Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

UPGRADE mi yoksa SAT-AL yapmak mı?

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Gökhan Ö. tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Arkadaşlar merhabalar

    21 vites Whistle 1054v model bi bisikletim var. sanırım 1.5 sene falan oldu alalı, keyifle ilk vitesli bisikletim olarak kullandım.
    halihazırda olan stok özelliklerini en aşağıda yazıcam.

    Lakin bisiklet bana komponent olarak yetmemeye, biraz da hantal gelmeye başladı. kullanım tarzıma yetişemiyor vites sistemi. artık böyle gitmez deyip bişeler yapmaya karar verdim.

    acaba bisikletimi şu anki stok ve sorunsuz haliyle elden çıkartıp yüksek seviye yeni bi bisiklet mi almalıyım yoksa şu anki üzerinde upgrade mi yapmalıyım.
    hangisi daha avantajlı olur sizce?

    gözüme üzerindeki parçalar (araştırdığım kadarıyla) fiyatına göre çok iyi olduğu için SALCANO NG 020 X7 takılıyor.
    Meblağ aslında bayağı yüksek benim için ama bi şekilde taksitle almaya çalışıcam işte. açıkcası kadrosunun görüntüsünü çok beğenmedim whistle'a nazaran.
    tabi bulunabiliyor mu bu bisiklet onu bilmiyorum bu arada.


    yada diğer taraftan parça parça Whistle'ı modefiye etme yoluna gidicem. değiştirmeyi düşündüklerim ;

    -Komple aktarma parçaları
    -gidon + boğazı
    -sele + borusu
    -lastikler
    -maşa

    Fren olarak şu an V kullanıyorum ama şikayetim yok açıkcası. basitliği güven veriyor bana. ya bozulursa gibisinden aklım kalmıyor. o yüzden illa HD olsun diye bi derdim yok.

    Aktarma olarak SRAM X7 düşünüyorum. Gönül shimano yada X9 ister tabiki ( gene okuduklarıma dayanarak ) X7 hem fiyat olarak hem kullanım olarak bana yeter diye düşünüyorum.

    Lastik olarak da MAXXIS 'in slick lastiklerinden düşünüyorum ama o iş kolay olduğundan çok bahsetmiyorum.

    Satın alma konusunda eğer BARİZ fiyat farkı olacaksa herhangi bi parçada yurtdışından alım yapabilirim. ama buradan almak "taksit imkanı" tanıyacağı için fena olmaz tabi.

    ikinci el parça olayına , aslında çok karlı çıkabileceğimi bile bile içime bi türlü sindiremiyorum. biraz pimpirikliyim kabul :p

    sizlerden fikir rica ediyorum..
    çok fena taktım bu olaya, sürekli aklım bu konuda .



    Kadro : ALU. W8900 HYDROFORMED CUSTOM TUBING 16"-18"-20"-21.5"-23"
    Maşa : SUNTOUR 26"SF10-XCT V2 MLO KİLİTLİ
    Çatal Yatağı : INTEGRATED 1.1/8"
    Gidon : BYTE ALÜMİNYUM RISE:20
    Gidon Boğazı : BYTE ALÜMİNYUM AHEAD
    Fren : ALÜMİNYUM V-FREN SİYAH
    Krank Takımı : PAINDEN 42X34X24
    Arka Vites : SHIMANO ALTUS ARDM310DL
    Ön Vites : SHIMANO FD-C050
    Vites Kolları: SHIMANO ST-EF50
    Sele Borusu : ALÜMİNYUM BYTE 350 X 31.6
    Sele : SELLE ROYAL MACH
    Jant : WHISTLE ÇİFT KATLI SİYAH 4X8 32 DELİK
    Lastik :CST 26X1.95 53-559 SİYAH BYTE PLOSE


    [​IMG]
     
  2. bozokaydin

    bozokaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2010
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Kullandigin bisikletle ayni kadroyu kullanan Whistle'in baska bir
    modelini (1053v) xt'ye kadar yukseltmistim. Bir seyler bekleme cunku kadro cok agir , L boyu 2380 gramdi. Tipi guzel ama ustunde calismaya degmez, bence upgrade olayina gireceksen bu kadrodan kurtul.
     
