Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

uzun turlar için bisiklet

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında selman yasir tarafından paylaşıldı.

  1. selman yasir

    selman yasir Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    ileride ülkeler arası turlara çıkmayı düşünüyorum. o yüzden beni yarı yolda bırakmıcak bir bisiklet istiyorum. bugün biskletçiye gittiğimde bana bianchi miles önerdi. bu bisiklet 1000 lira. yol için her türlü ekipmanı var gibi gözüküyor. ama kadro kalitesi vb. şeylerden anlamıyorum.
    http://www.bianchi.com.tr/urunler/urundetay.aspx?kategoriid=2&altkategoriid=1&urunid=11
    sanırım 1500 liraya kadar çıkabilirim. ayrıca gerektiğinde bisikletden çamurluk, kasa vb. çıkarıp senenin her hangi bir zamanında zevk için bisiklete binmeyi de düşünüyorum.
    önerilerini bekliyorum.
     
  2. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Ülkeler arası bir tur.. Binlerce km. kalacak yerinizi çadır olarak düşünüyorsanız epey bir malzeme eder. Ne bileyim çadırdan tutunda çayınıza ve bu çayı içecek bardak, şeker, ocak.. dehşet malzeme..

    Yok eğer kalacak yerinizi organize edecekseniz yani otel, motel..vb o zaman işiniz daha kolay sanki..

    Ben ülkeler arası değil bir ilden diğer ile bile pedallamadım hiç. Ama şunu biliyorum ki linkde verdiğiniz bisikletle olmaz.. Ne bileyim yol arkadaşı olmaktan çok size bir yük ekstra bir olacak sanki..

    Şimdi siz boyunuza uygun bir kadro mtb alıp bunda uzun yol için değişiklikler yapsanız. Tekeri hafif inceltip portabl çamurluk taksanız.. Bagajınız için arka tekerin, ön tekerin ve gidonun üzerine çantalar için ekipman taktırsanız.. Sırt çantası olmasın ama ciddi yorar sizi.. Suluk kafesleri taktırsanız bir iki tane kadroya.. Gece için aydınlatma yapsanız..

    Ben uzun turlara bu şekilde çıkanları çok gördüm.. :in:
     
  3. Serdar Ozuslu

    Serdar Ozuslu Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2009
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    öncelikle ülkeler arası tura çıkmış kişilerin bisikletlerini incelemekte fayda var.

    http://www.fullyloadedtouring.com/ bu site ülkeler arası tura çıkmış bisikletlerden oluşan bir fotoğraf albümü, çok yeni de bulabilirsiniz çok eski fotoğraflar da, bir süre gezinmenizi tavsiye ederim.

    http://www.goneforawhile.ch/ bu siteyi hazırlayan çift Çin'e gitmekte idi, Türkiye'den geçerken ben kendilerine eşlik ettim. Bisikletlerini ve ekipmanlarını yazmışlar sitelerinde bir inceleyin. Fotoğraflardan da bisikletlerini görebilirsiniz.

    internette araştırma yaptığınızda ilgili bir çok site bulacaksınız. Emin olun bunlar kararınızda çok etkili olacaktır.

    Önceliğiniz kendi başınıza tamir edilebilir veya çok farklı bir ülkede de bir bisikletçi gördüğünde (özellikle Avrupa'ya gitmeyecekseniz) şaşırmayacağı bir bisiklet toplamaktan yana olmalı.

    Linkini attığınız bisiklet ile ilgili; Kadro hariç neredeyse tüm ekipmanları değiştirmeniz gerekebilir.

    Önde çatal bence sabit olmalı veya gerçekten kilitlenebilen bir maşa olmalı, yokuşlarda çok fazla güç kaybı yaratıyor, çok fazladan ağırlık demek ve öne bagaj bağlanamayabilir.

    Jant seti; marka hakkında bir fikrim yok daha önce duymamıştım, eğer Mavic gibi kaliteli bir marka ise düşünülebilir.

