Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun Turlarda Nabız Kontrolü

Konu, 'Gezi, Tur ve Organizasyon Duyuruları' kısmında Devrim Uyanık tarafından paylaşıldı.

  1. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Uzun turlarda (haftalık 15'lik gibi), biriken yorgunlukları en aza indirmek için, uygulanması gereken bir nabız disiplini var mıdır?

    Kendi mantığım çerçevesinde, nabzı aşırı düşük tutmak(55-60%?), hızı düşürür, süreyi uzatır ve yorgunluk açısından ideal olmaz gibi hissediyorum.

    Benzer şekilde yüksek nabızlarda sürüş yapmak(80-85%+??), bünyeyi fazla zorlar, aynı kilometre daha kısa zamanda alınmasına rağmen, ertesi güne daha fazla yorgunluk sarkar gibime geliyor.

    Bu mantıklar doğru mudur? Ardarda günlerde uzun mesafeler katetmeyi planlıyorsak, sürüş temposu nasıl olmalı? %kaç nabız idealdir?
     
    TugayElbasan bunu beğendi.
  2. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Konuyu cok karistirmaya gerek yok. Aerobi-anaerobi esigini % 100 alirsaniz, sürekli yemek ve icmek kosuluyla teorik olarak sonsuza kadar bisiklet sürmeye devam edebilmeniz gerekir. Fakat metabolizmanin ihtiyaci olan diger unsurlar( örnegin uyku) buna elvermez. Fakat bu esigin altinda % 70-80 gibi degerlerde 10 saat sürekli kullanmak cok büyük antrenman gerektirmez. Tabii ki kaba etler aliskin degilse, el, kol, boyun, adeleri alisik olmadigi icin aci verebilirler. Netice itibariyle, kaba taslak tarif etmek gerekirse, yaninzda giden kisiyle soluklanmadan rahatca konusabileceginiz, veya sarki söyleyerek sürebileceginiz bir tempoda, vücudun belirlei nahiyeleri aciya dayandigi sürece bisiklet sürebilirsiniz. Kaba etlerin asiri acimasini engellemek icin krem, tras gibi cözümlere basvurursaniz, hic antrenmansiz 10 saat mümkündür.
    Pek nabiz degerlerine bagli kalmayin. O degerler yaris ve benzeri kosullarda önemli olabilirler. Fakat cok yokus yoksa, nabzi tamamen unutabilirsiniz.

    % 80-85 nabiz hic birsey yapmaz. En önemlisi o % 80-85 in dogru olup olmadigidir. Forumda sürekli tarrtisilan bir konu olup, salt erkeler icin 220-yas kurali gibi dogrulugu(yanlisligi!) tartisilir bir kuraldan yola cikiyorsaniz, büyük bir hataya düsebilirsiniz. Fakat % 100 nabzinizi tespitte emin iseniz, % 90 nabizla saatlerce sürmenizde de bir sakinca yoktur. Önemli olan harcadiginiz enerji depolarini vakitlice doldurabilmektir.
    Cok degisik yaslarda cok uzun msafeler bisiklet kullandigim icin, sahsi deneyimlerime de dayanarak bu konularda yorum yapiyorum. Baska merak ettiginiz konular varsa da yardimci olmaya calisirim.
     
  3. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Merhaba, ben son 2-3 sürüşümde nabız saati kullandım, genelde 165 nabzın üzerine çıkmazsam sorunsuz turu bitiriyor hemde iyi ortalama yapıyorum. Ancak yokuşlarda 180 nabza kadar gördüğüm oldu tabiki yokuşun dikliği ve en düşük vites dahi olsa yapacak birşey olmuyor, fakat düzde 165i geçmediğim için kısa süreli zorlanmalarda da çok yorulmadım.

    Yani çok faydasını gördüm nabzı izlemenin ancak 220-yaş formulüne ben de katılmıyorum ve deneme yanılma ile belli nabız aralıklarının bulunacağını düşünüyorum. Önemli olan laktik asit eşiğini aşmamak, yorgunluk da zaten burada başlıyor, laktik asit eşiğini belirleyip üzerine çıkmazsanız bence uzun turlarda da çok faydalı olur.
     
    Devrim Uyanık ve ihtiyar bunu beğendi.
  4. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    220-Yaş konusu bende de çalışmadı. İlk saati aldığımda 183 tanımlamıştım nabzı ama, ne koşarken, ne rampalarda, ne deparlarda 167 üstünü görmedim. Şu anda maksimum nabzımın 165-170 arası birşeyler olduğunu düşünüyorum.
    Kardeşimle yanyana aynı hızda sürerken onun nabzı benden 10-15 puan daha fazla atıyor ki genel performansı benden biraz daha iyi.

    Nabız aralıkları konusunda, 20-23 Nisan tatilini, İstanbul-İzmir yapmak için kullandık. Ben son gün hariç %75i geçmemeye gayret ettim, kendimizi yıpratmayalım, dinç kalalım falan tarzı düşüncelerle falan ama, çok da bir önemi yok diye anlıyorum yazdıklarınızdan.