Ülkemizde bisiklet yolları nasıl olmalıdır?

Bisiklet yollarımız nasıl olmalı ?


  • Toplam katılım
    222
Scudo

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Bekir EREN forumda çok sık karşılaştığım bir başka durum da, bisiklet kullanmayan, ve bisikletlilere saygı göstermeyen insanları eğitimsiz, cahil olarak nitelendirme eğiliminde olunması. Sanki biz aydınlanmış, üstün (übermencsh durumu) insanız da, onlar sadece etten kemikten olan, homosapiens :D

Çok fazla küçümseniyor ve aşağılanıyor bu insanlar.

Bakınız, tepki göstermek ayrıdır.. Bir şeyleri istemek, bir şeyleri talep etmek, hakkımızı aramak...
Diğer insanları ezmek, aşağılamak, onları gelişmemiş olarak nitelendirip, kendimizi üstün görmemiz ayrıdır...

Biz bisikletçiysek, anlayışlı olmalıyız diye düşünüyorum. Her konuyu eğitime bağlayıp karşımızdakine suçu atıp işin içinden sıyrılmaya çalışıyormuşuz gibime geliyor...

Eleştirmek tabi kolay :) Ben de eleştirdim şimdi. Peki bence doğru olan ne? Bisiklet yoluna neden araba park ediyor? Bu nasıl çözülür bence?
Bunun ne bizimle, ne de sürücülerle(bazılarımızın deyimiyle homosapiens :) Nasıl? Tatmin edici değil mi? Çok tatmin oldum şahsen...) alakası var..
Bunun doğrudan o bisiklet yolunu yapan belediyeyle alakası var. Bunu size ispatlayayım, yakın zamanda baltalimanı hastanesinin oraya sahil şeridini genişletip bisiklet yolu yapıldı. Hatta haberlere çıktı, çünkü o bisiklet yolu şu an otopark olarak kullanılıyor. Bütün bisikletçiler veryansın ediyor araç sürücülerine, gitsinler başka yere park etsinler, burası bisiklet yolu, bizim hakkımız, bu insanlar eğitimsiz, bu insanlar anlayışsız vs vs diye gidiyor...
Arkadaşlar, eğer bir belediye, yada o bisiklet yolunun tasarımcısı, artık mimarı, şehir planlamacısı her neyse, o kişi şunu idrak edemiyor mu?
"Bu şehirde nüfus 20 milyona dayanmış durumda"
"Bulunduğumuz sahil şeridinin en büyük problemi park yeri"
Çözümü bunları da dikkate alarak üretemiyor mu? Hayır üretemiyor.. O yeni yapılan 700 metrelik (baya da uzun..) bisiklet yolu şuan tıka basa araba dolu. O bisiklet yolunu ister 2 km yapın, ister 5 km yapın yine tıka basa araba dolar. Bu şehirde (İstanbul) park sorununu çözmeden yaptığın bisiklet yolu hiçbir işe yaramaz birader. Duba dikersin, bariyer dikersin, adam cipiyle üstüne çıkar. Çok mu zor? Kamyonla girer oraya ya :D

Evet yükleniyorum, çözüm ürettiğini sanan ama aslında günü kurtaran sorumlulara yükleniyorum, adama sorsan bisiklet yolu yaptı. Süper olmuş..
Sürücülerle bisikletliler birbirini boğazlıyor şimdi orada.. Yok senin hakkın, benim hakkın. Resmen alay eder gibi bisiklet yolu yapılıyor...

Neyse, içimi döküş oldu. Bu yazı burada dursun. Bir ara daha kapsamlı ele alıp konu açabilirim. Çözüm önerilerimizi tartışabiliriz. Yapabileceklerimizi tartışabiliriz

Yani kısaca karar: (bisiklet yoluna park eden araç sürücüleri hususunda)
Bisikletliler de haklı,
Araç sürücüleri de haklı,
Bizi bu duruma getirip, savaşmamıza sebep olan, dalga geçer gibi bisiklet yolu yapan insanlar haksızdır.
İstisnalar tabiiki olabilir, park sorunu olmayan yerlerde de bisiklet yolları otopark olarak kullanılıyor, ama örneğini verdiğim 700 metrelik bisiklet yolu tıka basa araba dolmuşsa, ki 100'e yakın arabadan bahsediyoruz, burada sorun araç sürücülerinde değil, kimse kusura bakmasın... Çoğu bisiklet yolu da böyle yapılıyor. Araçların park edeceği bir alan oluşturulmuyor, çözümü yok yani. Deniyor ki, "Artık buraya araç park etmeyecek! bisiklet sürülecek burada!" Dalga geçer gibi.. Yok abicim yok, park yeri yok, yatak odasına mı park etsin adam?
 
