Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Uci disk frenler için adım attı

Konu, 'Bisikletle İlgili Teknolojik Gelişmeler' kısmında MehmetAliB. tarafından paylaşıldı.

  1. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    UCI Başkanı Brian Cookson, açıklamasında dağ bisikleti ve cyclocross branşlarında uzun zamandır kullanılan disk frenlerin yol bisikleti branşında dikkatle araştırılması gerektiğini ve ilgili herkesin fikrinin alınması gerektiğini belirtirken, bu hamlenin yeniliği canlı tutarak, bisiklet sporunun izleyiciler, takımlar, sporcular ve yayıncılar için daha ilgi çekici olması için yapıldığını kaydetti.

    argonaut_disc_road-2_700x485.jpg

    Disk frenler için UCI bir yol haritası da çizmiş oldu. Profesyonel takımlara, 2015 Ağustos ve Eylül'ünde disk fren kullanmaları için iki bilet verilecek, yani takımlar, bu zaman aralığında iki kez disk frenli bisiklet kullanma hakkına sahip olacaklar. 2016 sezonunda denemeler devam edecek (UCI, burada 2016 Paris-Roubaix'nin de bir mihenk taşı olacağını daha önce belirtmişti) ve eğer başarılı bulunursa 2017 sezonunda yol bisikletinin tüm seviyelerinde kullanıma girecek.

    WFGSI Genel Sekreteri Robbert de Cock, açıklamasında UCI'a teşekkür ederken, bu hamlenin hem yeniliği teşvik edeceği, hem de bisiklet endüstrisinde yeni imkanlar sunacağını belirtti. Prosedürün detaylarını henüz net olmadığını belirten de Cock, nötral servis ve UCI protokollerinin yakın zamanda netleşeceğini kaydetti.

    Yazı: Efe Ballı
    Alıntı linki:

    UCI Disk Frenler İçin Adım Attı | Cyclist Türkiye

    ***
    Bu arada Cyclist Türkiye kredi kartıyla aboneliği başlatmış.:hhhhhh: Hediye tişörte de devam.
    Abonelik | Cyclist Türkiye
     
    Mehmet H. ve taner07 bunu beğendi.
  2. faruk akkaya

    faruk akkaya Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2012
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    367
    Şehir:
    Babaeski
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Zaten yol bisikletlerinde disk fren kullanımı artık oldukça yaygın denilebilir. Ağırlık yapmasın diye V fren kullanma tabusu artık bitti. (Tabi uluslararası camiada bitti. Yoksa forum bunu daha çok tartışır.)
     
  3. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Naap caz ne etcez de bu diskleri millete satıcaz.
    Ne kadar Karlı 2 katı daha fazla Çelik. Bir sürü alengir bakım ürünü en az 2 adet takma sökme aleti. Hidrolikse yağı ıvırı zıvırı. Satçak çok şey var ama 23 mm lastikle yolu nekadar tutarki frenin Önemi olsun. Ancak inişte jantın aşırı ısınmasını engelliyor okadar ama ısındı diye patlayan lastikte pek görmedik yarışlarda. Ayrıca kazadan sonra yamulan diskler bisiklette zayıf nokta yaratır. Karbon disk kullanılarak yamuklukların önüne geçilse bile patlayan lastiği diskli sistemde 6 saniyede değiştirmek mümkün olmayacak. Ayrıca takıldığım nokta time trial da mı disk olacak. Birde normal kaliper sistemde jant en dış noktadan durduruluyor ama disk frende göbek durduruluyor ve teller aracılığıyla teker durduruluyor yani sizin pedal hareketiyle tellere Verdiğiniz burulma haraketinin tam tersi. Yani normal hayatta tel ömrünü iki kat kısaltacak bir etki oluyor gibime geliyor. Sonuç: yarışlarda kabul ettirmeleri zor ama tabi işler parayla döner disk fren kullanımı Karşılığında birkaç organizasyon maliyeti çıkarsa neden olmasın.
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2015
  4. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.206
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Shimano cılkını çıkarttı. Tamam çoğumuz seviyor kullanıyor (bende dahil) ama bu kadar da ticariye dökülmemeli olay. 2015 model enduro bakıyoruz üstündeki set deore XT,bir de başka yere bakıyoruz ki yeni seri Deore XT çıkmış. Bir yavaş be kardeşim İphone değilsin ki sen.
    Teknolojik olarak da setler arasında çok bir ilerleme olmuyor,imaj değiştiriyor kod değiştiriyor sürüyor piyasaya.Sram bu kadar yapmıyor valla.
     
