Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur icin cycloross onerisi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Tahsin Y. tarafından paylaşıldı.

  1. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Degerli uyeler aklimda bir cycloross almak var ama kafamda deli sorular :)
    1. Max 15-20kg heybe tasiyabilir miyim?
    2. Ortalama en uzun turum 700-800km olur surus pozisyonu olarak sorun yasar miyim?
    3. Ben 191 boyunda 113 kiloyum suanda (gerci kilo veriyorum ama) bu bisiklete extrada 20kg heybe koydugumda sorun olur mu?
    4. Sizce papuc fren mi daha iyidir yoksa disk fren mi?
    5.kadro boyu olarak ne almaliyim yada her sey net olsun diye bike fitting yaptirmali miyim?
    Max verebilecegim 2500tl dir cok buyuk farklar olursa ustune 300-400tl daha ekleyebilirim. (2.elde olabilir)

    Yardimizi ve onerilerinizi bekliyorum simdiden tesekkurler



    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
     
  2. AykutÇ.

    AykutÇ. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    401
    Beğeniler:
    433
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bir süredir aklımda olan sorular bunlar. Cevapları ben de merak ediyorum bakalım.
     
  3. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Cyclocross kadro ve maşalarda ön arka bagaj takma somunları olmayabilir. Bunlar daha çok tur, şehir bisikletleri ile mtblerde bulunur.

    Dropbar veya kelebek gidon farklı açılarda tutuş sağladığı için sürüş esnasında da dinlenebilmeyi sağlar. Cyclocross kadrolar tur bisikletlerine göre biraz daha sert oturuş pozisyonundadır; tur bisikletleri daha uzun sürüş için daha ergonomik seyahat sağlar.
    Ayrıca cyclocross bisikletlerde daha komplike vites ve fren sistemleri vardır, uzun turlarda bozulması halinde tamiri de çok zor anlar yaşatabilir. Oysa tur bisikletlerinde içinde ekstra mekanizma olmayan en basit değiştiriciler ve V frenler tercih edilir; bunlar kolay kolay bozulmaz, bozulsa bile tamiri kolaydır.

    Kilo tamamen sizin kondüsyonunuz ile alakalı bir durum.

    2. sorunun cevabında değindim ama tekrar edeyim, uzun turlar için V veya U fren haricinde bir fren seti bence düşünmeyin.

    Kadro boyu olarak XL alın ve kesinlikle bike fitting yaptırın. Tur bisikleti alırsanız bu bütçe dahilinde de kalmanız mümkün olabilir. Oysa orta - iyi bir cyclocross 3500TL'den başlıyor.

    Umarım işinize yarar.
     
    mete semiz ve Abdullah.R bunu beğendi.
  4. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aynen abi muhtemelen Cycloross'larda bagaj takma yeri yok ben böyle biliyorum.
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  5. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    1) Taşırsınız.
    2) 500+ km üzerinde tur yapan kişilerin bisikletinde genelde dropbar görüyorum pozisyona alışırsınız bence.
    3) Sorun olursa biraz daha kalın lastik takılabilir muhtemelen maşa ve arka çatal biraz daha kalın bir lastiğe izin veriyordur.
    4) Islak yollarda sürecekseniz disk fren gerekebilir ancak pek sağlıklı olmaz uzun yola gideceksiniz bakımı onarımı sıkıntı olabiliyor.
    5) Kadro boyu olarak sanırım 60 cm bakmanız gerekli.
    Türkiye'de satılan en ucuz Cylocross bisiklet budur: http://www.salcano.com/bisiklet.php?cesit=6&sira=12
    (inceleme bu konuda: http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106771)
    Bunun dışındaki sıfır Cylocross bisikletler 3000 liranın üzerinde.
     