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
61
Tepki
155
Yaş
41
Şehir
Konya
İsim
Ömer
Bisiklet
Salcano
Sağlık Bakanlığı şehirlere yapılacak Bisiklet Yolları için bazı kriterler yayınlamıştır.

Trafik Kanunu ve ilgili Yönetmelikleri, Karayolları Genel Müdürlüğü ilgili mevzuatı, Türk Standartları Enstitüsü tarafından bisiklet yolu ile ilgili yayımlanan standartlar ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın “Bisiklet Yolu Projeleri ile Başvuruda Bulunan Belediyelere Yönelik Proje Başvurularında Yardımcı Olabilecek Kılavuz” dikkate alınarak, ilgili kurum resmi görüşleri ve bilim kurulu önerileri ile hazırlanan ve aşağıda yer almakta olan kriterlere uygun Ocak 2015 tarihinden sonra bisiklet yolu yapan Belediyeler, bisiklet taleplerini içeren başvurularını İl Halk Sağlığı Müdürlüklerimize yapabilecektir. Yapılacak değerlendirme sonrası başvuruları uygun bulunan Belediyelerimize bisiklet desteği sağlanacaktır.


GENEL HÜKÜMLER:
1. Güvenli bir trafik ortamı için bisiklet yolları diğer taşıt yollarından ayrı olarak tesis edilmelidir.
2. Bisiklet yolu olarak taşıt yolunun bir kısmı kullanılacaksa bisiklet yolu şeritlerle ayrılmış olmalıdır. Bu tür durumlarda:
a. Tek yönlü yollarda motorlu taşıt trafiği ile aynı yönde ve tek yönlü olarak veya yolun bir tarafında iki yönlü olarak,
b. İki yönlü yollarda yolun her iki tarafında, motorlu taşıt trafiği ile aynı yönde tek yönlü olarak, bunun gerçekleştirilemediği kısımlarda yolun bir tarafında çift yönlü olarak gerekli ölçülere uygun şekilde tasarlanmış olmalıdır.
3. Bisiklet yollarının zemini tercihen asfalt olmalı; bunun mümkün olmadığı yerlerde ve koruma/sit alanlarında uygun malzemelerle tasarımı yapılmış olmalıdır.
ZORUNLU KRİTERLER:
1. Bisiklet yolu yapılan yolun alt yapısı, bisiklet yolu yapılmasına uygun olmalıdır.
2. Bisiklet yolları bisikletli, yaya ve araç trafiği açısından tehlike yaratmayacak şekilde tasarlanmış olmalı ve bisiklet yolunun üzerinde veya önünde herhangi bir engel olmamalıdır.
3. Taşıt yolu ile entegre bisiklet yollarında kavşak düzenlemeleri ve sinyalizasyonun il ve ilçelerde trafik komisyonundan, büyükşehirlerde ise ulaşım koordinasyon merkezinden onay belgesi olmalıdır.
4. Bisiklet yolları zemininde ve kenarında yönlendirici işaretler, levhalar veya gerekli hallerde sinyalizasyon işaretleri bulunmalıdır. Bisiklet yolu bağlantılarında sert geçişler olmamalıdır. Yol giriş ve çıkışları bisikletliyi tehlikeye sokmayacak ölçüde eğimli planlanmış olmalıdır. Yol başlangıç ve bitişlerinde eğimler aniden değil, belli bir mesafeden azaltılarak yapılmış olmalıdır.
5.Bisiklet yollarının diğer ulaşım araçları tarafından olası yol ve park ihlallerine karşı gerekli önlemler alınmış olmalıdır. Bu amaçla uyarı/bilgi/yönlendirme levhaları, yol işaretlemeleri, sinyalizasyonlar kullanılmış olmalıdır.
6.Bisiklet park yerleri/istasyonları, yaya ve araç yolunu engellemeyecek, bisiklete zarar vermeyecek şekilde, kullanımı kolay sistemler ve dayanıklı malzemeler kullanılarak tasarlanmış olmalıdır. Sürekli kullanıma imkân tanımak üzere güvenlik durumuna bağlı olarak, tekerlekten ya da gövdeden kilit mekanizmalı park elemanları bulunmalıdır. Tercihen modern tasarımlı park yerleri olmalıdır.
