Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

üçlü aynakoldan ikiliye geçiş

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Engin Sarı tarafından paylaşıldı.

  1. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    395
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Sevgili arkadaşlar,
    Yol bisikletimde (cannondale synapse) üçlü aynakol mevcut. Bunu ikiliye dönüştürmek istiyorum. Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların, değişiklikle ilgili teknik uyumluluk ve performansla bakımından olası sonuçlarıyla ilgili fikirlerine ihtiyacım var. düşünce ve varsa deneyimlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
    Mevcut çekiş sistemi şöyle: tiagra (4500) triple sti kollar, truvativ touro 30*42*52 aynakol, tiagra (4500) ön attırıcı ve tiagra arka attırıcı, Sram P950 9'lu ruble 12-26, Shimano hg53 zincir.
    Değiştirmeyi ve monte etmeyi düşündüğüm parça Ultegra aynakol 39*53. Kafama takılan sorular ise:
    1- Üçlü tiagra sti kolu (ön vites) değiştirmem gerekir mi, ikili ile uyumlu mudur?
    2- orta göbeği sanırım değiştirmem gerekiyor, sram ile shimano uyumlu değiller.
    3- arka attırıcıyı değiştirmem gerekir mi?
    4- Eğer arka attırıcı ve rubleyi değiştirmez isem, yüksek kadans için, örneğin yokuşlarda, çok zorlanır mıyım? Şu anda ortalama yüzde 10 eğime kadar mevcut çekiş sistemimle arka 26, ön 30 dişli yaprağında ortalama 75-80 kadans ile çıkabiliyorum. 39-53 aynakola geçtiğimde bu kadansda sürüp süremeyeceğimi bilmiyorum. Bu nedenle acaba arka rublenin en büyük dişlisini de değiştirmem gerekebilir mi? örneğin 12-28. mevcut arka attırıcı 12-28 ruble ile uyumlu çalışır mı, yoksa attırıcıyı da yükseltmem gerekir mi?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Niçin 3 lü aynakoldan 2 liye geçmek istediğinizi bilmiyorum. Teknik açıdan getirisi götürüsü arasında çok tartışılmış bir konu.
    Eğer 50/34 Compact aynakola geçiyorum deseydiniz, bu yorumu yapmayacaktım.

    2 li aynakolu rublenin karşısında ortalamak için göbeği değiştirmek zorunda kalacaksınız. Normal olarak 3 lü aynakolda büyük ayna dişli-rublenin büyük dişlileri ve küçük ayna dişli- rublenin küçük dişliler kullanılmadığından ( Zincirin çok çapraz durması, orta ayna dişliye sürtmesi ihtimali) 2 liye geçince, arka dişli takımının tamamını kullanabilmek için ayna dişlilerin 3-3,5 mm içeriye kayması gerekir. Yani 6-7 mm. daha kısa bir mile gerek vardır.

    Yokuşlarda 30-26 kullanmaya alışmış birisine 12-28 ruble dişlileri ve 53-39 aynadişliler taktığınızda, 39-28 kesinlikle yetmez. Yokuş çıkma şeklinizi değiştirecek, daha farklı antrenmanlar yapmak zorunda kalacaksınız.

    Başka hiçbir şeyi değiştirmenize gerek yok. Vites kolları 2/3 aynakolla çalışır. Aktarıcılar ikisine de uyar.

    Eğer sadece estetik açıdan bu değiştirmeyi yapıyorsanız 50/34 ü tavsiye ederim. (Yaş yolun yarısına gelmiş zaten:))

    Daha önce de verdiğim şu linke http://ritzelrechner.de/# bir göz atın lütfen.
     
  3. Artun B.

    Artun B. Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2012
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu dediğiniz benim durumum içinde geçerli mi acaba? http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=111798
     
  4. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Evet ayni durum. Gökhan Toros izah etmis. Sadece göbek milini degistirmezseniz Ayna disliler cok disarda kalir. Arka aktaricida hic bir sey degistirmenize gerek yok. Zincir boyunu bile degistirmek pek gerekmez, zaten 30 luk ayna disli kullaniyordunuz.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  5. Artun B.

    Artun B. Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2012
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Benim demek istediğim Tiagra Compact aynakol alırsam birde dediğiniz göbek milini mi almam gerek? Yoksa aynakol ile birlikte mi veriliyor?
     
