Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun yolculuk İÇİn tavsİyelerİnİze İhtİyacim var

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Cosmic camel tarafından paylaşıldı.

  1. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar birkaç ay önce 79 model peugeot yol bisikleti aldım ve bu bisikleti kullanarak arkadaşlarımla uzun yola çıkmayı istiyorum. Yolculuğumuzun istanbul'dan Muğla'ya kadar olmasını planlıyoruz. Bisikletle uzun yolculuk konusunda tecrübem olmadığı için sizlerin tavsiyelerinize ihtiyacım var. Sizce kelebek gidon kullanmalı mıyım ? Kelebek gidonu eski bi bisiklete monte etmek sorun olur mu ? Bunların haricinde nasıl bi sele seçmeliyim ? Olmazsa olmaz dediğiniz ekipman var mı? Yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler hoşçakalın :)
     
  2. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.486
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yolunuz açık olsun,
    ayrıntılara takılmayın,
    yolun zevkine bakın.

    Sele, gidon vs meselesi tamamen kişisel
    size bağlı ve size özgü,
    aylarca brooks sele bekleyen de var.
    Bizim gibi aldığı hiçbir bisikletin selesini
    değiştirmeyen de.

    İyi eğlenceler...
     
  3. Uğur Kırelli

    Uğur Kırelli Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    258
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Aynen katılıyorum.Bu detaylara takılırsanız ne tura çıkabilirsiniz ne de alacağınız eksik olur.Keyfinize bakın,ufak turlara çıkıp eksikliğini hissettiğiniz şeyleri not alın ve onları edinmeye bakın hepsi bu.
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  4. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Valla bunları duymak çok hoşuma gitti çok teşekkürler ama küçük bişey var aklıma takılan bugün kelebek gidon sparişi verdim alacağım boğazın bisikletim eski olduğu için uyumsuzluk yapmasından çekiniyorum böyle bişey olma olasılığı var mı ?
     
  5. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    hamdi bey, bizde temmuzda kocaeli'den muğla fethiye'ye gideceğiz, kim bilir belki karşılaşırız :)
     
  6. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Berksan bey bizde temmuzda fethiye diye planlamıştık karşılaşma olasılığımız yüksek:)
     
  7. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Uzun tur, yol bisikleti, kelebek gidon... çelişkili.

    Yol bisikletiyle uzun tur olmaz değil, ama ciddi zorluk çıkarır. Yüklüğünüz olacak mı bilmem. Sürüş pozisyonu açısından bakarsak, madem uzun tura yol bisikletiyle çıkacak kadar özgür hissediyorsunuz, o zaman kelebek gidon nedir? Tersten, madem kelebek gidon takacak kadar bilinçli yaklaşıyorsunuz, o zaman çelik yol bisikleti nedir?

    Çelişki var. :)
     
    Cosmic camel, Uğur S. ve Mert S. bunu beğendi.
  8. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Abdullah abim bir mesajında bahsetmiş, ben de not olarak kaydetmişim :)
    Malzeme listesi :)
     
    Cosmic camel ve Abdullah.R bunu beğendi.
  9. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Abdullah abi öncelikle tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim :) Abi aslında bu gezi olayına ne özgür yaklaşıyorum ne de bilinçli. Bahsettiğiniz bu çelişkili seçimlerim tecrübesizliğimden kaynaklanıyor. Kendimce yol bisikleti hafif olduğu için avantaj sağlar diye düşündüm. Ama yol bisikletlerinin gidon pozisyonu uzun yolda çok zorluk çıkartır diye de kelebek gidonla halledebilirim diye düşündüm. Kelebek gidon ve açı ayarlı boğaz kullansam bisikletim uzun yol için uygun bi hale gelmez mi ? Ne tarz problemler yaşarım ? Kelebek gidon ve yol bisikleti uyumsuzluğu neden kaynaklanmaktadır ? Hiç bişey bilmiyorum abi bu yüzden konuyu sizlerin yorumlarınıza açtım bu konularda bana daha fazla bilgi verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler :)

    Çok teşekkür ederim Mert bey uzun zamandır böyle bi liste oluşturmaya çalışıyordum güzel kolaylık oldu :)
     
  10. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Rica ederim :)
    Ben yol bisikleti kullanıyorum carraro cr race 052. Öyle hep eğilir pozisyonda tutmuyorum arada normal gidon gibi tutuyorum arada aşağı düşürüyorum ellerimi felan yani yola göre ayarlıyorum. En uzun 40km bindim bisiklete ama sanmıyorum daha uzun da binilince bir sıkıntı çıakrsın, birlikte sürdüğüm abilerim 120km duraksamadan gidiyorlar vallahi :)
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  11. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Estağfurullah Hamdi bey, tur bisikletinin bazı karakteristik özellikleri vardır. Aşağıda listelerim aklıma gelenleri. Ama kısaca şunu diyebilirim: Tura çıkmak istiyorsanız ve bir tur bisikletini eleştirebilecek kadar konuya hakim değilseniz o zaman en kolay ve garantili yolu seçerek, bir tur bisikleti almanızı tavsiye ederim. İlave olarak tur bisikleti mükemmel bir commuter (işe gidiş-geliş) bisikletidir.

    Sizin durumunuzda benim tavsiyem, madem ki bir defa almışsınız yol bisikletini, ben olsam modifikasyon yapmadan kullanırdım. Düşük fiyata aldığınızı var sayarak, turdan sonra da tutardım o bisikleti şehir içi günlük performans turları için.

    Tur bisikletinde aranan temel özellikler hakkında eski yazılarımda bahsetmiştim.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=128547&p=1598536&viewfull=1#post1598536
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=129553&p=1610658&viewfull=1#post1610658
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=124220&p=1591164&viewfull=1#post1591164
     
  12. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yol bisikleti kullanınca bende yorulduğumu hiç hissetmiyorum Mert bey sizinde bahsettiğiniz gibi ama daha önce uzun yol tecrübe etmiş kişlere sorduğumda hep dağ bisikletinde küçük değişikler yaparak yol bisikleti oluşturmanın daha sağlıklı olduğundan bahsediyolar. Bende yol bisikleti aşığı bi insanım ve eğer bi bisikletle uzun yola çıkacaksam bisikletimin konforlu olmasının yanında birde benimsediğim bi bisiklet olması gerekiyor. Bu yüzden ısararla yol bisikletimi toparlayıp uzun yol bisikletine dönüştürmeye çalışıyorum ama bu konuda tecrübesizim. Forumdaki bisiklet severlerin yardımıyla en mantıklı kararı vermeye çalışıyorum. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim :)
     
  13. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Evet, uzun yolda 700 jantın konforu ve akıcılığı çok makbule geçiyor. Ancak arka tekeri sağlam kalın telle ördürmek lazım. Yoksa stabilizeye yüklü girdiğinizde tel kırıyorsunuz benim gibi. :)
     
  14. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Abdullah abi çok teşkkür ederim şimdi daha iyi anladım abi :) Benim hatam tur bisikletleriyle yol bisikletlerini şekil olarak birbirlerinin aynısı olduğunu sanmamdı :) Google'dan best of tour bicycles diye arattığımda karşıma çıkan görsellerin benim bisikletime çok yakın olduğunu düşündüm ve biraz daha uzun bi boğaz kullanarak kendi bisikletime rahatlıkla bi tur bisikletine döştürebileceğimi düşündüm ama baya farklı bisikletlermiş meğer :)