Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uygun kadro seçimi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Kaan Eryürek tarafından paylaşıldı.

  1. Kaan Eryürek

    Kaan Eryürek Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba. Şehir içinde ve şehir dışında, engebeli arazide zaman buldugumuz zaman deneyimli arkadaslar ile iniş denemeleri yaparak kendimi hırpalayacagım bir bisiklet alacagım fakat biraz arada kaldım.

    85 kilo 1.85 uzunlugundayım.
    fiyat aralıgı max. 550 euro.

    Amoeba Scud - ben cok beğendim. Birkaç deneme turu attım hoşuma gitti yapısı. 650 dolar ile fiyatıda fena değil.

    Scott VOLTAGE YZ 25 (Disk) Çok güzel bir yapıya sahip. Free ride a uygun bir kadro oldugunu biliyorum. Ben biraz da free ride'a uygun bir kadro peşindeyim fakat bu bisiklet ile engebeli arazide ve düz yolda nasıl bir sürüş alırım onu merak ediyorum ? ve istediklerimi yapabilirmiyim?

    sorularıma cevap verirseniz ve farklı önerilerde bulunursanız çok sevinirim. şimdiden teşekkürler.
     
  2. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba, şimdi elimizdeki malzemelere bakalım;

    "Şehir içinde ve şehir dışında, engebeli arazide zaman buldugumuz zaman deneyimli arkadaslar ile iniş denemeleri yaparak kendimi hırpalayacagım bir bisiklet"

    Malzemeler; Amoeba Scud ve Scott VOLTAGE YZ 25 (Disk)

    Scud'un kadrosu Triple butted 7005 Alu (3 kez dipçiklenmiş hafif Aluminyum)
    1500gr

    Voltage ise super stiff 6061 alloy frame hydroformed octagon tubing
    disc dropout (süper sertlikte alaşımlı Aluminyum) tahmini 2000gr

    Kadro, bir bisikletin en önemli parçasıdır ve sürüş tarzınız "iniş denemeleri yapıp hırpalayacağım" şeklinde olduğundan burada Voltage'ı seçiyoruz.

    Maşa olarak;
    Scud'da Suntour Axon D-RL var, Voltage'da Suntour XCM 100mm.
    XCM, ağır (2.5kg) fakat yumuşacık güzel çalışan bir maşa.Borular 30mm.
    2007 modelleri (XCM yazısı kalın olanlar) 2.3kg

    Axon da 2kg civarı, 100mm, 30mm lik borulara sahip.Her 2 maşa da kilitleme özelliğine sahip.
    Burada Axon az bir adım önde.

    Donanım olarak Scud, full Alivio (8'li sistemin en iyisidir)
    Voltage, Tourney, Altus, Acera, Alivio hepsini karışık kullanmış.

    Bu açıdan Scud baya önde.

    Voltage, Scud'a göre daha ağır çünkü hem kadrosu daha sağlam, farklı amaç için üretildiğinden, hem de diğer parçaları da Scud'a göre daha düşük ve disk frenli.

    Eğer XC için, yarışlara girmek için alıyor olsaydınız kesinlikle Amoeba Scud derdim.
    Fakat inişler açısından, sağlamlık açısından, Voltage'ın kadrosu ile Scud boy ölçüşemez.
    Ben olsaydım Voltage YZ serisinden herhangi bir uygun olan modelin (YZ4-3-2-1-0) Large boyundaki kadrosundan alıp, gerisini kendim toplardım.
    Kadro halinde satışı görülen sadece YZ Limited da olsa, dükkan sahibiyle görüşüp daha düşük modellerin kadrolarından da alabilirsiniz.

    Yok ben uğraşmak istemiyorum, toplamayla, sırf kadro alıp beklemekle derseniz, Scud'u alın.
     
  3. Kaan Eryürek

    Kaan Eryürek Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle bilgilendirici mesajınız için çok teşekkürler.
    Şuan 3 bisiklet arasında gidip geliyorum.
    Scud , YZ 25 , YZ 35.