  6. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bende şu an 52-42 kullanıyorum,yeni geçtim yol bisikletine,yokuş çıkmakta çok zorlanıyorum,hatta bazen inip elime alıyorum bisikleti,50-34 e geçmeyi istiyorum sizce doğru bi değişim olurmu? 50-34 ün ne gibi artıları var 52-42 ye göre.Bisikletim 2x8 vitesli ve ruble 12-23 bu değişikliği yapmak bana yeterli olurmu rampa çıkmak için yoksa rublede dişli sayısınıda artırmalımıyım örneğin 12-28 gibi?
     
  7. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    395
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Cevap için teşekkür ederim.
    2'li aynakola geçmek istememin sebebi, en küçük yaprağı (30) çok kullanmamam aslında. yokuşlarda (200-300 metrelik olanları kastetmiyorum), söylediğim gibi %10-12 ye kadar 30 ön, 21-23 arka kullanıyorum. 42'li orta yaprak,3 km yi aşan mesafelerde kadansımı çok düşürüyor (yokuşta 70'in altına, düz yolda 90'ın altına düşmemeye çalışıyorum). Aslında tereddütsüz alacağım 34-50 kompakt olurdu ama yurtdışından uygun fiyatlı bi ultegra 39*53 bulan bi arkadaşım, kesin kararımı verirsem getirecek.
    Evet BB'ın değişmesi gerekiyor, zaten sram sistem shimanonun octalink ine uymuyor diye biliyorum, onun değişimiyle mil uzunluk sorunu da kalkar. Diğer çekiş sistemi kompenetlerine göre orta göbekler fiyatları modifikasyondan çaydıracak rakamlarda değil pek. Sanırım dura ace bi göbek alabilirim. Tabi ön aktarıcıyı da değiştirmem gerekir sanırım, onu atlamışım. Tiagra arka vites en son 28 i destekliyormuş ama forumda uzun bacaklı olanın 30'da da çalışacabileceğini yazmış bazı arkadaşlar. Çok zorlanırsam, 12-30 u deneyerek telafi etmeye çalışırım diye düşünüyorum.
    Yaş bakımından yolu yarılamış olduğum doğru, haklısınız :) Ama 35'in de TdF yi kazanan Cadel Evans'ı düşünerek çeviriyorum pedalları, "yol"u uzatma umuduyla :)
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  8. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    395
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Peki, bilgisi olanın paylaşmasını rica edeceğim: orta göbek sistemi olarak octalink ve hollowtech II arasındaki farklar nelerdir, performans olarak? ınternetten ve yabancı forumlardan biraz araştırdım ama anlamlı bir karşılaştırmaya rastlayamadım. Hollowtech 2 nin daha hafif (100 gr. kadar) ve montaj kolaylığı sağladığını okudum. Octalink daha eski bir teknoloji mi, halen üretimi var mı? bisikletforumda daha önce octalink vs hollowtech II ? diye sormuş ama bir yanıt veren olmamış. Octalink uyumlu aynakollar diğerinden daha ucuza satılıyor acaba kalkmakta olan bir teknoloji olduğundan mı?
     
  9. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bildigim kadariyla kisa bir kiyaslayalim. Eski 4 köse, oktalink ( 8 disli) ve hollowtech, hepsini kullandim ve kullaniyorum.
    Eski 4 köselerde, kullanima göre her 6 ayda veya bir senede söküp 90° döndürmek gerekirdi. Aksi taktirde bosluk yapip ses yapmaya baslardi. Oktalink mil ile aynakol arasindaki temas yüzeyi fazla oldugundan bu sorun ortadan kalkti. Zaten döndürülmez ve ayni sekilde monte edilmek zorundadir.
    En yeni teknoloji olan hollowtech sisteminde, yataklar kadrodaki zivananin disinda oldugu icin cok daha genis ve dolayisiyla daha rijit(esnemez) hale geldi. Hafifligi ve montaj kolayligi da, zaten yazmissiniz, diger avantajlari.
     
    Engin Sarı bunu beğendi.
  10. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Yeni konu açmak istemediğimden buraya sorayım. Benim yol bisikletinde 2li aynakol var ve sanırsam ruble 11-25. Acaba ruble olarak deore 9 lu takabilir miyiz? Bisikletçi bir abimiz oacağını söyledi ama sizden de fikir almak isterim. Rampalarda 1. vites çok zorluyor rahat çıkabilmem için en az 16-18 km hız yapmak zorundayım ki bu da her rampada mümkün değil.
     
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Mtb rublesinin büyük dişlisi 32 yada 34 olacaktır.Arka aktarıcınız uzun bacak değilse sorun yaşarsınız hatta kullanamazsınız.Uzun bacakların kapasitesi de 28 dişten fazlasına izin vermez gösteriyor ama denendiği zaman sorunsuz kullanıldığı gözlemlenmiştir.
     
