Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Unlu kalp doktoru mehmet öz ağzından.

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında gokhancan tarafından paylaşıldı.

  1. gokhancan

    gokhancan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    801
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    istanbul/bayrampaşa
    Seviye:
    Mehmet Öz ile uzun yaşamın reçetesi

    Hazırlayan: Esra Tüzün

    Dünyanın en ünlü kalp cerrahı Prof. Dr. Mehmet Öz'e göre kalp krizinin başlıca nedeni aşırı kilolar. Yaptığı buluşlarla Amerika'da 'milenyum doktoru' seçilen ünlü kalp cerrahımız Prof. Dr. Mehmet Öz, uzun ve sağlıklı yaşamanın reçetesini verdi.

    KÖTÜ TABLOYU İYİYE ÇEVİREBİLİRSİNİZ
    * Yaşam düzenindeki değişiklikler kalp krizi riskini iyileştirir mi yoksa yalnızca durdurur mu?
    Birçoğumuz düzenli beslenmenin, düzenli egzersizin ve sigarayı bırakmanın kalp krizi riskini azalttığını bilir. Eğer kötü alışkanlıklarla ilgili yeterince büyük bir adım atarsanız, sadece kötüye gidişi durdurmakla kalmaz, kötü tabloyu da geri çevirebilirsiniz. Kalp hastası değilseniz, kendi ihtiyaçlarına göre bir diyet ayarlaması yapabilirsiniz ama kalp hastasıysanız, bazı değişiklikler gereklidir. Bazı durumlarda beslenme düzeninde köklü değişiklik yapmak küçük değişiklikler yapmaktan daha kolaydır. Çünkü sonucu daha kolay alınır. İnsanlar birden kendilerini daha iyi hissetmeye başlar.

    * Kalp krizi için en riskli grup iş dünyasının tepe kademeleri mi?
    Aslında kalp hastalıklarına yakalanma riskini en çok alt gelir gruplarındakiler ve işsizler yaşıyor. Çünkü hayatlarından memnun değiller. Yaşamlarını kontrol edip yönlendiremiyorlar ve doktor tarafından düzenli bir şekilde kontrol edilmiyorlar. İş dünyasındaki insanlarda da risk çok yüksek. Kendilerini kuvvetsiz hissediyorlar, hayatta bir vazifeleri olmadığına inanıyorlar. Dünyada gerçekleşen büyük olaylar ekonomileri de büyük ölçüde etkiliyor. İkiz Kuleler yıkıldıktan sonra New York'ta bir araştırma yaptık. Kalp krizi oranının arttığını gördük. Bu artış özellikle finans çevrelerinde görüldü. Türkiye'de de depremden sonra arttı. Finans işinde stres çok yüksek. Bazen olaylar insanın kontrolünden çıkıyor. Borsada düşmeler, çıkmalar, işlerin bozulması, işsiz kalmak stresin ortaya çıkmasına neden oluyor. Stresin de kalp krizinde büyük rolü var. İş dünyasındakiler yaşadıkları stres nedeniyle işsizler grubuna giriyor.

    * Kalp krizinden korunmak için ne yapılmalı?
    Obezite (aşırı şişmanlık) kalp krizine yol açan risk faktörleri arasında en kolay çözüm bulunabilen konudur. Kolesterol seviyenizi ölçtürün. Toplam kolesterolün yanı sıra HDL, yani iyi kolesterol ve LDL kötü kolesterol oranlarını da öğrenin. Kötü olanını yani LDL'yi 100'ün üzerinde tutmaya çalışın. Bu özellikle 65 yaşından önce kalp krizi geçirmiş bir akrabanız varsa, daha da önem kazanıyor. Üçüncüsü ve en kolay olanı ise günde altı - sekiz bardak su için. Masanızın üzerinde sürekli olarak su bulundurun. Son yapılan bir araştırmaya göre, günde beş bardağın üzerinde su içenlerde kalp krizi geçirme oranı yarı yarıya azalıyor. Son tavsiyem ise, hayatınıza bir amaç kazandırın. Ruhsal sağlığınız kalp sağlınızı çok yakından ilgilendiriyor. Yalnız yaşamanın kalp ameliyatı sonrasında tablonun kötüye gitmesi açısından başlı başına bir risk faktörü oluşturduğunu biliyoruz. Yani, kalbinize atmaya devam etmesi için bir neden yaratın.

    İyi kolesterolü düşük olan spor yapmalı

    * Kalp krizi sırasında yaşam şansını artıracak en önemli etken nedir sizce?
    En iyisi Aspirin. Etkisi o kadar büyük ki, hastaneye gelen yoğun bakıma aldığımız her hastaya veriyoruz.

    * Türkiye'de kalp krizini önlemenin önündeki en büyük engel nedir sizce?
    Bizde genetik olarak iyi kolesterol çok düşük. Bunun tedavisi için şu an bir ilaç yok ama ileride olacak. Batı diyetinin yaygınlaşması sonucu Türkiye'de obezite oranı 10 yıl içinde iki kat arttı. Bunun için atalarımızın yediği yemeklerden uzak kalırsak, bizdeki kalp krizi oranı acayip yükselecek. İyi kolesterolümüz düşük olduğu için bizi koruyacak hiçbir şey yok, ilaç yok. Hiçbir tedavi yok. Koruyucu kolesterol düşükse bunu yükseltmek için tek bir tedavi var, o da spor.