7. Ulaşım amacı ile yapılan, uzunluğu 2 km ve altında olan bisiklet yollarında yol ihlallerinin azaltılması ve algılamayı arttırmak için zemin mavi (çift katmanlı epoksi boya (RAL 5015) veya zemin üzerinde kullanılabilecek tipte uzun ömürlü mavi renkli boya ile renklendirilmiş zemin veya mavi renkli asfalt kaplama) renk boya ile renklendirilmiş olmalıdır; uzunluğu 2 km üzerinde olan bisiklet yollarında ise yol ihlallerinin azaltılması ve algılamayı arttırmak için, yol mavi (çift katmanlı epoksi boya (RAL 5015) veya zemin üzerinde kullanılabilecek tipte uzun ömürlü mavi renkli boya ile ayrılmalı ve yol boyunca uygun aralıklarla bisiklet resmi bulunmalıdır.
8. Tren yolu geçişlerinde travers, ray ve bisiklet yolu ilişkisi göz önüne alınmış olmalıdır.
TERCİHLİ KRİTERLER:
1. Bisiklet yolu zemini kaygan olmayan düzgün yüzeyli olmalı, yol üzerinde kasis ve çukur olmamalı ve takılma riski yaratmayan ancak az pürüzlü yüzeyi ile yere sağlam tutunulmasını sağlayan, ışığı yansıtmayan nitelikte olmalı, drenaj düzenlemesi yapılmış olmalıdır.
2. Taşıt yolu ile ayrımı, güvenlik şeridini gösteren beyaz renkli şeritlerle yol üzerinin işaretlenerek yapılmış olmalı ve bisiklet yolu zemini üzerinde bisiklet yolu olduğunu gösterir işaretlemelerle, taşıtlar için bisiklet yolu üzerinde park yasağını gösterir işaretlemeler gibi ikaz ve bilgi işaretlemeleri yer almalıdır.
3. Su tahliye kanalları, ızgaralar gibi alt yapı tesisleri bisiklet yolu üzerine yerleştirilmiş ise, sürüş güvenliği açısından yatay ya da verev (çapraz) biçimde yerleştirilmiş olmalıdır.
4. Bisiklet yolunda, %5’i (minimum %6) geçen yol eğimlerinde aşağıda yer alan tablodaki mesafeler aşılmamış olmalıdır. Eğimin sürekli olduğu uzun mesafeli yollarda bisiklet yolunun kullanışlı olabilmesi için eğim % 2 ile sınırlandırılmış olmalıdır.
5. Doğal ve yeşil alanlardan geçen bisiklet yolları, uygun drenaj yöntemleri kullanılarak tercihen su geçirimli kaplama malzemeleri ile kaplanmış olmalıdır.
6. Hız kesiciler bisiklet yollarında kullanılmış ise bisiklet yolu kısmında kalan yerlerde düşük kotalarda olmalı ve bu yapıların olduğuna dair bilgilendirici/uyarıcı levhalar/işaretlemeler yol kenarlarında bulunmalıdır.
7.Bisiklet yolu ihlallerine karşı cezai düzenlemeler Belediyeler tarafından uygulanmalıdır.
8. Ulaşımda bisikletin etkin kullanımı amaçlandığı hallerde bisiklet yolu kesintisiz ve engelsiz olmalı, yolun güvenliği ve sürekliliği sağlanmalıdır.
9. Şehir planlamalarında bisiklet kullanımının yaya ve araçlarla birlikte düzenlenmesi sağlanmalıdır.
10. Belediye ulaşım planında bisiklet diğer ulaşım araçları ile bütünleşik (entegre), bütüncül bir ulaşım sistemi içerisinde değerlendirilerek:
• Bisikletin diğer ulaşım araçları (otobüs, metrobüs, tren, tramvay, metro, okullar vb - 16 yaş üzeri öğrenciler için gerekli tüm güvenlik koşullarını sağlamak koşulu ile- yerler) ile entegrasyonu sağlanmalı, oluşturulan bu ulaşım sistemleri ile entegre park yerleri bulunmalıdır.
• Toplu taşıma araçlarında bisiklet taşıma yerleri ayrılmış olmalı, toplu taşıma yolculuğunun sonrasında da bisiklet kullanılabilmelidir.
11. Tercihen bisikletlerin de kullanabileceği kavşaklar, alt ve üst geçitler, köprüler de bisiklet yolu yer almalıdır.
12. Halkı bisiklet kullanımına teşvik edici, güvenli bisiklet sürüşü, bisiklet yolunun kullanımı konularında uygulanmakta olan bilgilendirme kampanyaları bulunmalıdır.
13. Yapılmış olunan bisiklet yollarına ilave olarak çocuklara yönelik trafik eğitim pisti bulunmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Levhalar biraz daha birbirine yakınlaşsa ( arabalar girmesin diye ) bence bu ideal.

