Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

uzun turlardan sonra neler yapmak gerekir

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Yetkin Şahin tarafından paylaşıldı.

  1. Yetkin Şahin

    Yetkin Şahin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bisiklete uzun turlardan sonra neler yapmak gerekir .jant ları fren yüzeylerini neyle temizlemek gerekir fren papuçlarını?zincire yağlama zamanı nedir?fren kablolarına bakım gerekirmi?
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yetkin merhaba
    Uzun turlardan önce ve sonrasında bisikletin iyi bir bakımdan geçmesi, ilerleyen zamanlarda karşılaşabilinecek daha büyük sorunların önüne geçmek için önemli bir ayrıntı.
    Uzun bir turun öncesinde, akord ayarları, fren ve vites ayarları, göbeklerin durumu, zincirin uzama durumu vb. kontroller yapılmalıdır.
    Turun ardından da yine aynı işlemler (kontrol ve gerekirse müdahale şeklinde) yapılmalıdır. Bir zaruriyet değildir ancak faydası tartışılmaz.
    Jantın fren yüzeylerini temizleyen en iyi madde alkoldür. Gerek saf metil alkol, gerekse türevleri bu işi oldukça iyi yapıyorlar. Ayrıca uçucu olduğundan çok kısa sürede jant yüzeyinden uzaklaşarak kalıntı bırakmıyorlar. Kimileri saflık dereceleri düşün olduğundan bıraktıkları tortu nedeniyle ötme vs neden olsa da kısa sürede geçecektir.
    Zincirin yağlama zamanı kullandığın alan ve kullandığın zincir yağına göre değişir. Genel olarak gözle yapacağın bir kontrolün ardından buna karar verebilirsin. Zincirin kuruduğunu tam hissetmeden yağlaman yerinde olacaktır. Fakat eğer yağlamadan önce iyi bir çözücüyle (benzin, gaz veya WD40 ve türevleri olabilir) temizlersen çok daha yararlı olur.
    Fren ve vites kablolarının bakımı uzun vadede tekrarlanması yeterli bir işlemdir. Ancak toz toprakta binersen bunu her binişin ardından da yapman gerekebilir. Aksi taktirde frenlerinde rahatsız bir his oluşabilir.
    Uzun turdan kastın kaç KM tam bilmiyorum, benim tahminim bir Ege-Akdeniz turu şeklindeydi fikirlerimi de ona göre yazdım. Tabi böyle bir turun ardından zincirinin uzama miktarını kontrol ettirmen de bisikletinin çekiş sisteminin ömürünü uzun tutmak için yerinde bir hareket olur.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar, aklına takılan başka bir şey? :)
     
  3. Yetkin Şahin

    Yetkin Şahin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkürler halil..zincirin uzaması demişsin benim anladığım kadarıyla zincirde aşağı doğru bi sarkma mı diyosun ya da uzadığını nasıl anlarım.tabi zamandan dolayı ege -akdeniz turu yapamıyorum daha :) göbeklerle ilgili sorum olacak bende şimdi biliyosun mavic crossmax xl seti var nasıl bi bakım yapmam gerekir.ve bugün yanımda alet edavat olmadığı için burda iyi denebilecek bi bisiklet servisine taktırdım teker setlerini va adamlar bi saat bu ne yaaaaa diye baktılar nasıl akord yapılır buna gibi beni korkutan konuşmalar yaptılar .yani burda bundan anlayan yok akord ayarı zormu benim setlerin.herşey için teşekkürler
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Zincirin uzamasından kastım, zincirin gerçek anlamda uzaması :). Örneğin 114 bakla bir zincir hiç kullanılmamış haliyle x metre geliyor. ancak 1000 KM sonra bu zinciri ölçtüğünde X+ metre çıkacaktır boyu. Bunun nedeni de tabi ki zincirin üzerine binen yükü arka tekere aktarırken çektiği eziyet :).
    Bir zincirin, ayna kol, ruble ve vites dişlilerine zarar vermemesi için; baklalar arası mesafe yeni bir zincire göre 0,1 mm fazlalaştığında değişmesi gerekir. Eğer aluminyum dişliler kullanıyorsan bu mesefa 0,75 mm olarak değişir. Bu uzamayı tespit etmek için zincir ölçme aletine ihtiyacın var. Ben Rohloff marka bir zincir ölçme aleti kullanıyorum, resmi aşağıda;
    [​IMG]

    Jantlara gelirsek ;
    Mavic, Shimano veya DT Swiss gibi firmaların özel ürettikleri teker setlerine ben olsam kendim müdahale etmezdim. Her ne kadar senin veya herhangi bir bisikletçinin de yapabilme şansı var ise de, riske atmaya değmez. Derim ki gerek olduğu zaman iyi bir bisikletçiye götür veya gönder, onlar yapsınlar.
    Tabi bir de Crossmax XL'in ne denli sağlam bir jant seti olduğu gerçeği var ortada :). En iyisi sen önce boz bozabilirsen ondan sonra konuşuruz...

    NOT: Sen o adamlara bakma :)... Onlar Mavic'lere ancak bakarlar ;)