Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun turlarda hangi maşa?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Levent Can Yılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Başlıkta da belirtiğim gibi uzun turlarda hangi tarz maşa kullanılması daha uygun olur? İnternette ve forumda uzun turlar için fazla ağırlıklarda carbon maşaların pek verimli, sağlıklı olmadığını duydum. Sizin görüşleriniz nelerdir? Teşekkür ederim...
     
  2. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    karbon maşa titreşim olayından dolayı çok iyi ama her ihtimale karşı 80 mm maşa olabilir ancan nedendirki gördüğüm bütün ülkeler arası turlarda kullanılan bisikletler ( hasan söylemez ve gürkan gençden bahsetmiyorum :D ) yol gidonlu ve düz maşalı
     
  3. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Bende genelde düz maşadan yanayım. Gerçi carbon hafif ama sağlam malzemedir ama genelde çoğu yerde uzun turlar için carbon maşa pek önerilmiyor. Yorumunuz için teşekkür ederim... :)
     
  4. Mustafa Zümrüt

    Mustafa Zümrüt Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Karbon sağlam malzeme ama esneme özelliği var. Yolun ortasında esneyip kırılma ihtimalide var ama o kadar kolay kırılmaz markaya göre değişir hem maşalar.
     
  5. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Cannondale cyclocross bisikletleri maşaları hakkında neler düşünüyorsunuz?
     
  6. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Türkiye' nin yolları düşünüldüğünde karbon maşa pek sağlıklı değil gibi duruyor. Alüminyum maşa daha mantıklı gibi geliyor. Sizler ne dersiniz?
     
  7. Emre Doğru

    Emre Doğru Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    SAMSUN- ANKARA
    Seviye:

    düzelteyim istedim:

    karbon esnemez esnemeden kırılır, tabii aliminyuma göre..aliminyum carbona göre daha esnek malzeme, kırılmadan önce esner. yani yamulur şekil değiştirir, malzeme yorulur ki öyle kırılsın.. ama karbonda öyle değil.. gerekli yük üzerine bindiği gibi kırılır esnemeden..

    dediğiniz gibi kolay kolay kırılmaz ama kırılma eşiğini geçtiğiniz anda çabucak kırılır esnemeden, dayanıksızdır.. elastiklikle mukavemet farklı şeyler kısacası..

    karbonun elasticity si iyi olmadığından bence pek mantıklı değil karbon malzeme kullanılması..tabii bu işin bencesi
     
  8. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Dediklerinize bende katılıyorum ülkemizin yol şartlarını ve öne tur bagajı takacağımı da hesaba katarsak alüminyum maşa bana daha mantıklı geliyor... Siz ne dersiniz?
     
  9. Emre Doğru

    Emre Doğru Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    SAMSUN- ANKARA
    Seviye:
    Ben aliminyum tercih ederdim sanıyorum..
     
  10. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Aklımda Cannondale cyclocross almak var ama onlarında maşaları karbon maşa. Sanırım aldıktan sonra değiştiricem maşayı... :) ya da başka bir çare düşünücez artık...
     
  11. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    cyclocross bisikletin karbon maşasından sıkıntı çıkmaz bence :D
     
  12. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Bencede çıkmaz ama şimdi o kadar konuştuktan sonra içime bi korku düştü açıkçası.. :) Gerçi Cannondale den bahsediyoruz ama belli olmaz yinede... :)
     
  13. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Türkiye yollarını ve benim öne tur bagajı takacağımı düşününce karbon maşa için çelişkide kaldım biraz... Başka önerisi olan var mı?
     
  14. Bora Kıraç

    Bora Kıraç Rifa Siempre

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    5 Nisan 2013
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Bora Kıraç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Levent selamlar,

    Normalde sadece takip ediyorum bisiklet forumu ama bu konuyu görünce yazmadan edemedim. Gördüğüm kadarı ile forum genelinde daha önce yapılan tartışmalarda "Düz maşa daha iyidir" görüşü hakim olmuş. Elbette herkesin kendine göre tercihleri vardır ve saygı duymak gerek fakat ben henüz yeni 800 KM'lik bir turdan gelmiş birisi olarak farklı şekilde düşünüyorum. Eğer bisikletini İstanbul çevresinde yada ana yollarda kullanacaksan düz maşanın herhangi bir problem yaratacağını düşünmüyorum ama eğer Türkiye'nin güzel köşelerini görmek, uzun turlar yapmak istersen düz maşanın doğru bir tercih olduğu kanaatinde değilim.

