Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uzmanlara soru: Chainline.

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Mehmaddict tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    [​IMG]
    Arkadaşlar Merabalar..
    Yaklaşık 1 yıl önce topladığım Columbus Kadro Schauff Rudi Altig marka bisikletimde değişiklere karar verdim..
    Yeni göbekler, gidon vs derken bisikleti aldığımdan beri "geçici" olarak adlandırdığım aynakolun değişme vakti geldi.
    Aynakolda 46 arıyorum. Orta Göbek Shimano BBUN52, 68x115. Piyasadaki çoğu aynakol 103 benim göbeğim 115 ve bu durum zincir hattımı ciddi etkiyecektir diye düşünüyorum. Origin 8 almak istiyordum ama sanırım göbek ve bisikletim biraz eski olduğu için (78) klasik birşeylere gitmem gerekiyor.
    Konu ile ile ilgili bilgili olan arkadaşlarımdan akıl almak isterim. Göbeğimi değiştirmeliyim yada ne yapmalıyım?
    Teşekkürler!
    Saygılarımla.
     
  2. Osman D.

    Osman D. Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    737
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Antalya\Kepez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Forumda "Doğukanaksu" abimiz size yardımcı olur diye umuyorum :) Yakın zamanda görüp cevap yazacaktır.
     
  3. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.891
    Beğeniler:
    9.314
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Vallaha göbegi falan gec de bisikletin manyak bir durusu var :) allah nazardan saklasin güle güle kullan. Arti ellerine saglik cok güzel toplamissin. Buna en iyi anakol ve en iyi göbek hangisi ise onu al, neticede hak ediyor.
    Bilgi icin de sana tek yardimci olacak kisi dogukan aksu kardesimiz, cünkü o gercekten takdiri hakeden ve klasigin civisini cikaran kisi. Sen en iyisi buradan cevap bekleyene kadar on özelden mesaj at ve bu konun linkini ver, o bakar ve sana yardimci olur. :)
    Ve tekrar söylüyorum, bisikletin asiri derece de hosuma gitdi. Eger birgün calinirsa kimsenin günahini alma, direk beni ara ve sor ben sana nerede oldugunu söylerim ama geri alabilirmisin bilmiyorum. Polis degil Feristahi gelse geri vermem. :D
     
  4. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ahha sagolasin abi Allah daha iyisini hepimize nasip etsin, gecen sene toplarken ogrenciydim ucuza kactigim cok sey oldu simdi tek tek elden geciriyorum hepsini umarim daha iyi olucak, Ordaki Uzmandan kastm Dogukan Beydi zaten yakin zamands konuya kendisini bekliyoruz :)
     
  5. Bekir T.

    Bekir T. Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Kendisi şu aralar biraz yoğun galiba. Zira ben de kendisine bir soru sormuştum, halen cevabını bekliyorum.
     
  6. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.151
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Oncelikle bahsettiginiz 115 ve 103 farkli standartlardadir. Buyuk ihtimalle 115 ISO, 103 JIS’tir. Iki standardin acilari yakin olsa da ISO milin kare profili JIS’e gore biraz daha ince ve uzundur. Iki standart birbiri ile birlikte kullanilabilir ancak chainline degisir; ISO kranki JIS mil uzerine taktiginizda normalden 4-5mm disarida duracaktir. JIS kranki ISO mil uzerine taktiginizda da 4-5mm iceride duracaktir (tabii kare profilin dibine dayanmazsa) Isin ideali, Krank ve Orta Mili ayni standartta kullanmaktir.

    Sonucta su an bisiklet uzerindeki orta mil 2’li yol aynasi icin; 115 mil ile tek yaprak buyuk ihtimal ideal chainline’dan disarida olabilir. Hic olctunuz mu? O yuzden kranki guzel bir krankla degistirecekseniz orta gobegi de degistirmek yerinde olur.

    Chainlin’in kac mm’de oldugunu olcup (arka cog’un merkezden kac mm disarida oldugunu) ona gore bir krank/mil kombinasyonu arastirmak en iyisi.

    Ama masraf olmasin derseniz, once bir ISO krank alip 115 mil ile deneyin. Belki cok fazla bir chainline farki cikmaz ortaya. Yok olmazsa daha kisa bir orta mil bakarsiniz..
     