    Yaşamak için amacınız olsun

    * Yorgunluğun olumsuz etkisi olduğu doğru mu? Günde kaç saat çalışılmalı?
    Bence çalışmamak çok çalışmaktan daha kötü. Ameliyat ettiğim hastalarda hep aynı sıkıntıya giriyorum. Kadın diyor ki 'Eşim artık işi bıraksın, paraya ihtiyacımız yok' Hasta ise, 'Ben çalışmadan ne yaparım' diyor. Genelde erkeğin tarafını tutuyorum. Çünkü dediği doğru. Yaşamak için bir amacın yoksa, yaşamazsın o zaman.

    * Kalp krizi pazartesileri ve sabaha karşı ortaya çıkıyor. Neden?
    Sabaha karşı kalp krizlerinin arttığını gösteren araştırma İngiltere'de yapıldı. Buna göre, sabahları vücuttaki hormonlar değişiyor. İkincisi; kötü rüyalar bazen her şeyden daha fazla stres yaratıyor. Aynı araştırmada, en fazla ocak ayında ve pazartesi günü kalp krizi geçirildiği saptandı.

    Mehmet özün diyet(sağlıklı beslenme) ve incelme hakkındaki görüşleri ve kitabı

    Prof. Dr. Mehmet Öz ve Prof. Dr. Michael E. Roizen'in birlikte kaleme aldıkları 'Siz Diyettesiniz' satışa sunuldu. İki uzman, "Neden canınız bir şey yemek istediğinde ya da iştahınızı açan yiyecekler önünüze geldiğinde çok fazla yağ depolayacağınızı düşünerek mutsuz olasınız? Diyetin işe yarayabilmesinin tek yolu, yemek yemeyi diyette olduğunuzu bile asla anlamayacağınız kadar basit ve otomatik bir hale getirmek" diye belirtiyor.
    Dr. Mehmet Öz ve Dr. Michael Roizen, kitaplarında eğlenceli bir dille vücudunuzu öğretiyorlar; vücudunuzun neden ve nasıl kalori depolayıp yağ yaktığını ve yediğiniz yiyeceklere nasıl tepki verdiğini açıklıyorlar. Son olarak, ideal kilonuza ulaşmanız için sadece iki hafta içinde bel ölçünüzden beş santim incelmenize yardımcı olacak plan ve formüller sunuyorlar.
    Kitapta neler anlatılıyor?
    Diyet hakkındaki inançlarınızı sorgulayacaksınız
    Vücudunuzdaki yağ oranını kontrol etme yöntemlerini öğreneceksiniz
    Asla kendinizi aç hissetmeyeceksiniz
    Bir daha asla sürekli kilo alıp verir durumda olmayacaksınız
    Kendinizi daha iyi hissedecek, daha iyi görünecek ve daha sağlıklı yaşayacaksınız
    Beyniniz, mideniz, hormonlarınız, kaslarınız, kalbiniz, genetik yapınız ve stres seviyeleriniz arasındaki etkileşimi öğrenerek, yaşam boyu bilgi ve motivasyon sunan bu kılavuz sayesinde hayat tarzınızı istediğiniz gibi değiştirmeniz artık mümkün

    Kitaba dair Beslenme stratejileri

    Her gün değişecek bir öğün seçin ve diğer öğünlerinizde aynı yiyecekleri yiyin.
    Sürekli tok hissetmek için gün boyunca yiyin. Ne kadar az yerseniz vücudunuz o ölçüde yağ depolamak ister.

    Yapay yağlardan uzak durun. Doymuş yağları program başına 4 gr sınırlayın.
    Lif, buğday karbonhidratlar ve protein içeren yiyecekler, sebze ve meyve yiyin.
    Beyin ve mideye giden doyum sinyalini hızlandırmak için yemeklerden önce çok az kuru yemiş yiyin.

    Yemeğe başlamadan önce bir iki bardak su için.
    Havuç ve elma gibi açlığınızı bastırabilecek yiyecekleri hazır bulundurun.
    Gün boyunca ortalama miktarlarda yiyerek tok kalmaya çalışın.
    Bel ölçüsü kontrolünde kırmızı biber ve tarçın tüketin.
    Öğünlerinizde daha küçük tabaklar kullanın.
    Ölçü stratejileri

    Belinizi ölçün ideal ölçü kadınlar için 82, erkekler için 88,5 cm'dir.
    Anne babanıza 18 yaşındayken nasıl göründüklerini sorun. Böylece ideal kilonuzun nasıl olması konusunda fikriniz olabilir.
    Tansiyon, kolesterol, kan şekeri, iltihaplanma işareti olan C-reaktif protein ve hormon seviyelerinizi mutlaka ölçtürün.

    saygılar arkadaşlar.
     
    irfancan ve cakmakmehmet bunu beğendi.