Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun turla ilgili bazı sorular

Konu, 'Şehirlerarası Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında hüseyin ozan tarafından paylaşıldı.

  1. hüseyin ozan

    hüseyin ozan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2013
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhabalar. bir ay sonra yaklaşık 1200 km lik bir tur yapacağım. bu 1200 km de yanıma vites ve fren kablosu almalı mıyım? neden?
    yedek zincir ve zincir açacağı ihtiyacım olacak mı? neden? teknik olarak en çok merak ettiklerim bunlar teşekkür ederim.
     
  2. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Hiçbirisine ihtiyacın yok. 1.200 km bunları eskitemeyeceğin kadar kısa bir mesafe.
     
  3. hüseyin ozan

    hüseyin ozan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2013
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim Ali bey bende kara kara düşünüyordum bunlara vereceğim parayı...
     
  4. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Zincir olayı belli olmaz. Onu almanı öneririm. Sadece zincir sökme aleti değil, yedek bakla da almanı öneririm. Ama vites/fren teli konusunda ihtiyaç duymayacağını düşünüyorum ben de.
     
  5. hüseyin ozan

    hüseyin ozan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2013
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    zincirle ilgili çıkan sıkıntı nedir tam olarak? yani kopuyor mu, sıkışıyor mu, ne oluyor tam olarak?
     
  6. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sıkışması falan mesele değil de koparsa tamir etmek için en azından bir zincir aletine ihtiyacın olacak. Kopmaz kopmaz dersin, bir şey olur kopuverir. Hiçbir şey belli olmaz. Ben mutlaka al derim ama sen bilirsin.
     
  7. hüseyin ozan

    hüseyin ozan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2013
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Alırım büyük ihtimalle toplamda 30 TL filan tutuyor. birde pro4 endurance bulamıyorum. onu da bulsam tam olacak. wiggle da indiriydemdi gerçi oradan alırım artık.
     
  8. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    1.200 km için endurance lastik almaya gerek yok. Zaten temiz yollarda kullanacaksınız. Pro 4 service course almanızı tavsiye ederim. Yine de siz bilirsiniz.
     
  9. hüseyin ozan

    hüseyin ozan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2013
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    benim lastikler equinox 2 ama. her ne kadar dağa taşa girmeyi düşünmüyor olsamda riske atmak istemiyorum zaten service course ile endurance arasında yanılmıyorsam 10 dolar fark vardı. ama emin değilim tabi yanlış bilgi vermeyeyim.
     
  10. Tayfun Sezer

    Tayfun Sezer Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bizim başımıza gelen bir olayı anlatayım.Diyarbakırda tura çıktık.Güzergahımız Devegeçidi barajı idi.Asfalttan ayrıldıktan bir süre sonra dinlenirken arkadaşımın bisikleti park ettiği yerden aşağı düştü ve kadro kulağı kırıldı.Evimize 35 km kadar uzaktaydık.Ve yanımızda zincir sökme aleti de yoktu Sahip olmama rağmen "Nasıl olsa lazım olmaz kısacık tura gidiyoruz" diyerek yanıma almamıştım.Kıssadan hisse eğer yürüyerek geri dönemeyecek kadar uzağa gidiyorsanız yanınıza tamir takımlarınızı alın.Şimdiden hayırlı yolculuklar.
     
  11. Furkan B.

    Furkan B. Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2014
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Ben de suan turdayim onların hiç birini almadim biraz zor geldi bi de hep merkezi yerlerden gidecegimden.ama bence imkanın varsa almanca fayda var şimdi benim en çok korktuğum şey zincirle ilgili sıkıntının çıkması umarım olmaz :)

    HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  12. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Turda zincir kopması, ruble dağıtması vb. bunlar on senede bir olacak şeyler. Bunun için, hiç kullanmayacağınız şeylerin hamallığını yapmaya değer mi? Zincirdi, teldi, dış lastikti derken, pedal veya rublenin kırılmayacağının garantisi var mı? Peki jant? Maşa?

    Birkaç tane yedek jant teli, akord anahtarı(*), patlak tamir kiti, yedek iç lastik, elzem allen anahtar seti ve kurbağacık, düz/yıldız tornavida dışında bir şey gerekmez bence.

    En kötü ihtimalle ne olur? Vites teli koparsa vitesi sabitleyip diğer vitesi kullanarak; fren teli koparsa da tek frenle en yakın merkeze kadar gidebilirsiniz. Zincir, ruble vs. kopar/kırılırsa bisikleti elde 5-10 km itersiniz. Maşa kırılırsa 10 km otostop çekersiniz. Bunları göze alamayan tek başına tura çıkmasın zaten. Tur demek belirsizlik demek, bilinmeyenleri bol olan bir yolculuk demek.

