Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzun tur bisikleti donanım

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Birtan Kolburan tarafından paylaşıldı.

  1. Birtan Kolburan

    Birtan Kolburan Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Nisan 2014
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar bir uzun tur bisikletinde minimum donanım nasıl olmalıdır? Tecrubeli arkadaşarlardan yardım ve yorum rica ediyorum
     
    Hakan Boz bunu beğendi.
  2. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    O olayı cozdugumde yazarım. Şaka bir yana. Uzun Turlara yani ülkeler arası tür diyelim, dayanıklılık ve bulunabilirlik daha önemli. Xtr parçayı bulmakta Deore ya da alivio parçayı bulmak gibi. Mesela gürkan genç yanılmıyorsam Tunus ta basit bır parçayı iki hafta beklemek zorunda kaldı. Çünkü parça XT serisiydi. Ama sadece 2-3 haftalik bır Türkiye turunda parçalar çok yıpranmamis sa donanım sıkıntı yaratma dahi en yakın ilçede çözülebilir.
     
    Hakan Boz bunu beğendi.
  3. Birtan Kolburan

    Birtan Kolburan Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Nisan 2014
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    hocam teşşkürler bilgi için.Benim dediğim yurtiçi haftalık turlar mesela acera veya altus donanımlar yeterli olurmu bu turlar için
     
  4. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Bana göre yeterli. Turdan önce iyi bir bakım yapılsa yeter. 680 km lik Çanakkale bodrum turumuzda sadece arkadaşımın lastiği patlamisti. Ayrıca dediğim gibi ilçelerde bu tür donanımlara bakim ve değişim rahatlıkla yaptirirsin.
     
    Hakan Boz bunu beğendi.
  5. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.486
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Apple yada Facebook'u kurmak için bir oda, garaj ve iki kafa dengi arkadaş gerekirken
    bisiklet turu için sadece yürek ve dönen iki tekerlek lazım olduğu sonucuna ulaşmak çok zor değil benim kanımca.
    7. uzun turumuzda ve 15. ülkemizde sürmeye başlamışken edinmiştik ilk deore donanımı. :)
    İmkan meselesi değil, insan meselesi diye düşünmekteyim hala.
     
  6. Tunahan KORKUT

    Tunahan KORKUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    155
    Şehir:
    Bartın-Eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    bilmediğim ve öğrenmek istediğim bi konu var. bi bisiklette neden vites sisteminin değiştirilmesi gerekir ki ? vites sisteminin modellerinin arasındaki fark nedir ki?
    mesela xrt vites sisteminin aynakolunda en küçük dişlinin dik yokuşları çıkarken çok kolaylık sağladığını okumuştum. mesela bunun gibi mi dişlilerin küçüklüğü veya büyüklüğü mü fark ediyor modeller arasında
     
  7. Hakan Boz

    Hakan Boz Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    2 Nisan 2014
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    Karabük-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Bu vites konusu çok tartışılıyor bende merak ediyorum.Mesela benim bisikletim giriş seviyesi bir bisiklet(salcano astro), üzerindeki vites grubu tourney, zaten kendimde profesyonel bi bisikletçi sayılmam.Örneğin ben bu bisikletle karadeniz turu yapmak istesem bu vites grubu turu kaldırırır mı? Ben bu bisikleti alvio veya acera vites grupları ile yükseltsem harcadığım paraya değer mi?
     
  8. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.633
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Size katılıyorum. En alt seviye donanım bile yeterli bence. Gerisi bu işi yapmaktaki kararlılık. Donanımın XTR olması da hiç bir şeyi değiştirmez bence. Çünkü dakika ya da saniyelerle yarışılmıyor. Keyif ve keşif turunda zamana ihtiyaç duyulan tek şey planlanan zamanda turu bitirmek. Bu durumda beklenmedik zaman kayıpları ya da zaman kazanımları olacaktır. Bu nedenle Orta seviye bir bisiklet çok rahat iş görecektir. Gereken tek şey Cesaret, zaman, nakit ve yol arkadaşı (Opsiyonel).. :)

    Bisikletinizin üzerindeki tüm donanım (zincir hariç) min: 10.000 km yol yapacak şekilde tasarlanıyor.
     
    Sefa bunu beğendi.
  9. Birtan Kolburan

    Birtan Kolburan Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Nisan 2014
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    aslında benim sormak istediğim bisiklete güvendi, üzerindeki donanıma göre; sizi yarı yolda bırakır mı? bırakmaz mı? yada bisikleti, tamirci bulmak için kilometrelerce elinde sürüklermisin? yada devamlı arıza cıkarıp turu zehir eder mi? diceksiniz ki en üst seviye donanımlarda arıza çıkarır önemli olan tamir etmeyi bilmek kesinlikle katılıyorum ama bir parçanın tur esnasında bir kere arızalanması başka on kere arızalanması başka.mesele benim her tura cıkışımda jant tellerimden biri kırılıyordu akort yapıp yola devam ediyordum ama o moral bozukluğu tura damgasını vuruyordu sonra dtswiss tellerle değiştirdim hepsini sorun çözüldü.

    bu arada Soner BEy sizin bu konudaki tecrübeniz zaten tartışılmaz vermiş olduğunuz cevağ için çok teşekkür ederim bir ilham kaynağısınız bizler için..
     
  10. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Olayın başlangıcı 2 teker 1 heves olabilir. Ancak donanımında farklarını ve avantajlarını yadsımamak gerekir. Yokuş tırmanırken vites değiştirmeniz gerektiği zaman tourney ile deore arasındaki farkı bariz hissedebiliyorsunuz.

    Anlatmak istediğim konu XTR ler ya da Sram XX1 ler gibi saniyelik yarışlar için gerekli donanım olmamalı. Ancak makul seviyede ve dayanıklılıkta donanımınızın olması turu kaygısız geçirmenizi sağlar.