image.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha_

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Teşekkürler @Paramedik112

Tamamen kağıt üzerine yazılıp kalmış, hiçbir hususuna dikkat edilmeyen maddeler.. Birkaçı;

9. Şehir planlamalarında bisiklet kullanımının yaya ve araçlarla birlikte düzenlenmesi sağlanmalıdır.
10. Belediye ulaşım planında bisiklet diğer ulaşım araçları ile bütünleşik (entegre), bütüncül bir ulaşım sistemi içerisinde değerlendirilerek:
• Bisikletin diğer ulaşım araçları (otobüs, metrobüs, tren, tramvay, metro) ile entegrasyonu sağlanmalı.
12. Halkı bisiklet kullanımına teşvik edici, güvenli bisiklet sürüşü, bisiklet yolunun kullanımı konularında uygulanmakta olan bilgilendirme kampanyaları bulunmalıdır.
13. Yapılmış olunan bisiklet yollarına ilave olarak çocuklara yönelik trafik eğitim pisti bulunmalıdır.


Tamamen traş yani bunlar. Daha iyi açıklayacak kelime bulamadım..
 
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
61
Tepki
155
Yaş
41
Şehir
Konya
İsim
Ömer
Bisiklet
Salcano
Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanmış @Serkan Mıstınoğlu
Bazı şehirlerde bisiklet yolu bile yok... Bazı ilçelerde bisiklet yolu diye yapılan yerler halkımız tarafından otopark olarak kullanılmaktadır...
otomobil kullanıcıları bisikletlileri yolda trafik aracı olarak görmediği sürece hiç bişeyin faydası yok
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Paramedik112 bisikletin ulaşım aracı olarak yaygınlaştırılması adına ne yapılıyor?

-Satın alınabilirliğin artması için vergileri düzenlenip düşürülüyor mu?
-Bu konuyla ilgili okullarda en ufak bir (dersi de geçtim, üniteyi de geçtim,) cümle var mı?
-Belediyelerin yada yönetimlerin bu konunun önemi ve bizlere getirisiyle ilgili (çevre kirliliğini azaltma, sağlık, para tasarrufu sağlaması vs.) bir eğitimi/ etkinliği / bilinçlendirmesi / teşviği var mı?

Yok. Sabaha kadar konuşsak yine yok :)

Yahu hepsini geçtim, Ülkede bisiklet ile alakalı bir hedef var mı önümüzdeki 5 yıl, 10 yıl, 20 yıl için? Ya adamlar (bazı avrupa ülkeleri) bundan 50 yıl sonra yollarda sadece insan gücüyle çalışan araçlar(bisiklet) olacak diye öngörüde bulunup, alt yapılarını buna göre hazırlamaya, bu sisteme geçmeye çalışıyor!


