Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun yol ve performans için hangisi ?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında candas tarafından paylaşıldı.

  1. candas

    candas Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    Hayatİstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba başlıkta da belirttiğim gibi uzun yol ve performans yapıcam Yol bisikleti için konuşuyorum.
    Yol bisikleti için karbon kadromu önerirsiniz alu kadromu ?
    Teşekkür ederim
     
  2. Ufuk Bal

    Ufuk Bal Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    pendik - üsküdar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    karbon vs. alüminyum meselesinden ziyade kadro geometrisine bakman gerek. misal, cannondale geometrisinde agresifliği trek konforu ön planda tutar. ha bu iki markanın da böyle davranmadıkları kadroları var ama genel karakteristikleri bu. bu sadece bi misal. kadro geometrisi konusunda çok da yetkin değilim. sadece o tip başlıkları araştırırsan daha faydalı olur senin için diyorum.
     
  3. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kadro geometrisine tek tek bakmaktan ziyade, türe bakmak lazım. Uzun yolda kanımca endurance türünde üretilen bisikletler daha uygun olacaktır. Misal; Trek Madone, Specialized Roubaix, Cannondale Synapse bu türde modeller.

    Roubaix'nin 28C lastiğe uygun kadrosu var demişti Gökhan Toros. Ağır koşulları da içeren bir yolculuksa, bu tip detaylar avantaj olabilir. İrdelemek lazım.
     
  4. candas

    candas Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    Hayatİstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Model sorarsanız cannondale supersix evo 5 105 2014 düşünüyorum

    EVO 5 105 in girdiği kategori elite road enduranceden daha yarışcıl bi tasarımı var ve uzun yolda daha kullanışlı olacağını düşünüyorum.
    Ama arkadaşlar model önemli değil şuan yol bisikleti için karbon kadromu alu kadromu yorumlarınızı bekliyorum.
     
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Roubaix tavsiye edecektim ben de bu başlık için :)
    İşin içine oldukça uzun, ve kalitesiz asfalt girerse eğer; o zaman endurance yol bisikletleridir alınması gereken.
     
    gökhangenel bunu beğendi.
  6. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    İşte biz de diyoruz ki, karbon-alüminyumdan önce bakılması gereken şeyler var. Ayrıca uzun yol türüne, yarış odaklı bir modelle çıkmak, hoş olmayan sonuçlara sebebiyet verebilir. Seçimi iyi yapmak lazım. Yarışmak farklı bir şey, uzun yolda konforlu sürüş farklı bir şey.
     
  7. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    uzun yol ve performans için yol bisikleti demek bidiğimiz yarış bisikleti demek değil mi? 200 km civarı menzil , 35- 40 km/saat üstünde ortlama hız. Ne kast edildiği açıklanmalı sanırım. Günü aşan, konaklama gerektiren hatta malzeme taşımayı gerektiren bir parkur söz konusu olmadığını düşündüm doğru mu?
     
  8. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kastedilen şu; yol bisikletleri de kendi aralarında ayrılıyorlar. Her yol bisikleti uzun yola veya yarışmaya uygun değil.
     
  9. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bunu biliyorum.
    Kast ettiğini konuyu açan arkadaş isterse açıklayabilir. Size yöneltilmiş bir soru değildi.
    Sanırım sizde "karbon mu alu mu karar vermeden önce dikkate alınması gereken başka faktörler olduğu " anlamındaki şahsa cevabınızda nasıl ve nerede kullanılacak bisiklet kast edildiğinin açıklamasını istemişsiniz
    ilk yazımda Alıntı yapmadığım için karışıkığa yol açtığımı düşünüyorum düzeltmek için yazıyorum
     
  10. candas

    candas Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    Hayatİstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    200 km Fransa bisiklet turunda cannondale takımı Elite road kullanıyor o kadar yolu kısa sürede gidiyorlar konforsuz olsa binmezler herhalde. Endurancelelerinde arkasında yastık yok :D Abartmaya gerekte yok.
     