    Jant teli kopması çok yaşanıyormu bilmiyorum ama bunda da dikkatli olmak gerekiyor, yanınıza yedek de almalısınız, gidonun içine koyuyorlar genelde yedekleri.

    Lastikler ağır olsa bile kalın uzun yok lastiği almalı, Asfaltı bozuk yollarda buna çok ihtiyaç oluyor.

    Bu konuda çok tecrübeli değilim ama 26 jant setlerinin daha sağlam ve uzun yolda daha dayanıklı olabileceğini duymuştum.

    Bu arada ben 1,75 Schwalbe Marathon lastikler kullanıyorum bunlar bana İstanbul'da bile ince geliyor bazı yollarda.

    Düzgün çalışan çok teferruatı olmayan vites takımları işinizi görebilir. Dikkat edilmesi gereken, +20 kilo ile % 13 eğimli rampalardan çıkacağınız için hız getirmesinden çok konforlu çıkışlar sağlayan bir vites seti eklemeniz gerektiğidir.


    Mekanik oluşları ve tamiri kolay olduğu için V frenler idealdir. Bana ziyarete gelen o çift Hidrolik disc fren kullanıyorlardı. Şimdi neredeyse 12.000 kmyi tamamladılar ve bu frenler hiç arıza yapmadı. Ama akıllılık edip ne olur ne olmaz diye V firen takılabilir bir bisiklet ayarlamışlardı kendilerine ve yanlarına da bu ekipman vardı. Disc yarıyolda bırakırsa V-fren ile devam edeceklerdi. Frenler çok önemli çünkü yokuş aşağı ağır bir bisiklet hele bir de güzelce yüklediyseniz size güven veren bir güçle aşağı akıyor. Bu gücü kontrol etmeniz için gerçekten sağlam frenlere ihtiyaç duyuyorsunuz, Papuçlar çok önemli.

    Bir de bahsettiğiniz bisikletin kg'sine bir bakın ve bunu ekleyeceğiniz yükle birlikte düşünün ve 100 lerce km yapacaksınız. Belli bir süre sonra hızınız ve sonrada siz düşersiniz yorgunluktan.

    Bahsettiğiniz projeyi herkes yapmıyor, bir çok insan için hayal olan birşeyi gerçekleştiriyorsunuz ve bunun için de iyi bir bisiklet toplamanız önemli. Bütçenizi de bu açıdan düşünüp arttırmanız mümkün ise daha güvenli bir tur organize edebilirsiniz kendinize.

    Son olarak da siz nasıl isterseniz öyle yola çıkarsınız aslında. Bu özgürlüğe sahipsiniz. Yarış bisikletleri ile turlara çıkanlar da var. Temel dikkat edilmesi gereken şeyler var. Onları göz önüne alarak tercih yapmak gerekiyor. Örneğin ben XC yarış tipi bisikletimi tur bisikletine çeviriyorum zaman zaman. Gitmeye gidiyor tabi ama çok doğrumu bunu yapmam bilmiyorum. Tur bisikleti kadrosu olan insanlar kadar rahat ve konforlu gitmiyorum. O yüzden internette her yerde bahsedildiği gibi bir tur bisikleti toplanmalıdır diye düşünüyorum.
     
    İlker Gök, Ahmet Mumcu ve FatihDokmeci bunu beğendi.
  4. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Scott Sportster serisini inceleyin derim.


     
    selman yasir bunu beğendi.
  5. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    O bisikletle değil ülkeler arası, şehirler arası turlara bile çıkmanızı önermem.
    Her ne kadar ülkemizde şehir ve tur bisikletleri aynı kategoriye sokulsa da, aslında farklı kategorilerdir.

