Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ürün İnceleme: Ritchey WCS Apex II Karbon Jant Seti

Konu, 'Baki Kayan' kısmında Baki KAYAN tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Baki KAYAN

    Baki KAYAN Moderatör Moderatör

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    1.945
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Herkese merhaba

    Bu yazımızda Türkiye pazarında halen satışı bulunan ve özellikle yol bisikleti kullanıcılarının yoğun ilgi gösterdiği Ritchey markasının jant seti seçeneklerinden WCS APEX II CARBON serisinin 46 mm. çember genişliği olan modelini inceleyeceğiz.

    [​IMG]

    40 yılı aşkın süredir piyasada olan Ritchey markası hem ürün çeşitliliği hem de kalitesi ile çoğu kullanıcının tercihi. Bazı ürün çeşitlerinde rakipsiz olduğunu bile söyleyebileceğimiz markanın jant geçmişi çok eski değil. İnceleyeceğimiz WCS APEX II CARBON 46mm. modelinin artıları ve eksilerine hep beraber değinelim.

    İncelediğimiz jantlar markanın clincher (iç lastik ile kullanılabilen) çeşidi. Tubular versiyonu da mevcut.

    Jantı elime aldığımda ilk fark ettiğim malzeme kalitesi oldu. Mat siyah rengi ve siyah yazıları gerçekten jantı görsel açıdan oldukça zengin hissettirmiş. Çemberler jant konusunda efsane olarak nitelendirilen Reynolds üretimi. 46mm genişliği bulunan jantın çember ve fren yüzeyi karbon malzemeden imal edilmiş. Yeni nesil Reynolds jantlarda da aynı karbon kalitesini gözlemlemiştim. Burada da aynı kaliteyi görmek mümkün. Jantın çember kalitesi kesinlikle benden çok yüksek puan aldı. Jantın üzerinde bulunan etiketler oldukça kalitesiz ve su gördüğünde kabarıp yapışkanlığı gidiyor. Bu görselliğe önem verenler için dikkate alınması gereken bir durum. Önerim yazıların üzerine koruyucu film kaplama çektirmeniz olacaktır. Ben yazıları bisiklet rengine uygun renkte yurt dışından getirterek değiştirdim. Örnek olması açısından da bisikletimin resmini ekleyeyim.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Göbeklerde Ritchey’in teknolojisi Ritchey Phantom Flange sistemi kullanılıyor. Hafiflik amaçlanan sistemde birçok kullanıcının dikkat ettiği ve kendi aramızda kullandığımız tabiri ile cırr sesi :) bariz şekilde duyulmakta. Yataklarda 6 mandal bulunuyor. Keşke “Ritchey Phantom Flange” ismindeki profesyonel hava göbeklerde kullandığı malzemede de olsaydı diyor insan. Antremanda iken bir anda arka göbekten gelen çatur çutur sesten sonra durduğumda arka tekerleğin sekiz çizdiğini ve zor döndüğünü fark ettim. Yolun kenarında göbeği söktüğümde ruble olmayan tarafta bulunan ufak rulman dağılmıştı. En yakın rulman satıcısına taksi ile gittim ve uygun rulmanı bulup değiştirdim. Satıcı en kalitesiz Çin malı rulman kullanıldığını söyleyince ilk önce ben, jantın komple fiyatını söylediğimde de o oldukça şaşırdı. Göbek rulman kalitesi benden kesinlikle oldukça kötü not aldı. Burada değinmem gereken bir nokta ruble taktığımız arka hub sistemi janta bütünleşik değil. Rubleyi hub ile beraber istediğiniz zaman çekerek sökebiliyorsunuz. Bu güzel düşünülmüş.

    [​IMG]

    Tellerde ise Sapim CX kalitesi göze çarpıyor. Tellerde daha hafif bir versiyon seçilebilirdi diye düşünüyorum. Ama sağlamlık açısından daha güvenilir olduğu söylenilebilir.
    Jant orijinal Ritchey mandalları ve Reynolds fren padleri ile geliyor. Komple olarak da ağırlık 1.526 gr.

    Artıları
    • Görselliği
    • Hafifliği
    • Çember Kalitesi
    • Rublenin kolay sökülüp takılması

    Eksileri
    • Etiketlerin kalitesizliği
    • Rulmanlarının kalitesizliği
     
  2. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Baki Abi ellerine sağlık güzel yazmışsın. Jantın fren yüzeyi ve frenleme performansı hakkında bir şey dememişsin. Karbon jantlarda bu konu, bayağı üzerinde konuşulur oldu. Ona da değin dilersen. Yeniköy'de benden iyi feedback almıştı ancak sen kullanıcı olarak yorumla :)
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  3. Baki KAYAN

    Baki KAYAN Moderatör Moderatör

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    1.945
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Frenleme konusunda jantı ikinci el olarak aldığım ve orjinal fren padlerini kullanmadığım için gerçeği yansıtmayacağından bu konuda görüş yazmadım. Aynı şey jantın performansı için de geçerli. Bir süre daha kullanıp bu konu altında performansı ile ilgili de tecrübelerimi yazacağım.

    Ayrıca seni forumda tekrar görmek beni oldukça memnun etti. Senin gibi bir MTB duayeni dostum olduğu için şanslı olduğumu düşünüyorum
     
  4. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Baki KAYAN merhaba abi bu güzel canondale kaç kg :) merak ettimde :)
     
  5. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Frenleme gucu ve performansi benimde en cok merak ettigim iki konu.Yaziniz guzel olmus tesekkurler en kisa zamanda bu iki konuyla ilgili yorumunuzu da bekliyorum.
     
    Baki KAYAN bunu beğendi.
  6. Baki KAYAN

    Baki KAYAN Moderatör Moderatör

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    1.945
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ya hakikatten tartmadım ben hiç bunu :) akşama bakayım ama ağırdır endurance kadro çünkü
     
    Ulaş Çavuşoğlu bunu beğendi.
  7. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Güzel bir inceleme olmuş teşekkürler ve yaşanılan talihsiz durumdan da haberim olmuştu, üzücüydü. Bu arada bisikletin ağırlığı 6.5 falandır herhalde. Ben biraz kaldırıp denemiştim o gün öyle kafamda ama yanılmam inş. :D
     
  8. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bişey sorcam acaba benim bisikletin sele borusunu kestirsem hafifleme olurmu en altta kullanıyorum zaten yarısını falan kestiririm belki 200 gr falan hafifler :D türk mantığı
     
  9. Baki KAYAN

    Baki KAYAN Moderatör Moderatör

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    1.945
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Aman dikkat, sele borusunda işaretle minimun içeride kalması gereken yer belirtilmiştir. Onu geçecek şekilde kestirmemen gerekiyor. Bu arada çok fazla farketmeyecektir uğraşmaya değmez, orjinal sele borusunu da bozmuş olacaksın
     
    Ulaş Çavuşoğlu bunu beğendi.
  10. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Estağfurullah abi, varsa bildiğimiz bir şey kendimizde kalmasın, paylaşalım diye döndüm açıkçası. Senin gibi bi abim olduğu için ben daha çok şanslıyım. :) sagılar
     
    Eagle ve Baki KAYAN bunu beğendi.