı bir v-fren seti ortalam bir disk fren fiyatındadır iyi bir fren yüzeyine sahip jantla kullanılırsa dahada pahalıya gelebilir...

    Aslında çok hafif değiller ortalama bir v-fren seti ve v-fren kolu yaklaşık 500gr gelir....

    Evet kolay anlaşılırlar ama bakkımsız değillerdir çünkü jant yüzeyleriniz toz toprak olursa çamur olursa tutuş azalır ayrıca padlerin jant basma açıları ve basma şekilleride fren gücüne büyük etki eder...

    İyi fren padleriyle oldukça etkililer ama hiç bir zaman bir disk frenin verdiği fren etkisini veremezler... Sürekli fren durumunda b,r süre sonra hissizleşirler ve güçleri azalır....
     
  4. melih3576

    melih3576 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    KASTAMONU
    Seviye:
    Ben genede V-fren diyorum çünkü günlük kullanımda bakımını herkes yapabilir ancak disk fren benim gibi tek disk frene sahip bir bisikletin olduğu şehirde gerçekten büyük problem.Bu arada Hasan kardeşimin dediği gibi iyi bir v-fren 170 euro gibi bir fiyatla satılıyor( sadece v-fren) Ancak kaçımız gerçektende yarışlara katılıp frenlerin hissizleştiğini anlayacak kadar performanslı biniyoruzki?Dün akşam İtalyan kanalında mtb yarışı vardı dikkat ettim hemen hepsi V-fren kullanıyordu,hatta disk frenli bisiklet yoktu diyebilirim.Xt seviyesinde V-fren ve baradine pabuçlarla yeterli performans sağlanmıştır diyorum ben.
     
    Ali AKTAŞ bunu beğendi.
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İzlediğin ya çok yeni değildir yada yerel bir yarıştır çnkü dünyada UCI ye bağlı yapılan yarışların bir çoğunda sporcular artık sadece disk kullanıyorlar... Tabi bunda kadroların bir çoğunun sadece disk uyumlu olmasıda etkili ama çok klasikçi olmayan bütün MTB ciler diskten yanadır...

    V-fren kullanan ise kollstop gibi iyi ve pahalı kartuşlar, üst model v-frenler ve üst model çemberler kullanırlar...

    Hatta Gürol abi Epicte V-fren kullanıyordu o bile disk frene geçti sonunda :)
     
  6. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Zaten bazı yarışların yapıldığı parkurlarda (özel durumlar olduğu için)yarışçılar tarafından V-fren tercih edilebiliyor belki 1-2yarışçı tercihen disk seçebiliyor.Ama bu izlediğiniz yarışta genel olarak V-fren kullanıldığı için V-freni kusursuz kılmaz yada disk frenden üstün kılmaz.
    Şöyle diyelim en iyisi herkes kendi kullanım amacını iyi bir şekilde ölçüp tartmalı ve kullanacağı frene ona göre karar vermeli dersek daha doğru olur.
    Mesela ben herkes gibi V-frenle başladım ve inişlerde V-frenin yetmediğini görüp hidrolik diske geçtim.Ve bakımınıda kolaylıkla yapabiliyorum.Çünkü ayda 1 hidrolik boşaltıp doldurmak gerekmiyor.Çok üstün bir hidrolik set kulanmamama rağmen takıp unutulabilecek bir sistem olduğunu söyleyebilirim.
    Madem öyle [çok iyi V-frenler disk kadar iyi tutuyor] neden hiç bir downhillci v-fren kullanmıyor???
    Cevabı yukarıda^^^^
     
    oooo_z ve Selçuk Çilek bunu beğendi.
  7. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
  8. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Vfrenlerim ile açıkçası kafam çok rahat, olmadık zaman sürtecekmiş, yağı akacakmış, diski kayaya çarpacakmış, hava yapacakmış, balatalara rotorlara dünya para verecekmişim hiç uğraşmıyorum. Vfren çok dertsiz, iyi ayarlarsanız kabloları iyi düzenlersenizde diski aratmaz fazla kuvvet olarak. Bir kere diskin sistemi ters, tekeri merkezinden durdurmaya çalışıyor (dönen bir tekeri bir dışından bir de merkezinden durdurmayı deneyin), ikincisi asitemetrik tek taraftan durdurmaya çalışıyor ayrıca tellere ve maşaya bir sürü gereksiz yük bindiriyor, bir diğeri diskinize balatanıza yağ sıçradımı elveda frenaj. Yine en çok söylenen çamurda biniyorsanız aman disk fren lafına da katılmıyorum açıkçası, bütün kaçkar çamur yarışlarını vfren ile koştum hiç bir sorun yaşamadım frenajda, olay tamamen pabuç kaliteniz ve fren kablolarınızın bakımlı olması, yine 10 seneyi aşkındır kışın belgrad ormanına giderim zaman en kötü havalarda bile sorun yaşamadım, ama hep yanımda diskinin sürtünmesinden ses yapmasından yakınan insanlar oldu...
    Öte yandan vfrende neler bozulabilir en fazla çok kötü düşerseniz fren kolunu kırarsınız veya akordunuzu bozarsınız ki bunlar kaza sonucu, kaza sonucu rotor da yamultabilir, disk hidrolik sistemi de bozulabilir.
    Netice: Vfren seçmek ve disk sistemi seçmemek çok fazla nedeniniz var...