    Hasan Çabuk bunu beğendi.
  11. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Siz TDF koşuyor musunuz ki TDF'den örnek veriyorsunuz? :)
     
    Murat B. bunu beğendi.
  12. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Jean-Christophe Peraud, bu seneki turda köprücük kemiğini kırmış olmasına rağmen yarışa devam etmişti (kırık omzun üstüne bir kez daha düşünce yarışmayı bırakmak zorunda kalmıştı). O seviyedeki bisikletçilerin konfor beklentileri ve ne kadar acıya dayanabildikleri konusunda bir fikir verir sanırım...
     
  13. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    benim alet karbon mtb ama 28 janta uydu ve hibrit oldu ve alimiyum çatal takınca iş değişti,uzun yollarda bu karbon bana rahatsızlık vermedi bu karbon , çok sarsıntılı olan ve yol bisikletine göre olmayan tavşanlı yolunda bana artılar ile gelmiştir
    tabi tasarımı en sert zeminlere giren bi karbon kadro olduğu için sorun yaşamadım ama karbon mtb kadrosu bu,yerin sarsıntısını bana asla vermedi, karbon emiyor sarsıntıyı ,şimdi en sağlam tercih yol ağır ise endurance -roubaix lere başvurmaca, şahsen benimde aklım onlarda,tavşanlıya bu tarz bisiklet ile girmek lazım,bi de öyle denemek lazım ,
     
  14. rahmi kocaman

    rahmi kocaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Roubaix'nin alüminyum versiyonu Secteur da seçenekler arasında.



    Karbon maşa olmasının yanında konfora yönelik Zertz inserts var. İyi midir kötü müdür bilmiyorum. O noktada sanki parçanın mukavemeti azalıyormuş gibi geldi bana. Taşlı, kayalı yollarda bunun hali ne olur bilmiyorum. Üstelik Zertz'li bir maşanın kırıldığı konusu forumda mevcutken ben cesaret edemezdim doğrusu. Bu noktada işaret edilen "endurance" olayını iyi tartmak lazım gibi. Sürücünün mü ? Bisikletin mi ?
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  15. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    "Scott'un yeni modeli. "solace " de endurance kategorisinde düşünülebilir belki. inceleme okumadım. Scott un sitesinde hızlı bir göz attığımda ayna kol 52/39 tercih edilmiş. Sıradan kullanıcılar (kondüsyonu ortalama olanlar) için sert ama aynakolu değiştirmek mümkün. Kadroda da yeni bir mühendislik uygulaması kullanıldığı anlatılmış. Türkiyede satışa sunuldumu diye bir iki scott satıcısının sitesine baktım adı geçmiyor.
     
  16. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:


    evet bisiklet ile yolda gidiliyor ve düz toprak yolda sürülüyor, ama sert arazide ne olur ,,,,,????????????????????????

    [​IMG]

    bisikletimin son şekli mtb den bu hale geldi 28 jant alexrimsler,,,,700 x 32

    [​IMG]

    evet onu offroada soktum inişler çok yavaş oldu,,
    [​IMG]

    evet kum ,toprak, taş karışımı rampalar ile bol etap 10 km ,kurtdoğmuş offroad tabi buranın rajonu mtb dir ama yarış gidonlu roubaix -endurance bir bisiklet burada ne olur denemek lazımda ,ama konforlu olmayacağı kesin ,burada, bisikletin eski hali fox yüzlük ile 26 jant ile bayır aşağı korkusuzca basıyor idim ,ama şimdi öyle değil evimden buraya ulaşmak için asfalt yol gidiyor idim, tabi 26 jant artı birde o amortisörün ağırlığı cabası idi ,fox yüzlük 600 yuro fiatı ,ama gel gelelim 1 kilo 540 gram gereksiz ağırlık oluyordu bana asfalt yollarda ,valla açıkça memnunum gene kurtdoğmuşa giriyorum ama inişler yavaş oluyor varsın olsun tekerin sesini dinlemek ise offroada da sokarım 28 jantı hibriti,
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  17. candas

    candas Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    Hayatİstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İlginizden dolayı hepinize teşekkürler.