İkili aynakola geçiş

Tesup Taru

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2010
Mesaj
416
Tepki
425
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Salcano
Sevgili arkadaşlar,
Yol bisikletimde (cannondale synapse) üçlü aynakol mevcut. Bunu ikiliye dönüştürmek istiyorum. Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların, değişiklikle ilgili teknik uyumluluk ve performansla bakımından olası sonuçlarıyla ilgili fikirlerine ihtiyacım var. düşünce ve varsa deneyimlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Mevcut çekiş sistemi şöyle: tiagra (4500) triple sti kollar, truvativ touro 30*42*52 aynakol, tiagra (4500) ön attırıcı ve tiagra arka attırıcı, Sram P950 9'lu ruble 12-26, Shimano hg53 zincir.
Değiştirmeyi ve monte etmeyi düşündüğüm parça Ultegra aynakol 39*53. Kafama takılan sorular ise:
1- Üçlü tiagra sti kolu (ön vites) değiştirmem gerekir mi, ikili ile uyumlu mudur?
2- orta göbeği sanırım değiştirmem gerekiyor, sram ile shimano uyumlu değiller.
3- arka attırıcıyı değiştirmem gerekir mi?
4- Eğer arka attırıcı ve rubleyi değiştirmez isem, yüksek kadans için, örneğin yokuşlarda, çok zorlanır mıyım? Şu anda ortalama yüzde 10 eğime kadar mevcut çekiş sistemimle arka 26, ön 30 dişli yaprağında ortalama 75-80 kadans ile çıkabiliyorum. 39-53 aynakola geçtiğimde bu kadansda sürüp süremeyeceğimi bilmiyorum. Bu nedenle acaba arka rublenin en büyük dişlisini de değiştirmem gerekebilir mi? örneğin 12-28. mevcut arka attırıcı 12-28 ruble ile uyumlu çalışır mı, yoksa attırıcıyı da yükseltmem gerekir mi?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Niçin 3 lü aynakoldan 2liye geçmek istediğinizi bilmiyorum. Teknik açıdan getirisi götürüsü arasında çok tartışılmış bir konu. Eğer 50/34 Compact aynakola geçiyorum deseydiniz, bu yorumu yapmayacaktım. 2li aynakolu rublenin karşısında ortalamak için göbeği değiştirmek zorunda kalacaksınız. Normal olarak 3 lü aynakolda büyük ayna dişli-rublenin büyük dişlileri ve küçük ayna dişli- rublenin küçük dişliler kullanılmadığından ( Zincirin çok çapraz durması, orta ayna dişliye sürtmesi ihtimali) 2 liye geçince, arka dişli takımının tamamını kullanabilmek için ayna dişlilerin 3-3,5 mm içeriye kayması gerekir. Yani 6-7 mm. daha kısa bir mile gerek vardır.

Yokuşlarda 30-26 kullanmaya alışmış birisine 12-28 ruble dişlileri ve 53-39 aynadişliler taktığınızda, 39-28 kesinlikle yetmez. Yokuş çıkma şeklinizi değiştirecek, daha farklı antrenmanlar yapmak zorunda kalacaksınız. Başka hiçbir şeyi değiştirmenize gerek yok. Vites kolları 2/3 aynakolla çalışır. Aktarıcılar ikisine de uyar. Eğer sadece estetik açıdan bu değiştirmeyi yapıyorsanız 50/34 ü tavsiye ederim. (Yaş yolun yarısına gelmiş zaten:))

Daha önce de verdiğim şu linke (link) bir göz atın lütfen.
 

Artun B.

Üye
Kayıt
26 Ekim 2012
Mesaj
14
Tepki
8
Şehir
Ankara
Bisiklet
Focus
Bu dediğiniz benim durumum içinde geçerli mi acaba?

(link)
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Evet ayni durum. Gökhan Toros izah etmis. Sadece göbek milini degistirmezseniz Ayna disliler cok disarda kalir. Arka aktaricida hic bir sey degistirmenize gerek yok. Zincir boyunu bile degistirmek pek gerekmez, zaten 30 luk ayna disli kullaniyordunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

Artun B.

Üye
Kayıt
26 Ekim 2012
Mesaj
14
Tepki
8
Şehir
Ankara
Bisiklet
Focus
Benim demek istediğim Tiagra Compact aynakol alırsam birde dediğiniz göbek milini mi almam gerek? Yoksa aynakol ile birlikte mi veriliyor?
 

Baran Altilar

Aktif Üye
Kayıt
30 Ekim 2012
Mesaj
140
Tepki
109
Şehir
Antalya
Bisiklet
Scott
Ben de şu an 52-42 kullanıyorum, yeni geçtim yol bisikletine,yokuş çıkmakta çok zorlanıyorum, hatta bazen inip elime alıyorum bisikleti, 50-34 e geçmeyi istiyorum sizce doğru bir değişim olur mu? 50-34'ün ne gibi artıları var 52-42 ye göre. Bisikletim 2x8 vitesli ve ruble 12-23 bu değişikliği yapmak bana yeterli olurmu rampa çıkmak için yoksa rublede dişli sayısınıda artırmalı mıyım örneğin 12-28 gibi?
 