    Disk sisteminin bu kadar dayatılmasının öncelikle bisiklet servislerinin gelirlerinin arttırılması (çünkü çok fazla arıza yapıyorlar) bir diğeri de bir çok disk aksesuarı bakım ürünü satılması vs olarak algılıyorum...
     
  9. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Not: söylemlerim XC ortamı için geçerlidir, DH da elbette disk kullanılır çünkü ağrı bisikletler ve çok yüksek süratlere çıkıyorlar... Günlük ortalama bir kullanıcının veyahut Ülkemizde bisiklet sürenlerin en az %70 inin gerçek anlamda diske ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum...
     
    murattaner ve Şerif Şentürk bunu beğendi.
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Hakan abi zaten seninde ve benimde dediğim gibi iyi frenler, iyi fren kolları, iyi pad ler ve iyi çemberler ile (ki sen bunların olabilecek en iyilerini kullanıyorsun yanılıyorsam düzelt) o zaman bir çok XC parkurunda v-fren yeterli oluyor...

    Ama senin kullandığın ekipmanda iyi ayar bir disk fren seti kadar maliyetli değil mi mesela o fren kabiliyetini yakalayabilmek için?

    Onun dışında tellere ve amotisöre asimetrik yükler yüklediği doğru ama her gülün bir dikeni oluyor işte...

    Birde şu var mesela Aydos tepesinde yangın yolundan inerken son sürrat inerken v-frende kullandım disk frende (sanırım psikolojik ama) disk frende kendimi daha güvende hissettim her zaman...

    Birde mesela konudaki yazında tekeri söküp takınca bile ayarı kaçıyor demişsin 2 senedir kullandığım hiç bir diskte bu sorunu yaşamadım... Bu durumun birazda maşanın ve kadronun da etkisi var diye düşünüyorum...
     
  11. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Sonuçta disk fren dediğiniz gibi merkezden durdurmasına rağmen hata ve hatta asmetrik baskı uygulayarak durdurmaya çalışmasına rağmen ağır bisikletlerde kullanılıyorsa agresif XC'de neden kullanılmasın.Ben downhillci değilim ben freeride'cı hiç değilim.Ama XC sürüş tarzıma V-fren ciddi manada yetersiz geliyor.
    Yani XC'de bile ihtiyaç duyulabiliyor hidrolik diske...
     
  12. melih3576

    melih3576 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    KASTAMONU
    Seviye:
    Arkadaşlar Hakan Beyin özellikle belirttiği ve herkesin farkına varması gereken çok önemli bir ayrıntı var.Bu iş için tabiki üreticiler daha çok bu sistemin üzerine düşüceklerdir.İşin sonunda milyar dolarlık global bir endüstri var,böyle bir pazarı kaçırmak tabiki onlar için ahmaklık olur.Sonuçta daha karmaşık ve tamir gerektiren bir donanım ve illaki bu iş için işin uzmanlarına gideceksin:)
    Şunu belirtmek isterimki disk fren teknolojik olarak daha gelişmiş olabilir bunda hemfikirim ancak kimler bu kadar performanslı bisiklete biniyorki?Kendi bisikletimde V-fren kullanıyorum ve tam dört yıldır hiç problem yaşamadım ne arazide ne yolda ne de ani frenlerde.
     
    murattaner ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  13. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bende Baradine pabuçlar kullanıyorum şu yeni modelden 2 renkli olandan ve gayet memnunum.Fakat bişey farkettim bu pabuçlarla yine Shimano'nun kendi fren pabuçlarıyla durduğum mesafede duruyorum.Belki daha kısa mesafede duruyorum.Ama Baradine'ler hiç tekerlekleri kilitlemiyo.Bi sorum daha var V frende uzun frenajlar sonucu ısıdan dolayı lastikler patlıyor mu?
     
  14. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Malzemenin iyi olması çok önemli değil, önemli olan pabuç (3-4 dolarlık baradine) cant (20 dolarlık XC420) onun dışında lx ve kollar bile iş görür, önemli olan iyi ayar, kabloların iyi dizayn edilmesi ve kaygan olması içlerinin. Son derece ucuz bir sistem ama benim argümanım maliyet değil dertsiz olması...

    Güven duygusunu başkaları da söylüyor ama diğer yazıda da belirttim ben 85 kilo olduğum zaman en ekstrem yarışlarda beni durdurabildiyse sizin 65-70 küsür kilolarınızda haydi haydi güvenle durursunuz...

