Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Turlarda gıda ve sıvı alımında nelere dikkat edilmeli?

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında ismail eren tarafından paylaşıldı.

  1. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    özellikle tur tecrübesi olan arkadaşlara soruyorum;
    uzun turlarda ne tür gıda ve sıvıların tüketimi daha verimli sonuç verir,
    hangi gıda ve sıvılara yönelmeliyiz,
    hangilerinden uzak durmalıyız.

    malumunuz bisikleti motoru bizleriz ve motorlar yağ&su&yakıt olmadan verimli olmazlar.

    veya şöyle birşey öneren olurmu; :in:
    [​IMG]

    bu işin espirisi tabi ki :D
    fikirlerinizi burada belirtirseniz sevinirim
     
  2. ilker_ege

    ilker_ege Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2010
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Kramp önlemek açısından muz, kayısı; enerji vermesi için kuru üzüm, kuru incir, fındık, fıstık kullanabilirsiniz. Sürüş sırasında da bol bol su, molada bulunursa soda. Kola türevi içeceklerden uzak durmak da önemli.

    Bu arada çok uzun turlara çıkmadığımı da belirteyim. Benimki günlük 70-80 km aşmayan birinin tavsiyeleridir.
     
    ismail eren bunu beğendi.
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Sürüş öncesi karbonhidrat ağırlıklı. Biraz protein de gerek.

    Ben kahvaltıyı tost ekmeği arasına bir çırpılmış yumurta koyarak yapıyorum. Üstüne de bir elma.
    Sürüş sırasında kana çabuk karışan karbonhidratlar. Doğal olarak muz. Haşlanmış patates ya da ufak bir sandwich de uzun turlarda iş görecektir. Tek çeşit gıdaya odaklamayın kendinizi. Pirinç keki yapabilirseniz eğer. Doğal olmayacak ise enerji jelleri en verimlisidir. Sıvı olarak ise su ve Powerade / Gatorade tarzı izotonik içecek.
    Molalar sırasında kola kesinlikle tavsiye ederim. Hem kan şekerinizi yükseltecek, hem midenizi daha tok tutacak hem de daha dinçleşmenizi sağlayacak.

    Antrenman sonrası bol vitamin, mineral ve protein. Tavuk ya da hindi göğsü. Mümkünse whey protein. Öğrenciysek makarna üstüne bol peynir, yoğurt, süt.
     
    ykaracavus ve ismail eren bunu beğendi.
  4. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    kas yapma, yağ yakma odaklıysanız ve düzenli beslenme yapacaksanız,
    yiyebilme durumunuza göre kahvaltıda 1tam yumurta + 2 yumurtanın beyazları. (yumurta beyazı yağsızdır ve protein olarak sarıdan az daha fazladır) 50gr tatlı lor, tavaya mecburen az yağ damlatmak gerek. ben zeytinyağı kullanıyorum. + 2 3 dilim esmek ekmek (kepek çavdar tam tahıl hangisini bulursanız)

    öğlen yemeklerinde konserve ton balığı (light olanlar çok pahalı olduğu için ben yağını iyice süzüyorum sıkarak) yada ızgara tavuk göğsü (sade tavuk göğsü size yavan geliyorsa knor un ızgara harcı var şiddetle tavsiye ederim!!!) bunların yanına + 2 3 dilim esmek ekmek (kepek çavdar tam tahıl hangisini bulursanız)

    pirinç yerine bulguru tercih edebilirsiniz prinçe göre avantajları varmış, besin değeri olarak ancak şuan net hatırlamıyorum.

    ara öğünlerde yer fıstığı (kabuklu olarak almanız tavsiye) protein ve faydalı yağlar barındırır ayrıca testesteron barındırır. badem kuru üzüm.

    turdan hemen önce süt önermem, çünkü gaz yapar mideyi sıkar. hele birde metebolizmanız hızlıysa tuvalet ihtiyacı çabuk doğar :islik:
     
    ToffieBoi bunu beğendi.