Ama hakkını yemeyelim, son birkaç yılda "bisiklet" iyi bir ivme kazandı. Eskiye oranla çok daha fazla bisikletli var yollarda. Bu sayı yeteri kadar arttığında, büyük şehirlerde artık ciddi manada ulaşım aracı olarak kullanılmaya başlandığında, o zaman gerçekten ihtiyacımız olacak bisiklet yollarına. Anlayacaklar. Ama henüz o kadar kalabalık değiliz.. Ülkenin tek kıta takımının kapanmasına destek için düzenlenen organizasyonun İstanbul ayağına 100 kişi bile gitmedi (ben de gitmedim, üste çıkmak istemem..)

Henüz erken, daha var..
 
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
61
Tepki
155
Yaş
41
Şehir
Konya
İsim
Ömer
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar herşeyde otomobil kullanıcılarını eleştirmekteyiz peki hiç öz eleştiri yapıyormuyuz. Ben bisiklet ile dolaşırken bazı olaylara şahit oluyorum. Trafiğin en yoğun olduğu yerde bisiklet kullanıcılarının artistik hareketler yapmaya çalışıyorlar.Akşamları bisiklet turuna çıkıyorlar ama ne ışık kaynakları var ne de üzerlerinde dikkat çekecek bir kıyafetleri var.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Paramedik112 gençlerin kanı deli akıyor, durduramıyoruz :) O olay her yerde var, hatta Amerika'da bunun yarışları da var.


Desteklediğimden veya özendirmek için değil bilgilendirme için paylaşıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Paramedik112

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
@Serkan Mıstınoğlu

Yalnız gerçekten saçmalığın daniskası bu. Adamların tonla yaptığı yanlış var ama genede gelişmişler işte. Bir kere gelişince geri dönüş olmuyor demek ki :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Ben bu konuda biraz daha farklı bir perspektiften bakıyorum ve iddia ediyorum Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde 20 sene içinde bisiklet yolları ve kullanımı bugüne oranla çok çok daha gelişecek... :) Bunu da şuna dayandırıyorum; 5 - 6 sene önceye geri gittiğimde bisiklet bugünkü kadar yaygın değildi en azından ben görmüyordum... Peki ne oldu da bu beş sene içinde bi anda bisiklet cazibe haline gelmeye başladı? Toplum psikolojilerinde toplum genelde rahata ve kolaya yönelme eğilimindedir...Bakınız bundan 20 sene önce araba sayısı bugüne göre çok daha azken bugün rakamlar nerelerde (Araba fiyatlarına değinmiyorum hiç) ... Peki sebep:20 sene öncesinde araba büyük rahatlık, trafik bugüne oranla nispeten rahat, otopark derdi yok...Ne zamana kadar doygunluğa ulaşıncaya kadar yani trafik artık çile haline gelinceye kadar...İşte bu noktada toplum eğilimleri alternatif ulaşıma kayıyor ve 2009 lardan günümüz 2016 sına kadar bisiklete talep artıyor ve artan talep ile arz da çoğalıyor ki aynı 20 sene önce ki yamalı asfaltlarımızla bugünkü otobanlarımızı kıyasladığımızda; zincirleme olarak bisikletli ulaşım ve bisiklet yollarınında önümüzdeki 20 sene içinde tam bitmiş olmasa bile ciddi mesafe kat edeceğini düşünüyorum... :)

Not: Bu arada baştan uyarayım 20 seneyi örnekleme açısından verdim yoksa 20 sene önce de İstanbul'un trafiği meşhurdu ;)
 

lealtad

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Aralık 2014
Mesaj
1.604
Tepki
1.597
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Diğer
Karayolundan ayrı olmalı. Ama özellikle "mangal, yaya, bebek arabası, simitçi, mısırcı, patenli ve evcil hayvan" geçirmez olmalı. Bisiklet yolunda bırak hız ve performans sürüşü yapmayı keyfi sürüş bile aşırı riskli..
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha_ ve ersnpk