    Melih Çörekçioğlu ve Bekir T. bunu beğendi.
  7. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    İşte mevzum maalesef 115'te aynakol bulamamdan kaynaklı, 115 aynakol şuan üzerindeki 43.5 chainline diye çıktı hesap gövdeye 2 mm den az mesafede duruyor.Chainline tam sınırda arka göbek 120mm oynama şansımız hiç yok sanırım ya 115 aynakol bulucaz yada göbekte değişicek... tam bilemiyorum burayı işte göbek alıp aynakol alsam chainline a uyucak mı uymucakmı çok zor hesap işin içinden çıkamadım..
     
  8. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.151
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    115’lik veya 103’luk aynakol diye dusunurseniz yaniltici olur.. Aynakolun oyle bir olcusu yok.
    Bir aynakolun Xmm uzunluktaki ISO veya JIS standartinda bir orta mil ile Xmm chainline verdigi soylenebilir ancak..

    Cok kafanizi karistirmayin: Farkli senelerden veya farkli standartlarda aynakol ve gobekleri eslestirmedikce ortaya chainline acisindan buyuk bir surpriz cikmaz. O yuzden 103’luk JIS gobekle bir JIS Pist Aynakolunu rahatlikla kullanabilirsiniz (yeni kare aynakollar cogunlukla JIS’tir), bunlar genelde 42-45 civari bir chainline veriyor.
    Ama 45 chainline verdigi soylenen 2’li yol aynakoluna tek yaprak takarak kullanmaya kalkarsaniz chainline istediginiz gibi cikmaz; cunku o 45 rakami normalde her iki yapragin ortalamasidir. Buyuk yapragin chainline’i 3-4mm fazla, kucugun de 3-4mm azdir. Benim arastirdigim kadariyla genelde problemler bu sekilde kullanimdan dolayi cikiyor.

    Yoksa bir pist aynakolu ile tavsiye edilen uzunlukta ve standartta (JIS/ISO) gobek kullandiktan sonra problem yasayacaginizi sanmiyorum.

    Kadroyla arada kalan 2mm’nin pek bir anlami yok; onun size tek gosterdigi elinizdeki krankla 115’ten kisa bir ISO mil kullanamayacaginizdir..
     
  9. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    [​IMG]

    Hmm baya açıklayıcı oldu elimdeki göbek budur Shimano BBUN52 kare aynakol ama standart konusu gerçekten bilmiyorum. Şimdi bu 115 aks uzunlugunda.

    ALmak istedğim aynakolda bu Origin8:

    [​IMG]

    Açıklamalarında hep "recommended 103" yazıyor işte bu olay midemi bulandırıyor kavrayaamıyorum bir türlü.
     
  10. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.151
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Evet, Origin8'in sitesinden krankin JIS oldugu ve 103 gobek ile 42 chainline verdigi onayladik.
    42mm chainline w/ 103mm BB
    165x46 103 SQR JIS SIL/GRY 130x5B 620g 1

    Arastirinca elinizdeki gobegin de JIS oldugunu ogrendim! Yani Origin8 kranki o 115 gobege taktiginizda tasarlandigi konuma gore 5-6mm disarida duracagini ve 47-48mm chainline verecegini soyleyebiliriz. (Gobek milinin iki tarafa simetrik uzadigini varsayarsak) Bu yuzden 103 gobek de almaniz da gerekiyor.

    Su an elinizdeki aynakolun cok iceride durmasi kafanizi karistirmasin; iki farkli aynakolun kare yuvalarinin konumu veya islemesi birbirinden farkli olabilir: ayni mil uzerinde iki aynakol birbirinden farkli yerde durabilir.

    Bence su son bilgilerle acik bir nokta yok, Origin8 krank ve 103 JIS gobegin bir problem cikacagini sanmiyorum. Yine de aklinizda hala soru isareti varsa once sadece Origin8 kranki alip 115 gobek ile deneyin. Aynakolun gercekten 115 mil uzerinde en az 6mm iceri gidecek yeri kaldigini gordukten sonra 103'luk gobegi alin.. Aceleniz yoksa bence de en garanti yol bu olur.
     
  11. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler Burçak bey!
    Kesinlikle aklımda ucu kapalı olan doğruları kesinleştirdim.
    Sanırım en sağlıklısı 103 göbege geçmek, ilerde tekrar değişim gerekirse 103 göbek çok net bir ölçü.
    İlginizden dolayı teşekkürler.

     
    Burçak Erbil bunu beğendi.