Amortisörü sadece konfor olarak görmek yetersiz.
Amortisörün esas amaçlarından biri çukurlu yollarda yol tutuşunu artırmak. Asfalt yarış arabalarının amortisörleri kemik gibi serttir ama off road(arazi) araçların amortisörleri ise yumuşaktır. Bunun amacı şu: Düz asfaltta amortisör sert olsun ki virajlarda(dönemeçlerde) aracın esneyerek ağırlık merkezinin yoldan uzaklaşarak yol tutuşunun düşmesi ve understeer olarak tabir edilen ön tekerlerin dönemeçlerde aracın fazla esnemesinden kaynaklanan kaymasının önüne geçilmesi. Arazide ise tam tersi, sert amortisörler çukurlarda aracın sekerek kaymasına yol açar.
Hele ki bisiklet/motosiklette ön tekeriniz kayarsa hapı yuttunuz demektir; düşme riskiniz fazla !! Arka teker kayarsa toparlama şansınız daha yüksek.
Size tavsiyem, yokuş inişlerinde, yüksek süratlerde ön amortisörünüz kilitliyse kilidini açıp aktif hale getirin ki ön tekerin çukurlarda kayma riski azalsın. Düz yollarda ve yüksek olmayan süratlerde ön amortisörü mümkün olduğunca kapatın.
Amortisörün en önemli görevi yaylanmadan kaynaklanan enerjiyi yok etmektir. Bisiklette amortisör olması demek, sizin pedala verdiğiniz enerjiyi de sönümlemesi; yani aynı enerji veya yorulma ile daha az mesafe kat etmeniz demektir.
Bisiklette az enerjiyle çok yol kat etmek istiyorsanız bisikletiniz amortisörsüz olsun. Çukurlu yol olup yüksek süratlerde inişlerde yol tutuşu artsın, konfor artsın diyorsanız amortisör olsun.
Şahsi önerim, çok kaliteli lastik takın amortisörsüz bisiklet alın. Çok iyi lastik, amortisörsüzlükten kaynaklanan yol tutuşu kaybını telafi edecektir. Yeni bisiklet alırsam mutlaka amortisörsüz olur diye düşünüyorum. Bir de üstüne 10 numara lastik(iyi lastik) taktım mı tamamdır.