    Bariz arıza ihtimallerine ve ihtiyaçlara karşı hazırlık tamam, ama uzak ihtimaller bırakın uzakta kalsın. :)

    (*) Jant teliniz kırıldığında, en yakın merkeze kadar idare etmesi için, ters telleri gevşeterek jantın yalpasını nasıl alacağınızı bilmeniz/öğrenmeniz lazım.
     
    mervan kızıl bunu beğendi.
  13. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Ben şahsen turdan evvel bisikletime yükleyeceğim her şeyi gram gram tartarım. Sonuçta onu yokuşlarda ben taşıyacağım, değil mi?

    [​IMG]

    Şaka bir yana, tur bisikletinde ağırlığın o kadar önemsenmesi gerektiğini düşünmüyorum. Yanına semaver alan turcular varken hele...

    ***

    Bi an kendimi troll gibi hissettim ya la. Ama olsun, ağırlık konusunda hassasım.
     
    mervan kızıl bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 15 Temmuz 2014
  14. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    1.635
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba,

    İlk turumda (Marmaris-Kaş - 2005) öyle temkinliydim ki yanıma vites, fren telleri, zincir ve hatta yedek pedal bile almıştım. Bütün yokuşlara da hiç kullanmadığım bu parçaların ağırlıklarıyla birlikte tırmanmıştım. Ama ilk turda bu yüksek temkinin bir sebebi vardı. : Yolda kalmamak. Yolda ilerlememe engel oluşturabilecek bir eksiklik olsun istememiştim. Kafam rahatı. :)

    Geçen sene çıktığım İstanbul-Atina turunda ise yanımda (yedek iç lastik ve yama seti haricinde) sadece yedek vites teli vardı. (Frenler hidrolik disk) Kullandığım bike tool'da zincir sökme aparatı da var ama hiç kullanmama gerek olmadı. Artık ilerlemeye çalışmak yerine en yakın merkeze ulaşmanın daha doğru bir yöntem olacağını düşünüyorum. Sonuçta bisikletinizde, yanınızdaki malzemelerle çözemeyeceğiniz nice sorun çıkabilir. Ben genelde yolda değişmesi gerekebilecek herhangi bir parçayı tura çıkmadan önce değiştirmeyi tercih ediyorum. Yakında okuduğum bir tur yazısında (maalesef yazarı aklımda değil şu an) yolda değiştiririm diye yanına aldığı tüm malzemeleri biçimsiz bir zamanda değiştirmesi gerektiğini ve zaman kaybettiğini okumuştum. Bu açıdan da tedbirli (önceden gereken değişiklikleri yaparak) yola çıkmakta fayda var.

    Kazasız ve keyifli turlar.
    five
     
  15. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Üstad konuŞmuŞ. ÜstÜne dİyecek bİr Şey yok. Tamamina katiliyorum.

    Pardon varmış. Zincir yağı bulundurmanız iyi olur.
     
  16. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Estağfurullah, bir-iki şehirler arası turladım diye ne üstadı? :) Millet İngiltere'den Avustralya'ya, Türkiye'den İskandinav ülkelerine, Fas'a, And dağlarına gidiyor turluyor...

    Zincir yağı dediniz de, yolda benzinlikler var. Yağ kutularının diplerinde artık yağ kalıyor. Yağlama istasyonunun çöpünü karıştırsanız veya yağcıya sorsanız yeter. :)
     
  17. ali katlamaz

    ali katlamaz Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2014
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Turcu babo selenin arkasındaki şey ne öyle? Görünce aklıma triger kayışından başka birşey gelmiyor:D
     
  18. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    He ya, doğrudan motora bağlamışım. O şey aslında şu videoda anlatılan şey :)



    ***

    Bir yerden sonra Brooks'un maddi değerinden çok manevi değeri ağır basıyor. Böyle bir önlem lazım.
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  19. ali katlamaz

    ali katlamaz Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2014
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Turcu babo kusura bakma ama tam olarak anlayamadım durumu. Neden önce zinci sarıp sonra iç lastiğe geçirdi ve oraya bağladı? Birde sen galiba oraya başka birşey bağlamışsın sendeki nedir?
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  20. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Bendeki de bu elemanın yaptığının aynısı.

    Eleman videoda önce tekere sarmadan seleye ve kadroya bağlıyor. Sonra "böyle yaparsan kadroyu çizer alimallah" diyerek "En iyisi biz bunu lastiğin içinden geçirek!" diyor. Böylece zincir hem selenin raylarını, hem de kadroyu çizmemiş oluyor. Zinciri önce kadrodan, sonra da selenin altındaki raylardan/demirlerden geçiriyor, ortada birleştirerek bantlıyor.

    Bende farklı bir şey yok yani.