Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun yol için yol mu dağ mı?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında I am the Uptown R. tarafından paylaşıldı.

  1. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.995
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle merhaba.Forumda yeniyim ^_^^
    Elimde şu anda Kron XC 500 HD dağ bisikleti var ve onu satıyorum.Yol bisikleti alacağım sürat istediğim için ancak bazı sorularım var size danışmak istiyorum
    1-Specialized Allez Comp M2 mi Cannondale Caad 8 105 mi sizce daha iyidir?
    2-Uzun yol gezileri için genelde dağ bisikleti tercih edenleri gördüm ancak bana yol daha mantıklı geliyor.Sizce hangisini kullanmak daha mantıklı?
    3-Alacağım yol bisikletinde sizce nelere dikkat etmeliyim? Tiagra ve 105 arasında çok fark var mıdır?
    Farkındayım çok soru sordum ama acemilik işte.Cevaplar için şimdiden teşekkürler ^_^
     
  2. Yigit Orcun S.

    Yigit Orcun S. Yeni Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    8 Kasım 2014
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Yiğit Orçun Sırıklıoğlu
    hocam senin soruna tam anlamıyla cevap veremiyorum ama bende bu yakınlarda türkiye turuna çıkmayı düşünüyorum. yeri gelicek asfaltta yeri gelicek dağda bayırda ilerlemeye çalışıcam. kafamda bazı sorular var bisikletle ilgili.

    2 model arasında kaldım

    carraro sportive 227
    vsf t-100


    arada büyük fiyat farkı var ama carraroyu yol bisikletine çevirmek için bir çok parça alıcam tahminime göre fiyat olarak az çok aynı kapıya gelicekler.

    bu mantıkla düşünürsek neden vsf alıp yola çıkan yok türkiyede. genellikle yabancılar bu tarz bisikletlerle yola çıkıyor. benide aydınlatan olursa ne mutlu bana.
     
  3. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.995
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Açıkçası ben de düşündüm bisikletimi biraz daha yola yatkın hale getireyim diye ama sonar uğraşmaya gerek yok falan dedim.Zaten Altus vites seti falan var tamamen masraf diye düşündüm.Dağ bisikletini yola istediğimiz kadar çevirmeye çalışalım bir yol bisikleti asla olamaz diye düşünüyorum.Bence siz de direkt olarak bir yol bisikleti düşünün.Satabilirsem ben üstüne para koyup bir yol bisikleti alacağım.Zaten şehirler arası yollar çoğunlukla asfalt bana gereksiz geliyor dişli tekerlekler falan.
     
  4. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Gezmek istiyorsanız tur bisikleti alın yol bisikletinde bagajınız olmayacak ve sürüş pozisyonu rahatsız edecektir. Bu ikisi sizi kısıtlayan en büyük faktörler olacak. Bence orta seviye bir tur bisikleti alıp bagajdı, alet çantasıydı, kamp malzemesiydi vs derken liste çok uzayacak yol bisikleti için ayıracağınız bütçeye neredeyse hepsini alabilirsiniz.
     
  5. Tuna Bozkurt

    Tuna Bozkurt Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    159
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hocam Bisiklet Donanımlarını Test Etmek Pek Mümkün Degil, Ancak Kullanıcı Yorumlarına Göre Haraket Edebiliyor Herkez..105 Ve Tiagra Arasındaki Farkı Söylemekte Cok Zor.Yarışcı Adama Tiagra Vasat Ve Agır Gelirken,Tur Bisikletcisi İçin 300 Gram Agırlık Ve Seri Vites Geçişleri Önemsiz Şeylerdir..
    Bence 105 Yada Tiagra Arasında Serilik Ve Hafiflik Dışında Fark Yok,Birde Yüksel Modellerde Az Cok Stabilite Artıyor.Vites Geçişlerinde Yumuşaklık.Zincire Gelme Durumları Asgari Düzeye Düşüyor..Dura Ace Gibi Modellerde Seramik Fren Falan Kullanılıyor.Tur Bisikletcisi Oldugunu Düşünürsek Tiagra Sana Fersah Fersah Yeter Diye Düşünüyorum..

    Yarışlarda Ferrari Süren Birinin C180 Begenmemesi Gibi...
    Ha Sora Denemiş Biri Olarak Asla Bulaşma Tiagradan Başlar,Dura Ace Kadar Yolu Var:D
     
  6. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.995
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Cevaplar için teşekkür ederim :D Aslına bakarsınız ben profesyonel yarışçılara çok özeniyorum yol bisikleti hevesi bu yüzden.Hızlandıkça hızlanasım geliyor.Yani istediğim modellerden daha ucuz bir şey bulabilsem keşke ancak Salcano, Sedona, Kron gibi ya da Carraro falan çok fazla kullanılan markalar istemiyorum.Yurtdışından getirtebilme imkanım olsa Eddy ya da Isaac istiyorum ama hiç anlamıyorum öyle şeylerden.Salcano xrs 30 Apex de çok güzel deniyor.Yol bisikletlerinde de bagaj görmüştüm ben emin misiniz acaba bagaj olmadığına? :\