Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun Yola, Lastik patlama Sorunu,çareleri !!!?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında kultigin tarafından paylaşıldı.

  1. kultigin

    kultigin Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2009
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar uzun yollarda lastik patlamasına karşı nasıl bir önlem almalıyız,Yanımızda neler bulunmalı?Yolda lastik havası indi diyelim,lastiği söktük patlak olan yerini su dolu bir kap olmadan nasıl bulabiliriz?

    İlk ve tek uzun yol denememde 50 km için yola çıkmıştım,15. km de lastiğim patladı ve komik duruma düştüm:)Açıkçası böyle bi olayı tekrar yaşarım endişesi ile uzun yol denemeye çekiniyorum.

    Sağlıklı günler.
     
  2. Serkan Taşdelen

    Serkan Taşdelen Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2006
    Mesajlar:
    2.692
    Beğeniler:
    5.216
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Merhabalar,
    Sizinki bir pire yüzünden yorgan yakma hikayesine benziyor. Lastik patlıyor diye tura çıkmayacak değiliz tabiki.
    Bunun birçok önlemi var ama kesinlikle patlamayacak diye birşey yok. Patlamayı en aza indirebiliyoruz ancak.
    Kaliteli bir dış lastik kullanmak ve iç lastiğe slime kullanmak en iyi çözüm.
    Patladığı zaman için bir kap suya ihtiyaç yok. Delik olan yeri hissederekte bulabilirsiniz.
    Yanınıza yedek iç lastik, yama takımı ve küçük levyelerden alın yeter. Birkaç pratikle alışırsınız patlak yapmaya.
    Bisikletçinin vazgeçilmezidir yama yapmak. Bu nedenle içinizi ferah tutun ve daima yollarda olun...

    Sevgiler...
     
  3. Alper Temircan

    Alper Temircan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Kasım 2008
    Mesajlar:
    868
    Beğeniler:
    622
    Şehir:
    İstanbul-Aksaray
    Seviye:
    Patlak yeri iç lastiği şişirip dinleyerek bulabilirsiniz.;)
    Yanınıza yedek iç lastik, yama tamir seti ve pompa alırsanız lastik patlaklarının canınızı sıkmasını önleyebilirsiniz.:in:
     
    kultigin bunu beğendi.
  4. kultigin

    kultigin Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2009
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Teşekkür ederim arkadaşlar.Ön tekerlerin sökülüp takılması sanırım kolaydır ama arka tekerlekte zincir ve vitesin söküp takma sırasında sonucu ayarları bozulurmu?
     
  5. Serkan Taşdelen

    Serkan Taşdelen Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2006
    Mesajlar:
    2.692
    Beğeniler:
    5.216
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Dikkatli çıkartıp takarsan hiç bir problem olmaz..

    Sevgiler...
     
    fletcher ve kultigin bunu beğendi.
  6. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    şimdiye kadar hiç suya sokarak patlak bulmadım. Hep şişirip dinleyerek buluyorum. İşlek yol kenarında biraz zor oluyor gürültüden.
    İç lastiği değiştirmeyeceksem tekeri kesinlikle sökmüyorum. Lastiğin altından iç lastiği çıkarıp bisikletin üstünde tamir edip geri sokuyorum. Çok daha kolay oluyor.
     
    OnurCG ve kultigin bunu beğendi.
  7. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Asagidaki kitin benzerinden dun kullanmak zorunda kaldim dun( ilk kez lastigim patladi) Bu kitlerde 8-10 yapistirma seklinde yamalar var yani zimpara-uhu ile ugrasmiyorsun, tup ( 16grlikti benimki) 3 sn icinde 40 psi hava basti. Gunes altinda kucuk el pompalariyla 5 dk pompa basip enerjimi harcamak benim isime gelmiyor.

    http://www.amazon.com/Genuine-Innovations-Repair-Inflation-Bicycle/dp/B000X5DDC4


    Yedek tupler $ 2.99'a burada butun bisikletcilerde var, her tup bir kere sisiriyor lastigi.
     