    Tabi bu turunuzun mantığı ile ilgili de bir durum. Tur yapan arkadaşlar var ki günde 40 - 50 km gibi makul ve mantıklı mesafeler gidenler var. Ama bir de turlarını ultra maraton tarzında günde 100+ 150+ gidenler var. Bu iki grubun bisikletinden beklentisi elbetteki farklı olur.

    Asıl burada tartışmaya açmamız gereken, dişli sayıları olmalı diye düşünüyorum.

    Benim kanımca turlarda 48 - 38 -28 gibi aynakol dişli sayısı çok gereksiz oluyor. Ülkemizde ve civar ülkelerdeki eğimlerde bu dişli sayısı birçok kişiyi zorluyor.
    Bence aynakol 42-32-22 ya da 44-32-22 veya son 24 olmalı.

    Bisiklette yük olduğu zamanla 3/8 sistemimde (Aynakol 43-32-22 Ruble 11-32) düz yolda 3/5, eğimde ise önde 2 arkada ise 2 ya da 3.dişliye kullanıyorum. Hele 2015 turumuzda 1/1 dişliyi bile kullanacağımı düşünüyorum.

    Ayrıca göbek sistemleri de dikkate alınmalı. Çoğu kişinin gözden kaçırdığı bir durum. Bisikletin ön ve arka tekerindeki göbeklerin akışkanlığı uzun mesafeli turlarda avantaj olarak geri dönmekte.

    Jant teli sayısı 36 olan jantları kullanmakta yolda gereksiz jant teli kopmalarını engelleyecektir.

    Son kez tekrarlamak istiyorum. Tura çıkarken ister en alt seviyedeki donanımla çıkarsınız ister en üst. O size kalmış.
     
  11. Tunahan KORKUT

    Tunahan KORKUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    155
    Şehir:
    Bartın-Eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    sorumun cevabını şimdi aldım :) Teşekkürler . . .
     
    Osman Kıtay bunu beğendi.
  12. Birtan Kolburan

    Birtan Kolburan Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Nisan 2014
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    hocam soru şimdi şekillendi :) o zaman ultra maraton tarzı yani 300 400 km ve üzeri turlar günlük 150 180 km yapılan turlarda yolda bırakmayacak turu zehir etmeyecek devamlı arıza cıkarmayacak minimum donanım nasıl olmalı?
     
  13. Turan Babacan

    Turan Babacan Bisikletkolik

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    18 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.461
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    En kalitesi, en sağlamı, bozulmaz ve beni turda yarı yolda bırakmaz algısı var insanlarda.

    Eğer ben turlara çıkacam diyor isen oturup bir güzel adam akıllı bisikletin belli parçalarını takıp çıkarabilecek, belli yerlerini tamir edebilecek düzeye gelmesi lazım. En kaliteli zinciri almışsın yolda kopu vermiş şehre baya yol var. Zincir takmasını bilmediğinden zincir ve takma malzemesi de almamışsın sonra ayıkla pirincin taşını. Vitesinden tut, fren kolu, jant teline, Bir sürü sorun çıkabilir. Ayrıca parçaları nasıl koruyacağınız, bakmanız gerektiğini, ve nasıl kullanılacağını bilmeniz lazım. Vites düşürmeden abanarak kalkıp, vitesleri teker teker çıkmak yerine 3-4 er çıkmak. Ne kadar para verseniz de ucuz düzgün kullanandan daha çabuk bozulacağı kesin. Beş para etmez market ürünleri gibi şeyler almayın zaten ama 50 TL lik bir şeyin az biraz daha iyi diye 400-500 TL vermenin de bir anlamıyor. Düzgün kullanın ve parçaları değiştirmesini bilip yedek ekipmanla yolculuğa çıkmak lazım. Gerçek anlamda tura çıkan turcular hep böyle yapıyor.

    Günlük 150-180km yapan turcu yok. İlk gün yaparsın 2 gün pertin çıkar. 60-80km civarında yapıyorlar. Etrafın keyfini çıkartmayıp yarış bisikleti sürer gibi o kadar yükle deli gibi sürmenin de bir anlamı yok.
     
    Sefa, Berke ve SerkanH bunu beğendi.
  14. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    O konu derin bir konu :) 2-3 aydır bu konu hakkında kafa patlatıyoruz.
    http://www.bisikletforum.com/f33/trans-anatolian-tour-144373/

    Daha biz kadro yapısı konusunu aşamadık. Ama şu anki bisikletlerimizle yola çıkarsak (Benim bisiklet Whistle Miwok 1052 D Hidrolik maşalı, Hidrolik frenli bir bisiklet) Üzerine Deore 590 sistem koyacağım. 3/9 vitesli olacak.

    Ama gönlümüzde yatan Fuji Touring bisiklettir. Neden derseniz, birinci konu kadro yapısı ve gidonun ile ilgilidir. Arkadaşın kendisi tamamen tura göre tasarlanmış,
    dropbar nedeniyle Tutuş pozisyonları konusunda çok avantajlı bir bisiklet. Aynakol 48-36-26 olmasına rağmen rubledeki 34 kapasiteli dişli sayesinde kendisini affettiriyor. Bazı arkadaşlarımız frenini beğenmiyor. Ama o konuda deneyimim olmadığı için yorum yapamam.



    Eğitim şart :)

    2.konuda ise yapanlar var. ve bolca mevcut. Ama buna tur bisikletçiliği demeyelim. Daha farklı bir konu. bir önceki turumuzda günlük 120 km ortalama ile gittik ve bir sıkıntı olmadı. Önümüzdeki yıl ortalamayı 200 km yapmak istiyoruz.