  6. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Aynı şeyi söylüyoruz sanırım :D
     
    Tunakan Önen bunu beğendi.
  7. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Tur bisikletleri ikiye ayrılıyor: (1) Dağ bisikletine yakın aşırı sağlam fakat verimsiz 26" ve (2) yol bisikletine yakın, makul derece sağlam ve verimli 28" bisikletler. Birincisi 3. dünya ülkelerinde, veya dağ yollarından orman patikalarından dolaşmaya uygun, ikincisi ise normal şartlarda (toprak köy yolları dahil) şehirlerarası ve uluslararası turlara uygun. Burada turlarını paylaşan neredeyse herkes bu ikinci gruba giriyor (yani çoğunluk hızlı asfalt turcusu) fakat yine de birinci grup bisiklet (dağ bisikleti) ile turluyorlar. Bu yanlış bence.

    Bir kısım insanlar da buna tepki olarak yol veya cx bisikletle tura çıkıyorlar. Bu da yanlış.

    Verimli tur için ikinci grup tur bisikleti gerekir. Bir anlamda CX'e benzer, fakat tur için özel tasarlanmışlardır. Sağlamlık, yük taşıyabilirlik, vites aralıkları, geometri, gidon...

    Ayrıca yola yatkın bir tur bisikleti, işe/okula gidiş geliş için de ideal bisiklettir. Ve çarşı pazara da çok uygundur. Kısaca en iyi "joker" bisiklettir. ( http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=136525&p=1686350&highlight=#post1686350 )

    CX bisikletin vites aralığı, geometrisi, gidonu, selesi tura uygun değildir. Büyük ihtimal jantları da aşırı yüke uygun değildir. Bazılarında çamurluk ve yüklük takma imkanı yoktur. Taksanız bile kısa chainstay sebebiyle ökçeniz heybeye çarpar, vesaire. CX ile turlamaya çalışmak başınıza iş almaktır bence.

    CX yerine Fuji Touring neden düşünmüyorsunuz? Patlamaz ince tur lastiği (mesela Schwalbe Marathon 700x28c) ile tam aradığınız bisiklet haline gelebilir.

    Alternatif olarak Salcano Sarajevo veya Carraro 702 Grande olabilir. Hem çok daha ekonomik, hem de Fuji ile aralarında ciddi bir fark göremiyorum. Fuji'ye çamurluk takınca 14 kg civarı olsa gerek (tahmin). Salcano da çamurluk dahil 14.6 kg zaten. Sağlamlık açısından, her ikisi de çelik kadro olup, yük altında esnemeyeceğini sanıyorum. Gidonları farklı ama Salcano'ya bar-end takılırsa uzun yola yatkın hale gelir. Komponentler arasında fark olsa da, 619 TL liste fiyatıyla Salcano Sarajevo bayağı öne çıkıyor. ( http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=136478&p=1686183&viewfull=1#post1686183 )
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 25 Haziran 2014
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Düşünmeniz gereken sorulara bir tane de ben ekleyeyim: Cyclocross bisikletlerinde genelde 46/36 aynakol ve 12-28 gibi ruble bulunur. Yani en küçük vitesinin oranı tipik bir yol bisikletine yakındır. Yükünüzle beraber çıkacağınız uzun turlarda bu oran size yetecek mi?
     
    Oguz_, Abdullah.R ve BFOkuru bunu beğendi.
  9. AykutÇ.

    AykutÇ. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    401
    Beğeniler:
    433
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    İşte bunlar hep tur bisikleti lobisi. Uzun turda beni üzecekse cx almaktansa onun parasına işimi görecek 1 yol 1 şehir/yada mtb almak daha mantıklı olur gibi.
     
  10. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Aykut sen günlerce süren yüzmerce km mesafe yapacak mısın?
    Yoksa en fazla günübirlik mi gidip geleceksin?


    Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
     
  11. AykutÇ.

    AykutÇ. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    401
    Beğeniler:
    433
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    İşim hiç belli olmaz abi. Günübirlikleri zaten muhakkak yapacağım ama uzun turlar da cezbetmiyor değil. İlerde koşulları ayarlayabilirsem çadırı matı arkada atıp gezedebilirim.
     