    Samet Koç bunu beğendi.
  12. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Tam olarak bilmiyorum arka aktarıcı tiagra. Bunu söyleyen kişi bir bisiklet mağazasında çalışıyor ama yine de danışayım dedim.
     
  13. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Sistem bu şekilde arka aktarıcının bacak uzunluğunu bilmiyorum.

    [​IMG]
     
  14. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Aktaricin uzun bacak.32 diş rubleyi kullanabilirsin 34 denemedigim icin yorumsuz.Shimano teknik kitabı 28 diş max diş sayisi diyor ama 32 kullanan gördüm.Baska bir durum ise mtb rublesinde diş sayisi farklari cok oldugundan sabit kadansi yakalamak istikrarli tempolu yol sürüşü yapmak cok zor ben olsam aynakolu 50-34 yapardim ruble ile oynamaktan daha faydali.
     
    ihtiyar ve Samet Koç bunu beğendi.
  15. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben yillarca MTB ve Yol rublelerini karisik kullandim. Hic bir kaseti original kullandigimi hatirlamiyorum desem yeridir. Parcalayip kendim dizerim. Disli kalinliklari ayni oldugu sürece hic farketmez(!):in:
    Yol bisikletine MTB aktarici da takabilirsiniz. Adimlari degismez.

    Hatta 11-36 Deore XT bile takabilirsiniz o zaman. Yol bisikleti demeye de 1000 sahit ister!

    [​IMG]
     
    Edip Dinçer ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  16. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Abi bende 32 dişi gördüm daha fazlasını görmemiştim demek onlar da oluyormuş senden öğrenilen bilgiler hanesine eklenmiştir :) shimano teknik kitabında 28 diş ten fazlasını kabul etmiyor bunun bir anlamı muhakkak vardır diye düşünüyorum sırf ticari kaygıdan bu tip bilgiler yazmaz shimano_O bilgiyi yakalarsam muhakkak paylaşırım.Diğer mevzu mtb rublesi ile yol bisiklet sürüşü konusunda aynı fikirdeyiz şahit aramak gerekir :)
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  17. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Sanirim rubleyi 28 disle sinirlamanin sebebi, kullanilan aynakol ile alakali. 53/39 bir aynakolda 28 lik disliye takilinca, caprazligi bir yana (53-28) makaralar neredeyse disliye degecek kadar gerilir. Bunu engellemek icin zincir uzun tutulursa, bu sefer 39-12 veya daha kötüsü 38-11 gibi bir kombínasyonda, makaralar rublenin arkasina gecer, zincir sarar. Bu tabiki yol bisikleti aktarici icin gecerli.
    Ama dag bisikleti aktaricisinda adim araligi ayni olmasina ragmen, (paralelkenar) yükselme acisi daha diktir. 9 lu aktaricida 11-28 iken, dag bisikletinde 11-36ya yükselir. Öyle olmasaydi, XTR yerine uzun Dura-Ace kullanirdik zaten.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  18. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    O zaman ben hiç ellemeyeyim şimdilik. Rampalı turlara tur bisikletimle katılırım. yol bisikletinde sürüş esnasında çok eğildiğimden mi bilinmez omzum-boynum fena tutuluyor, tur esnasında acı çekiyorum. Yardımlarınız için teşekkür ederim. :)
     
  19. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Abi 53-39 ve 11-28 kombinasyonunda toplam kapasite 14+17 den 31 olacağından 29 dan büyük olduğu için zaten kısa bacak kabul etmiyor senin yazdığın nedenlerden uzun bacak kullanmalısın diyor.(53-39 u kullanabileceğimiz en büyük ruble oranı 11-25 ve 11-26 ) Mtb sisteminde max sayı long ve super long olarak iyice arttırılmış durumda 33 ve 45 dişe kadar kapasite değerleri var.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  20. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Samet senin durumu en kısa ve ucuz kurtaracağın şey aynakoldaki ufak dişlin 39 ise bunu 34 ile değiştirmen olacaktır 52 -34 aynakol satışta yok ama BCD ölçüleri aynı 34 dişlik bir yaprağı kendi aynakoluna uyarlayabilirsin uzun bacak aktarıcı kullandığın için de zincirde ve vites ayarında sıkıntı yaşamazsın diye düşünüyorum.Böylece rampalarda 34 diş seni oldukça rahatlatacak düz yol ve aşağı eğimler de de 52 diş ile hızını yapabilirsin.
     
    ihtiyar bunu beğendi.