    Ben son 3 sene içerisinde Ege ve Akdeniz çevresinde 6 farklı turda toplam 5.000 KM civarı yol yaptım ve bisikletimin amortisörünün çok faydasını gördüm. Basit bir örnek vermek gerekirse Marmaris - Akyaka güzergahında "kaymak gibi yol"larda sürdüm ve amortisör hep kapalı kaldı. Hatta amortisörün yük olduğunu düşünmeye başlamışken sonrasında Akyaka - Fethiye yolundaki inanılmaz mucurlu ve titreşimli yolda amortisörü açarak bileklerimi faciadan kurtarmış oldum. Amortisör kapalı iken yarım saatlik sürüş sonrasında bileklerimi hisetmemeye başlamıştım zira...

    Bana kalırsa "süspansiyon bir yüktür" tezi tur bisikletçileri için herhangi bir anlam ifade etmiyor. Performans odaklı bisiklet sürenler için önemli olabilir fakat tur bisikletinde 500 gramlık ağırlık farkı devede kulak gibi kalıyor zira bisikletin üstünde 25-30 kiloluk ek yük var zaten.
     
    Levent Can Yılmaz bunu beğendi.
  15. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Yazdıklarına katılıyorum bende doğru konuları dile getirmişsin. Teşekkür ederim. Ben birazda uzun turlar için alüminyum maşa mı yoksa karbon maşa mı diye düşünüyorum...?
     
  16. Emre Doğru

    Emre Doğru Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    SAMSUN- ANKARA
    Seviye:
    Levent kardeş,

    daha önce de yazdımdı, carbon aliminyuma göre elastic olmayan bir malzeme, esneme katsayısı aliminyuma göre gaha düşük.. bu biraz da seninle alakalı, carbon kaç kN a dayanır, aliminyum kaç kN a dayanır şu an sayısal veri veremem ama, misal, aliminyum 5 kN yük bindiğinde şekil değiştirmeye başladı diyelim, biz aliminyuma yüklediğimiz kuvveti arttırmaya devam ediyoruz varsay bu arada 6 kN, 7kN arttırmaya devam ediyoruz varsay, bu arttırma sırasında aliminyumda kopma olmaz ama şekil değiştirmeye formu bozulmaya başlar bozulur şekli ama ikiye ayrılmaz kuvveti arttırdıkça.. diyelim ki 10 kN da ikiye ayrıldı..

    carbonda da aynı testi yaptık varsay, carbona yük yüklüyoruz 5kN da tık yok 10 da yok 20kN da tık yok, 25 kN a geldiğinde şekli bozulmadan çat diye kırılır sen daha bişi anlamadan.. aliminyumda kopacağını anlarsın gözünle, ama carbonda öyle olmaz.. bir de bu işte malzemenin yorulması diye bir şey var..o da bu işte etkenlerden biri..

    şimdi sen uzun yol yapacağım dayansın diyorsun tamam, saatlerce bisiklet üstünde olcaksın, malzeme üzerine de sürekli kuvvet uygulanacak endişen anlaşılabilir bir şey, ancak şöyle de bir şey var ki, bu malzemeler kullanılırken benim sana anlattığım daha çok şey bakıyoruz mühendisler olarak..sadece normal stress de değil, bunun burulması var kesmesi var o su var busu var..

    carbon da aliminyumda gerekli kriterleri mühendislerin gözünde geçebilmiş malzemelerdir ki, bu malzemeler kullanılıyor. ki kullanılan malzemeler de saf carbon ya da saf aliminyum da değil, bi dolu ısıl işlemden soğutma işinden ondan bundan geçirilip elde edilen, bi dolu testten geçirilmiş malzemeler.. eminim ki her ikisi de uzun yolu kaldırabilecek şekilde üretiliyordur..insan hayatı söz konusu neticede..

    neysse bak ben sana video buldum, ben ne kadar carbon esnek bir malzeme değil desem de carbonun esnemesine bir de sen bak, kaç kN yük yükleniyor burda bilmiyorum ama, takdir edersin ki az buz değildir, görünen köy kılavuz istemez hani..

    http://www.youtube.com/watch?v=QHO_VjVhaE8

    carbon maşa da olsa çok bir şey değişmeyecekmiş demekki de diyebiliriz.. taşısan taşısan kaç kilo taşıyacaksın ki bir de öyle bir durum var onun için hani...

    bak carbon aliminyuma göre daha hafifdir elemen olarak da, aynı zamanda bisikletim hafif olsun dersen karbon seçmenin kötü yanı olmasa gerek.. burda sen tam olarak ne istiyorsun önemli olan o bence.. biz sadece yorumda bulunabiliriz bu şekilde, hangisi işine gelirse onu sen tercih edersin.. sana carbon kullan da deseler olmaz, aliminyum kullan deseler de olmaz, sen bileceksin onu ;)
     
    Levent Can Yılmaz bunu beğendi.
  17. Levent Can Yılmaz

    Levent Can Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Emre yazdıkların için çok teşekkür ederim. Gerçekten çok iyi anlatmışsın durumu.. Güzel noktalara değinmişsin. Eminim birçok kişide buradan bi fikir sahibi olabilir diye düşünüyorum...:)