Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Türkiye' de bisiklet

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında aslanguler tarafından paylaşıldı.

  1. aslanguler

    aslanguler Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Mart 2006
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum
    Hepinizden özür diliyorum Çünkü forumunuzu oğlumun ödevini ararken fark ettim.
    Sizden ricam Türkiyede bisiklet kulanımının diğer ülkelere göre neden az olduğu ile ilgili bilgi
    tesekkür
     
  2. behcetatinc

    behcetatinc Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.382
    Beğeniler:
    1.386
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kendi bakış açımdan değerlendirdiğim de, bisikletin sadece çocuklar için bir oyun aracı olduğu fikrine maalesef geniş bir kesim sahip.Zaten bu yüzden hala bizlere öcü gözü ile bakılıyor.Bu görüş kısa zamanda değişirmi, bence hayır....
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bisikletliye çocuk, bisiklete oyuncak muamelesi yapıldıkça bisikletin bir ulaşım aracı olduğunu bu memlekette insanlara anlatmak çok zor. Özellikle de alındığının ertesi gün bozulan kalitesiz bisikletler yüzünden yeni başlayan çocuklar dahi 3. günde soğuyor bisikletten... :(
    Trafikte yok sayılmamız da cabası...
     
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    işin bir yanında da tüketim toplumu olmaya zorlanışımız var bence.

    bugün halkbankın önünden geçerken çocuklara doğumgünü hediyesi kumbara afişlerini gördüm.bir anda aklıma insanları tasarrufa özendiren yıllar geldi.kumbaralar, okula bisikletle gidip gelen memurlar ve işçiler....

    şimdi ise tüketim delisi bir toplum olduk.herkes de otomobil sevdası, hem de en lüksünden ve en "sıfır km."sinden..borçla, krediyle, kredi kartları ile alınan en pahalısından cep telefonları, giyim eşyaları, ayakkabılar, otomobiller.. kimse ihtiyacı olup olmadığını düşünmeksizin tüketim toplumu olmanın sonucu olarak "son model ve en pahalı alma" düşkünü oldu.

    bu bağlamda bisiklet de bu akımdan nasibini aldı.işe bisikleti ile gidip gelene gülüp dalga geçerseniz sonuç ne olur? tabii ki hanımın bileziklerini bozdurur, kayınpederden, bankadan borç alır otomobil sahibi olmak için varını yoğunu döker...

    yukarıda bahsettiklerim elbetteki tek sebep değildir, ancak bisikletin günlük hayattan çıkmasında önemli bir etkendir diye düşünüyorum.
     
    tayfur bunu beğendi.
  5. dragrider

    dragrider Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    bir de en önemlisi, ülkede trafik bilinci ve eğitiminin olmayışı.
    Trafikte ne magandalarla uğraşıyoruz.
    ikiteker Türkiye'de 5. sınıf muamelesi görür.
    G.Antepte motosikletlere yasak konur, kaldırıma bisiklet koydurmazlar, arabanla bisiklet taşıtmazlar, sonra bisikletle yola çıkıp kaza yapmana sebep olan bu zihniyet sayesinde ambulans da gelmez...

    Kısacası a'dan z'ye eğitim şart...
     
  6. Önder Özdoğan

    Önder Özdoğan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.329
    Beğeniler:
    1.290
    Seviye:
    Eskıden almanya da yasayan bır vatandasımız anlatımından , duzenleyerek bır anlatım..

    Bu Cumartesi Armada otoparkında "Kızlar Okula" kampanyası çerçevesinde düzenlenen bir bisiklet yarışı vardı.Bisiklet, Avrupa başkentlerinde olduğu gibi ülkemizde yaygın değil.Genelde işte böyle yarışmalarla gündeme geliyor.Berlin, Amsterdam, Hamburg gibi şehirlerde trafikte her zaman bisikletli önceliği var. Yollar ona göre yapılmış , şehirlerde yokuş , iniş olmadığı için herkes bisikletli.Yandaki fotoğraf Amsterdam'dan , insanlar bisikletlerini kilitleme ihtiyacı bile duymuyor. Bir yaşam tarzı haline dönüşmüş bisiklet sürmek.Bizde bırakın yolları , yapılan büyük parkların içinde bile bisiklet yolu düşünülmüyor.Ülkemizde maalesef belediyelerin bu konuda çalışmaları mevcut değil. Büyükşehir tarafından yapılan uçsuz bucaksız parkın içine bisikletle giremiyorsunuz, neden bisiklet yolu yok diye sorunca "Belediyenin bu konuda projesi yok " deniyor. İşte gelişmekte olan bir ülkeyiz ve iyi bir araba sahibi olmak bizde prestijli bir durum. Yönlendirme de bu şekilde.Bisiklet genelde çocuklara başarının hediyesi olarak düşünülür. Bisiklete binerek , hem spor yapmış , çevreyi kirletmemiş oluyorsunuz, hem de ekonomiye katkıda bulunup, temiz çağdaş bir araçla yolculuk yapıyorsunuz. Berlin 'de şık giyimli bir bayan pantolonunun paçasını korumak için naylon torbaya geçirip bisiklete binerek işine gidebiliyor. Bu benim çok özendiğim bir durum. İşim evime arabayla 15 dakika mesafede. Geçen sene bisikletle gitme konusunda çok cesaretliydim, fakat yapamadım . Avrupa 'lı hemcinslerim şık kıyafetleri ile bisiklet sürerken, kimse onlara dönüp bakmaz, ama ya bizde ki durum... Çocuğunuzun öğretmeni bisikletle okula gelip gidiyorsa-bisiklet parkı, yol durumu ve çevre faktörü gibi problemleri aşarak- ne düşünürsünüz?