Tesup Taru

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2010
Mesaj
416
Tepki
425
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Salcano
Cevap için teşekkür ederim.
2'li aynakola geçmek istememin sebebi, en küçük yaprağı (30) çok kullanmamam aslında. yokuşlarda (200-300 metrelik olanları kastetmiyorum), söylediğim gibi %10-12 ye kadar 30 ön, 21-23 arka kullanıyorum. 42'li orta yaprak,3 km yi aşan mesafelerde kadansımı çok düşürüyor (yokuşta 70'in altına, düz yolda 90'ın altına düşmemeye çalışıyorum). Aslında tereddütsüz alacağım 34-50 kompakt olurdu ama yurtdışından uygun fiyatlı bi ultegra 39*53 bulan bi arkadaşım, kesin kararımı verirsem getirecek.
Evet BB'ın değişmesi gerekiyor, zaten sram sistem shimanonun octalink ine uymuyor diye biliyorum, onun değişimiyle mil uzunluk sorunu da kalkar. Diğer çekiş sistemi kompenetlerine göre orta göbekler fiyatları modifikasyondan çaydıracak rakamlarda değil pek. Sanırım dura ace bi göbek alabilirim. Tabi ön aktarıcıyı da değiştirmem gerekir sanırım, onu atlamışım. Tiagra arka vites en son 28 i destekliyormuş ama forumda uzun bacaklı olanın 30'da da çalışacabileceğini yazmış bazı arkadaşlar. Çok zorlanırsam, 12-30 u deneyerek telafi etmeye çalışırım diye düşünüyorum.
Yaş bakımından yolu yarılamış olduğum doğru, haklısınız :) Ama 35'in de TdF yi kazanan Cadel Evans'ı düşünerek çeviriyorum pedalları, "yol"u uzatma umuduyla :)

Peki, bilgisi olanın paylaşmasını rica edeceğim: orta göbek sistemi olarak octalink ve hollowtech II arasındaki farklar nelerdir, performans olarak? ınternetten ve yabancı forumlardan biraz araştırdım ama anlamlı bir karşılaştırmaya rastlayamadım. Hollowtech 2 nin daha hafif (100 gr. kadar) ve montaj kolaylığı sağladığını okudum. Octalink daha eski bir teknoloji mi, halen üretimi var mı? bisikletforumda daha önce octalink vs hollowtech II ? diye sormuş ama bir yanıt veren olmamış. Octalink uyumlu aynakollar diğerinden daha ucuza satılıyor acaba kalkmakta olan bir teknoloji olduğundan mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Bildigim kadariyla kisa bir kiyaslayalim. Eski 4 köse, oktalink ( 8 disli) ve hollowtech, hepsini kullandim ve kullaniyorum. Eski 4 köselerde, kullanima göre her 6 ayda veya bir senede söküp 90° döndürmek gerekirdi. Aksi taktirde bosluk yapip ses yapmaya baslardi. Oktalink mil ile aynakol arasindaki temas yüzeyi fazla oldugundan bu sorun ortadan kalkti. Zaten döndürülmez ve ayni sekilde monte edilmek zorundadir. En yeni teknoloji olan hollowtech sisteminde, yataklar kadrodaki zivananin disinda oldugu icin cok daha genis ve dolayisiyla daha rijit(esnemez) hale geldi. Hafifligi ve montaj kolayligi da, zaten yazmissiniz, diger avantajlari.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tesup Taru

Samet Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2012
Mesaj
914
Tepki
516
Şehir
Isparta-Antalya
Yeni konu açmak istemediğimden buraya sorayım. Benim yol bisikletinde 2li aynakol var ve sanırsam ruble 11-25. Acaba ruble olarak deore 9 lu takabilir miyiz? Bisikletçi bir abimiz oacağını söyledi ama sizden de fikir almak isterim. Rampalarda 1. vites çok zorluyor rahat çıkabilmem için en az 16-18 km hız yapmak zorundayım ki bu da her rampada mümkün değil.
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Mtb rublesinin büyük dişlisi 32 yada 34 olacaktır.Arka aktarıcınız uzun bacak değilse sorun yaşarsınız hatta kullanamazsınız.Uzun bacakların kapasitesi de 28 dişten fazlasına izin vermez gösteriyor ama denendiği zaman sorunsuz kullanıldığı gözlemlenmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet Koç

Samet Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2012
Mesaj
914
Tepki
516
Şehir
Isparta-Antalya
Tam olarak bilmiyorum arka aktarıcı tiagra. Bunu söyleyen kişi bir bisiklet mağazasında çalışıyor ama yine de danışayım dedim.