  8. havzali

    havzali Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    276
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Bu Dünya Benim Memleket :)
    Seviye:
    bu tüpler güzelmiş ama pahalı geldi bana biraz
    arka tekerin çıkarılmasında arttırıcıya zarar vermemeye dikkat etmek gerekiyor. sonra ayarı bozuluyo bi ton dert benim başıma gelmişti de :)
     
  9. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaslar ben bisikletçide satılan yama setlerinden aldım içinde düzinelerce oluyo hani kendi yapıştırıcısı olan sürüyosunuz bekliyosunuz kuruyo sonra yapışırıyosunuz.
    ama forumda mesajlarda bir ikisinde denk geldi boyutlu olanlar varmıs yani küçük orta büyük diye 7-8 taneymis galiba zefal in mi varmıs neymis onlar daha mı sağlıklı??
    birde iç lastikte kaç tane yama yapılmalı en fazla bazen 7-8 tane oluyo ki bisikleti alalı kısa bi zaman oldu 2. iç lastiğimi değiştiricem yarın öbürgün?..
     
  10. ermanatasoy

    ermanatasoy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2009
    Mesajlar:
    614
    Beğeniler:
    816
    Şehir:
    İstanbul/Bakırköy
    Seviye:
    Sevgili Hidayet arkadaşım merhaba..
    bende bisiklete yeni başladım yıllardan sonra.. gerçekten forum çok yardımcı oldu bir çok noktada..
    ve bisikletimi seçerken patlama vs durumların minumum seviyede olması için schwalbe marathon serisi lastik almaya karar verdim..
    bu tam olarak çözümmü dersen eğer aslında bir kullanıcı lastiği çıkarıp patlağını giderebilmeli.. ama riskin yüzdesini düşürmek için bütçeni ayarlayıp marathon serisi lastik almanı şiddetle tavsiye ederim...

    kazasız belasız patlaksız sürüşler dilerim..
     
    kultigin ve Serkan Taşdelen bunu beğendi.
  11. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Daha sağlıklı olabilir bir ihtimal. Çünkü delik küçükse (ki geneli ufacık delikler oluyor) ufak boy yama yapılınca, lastiği şişirdiğimizde daha az yamulma oluyor yamalı kısımda. Büyük yamalar lastiği kasıyor biraz.
     
  12. toprakec

    toprakec Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    Eskişehir/Antalya
    Seviye:
    Yüz derisi hassastır.:) Lasitği şişir yüzünün etrafında gezdir. Patlak yeri hissedeceksin. Yamayı ise büyük boy alıp duruma göre kesiyorum. Doğru mu bilmem? Şimdiye kadar zaten bi kere yama yaptım..:)
     
    kultigin bunu beğendi.
  13. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    bugün antrenmanda cam kesmesi sonucu lastik patladı. Pompanın dandikliği yüzünden epey uğraştım. Aslında pompa iyi ama araba tipi siboplara vururken. Yol tipi ince siboplarda pek iyi temas etmiyor, bende yol bisikletinde acemiyim tabii yılların kamyoncusu olarak.
     
    kultigin bunu beğendi.
  14. kultigin

    kultigin Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2009
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok sağolun.Ancak patlak yeri bulabilmek için patlağın fıss sesini duyulması veya çıkan havanın yüzümüzde serinliğini hissedebilmek için patlak deliğinin biraz büyük olması gerekli sanırım.Benim başıma gelen olayda mesela lastik hemen inmedi.Yolda sadece kontrol ederken lastiğin yarısına kadar indiğini bunun normal olmadığını anladım.Akşam iyice hava bastırdım sabah kontrol ettiğimde tamamen havası inmişti.Lastikçide tamir ettirirken çok minicik bi delik olduğunu gördüm.

    Sağlıklı günler...