Turda zincir kopması, ruble dağıtması vb. bunlar on senede bir olacak şeyler. Bunun için, hiç kullanmayacağınız şeylerin hamallığını yapmaya değer mi? Zincirdi, teldi, dış lastikti derken, pedal veya rublenin kırılmayacağının garantisi var mı? Peki jant? Maşa?
Birkaç tane yedek jant teli, akord anahtarı(*), patlak tamir kiti, yedek iç lastik, elzem allen anahtar seti ve kurbağacık, düz/yıldız tornavida dışında bir şey gerekmez bence.
En kötü ihtimalle ne olur? Vites teli koparsa vitesi sabitleyip diğer vitesi kullanarak; fren teli koparsa da tek frenle en yakın merkeze kadar gidebilirsiniz. Zincir, ruble vs. kopar/kırılırsa bisikleti elde 5-10 km itersiniz. Maşa kırılırsa 10 km otostop çekersiniz. Bunları göze alamayan tek başına tura çıkmasın zaten. Tur demek belirsizlik demek, bilinmeyenleri bol olan bir yolculuk demek.
Bariz arıza ihtimallerine ve ihtiyaçlara karşı hazırlık tamam, ama uzak ihtimaller bırakın uzakta kalsın.
(*) Jant teliniz kırıldığında, en yakın merkeze kadar idare etmesi için, ters telleri gevşeterek jantın yalpasını nasıl alacağınızı bilmeniz/öğrenmeniz lazım.