    gok, akifberkant ve Mutlu Onur ÖZDEMİR bunu beğendi.
  3. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    o denli kötü mü durum yaw?

    bunu alırken araştırdığımda, ya iyi kadro seçip ileride komponentleri yükseltin yada yüksek komponentli model alıp ileride kadroyu değiştirin diye bisürü yazı okumuştum.

    güya o hesaba göre seçip, çok üst bi sınıf kadro olmasa da elimden geldiğince iyi bi kadro almaya çalışmıştım. olmamış mı yani :)
     
  4. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:

    bu arada siz XT ile ne kadar ağırlığa kadar inebilmiştiniz acaba? başka hangi parçalar neyle değişmişti?

    bunu şunun için soruyorum.
    minimum para ile BANA maksimum uygun sistemi dizmek istiyorum.
    elbette bu seviyedeki bi kadrodan bikaç binliralık bisikletlere denk bişey çıkması beklemek çok ütopik olur.
    ama makul bi masrafla gidebiğiceği en üst seviye bana yetecek bişeyse 1-2 sene idare edebilirim diye düşünüyorum.
     
  5. Coşkun Kumru

    Coşkun Kumru Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Dostum bana kalırsa, eğer asfalt kullanımı yoğunsa şimdilik sadece lastikleri değiştir. Vites konusunda da sadece arka kaseti onlu yapsan yetmez mi acaba? Aktarıcıyı değiştirmeye gerek var mı tam emin değilim ama gerek yoksa gerisine hiç dokunma. Bir süre daha kullan, sonra yenisini alırsın... Bisiklet gayet temiz güzel görünüyor bence...
     
  6. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    cevap için teşekkürler öncelikle.

    kollar arka vites kolu 7 li sistem. pek anlamam ama nasıl olacak ruble 10 lu olsa? aynı şekilde arka arttırıcı da altus, 7 li sistem. gene aynı şekilde zincir baklalarının genişliği sorunu çıkmaz mı 10 lu rublede?

    kullanımım genelde asfalt evet. ama çok düzgün bi asfalt değil belediyemiz sağolsun. o yüzden slick lastiği en azından aktarma sistemi sorununu hallettikten sonra düşünüyorum.

    biliyorum whistle'ın kadroları anormal ağır. her ne kadar turuncu renge halen alışamadıysam da whistle'ların görüntüleri harikulade yav...

    şeytan diyor al salcano yu, bunun kadrosuyla onunkini değiştir. diğerini sıfır kadrolu bisiklet olarak sat, gene bu kadroyu kullan :cool:
     
  7. Coşkun Kumru

    Coşkun Kumru Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Aslında bana sorarsan kadroların anormal ağır olduğunu da düşünmüyorum bir dağ bisikleti için... Farzet ki boyun 5 cm daha uzunmuş,1-2 kiloadan bişi olmaz :) Dediğim gibi çok emin değilim arttırıcı ve vites kolları konusunda, daha deneyimli arkadaşlar fikir verirlerse biz de öğrenmiş oluruz...
     
  8. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    teşekkürler :)

    ümidimiz o yönde :D
     
  9. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yorumlarinizi bekliyorum arkadaslar :)
     
  10. Ersin Erbeden

    Ersin Erbeden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    1 Haziran 2011
    Mesajlar:
    448
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    söylediğin parçaları değiştirirsen sırf birşeyler değiştirmek için olur.Üzerindekiler kötü parçalar değil ki.Bu güzelliğe yapacağın en güzel şey hidrolik disk takımı olur onun harici sadece marka sevdası uğruna boşa masraf olur.
     
    gok, ctorhan ve Gökhan Ö. bunu beğendi.
  11. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Ben Whistle kadroları çok beğeniyorum. Yarış ve üst düzey performans harici çok da ağır olduklarını düşünmüyorum. Upgrade yapılabilir mi?
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=84531&highlight=de%F0i%FEmeyen+tek+par%E7as%FD
    Bu linkte en güzel şekilde anlatılmış zaten.