Osman Yener

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
428
Tepki
643
Şehir
Bilecik
Bisiklet
Scott
@lealtad Özelinde size karşı yazmıyorum fakat performans sürüşü yapan camiada genel olarak aynı yanlış düşünce bulunmakta. Bisiklet yolları performans sürüşü yapma yeri değildir. Nasıl ferrarinizi alıp karayollarında özgürce gazlayamıyorsanız bisilet yolundada aynı şekilde özgürce pedallayamazsınız. Kural olarak 20km/s gibi bir hız sınırı vardı diye hatırlıyorum.
Not : Bende performans sürüşü yapan biriyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: muhyt ve Gjankrow

Bekir EREN

Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
96
Tepki
220
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Lapierre
:)@Serkan Mıstınoğlu konu yine eğitime dayanıyor bizi bu hale getirenleri eğitmek lazım o zaman en başta :) (bu arada öğretmenim) :);)
 

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.719
Tepki
3.300
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Osman Yener Haklısınız yani bisiklet yolları performans alanları olmamalı. Ancak sporcular için performans alanları tertip edilmeli bu durumda. Aslında laf, lafı açıyor bu konuda. Daha önce dediğim gibi tartışılacak çok husus var. Ancak yollarda yaşadığımız tecrübelerle bu sürece dahil olabilmek için bisikletçilerden oluşan bir meclisin kurulması adına çalışma başlatmak gerekli.

@Bekir EREN Bizim sadece bisiklet hususunda değil, misal vermek gerekirse trafikte otomobil kullanma hususunda bile eğitimli olmamız, en önemlisi insanlarla iletişim kurma becerisi üzerinde eğitimli olmamız gerekiyor. Yani neresinden baksanız elle tutulur bir tarafı yok ancak, bu vatan bizim, bu insanlar bizim insanlarımız ve bu iş hepimizin omzunda bir yük bence.
 

Bekir EREN

Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
96
Tepki
220
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Lapierre
İllaki hepimizin şuan ki durum ile ilgili görev ve sorumlulukları var. Herkes kendi kapısının önünü temizler ise sorun kalmaz. Yük adına elimden geleni yapmayaççalışıyorum. Gerek meslek yaşamım gerekse özel yaşamım ile ilgili. Adaletli olmayı, saygıyı, sevgiyi, çevreyi korumayı elimden geldiğince öğretmeye çalışıyor aynı zamanda uyguluyorum. İllaki başka durumlar ile karşılaşıyoruz, bisikleti ile giderken ışıkta yol benim dediği için kendisine silah çekilen arkadaşlarım var. Bu konu basit bir mesele değil. Yolu yap çözüm olsun. Eğer yaşam tarzı olmamış ve olmayacak ise bisikletli yaşam. Yapılacak nasıl bir yol olursa olsun eğreti duracaktır.
 

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.719
Tepki
3.300
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Bekir EREN Konu ekseninden kaymadan size rahatlıkla şunu söyleyebilirim ki bütün görüşlerinize katılıyorum. Fakat ne olursa olsun bir şeyler yapılacaksa en azından düzgün yapılmalı diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir EREN

ersnpk

Daimi Üye
Kayıt
19 Eylül 2014
Mesaj
352
Tepki
516
Şehir
İSTANBUL
İsim
Ersin
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Ghost
Bisiklet türü
Şehir - Tur
konumundan önce kesinlikle performans sürüşünede uygun olmalı (ki şu anki yollar hiç uygun değil :D )..vede yurdum insanının mangal yapıp yazın kilime serilmesine meydan vermeyecek konumda ve şekilde olması lazım..bisiklet yolunda karayolundan fazla dur kalk yapıyoruz şu anda maalesef ve açıkçası pekte kullanmıyorum bisiklet yollarını keyifli bisiklet sürmek isteyen kimseninde kullandığını sanmıyorum :)
 

Osman Yener

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
428
Tepki
643
Şehir
Bilecik
Bisiklet
Scott
@Atilla Gobel performans sürüşü için kesinlikle uygun alanlar oluşturulup insanların ve sporcuların bu ihtiyacı giderilmeli. Bugün için bisikletçi sayısı az olduğu için daha çok dış etkenlerle ilgili sorunlara odaklanıyoruz fakat gelecekte aynı yolları kullanan bisikletli sayısı artınca kendi aramızdada büyük sıkıntılar yaşayabileceğimizi düşünüyorum. Yoğun bisiklet trafiğinde makas yapan bisikletliler düşünün :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gjankrow