    Daha pahalıya cıkmadıgı sürece kadro olarak alıp toplaya bilirim bu konuda üşenmem hatta yeterli bilgi aldıktan sonra bu konuda birkaç soru soracaktım.

    Şimdi merak ettigim bir nokta var. YZ 35 ve 25 lerde normal yol sürüşü rahat mı yoksa scud a göre biraz daha yorucumu bunu merak ediyorum?
     
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Eğer listeye Voltage YZ 35 Disk'te girdiyse, onu hemen girdiği gibi listeden çıkaralım :)
    Çünkü o 21 vitesli.Şahsen o kadar para verilen bisiklette 21 vites görmek istemem.Bu yüzden YZ 35'i baştan eleyelim, onu hiç düşünmeyin bile.

    Gelelim sizin sorunuza;
    YZ 35 ile YZ 25'in kadro farkı sadece BB'den (orta göbekten) sele borusunun takıldığı borunun en üstüne kadar olan mesafedeki 5mm lik fark.Bu yüzden YZ 35-25-15'te kadro adına bir farka para ödemiyorsunuz.

    Fakat Voltage serisi street/urban (sokak bisikleti) amaçlı üretilmiş bir seri olduğundan, uzun yola uygun değillerdir.
    Hele bir de boyunuz, özellikle kol uzunluğunuz fazla ise uzun yolda, turlarda sıkıntı çekersiniz.
    Ha bunu da çözümü var, uzun gidon boğazı taktığınızda, bu eksiyi bertaraf etmiş olursunuz.
    Normal yol sürüşünde Scud bir adım önde fakat dediğim gibi uzun boğaz kullanarak Voltage da aynı verimi sağlar.

    Bisiklette hep toplama'dan veya modifiyeden yana olduğum için o konuyu önerdim.Sonuçta yüzbin çeşit insan var, hepsinin kullanım amacı, bindiği farklı kategoriler, zevkleri vb farklara sahip.
    Aynı bilgisayarlardaki gibi, kendimize en uygun olana sahip olabilmek, fazladan gereksiz parçalara para ödememek adına o yolu seçiyorum.
     
  5. Kaan Eryürek

    Kaan Eryürek Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    YZ 25 yerine scud ozaman daha mantıklı geliyor. Şimdi tekrar düşününce 1 sene içerisinde kac kere iniş yapacagımı düşündüm, çok fazla değil. Scud normal yol ve engebeli yollarda daha rahat edecegim bir bisiklet galiba. Hem ağılıgının az olması hemde vites takımı ve sispansyon daha iyi.

    Scud aldıgım zaman toplama yapmama gerek kalmıyor galiba bileşenlerine baktıgım zaman eksik olan sadece disk fren kalıyor onu da ileride belki hidrolik bir set alarak takviyede bulunabilirim tabi ihtiyacını hissedersem.

    Şuan mümkün olura scud almaya karar verdim. Yardımlarınız için çok teşekkürler...
     
  6. Kaan Eryürek

    Kaan Eryürek Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Peki Trek 4300 v fren ve kron xc3000 nasıl bisikletler acaba hafiflik ve bileşenler olarak scud dan daha mi iyi yoksa eksik yanları varmı cunku scud daha pahalıya geliyor nedenini merak ettim ...
     
  7. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yılın çoğunda yağmur altında binmeyecekseniz, çamurda kullanmayı sevmiyorsanız, disk frene gerek yok.
    Disk fren alacaksanız, sadece disk freni tercih edin.O da fiyatı hemen katlıyor.
    Trek 4300'de vereceğiniz para, Trek'in ömürboyu garantili sağlam kadrosuna verilmiş oluyor.
    Kron XC3000 de güzel bir bisiklet.Hatta Scud'a göre daha iyi olan full Deore donanıma sahip (ön vites değiştiricisi dışında)
    Alivio, 8'li, Deore ise 9'lu sistemdir.
    XC 3000'in maşası kilitlemeli Suntour XCR, ki XCM'den daha iyi.

    Şu ana kadar yazdığınız marka, modellerden en iyisi Kron XC3000 olacaktır.