    Daha uygun bütçe ile jantlar, lastikler, sele ve borusu, gidon ve gidon boynu değişimi ile ciddi miktarda hafifleme sağlanabilir. Çekiş sisteminde jant göbeği, ruble, zincir, aynakol, arka vites, vites kolları değişimi ile performans arttırılabilir. Fren sistemi için seçim size kalmış V Fren veya disk seçilebilir.

    27 vites yeterli olacaktır. Forumda aratırsanız çok bilgi bulabilirsiniz. Tahmini olarak satıp yeni almak ile geliştirmek arasında oluşacak fark yeni almak daha ekonomik olsa da yeni alınanda da mutlaka değişiklik isteneceği için kendi seçimi olan bir bisikleti toplamanın keyfi benim için üstün gelecektir.
     
    Gökhan Ö. ve Coşkun Kumru bunu beğendi.
  12. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    gitgide bunu satıp , SALCANO NG 020 X7 almaya yaklaşıyorum.

    ya açıkcası bu bisiklet parçalarınından, uyumundan , seçiminden pek anlamıyorum.
    okuduklarımdan yorumladığım kadarıyla seçimler yapıp kararlar vermeye çalışıyorum.

    şu anki bisikletimi yavaş yavaş , parça parça geliştirmek belki daha uygun olacak ama aklıma takılan en büyük soru "ben bu kadronun rengini gerçekten seviyor muyum?" oluyor.

    Whistle'ların kadro görünümleri şahane gerçekten. hatta şu an kadrosunun görümünü whistle kadar beğendiğim bi markaya rastlamadım.

    hani sık sık deniyor ya, içinize sineni alın diye. çok önemli sahiden.
    bu kadro eğer linkini verdiğiniz renkteki olsaydı bu kadar düşünmezdim, Tolga Bey linkteki arkadaş gibi bende gözümü karartıp girişirdim işe. maliyeti o kadar da önemli olmazdı.

    neticede hobi ve keyif almak için yapıyor olacaktım, yarışlara katılmak için değil.

    toparlarsam, komponentlerden,vs den pek anlamadığımdan paramın yettiği en iyi donanımlı bisikleti almak istiyorum. sonrasında kadrosunu beğendiğim bi kadroyla değiştirebilirim.

    hatta belki o kadroyu baştan boyatırım yada kaplama yaptırıp istediğim görüşüne göre yaparım, diye düşünüyorum.

    peki sizlere bi soru daha sorayım.

    şu anki bisikletim hangi fiyat aralığında olmalı acaba satarken ?
     
  13. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    İkinci el değeri bisikletin durumuna göre sıfır fiyatının %50 - 65'i kadar hesaplanabilir. Ayrıca marka değeri, değişenler, estetik görünüm, piyasada tutulması gibi etkenler bu oranı etkiler.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  14. fatih y

    fatih y Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Varşova
    Seviye:
    Bisikletin gayet guzel, bence cok aceleci davranma bu bisikleti kullan, zamanla yavas yavas parcalari guncellersin hem her parcasi istedigin gibi olur hemde zamana yaydigin icin ekonomik olarak seni yormaz, sonucta cok guzel bir bisikletin olur. Butun parcalar istedigin gibi oldugunda hafifletmek icin kadroyu degistirirsin hem yeni bir bisiklet almis gibi olursun, hemde butun komponentleriyle istedigin begendigin bir bisikletin olur.
     
  15. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Mesajın için teşekkürler öncelikle. Ama bisikleti çoktan sattım, hatta üzerine gittim bahsettiğim bisikleti aldım :) Pek binmek nasip olmadı ama memnunum şimdilik.
     
  16. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bence bisiklet gayet güzel. Ancak ben olsam, bu bisikletde değişiklik yapmaktansa, onu orijinal haliyle elden çıkartıp daha üst donanımlı bir makine alırdım.