    Tipik bir tur bisikleti, çok ağır yüklere dayanabilmesi için chromoly gövde ve maşaya (bu, olası bir kırılma durumunda kaynak yapılabilmesini de sağlar), uzun yollar için özel tasarlanmış açılara sahip bir kadroya ve farklı tutuş pozisyonlarına olanak tanıyan gidona sahiptir. Tabii bolca bagaj takma yerine de.

    Aşağıda aynı markanın bir şehir, bir de tur bisikletinin resmini ve linklerini görebilirsiniz. Bir inceleyin derim.

    Şehir bisikleti:
    http://www.cannondale.com/bikes/09/cusa/model-8SS1.html

    [​IMG]

    Tur bisikleti:
    http://www.cannondale.com/bikes/09/cusa/model-8TR1.html

    [​IMG]
     
  6. ous osdemir

    ous osdemir Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Oguz
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    selman yasir bunu beğendi.
  7. serdar gültekin

    serdar gültekin Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.108
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    ankara / söğütözü
    Seviye:
    Ben de Scott Sportster öneririm. Hem rijit bir bisiklet hem de bagaj ve diğer aksesuarları takmak için çokca yeri mevcut.
     
    selman yasir bunu beğendi.
  8. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    şu bir gerçek ki böyle bir turun bisikleti o turun yol yapısına, anlık performansınıza, sağlık durumunuza, kişisel tercihlerinize özel toplanmalı. Modifiye edilmeli. Bunu da önce kısa turlar yapmadan, tecrübe kazanmadan gerçekleştiremezsiniz.

    Scott Sporster veya aynı ayar'da Treklerden birisi bu tecrübeyi kazanırken size yetecektir de artacaktır. Ben bu kadar uzun yol gitsem Trek alırım. insanların dikkatini daha az çeken modeller de üretiyor. Tamir ve bisiklet bilgisi, dayanıklılık ve fiziksel performans, gittiğiniz yer hakkında bilgi bunlarda çok önemli. bence hangi bisiklet ülkeler arası turu yapar, ne istiyorsunuz kendiniz söyleyebildiğiniz seviyeden önce tura çıkmak bir risk. daha öncesinde orta mesafeli turlar yaparak tecrübe kazanabilirsiniz bir sene bile yeterli olur.
     
    selman yasir ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  9. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
  10. selman yasir

    selman yasir Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    o zaman ben bu yıl deneyim kazanmak için giriş seviyesi bir tur bisikleti alıp, sene içinde Türkiye'de bazı turlara katıldıktan sonra seneye onu satıp yeni bisiklet alayım. Hem seneye kadar iyi bir para da biriktirebilirim. Seneye 1 yıllık bir tur planlıyoz inşallah, okula mokula ara verip bi gezelim, görelim diye

    peki şimdi sadece bu yıl için ne önerirsiniz ?. kron xc 500 veya scott spedster p6 aklıma gelıyor benim ama ?

    bi de geri satarken fiyat çok düşer mi? ?
     
  11. ercan o&o

    ercan o&o Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    İstanbul-Bakırköy
    Seviye:
  12. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    P6 'nın jantları tek kad rigida diye biliyorum... uzun yolda ayar tutmayabilir. P6
    21 vites galiba... aslında vites sayısı önemli değil ama en küçük dişlisi 14'lü 11'li uzun yolda tercih sebebidir... En büyük dişlisi ise 32 veya 34 olmalı sanırım P6'da arkada en büyük dişli 28... P6 yerine P4 tavsiye ederim. Çok iyi bir orta mesafe tur bisikletidir ama bir senelik tur için aşırı yüklere dayanacak daha ağır düz maşalı bisikletler tercih ediliyor. Ön arka bagaj takılabilen daha basit ve sağlam modeller. Türkiye'de ben görmedim direk satıldığını. Ama bütün bunlar biraz fazla ince elenmiş yorumlar. P6 olmaz ama P4 veya ayarı bir Trek yapar bu işi.

    kron xc 500 26 jant değil mi? önermem. o daha çok bir arazi bisikleti.
     
    hakan sancaktar bunu beğendi.