Sistem bu şekilde arka aktarıcının bacak uzunluğunu bilmiyorum.

http://d1303.hizliresim.com/17/g/l1buu.png
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Aktaricin uzun bacak.32 diş rubleyi kullanabilirsin 34 denemedigim icin yorumsuz.Shimano teknik kitabı 28 diş max diş sayisi diyor ama 32 kullanan gördüm.Baska bir durum ise mtb rublesinde diş sayisi farklari cok oldugundan sabit kadansi yakalamak istikrarli tempolu yol sürüşü yapmak cok zor ben olsam aynakolu 50-34 yapardim ruble ile oynamaktan daha faydali.
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Ben yillarca MTB ve Yol rublelerini karisik kullandim. Hic bir kaseti original kullandigimi hatirlamiyorum desem yeridir. Parcalayip kendim dizerim. Disli kalinliklari ayni oldugu sürece hic farketmez(!) Yol bisikletine MTB aktarici da takabilirsiniz. Adimlari degismez. Hatta 11-36 Deore XT bile takabilirsiniz o zaman. Yol bisikleti demeye de 1000 sahit ister!

http://www.tnc-hamburg.com/TNC-Shop/images/product_images/info_images/15690_0_Kassette_Shimano_XT_CSM771_10_fach.jpg
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Abi bende 32 dişi gördüm daha fazlasını görmemiştim demek onlar da oluyormuş senden öğrenilen bilgiler hanesine eklenmiştir :) shimano teknik kitabında 28 diş ten fazlasını kabul etmiyor bunun bir anlamı muhakkak vardır diye düşünüyorum sırf ticari kaygıdan bu tip bilgiler yazmaz shimano_O bilgiyi yakalarsam muhakkak paylaşırım.Diğer mevzu mtb rublesi ile yol bisiklet sürüşü konusunda aynı fikirdeyiz şahit aramak gerekir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Sanirim rubleyi 28 disle sinirlamanin sebebi, kullanilan aynakol ile alakali. 53/39 bir aynakolda 28 lik disliye takilinca, caprazligi bir yana (53-28) makaralar neredeyse disliye degecek kadar gerilir. Bunu engellemek icin zincir uzun tutulursa, bu sefer 39-12 veya daha kötüsü 38-11 gibi bir kombínasyonda, makaralar rublenin arkasina gecer, zincir sarar. Bu tabiki yol bisikleti aktarici icin gecerli. Ama dag bisikleti aktaricisinda adim araligi ayni olmasina ragmen, (paralelkenar) yükselme acisi daha diktir. 9 lu aktaricida 11-28 iken, dag bisikletinde 11-36ya yükselir. Öyle olmasaydi, XTR yerine uzun Dura-Ace kullanirdik zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

Samet Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2012
Mesaj
914
Tepki
516
Şehir
Isparta-Antalya
O zaman ben hiç ellemeyeyim şimdilik. Rampalı turlara tur bisikletimle katılırım. yol bisikletinde sürüş esnasında çok eğildiğimden mi bilinmez omzum-boynum fena tutuluyor, tur esnasında acı çekiyorum. Yardımlarınız için teşekkür ederim. :)
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Abi 53-39 ve 11-28 kombinasyonunda toplam kapasite 14+17 den 31 olacağından 29 dan büyük olduğu için zaten kısa bacak kabul etmiyor senin yazdığın nedenlerden uzun bacak kullanmalısın diyor.(53-39 u kullanabileceğimiz en büyük ruble oranı 11-25 ve 11-26 ) Mtb sisteminde max sayı long ve super long olarak iyice arttırılmış durumda 33 ve 45 dişe kadar kapasite değerleri var. Samet senin durumu en kısa ve ucuz kurtaracağın şey aynakoldaki ufak dişlin 39 ise bunu 34 ile değiştirmen olacaktır 52 -34 aynakol satışta yok ama BCD ölçüleri aynı 34 dişlik bir yaprağı kendi aynakoluna uyarlayabilirsin uzun bacak aktarıcı kullandığın için de zincirde ve vites ayarında sıkıntı yaşamazsın diye düşünüyorum.Böylece rampalarda 34 diş seni oldukça rahatlatacak düz yol ve aşağı eğimler de de 52 diş ile hızını yapabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Ferhat'in fikri cok güzel. Forumda-hatirladigim kadariyla- 53/34 kullanan birisi vardi. Hic bir sorun yasamadigini yazmisti.
 

Samet Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2012
Mesaj
914
Tepki
516
Şehir
Isparta-Antalya
Öneriler için çok teşekkür ederim ama dünden bu yana boynumda problem var yol bisikletinin oturuş pozisyonuna alışamadım heralde :(. Şimdilik tur bisikletimle devam edeceğim. Eğer tekrar yol bisikletine binince aynı sorun devam ederse yolu bırakacağım galiba :(
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Gidonu biraz yukarı alarak biniş pozisyonunu konforlu hale getirmek mümkün. Hız yapma dışında Gidonu üstten tutarak kullanınca diğer bisiklet türlerinden daha zorlayıcı pozisyon olmuyor. Sele konumunu kontrol edip (ön-arka hattaki konumu), Belki daha kısa gidon boynu kullanarak bisikleti kendinize uyarlamanız mümkün olur umarım.