    CAnt söküp takınca ayar kaçması yaşanan bir olay, üstüne binince sürten, ısınınca ayarları değişen, durduk yerde sürtmeye başlayan, yağı akan, hiç bir neden yokken hidrolikleri düzgün çalışmamaya başlayan o kadar çok insan gördümki, hiç unutmam Oğuz Özçelikle antrenman kampındaydık, adam hergün 2 saat frenlerini ayarlıyordu...
     
    laciverti bunu beğendi.
  15. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Xc420 + LX v-fren + Baradine kartuş + LX kol << Mavic XC717 + XTR v-fren + Baradine kartuş + Avid Speed Dial SL (kırılana kadar :D )

    Şeklindeki yorumu yapabilirim kendi kullandığım sistemler içerisinde... LX fren kollarının sıkınca janta basıp birde esniyor olması sinir ederdi beni :D ben fren için basarken o esner ve istedğim gücü vermezdi gerçi o zamanlar 75-77 kilo arasıydım ama olsun. XTR lı sisteme geçince bunların hiç biri kalmadı açıkçası

    Sürtme olayı ayar kaçası vs de olabilir tabiki olmaz diye bişey yok çünkü karmaşık bir sistem sonuçta. Ama V-frende olduğu gibi baştan iyi ayarlanmış sistemlerde bu kadar sık karşılaşılan sorunlar değil...

    Bunun dışında mesela sürekli sıcak ortamda duran disklerde yağın sıcaktan iyice icelmesinden dolayı yağ çıkartan sistemler gördüm yada frene aniden basınca piston çıkartan... Bu konularda haklısınız karmaşık şeyler her zaman daha çok sıkıntı yaratır ama v-fren genede güç olarak disk kadar etkili değil bence...
     
  16. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İsmail ağıllının pabuçlarına hidrolik yağı akmış 32 euro masraf var diyor :(
     
  17. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hayes HFX 9 XC
    Tektro Auriga
    Shimano XTR (975)

    daha once tecrube ettigim disk frenler, hatta XTR'a geciste (V fren) Single Digit SL kollar, LX fren bacaklari, Mavic 317 cember kombinasyonunu denedim.

    Kimsa kizmasin darilmasin, disk frenin verdigi guvene alisirsaniz bir daha V freni aklinizdan geciremezsiniz. Bir defa o frenleme gucu, harika bir negatif ivmelenme ve cok cok cok az parmak baskisi... Uzun inislerde sagladigi rahatligi hicbirseye degismem :). Hakan Abi'm eski bir tirmanisci oldugu icin parmak kaslari kuvvetli sanirim, ama benimkiler degil ;)

    Bir de balataya yag bulastirmak, cogu zaman acemilik oluyor, benim de basima geldi. Hatta Hayes frenlerim de acemilik yuzunden bozuldular, bu bir gercek pahali sistemler. Ancak dikkatli olunursa ve kaba kuvvetle tamir etmeye calismazsaniz hic bir sorun cikmaz. Kisaca amortisorunuze elinize takim taklavati alip daliyor musunuz? Hayir degil mi? O zaman hidrolik disklerinize de dalmayiniz ;).

    Son olarak tekerlegi sokup takinca diskin ayari kacmaz, eger dogru ayari ilk seferde tutturursaniz. Belki de tek negatif yanidir disk frenin, kullanmaya baslamadan once, daha ilk gun cok iyi ayarlamalisiniz ki balatalariniz orantili asinsin, surtme itme derdi olmasin.

    Kisaca benim basliga yanitim ancak soyle olurdu :);
    V-fren cunku: Nostalji :cool:
     
    bicycle16, S.GUCLU, d.berkay ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  18. İsa Mutlu

    İsa Mutlu Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2008
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Hakan abi acaba senin fren donanımın nedir? Merak ediyorum doğrusu. Ben xt frenler + baradine pabuç düşünüyorum. Aslında disk fren dşünüyordum ilk başta ama yabancı olduğum bir konu olduğu için V frenleri terçih ediyorum amatör bir kullanıcı olarak.
     
  19. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Selam,
    Yarıştığım bisiklette; 2003 xtr kollar, avid SD SL bacaklar, Crossmax SL seramic yanak cantlar (bence normal alu yüzeyler daha iyi tutuyor), pabuç seramik için ne bulursam :)

    Antrenman bisikletinde Aynı 2003 xtr kollar, Xtr bacaklar, baradine pabuçlar, rigida xc420 cantlar...

    Şehirde kullandığım bisiklette (trek cromoly), nextavawe kollar, 97 xt bacaklar (ilk çıkanlar ve TR ye ilk gelenler sanırım) , baradine pabuçlar, zac19 cantlar...

    Görüldüğü üzere yarıştığım bisiklette paralel baskı dahi olmayan (hafiflik amaçlı olduğundan) vfen bacaklar var, söylemem gerekirki hepsi çok iyi tutuyor...
     
    İsa Mutlu bunu beğendi.
  20. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Valla Vfrenin dertsizliğine güvenilirliğine alışan da disk freni aklına getirmez :D Ben şahsen uzun bir tura disk frenle çıkmaya cesaret edemezdim. Vfren de herşey ortada heryerde teli pabucu bulunur, diskteki gibi yağını koymak havasını almak için kitler gerekmez, vfren in güzellikleri say say bitmez :) Herkesin de parmakları kuvvetlenir, yahu adamlar zamanında cantilever frenlerle neler yapmışlar vfren herkese tepe tepe yeter ...