    Insanlar artık bazı seylerın farkındalar bence ama her zaman takıp ettıgımız bır husus vardır..işimize geldıgı gıbı davranmak faktoru maleseff..

    Bız bısıklet kullanıcıları olarak bazı orneklerde versek,yogun caba da harcasak,reklam afişlerıne reklamlar da versek bır nevı katı saylamıs oluruz, saglıyoruzda.

    Bır gezı turu yaparken bıle ınsanlar bızlerı gordukce uzaylı gıbı bakmaları ve sasırmaları benı her zaman hayretler ıcerısınde bırakmıstır ve bır turlu anlam verememışimdır..Bu yaz umıdım daha da yangınlasacak ınsallah kullanım ve daha ıyı yerlere gelecegımız kanısındayım.

    Insanlar ulasım aracı olarak ne zaman faalıyet gosterır ve devletımız bu olaya ne zaman el atar bılemıyorum..bisiklet yollarına artık onem verılmesı gerek düşüncesındeyım..

    teşekkurler..
     
  7. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Sevgili arkadaşlar, bisiklet kullanıcıları olarak bu konuyu çok güzel bir şekilde yorumlamışsınız, bu yüzden hepinize çok çok teşekkür ederim.
    Ben de bu arada biraz fikir katayım.
    Önce şu örneği vereyim. Çin Cumhuriyeti, Batı'ya açılmadan önce, temel taşıt aracı bisiklet idi, nüfuslarının ne kadar kalabalık olduğunu bildiğimiz şehirlerinde bile trafik sorunu yaşanmıyordu. Batı' ya açılmaya başladıktan sonra, otomobilin bir prestij aracı olması, yeni düzen içerisinde sayısal artımının desteklenip körüklenmesi sonucu, bugün, Şangay gibi şehirlerde, büyük bir trafik sorunu yaratmıştır. Bu gelişmeler üzerine internette pek çok haber bulabilirsiniz. Buna benzer bir gelişme, ülkemizdeki büyük şehirlerde yaklaşık 25 yıl önce yaşanmaya başlanmış ve hala sürmektedir. Otomotiv sanayinin körüklenmesi dolyısıyla, İstanbul gibi bir şehirde, tramvay hatları sökülmüş, vapur seferlerinin sayısı azaltılmıştır. Buna karşılık sayısız taxi ruhsatı verilmiş, Boğaz'ın en güzel yerlerine, doğayı bozma pahasına karayolları yapılmıştır. Bu koşullar altında, otomotiv sanayiine bir rakip olarak görülen bisikletin, devlet tarafından desteklenmesini beklemek, çok hayalci bir düşünce tarzıdır. Bisikletin çok ileri olduğu ( yolları, istasyonları, yasaları...ile) batı ülkelerinde de bu gelişme aynı aşamalardan geçerek, zorunluluk ve eğitim düzeyinin gelişmesiyle doğru orantılı bir artışla bu hale gelmiştir. Yani, batılı,"aman bisiklet ne güzel, ne faydalı bir araçmış" deyip te yapmamıştır bunları. Uzun yıllar süren bir gelişme, bir mücadelenin sonucudur.
    "Tavuk - yumurta" örneğindeki gibi, sizlerin de saydığınız nedenler sonucunda, ilerlemekte zorluklar çeken bir durumda kalmıştır. İnsanların, bakışı değişecek, bisikletlerin sayısı ve kalitesi artacak, yasalar değişecek, bisikletin olanakları gelişecek ve bu değişimlerin hepsi, biribirinin motoru olarak bisikleti, "gelişmiş toplumumuz"da layık olduğu yere getirecektir.
     
    eYa, Ediz Tevfik Özgan ve Admin bunu beğendi.
  8. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Farklılık bu toplumda lanetlenmek demektir. İsimden , giyinişe , saçtan, kıyafete farklı olan her şey kötü ve ukalalık olarak görülür. Gizli bir toplumsal anlaşma ile herkes aynı kalıp içine sokulur. Dışarıda kemer yerine pantolon askısı takmak bile , bin kişinin dönüp dönüp size bakması için bir neden oluşturur. Hemde Türkiye nin en büyük şehri İstanbulda.
    Futbol ile magazin arasına sıkışmış 70 milyon insan işte. Bugüne kadar Türkiye den 8-10 , mesela Fransadan 900 kişinin, yelkenli ile okyanus geçişi yapmasını nasıl açıklarsınız ?
    yada şu linkteki resimleri.
    http://www.kidsofclimbing.com/climbers4.php
    ( Resimlere tıkladıkça ilerliyor. )10 yaşında çocuklar kaya tırmanışı yapıyor. Bizimkiler yarış atı gibi sınavlara hazırlanıyor.
    Bisiklet kullanımı neden artmıyor ?
    Ne artıyor ki ? :boese157:
    Her yenilik ucubelik gibi geliyor insanımıza. Neyse, Türkiye den iki alanda bilim adamı yetişmez birisi sosyolojidir. Çünkü bu toplum anlaşılamaz. Bisiklet kullanmayanların ayda bir telefon değiştirmesini açıklayacak sosyolog dünya tarihine geçer. :)
     
    eYa ve Murat CER bunu beğendi.