  5. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben daha önce de sormuştum çeşitli mecralarda ama pek cevap verebilen olmadı; bu disk fren olursa tekerlek değişimi yine 10 saniyede yapılabilecek mi? Bu diskler kabloyla bağlanmıyor mu, söküp takması falan zaten yarışta az olan zamanı daha da gereksiz yere harcatmayacak mı? Ben disk freninin pek yarışlarda kullanılabileceğini sanmıyorum, mantıklı gözükmüyor...
     
  6. Can Yoltar

    Can Yoltar Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul/Tekirdağ
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @taner07 disk frende papuçlar gibi jantı sıkıştıran bir şey yok ki takıp çıkartması daha kolay jantı.
     
  7. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İyi güzel, daha çok güven hissi veriyor disk falan ama yenilik yenilik diye her şeyi batırmanın da anlamı yok.Balatasıdır şusudur busudur diye bir sürü masraf çıkıyor bir kez sıkıntı olduğu zaman.Tiksindim diskten.Her şeyi komplike yapmanın ne anlamı var bu kadar? Diskli Yol bisikletleri zaten uçuk fiyatlarda artık V frenli de bulamayız.Hadi hayırlısı
     
  8. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Can Yoltar Yol jant ve lastiği kullanırken, tekerlek değişiminde fren pabuçlarını gevşetme veya sökmenize gerek yok.
     
    Can Yoltar bunu beğendi.
  9. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bunu 9mm QR'lı sistemlerle veya MTB Rotorları ile karıştırmamak gerek yine de...
    Muhtemelen bu sistem için "Through Axle" ve daha küçük rotorlar standart olacaktır.

    Adamlarda hadi yenilik yapalım yahu diye yapmıyorlar yenilikleri, (genel olarak söylüyorum) bazen herşeyi çok basite indirgiyoruz.
    Sorgulamadan, reddetmek olmaz.
     
  10. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Burada sıkıntı amatör olarak bizlerin kullanıp kullanmaması, sevip sevmemesi değil arkadaşlar; profesyonel yarışlarda avantaj mıdır, değil midir? :) Ben profesyonel bisikletçilerin fren ile alakalı çok sıkıntı yaşadığına tanık olmuyorum, sadece çok uzun ve teknik inişlerde zorlanıyorlar o da normal bence...
     
  11. F.Yıldırım

    F.Yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2013
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    İstanbul-Kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yol bisikletlerinde fren durmak için değil, yavaşlamak için yapıldığından disk frenleri gereksiz buluyorum. Disk frenler daha güçlü ve daha kısa frenaj yaptırır bu da her fren sonrası hızlanmak için daha çok efor demektir.

    Güvenli mi ? Evet.
    Mantıklı mı ? Hayır.
     
    I am the Uptown R. ve taner07 bunu beğendi.
  12. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    V fren, kumpas fren, askı fren, temelde hepsi aynı mantıkla çalışıyorlar ve çok avantajlılar.
    - bakımı ve tamiri daha kolay
    - görece daha ucuz
    - daha hafifler
    - görsel beğeni farklı olabilir ancak daha sade oldukları da bir gerçek
    Yukarıdaki dezavantajlarıyla beraber disk fren cephesine baktığımızdaysa avantaj olarak pek bir şey göremiyoruz.
    - çamur toplamama
    - görece daha net frenleme (imiş)

    UCI şu anda deneme yanılma için kolları sıvamış durumda. 2017'de durum netleşecek. Bana göre neresinden bakılırsa bakılsın yol bisikletlerinde disk fren kararını yanlış buluyorum. Bisiklet her şeyiyle sade bir araç değil miydi?

    ***
    @Eagle Yazım kurallarına göre başlık adları büyük harfle başlar. Mesela ben böyle yazdım ama yukarıdaki gibi oluyor. UCI Disk Frenler İçin Adım Attı
    Bi el atılabilir mi?

     
    Selami53 bunu beğendi.
    Son düzenleme: 27 Mayıs 2015
  13. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İşte mesela ben de bundan bahsediyorum.Sadeliğe ne oldu? Araba gibi doldurmanın ne anlamı var.Kaç kişi oturup da Hidrolik disk freni hemen tamir edebilecek? Di2 vites sistemi bile çok saçma geliyor bana elektronik sisteme ne gerek var.Bırakın olduğu gibi kalsın arkadaş.Çok komplike yapmaya gerek yok
     
  14. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Daha kısa fren mesafesi sporcuya virajı daha erken alıp yola devam etmesini sağlamaz mı?Belki milisaniyeler önemlidir toplamda.