  12. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    1-)Taşıyabilirsiniz. Bazı cyclocross bisikletlerin kadrosunda bagaj deliği mevcuttur. Kadroda bagaj deliği olmayan cyclocross için sele borusuna takılan bagajlar vardır. Tornacıda bagaj-kadro arka çatalı arası destek olacak parça yaptırabilirseniz 20 kg yükü rahatlıkla taşırsınız.
    2-)Ufak sürelerle dinlenerek günübirlik 120 km yol yaptım. Pedli tayt ile desteklediğim için sele rahatsız etmedi. Sele değişimi yapabilirsiniz.
    3-)Düz yolda sıkıntı olmaz. stabilize yolda aşırı titreşim zarar verebilir.
    4-)Uzun yola çıkacaksanız kesinlikle V fren tercihiniz olsun. V fren cyclocross modeller mevcuttur. Papuç, tel değişimi kolaydır.
    5-)XL kadro size daha uygundur. Fakat belirttiğiniz bütçe aralığında sıfır ürün olarak Salcano CYC02 Apex bulabilirsiniz.
     
  13. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    BFOkuru bunu beğendi.
  14. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    [​IMG]

    Julianna Buhring (dünya rekortmeni) in kullandığı çantalar veya daha hafif ağırlıklar için direk sele borusuna bağlanan bagajları da kullanabilirsin


    Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
     
    MehmetAliB. ve Oguz_ bunu beğendi.
  15. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Abdullah bey haklisiniz fakat benim yapicagim cogu zaman gunu birlik esyasi turlar yilda 1 yada 2 kere boyle max 10 gunluk tura cikicam o yuzden biraz da iatedigim olabilir mi dusuncesindeyim.

    Murat bey Salcano cyc02 icin bir incelemede okumuatum eger kondisyonumuz iyi degilse runleyi degistirmek gerekiyormus verilen oranlari hatirlamiyorum acikcasi ama sanirim cok buyuk bir masraf olmicaktir ruble degisimi.

    Yanima alicagim yukte cok fazla olmayacak dedigim gibi max 15-20 kg bu kadar agirlik kadroda sorun yaratirmi ki sizce? Yada sele borusuna baglanan bagajimsi seylerden olabilir mi? (Ismini bilmedigim icin bagajimsi dedim anlasilmistir)



    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
     
  16. AykutÇ.

    AykutÇ. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    401
    Beğeniler:
    433
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bu bilgiyi bir köşeye not ediyorum abi. İncelemekte fayda var. Teşekkür ederim.
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  17. Turan Babacan

    Turan Babacan Bisikletkolik

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    18 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.461
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Cyclorosslar çok güzel bisiklet fakat. Tur için disk fren olması sorun. Bunun dışında en büyük sorun öndeki aynakol sen + yük ile iki yapraklı aynakol ile yokuşu çıkmak en büyük sorun. Bunun içinde önü ona göre değişiklik yapman lazım ve ciddi bir maliyete gelecek. O yüzden Fuji Tourning tavsiye ederim.
     
    AykutÇ. ve BFOkuru bunu beğendi.
  18. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    evet malesef o fiyatlara birtek salcano varmis oda gorunuz olarak hic ama.hic hosuma gitmedi sanirim onu alirsam boyatirim ama 2.elde arastiriyorum ondada dogru kadro bulmak gercekten zor.

    bir diger merak ettigim konu suan hidrolik fren kullaniyorum ve en son pabuc fren kullandigimda sene 2000 di heralde ondada durmadan tel kopuyordu yok pabuc jantin altina kayiyodu falan korktugum konular bunlar mekanik diskte kopma ihtimali gene var ama en azindan kayma derdi yok diye dusunmustum

    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!


    Turan bey arka rubleyi degiserek o sorunu birazda olsun cozemez miyim acaba?
     
  19. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Salcano cyc02 apex in uzun bacak değiştiricisini kullanıyor ve 32 diş rubleyi rahatlıkla destekleyebiliyor
    Dolayısı ile artırıcı almadan bir ruble ile rahatlatabilirsiniz. Yine de ağır yüklü tur için üç yapraklı ayna kol daha iyi olacktır


    Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 25 Haziran 2014
  20. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    agir yuk derken ne kadar bir agirliktan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama tahminimce 35+ benim ise alicagim max kilo 20kg dahada fazla degil

    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!