Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun yol hibrit bisiklet icin 14.5 kg agirlik fazla mi?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında chtaktag tarafından paylaşıldı.

  1. chtaktag

    chtaktag Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    uzun tur ve stbilize yollarda kullanabilecegim bisiklet ariyorum. 2 tane buldum

    carraro 224 ---> 14.4 kg
    kron tourer 24 -> 14.4~ kg

    agirliklarini teknik servislerini arayip sordum. sizde agirliklari fazla degil mi? yoksa uzun tur icin uygun mudur?
     
  2. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    şimdilik yeter bence daha sonra 1-2 değişikle 13 e indirilse yeter.
     
  3. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.340
    Beğeniler:
    6.330
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ne kadar uzun yol ve ne şartlardaki uzun yol olduğuna bağlı bir cevap üretilebilir. Ben şahsen asfalttan çıkmayacaksam bulabildiğim en hafif hibrit bisikletle yola çıkarım. Buda 9-11 kg arası eder.
     
  4. chtaktag

    chtaktag Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Şehirler arası hem asfalt hem de köy yollarında kullanmak için alacağım.
     
  5. kalenderzade

    kalenderzade Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    GT
    Seviye:
    14.5 kg biraz ağır gibi. 12-13 ideal bir rakam.
     
  6. Murat Yüksel

    Murat Yüksel Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bisiklet yapı olarak çok basit bir makine. Fakat donanım ve çeşitlilik arttıkça bu basit yapı kendi içinde değişik değişkenlikler gösteriyor. Bisikletin ağırlığı çok önemli bir etken fakat fiziksel yapıdan kaynaklanan farklı etkenlerde var. Örneğin aynı ağırlığa sahip bir yol bisikleti ile dağ bisikleti sürüş rahatlığı açısından aynı değildir. Asfaltta bir yol bisikleti ince lastiklerle zemine daha az temas ettiğininden ve aerodinamik faktörler sayesinde daha rahat bir sürüş sağlar bize.

    700x38c (minimum) veya 700x45c (maksimum) lastik ölçüleri sizin için uygun. Ön tarafta kilitlenebilen bir amörtisör işinizi görücektir. Disk frenlerden kaçının. Yolda arıza yaparsa tamir sorunu yaşarsınız. 14,5 kilo bence ağır. Mümkünse 12 kiloyu geçmemek lazım. En başta bahsettiğim değişkenlikler göz önüne alındığında bisikletin kendi ağırlığındaki fazladan bir kilo, size (bacaklarınıza) fazladan 4-10 kilo arasında bir ağırlık olarak geri döner. Böyle ilginç bir dinamik var malesef.

    Birde yanınıza neler alıcaksınız. Bunu iyi hesaplamak lazım...Ama her ne olursa olsun esas etken sürücü.
     
  7. ahmetnusret

    ahmetnusret Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye: