Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Üç bisiklet arasında kaldım şehir bisikleti seçimi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında hhercules12 tarafından paylaşıldı.

  1. hhercules12

    hhercules12 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Aralık 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    M.E
    Seviye:
  2. Helen

    Helen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2007
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    341
    Şehir:
    İzmir - Narlıdere
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    :komik: üç ilanın da kadro boyu farklı. Bence önceliği doğru kadro boyunuzu tesbite vermelisiniz. Donanım ve fiyattan önce yani :bsmagryr:
     
    Canince, isaac52, İbrahim A. ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  3. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Kadro boyu konusu doğru, dikkat etmeniz gerekiyor.
    Onun dışında kullanım alanınızı ve tarzınızı da seçmelisiniz. (T1)Sadece hafiflik ve hız mı? (410)Hafiflik ve konfor mu? (Crossway)Niyeti bozup hafif bozuk yollara girerseniz o maşa işinizi görür mü? Son yazdığım Crossway tabi ki, tam uzun turlar için tasarlanmış. 410 da uzun yollar için ideal, düz maşaya rağmen çok başarılı. Donanım olarak da fena değil. Ben 410 alırdım ama sizin kullanım alanınız önemli.
     
    T. Tezcan, İbrahim A. ve Helen bunu beğendi.
  4. İbrahim A.

    İbrahim A. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    1.025
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Birbirlerine benzeseler de aslında her 3 bisikletinde kullanıcı deneyimi farklı olacaktır. Size yardımcı olacak sorular ve cevaplar şöyle:

    1- Kondisyon durumu nasıl? t1 in rublesi 12-25 ile fazla yokuş korkusu olmayanlar için diyebilirim.
    2- Konfor ne kadar önemli? Eğer önemliyse Crossway. Konfor o kadar da önemli değilse eleyin gitsin. Gereksiz amortisör taşımaktansa su taşımak daha faydalı. Bisiklet ne kadar konforluysa enerjinizi o kadar savuracaktır.
    3- Verimli bir bisikletim olsun ama yeni başlıyorum derseniz 410 optimum seçenek.

    EDIT: Arkadaşların dediği gibi kadro boyunun size uygun olması hepsinden önemli!!
     
    Helen ve Deniz bunu beğendi.
  5. hhercules12

    hhercules12 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Aralık 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    M.E
    Seviye:
    Kadro boyunu rasgele koydum buraya satın alıcağım zaman dikkat edicem ona sadece uğraşmak istemedim.bu arada internetteki kadro boyu bulma yöntemini kullanıcam umarım bi sorun yaşamam@Helen
     
  6. hhercules12

    hhercules12 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Aralık 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    M.E
    Seviye:
    T1 daha hafif ama yokuşlarda sorun mu çıkarır diyosunuz tam anlamadım. Bu arada mesela crossway 13 kg ama yanlış bilmiyosam 410 amortisorsiz olmasina ragmen o civarda. Yinede insanlar crossway yerine yada 11.5 kg t1 yerine 410 u tavsiye ediyor genelde bunu merak ettim. Her ne kadar tavsiyelerle 410 alıcam gibi dursada merida speeder t1 de kalbimde yatmıyor degil. Ama boşuna fazla para vermek kimse istemez. Kullanim amacima gelince düz yolda kullanicam amortisor olmaması ve yokuşlarda yormaması tercihim. Dağa bayıra cıkmam cıksamda eski mtb bisikletim var bisanın bodrumdan onu cıkartırım. Cevabınızı bekliyorum.tesekkur ederim.
     
  7. baykuş97

    baykuş97 "fekku ragabe"

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    14 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    805
    Beğeniler:
    1.472
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ilhan beyoğlu
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hafif olanı al...
     
    isaac52 ve İbrahim A. bunu beğendi.
  8. İbrahim A.

    İbrahim A. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    1.025
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Yorumlarınıza göre Crossway i eliyorum çünkü hem ağırlığı hem amortisörü ile yorar. 410 11 kg ;)

    T1 in rubleleri küçük yani vitesleri diğer alternatiflere göre dağa ağır. Yokuşlarda yumuşak viteslere ihtiyacınız olacaksa aradığınızı bu bisiklette bulamayacaksınız. Kondisyonunuz iyi değilse 410 sizin için daha iyi bir seçim olacak. Bu 410 daha iyi bir bisiklettir anlamına gelmiyor, sizin için daha iyi bir seçenek olacak anlamına geliyor. Eğer yokuş çıkarken 1. 2. 3. viteslere ihtiyaç duymuyorsanız bütçeniz de el veriyorsa T1 alın. Bana göre T1 daha iyi bir bisiklet. Ama yeni başlıyorsanız sizi yoracak, motivasyonunuzu kıracaktır.


    T1:
    AYNAKOLShimano M131 48-38-28
    KASETSunRace CS-R6 12-25

    410:
    • AYNAKOLSRAM VIA 48/36/26T
    • KASETSRAM PG-820 11/32T

    T1 İle en yumuşak vites: 28x25 iken 410 ile 26x32 . T1 ile 1 tur pedal çevirdiğinizde tekerlek 1,12 tur atacak 410 ile 0,812 tur atacak.



    @baykuş97 410 en hafifi İnceleme - Sedona 410
     
    hhercules12, baykuş97 ve engin444 bunu beğendi.
  9. hhercules12

    hhercules12 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Aralık 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    M.E
    Seviye:
    Gerçekten açıklayıcı olmuş teşekkür ederim. Bubarada boyum 1.78 iç bacak boyu 75. Kadro boyunu nasıl seçmeliyim. İnternette bazı bilgiler var ama sizden öğrenirsem daha net olur benim için.
     
  10. hhercules12

    hhercules12 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Aralık 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    M.E
    Seviye:
    İç bacak boyu 85 olucak yanlış yazmışım
     
  11. İbrahim A.

    İbrahim A. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    1.025
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bu konuda yardımcın olamayacağım maalesef. her markanın ve modelin de açıları farklı olduğundan sabit bir formül yok. Kullanıcılara yada distribütöre sorsanız daha faydalı olur.