Tur bisikletlerinde neden amortisör bulunmaz?

Gökhan Taflan

Aktif Üye
Kayıt
4 Eylül 2013
Mesaj
175
Tepki
204
Şehir
Trabzon
Bisiklet
Merida
Kilitlenebilir maşa ile sorun çıkartmaz. Ben eğer yol güzelse amortisörü kilitliyorum, yol bozuksa açıyorum. Ağırlık gibi şeyler bana işin suyunu çıkartmak gibi geliyor. İdmanlıysan her bisikletle yol alırsın. Daha hafif bisiklete değil o pedalı çevirecek bacaklara ihtiyaç var. Pinarello ile %8 eğim tırmanamayacak adam da vardır elbet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
Scudo

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Mesaj
307
Tepki
236
Yaş
44
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Amortisörü sadece konfor olarak görmek yetersiz.

Amortisörün esas amaçlarından biri çukurlu yollarda yol tutuşunu artırmak. Asfalt yarış arabalarının amortisörleri kemik gibi serttir ama off road(arazi) araçların amortisörleri ise yumuşaktır. Bunun amacı şu: Düz asfaltta amortisör sert olsun ki virajlarda(dönemeçlerde) aracın esneyerek ağırlık merkezinin yoldan uzaklaşarak yol tutuşunun düşmesi ve understeer olarak tabir edilen ön tekerlerin dönemeçlerde aracın fazla esnemesinden kaynaklanan kaymasının önüne geçilmesi. Arazide ise tam tersi, sert amortisörler çukurlarda aracın sekerek kaymasına yol açar.

Hele ki bisiklet/motosiklette ön tekeriniz kayarsa hapı yuttunuz demektir; düşme riskiniz fazla !! Arka teker kayarsa toparlama şansınız daha yüksek.

Size tavsiyem, yokuş inişlerinde, yüksek süratlerde ön amortisörünüz kilitliyse kilidini açıp aktif hale getirin ki ön tekerin çukurlarda kayma riski azalsın. Düz yollarda ve yüksek olmayan süratlerde ön amortisörü mümkün olduğunca kapatın.

Amortisörün en önemli görevi yaylanmadan kaynaklanan enerjiyi yok etmektir. Bisiklette amortisör olması demek, sizin pedala verdiğiniz enerjiyi de sönümlemesi; yani aynı enerji veya yorulma ile daha az mesafe kat etmeniz demektir.

Bisiklette az enerjiyle çok yol kat etmek istiyorsanız bisikletiniz amortisörsüz olsun. Çukurlu yol olup yüksek süratlerde inişlerde yol tutuşu artsın, konfor artsın diyorsanız amortisör olsun.

Şahsi önerim, çok kaliteli lastik takın amortisörsüz bisiklet alın. Çok iyi lastik, amortisörsüzlükten kaynaklanan yol tutuşu kaybını telafi edecektir. Yeni bisiklet alırsam mutlaka amortisörsüz olur diye düşünüyorum. Bir de üstüne 10 numara lastik(iyi lastik) taktım mı tamamdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Biraz önce ghost trekking 5700 üzerinde bulunan bulunan 28 inç jant için rst vogue air havalı amortisöre baktım. 28 inç bisiklet için birinci sınıf bir maşa. Hem v fren hem disk uyumlu. Ebayda ki fiyatı 300 küsür dolar. Türkiyede satışı yok. 1700 gram ağırlığında. Böyle bir maşa ile bisiklet sürmek elbette zevkli olur.
 

K.Burak

Daimi Üye
Kayıt
30 Temmuz 2012
Mesaj
313
Tepki
103
Yaş
27
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
Uzun turlarda zaten heybeye koyulan yüklerle beraber bisiklet 25-30 kilo oluyor. Amortisörün verdiği 1-2 kiloluk bir ağırlığın pek bir farkı olacağını düşünmüyorum. Ayrıca amortisörlü tur bisikleti alırsanız, kilitlemeli olmasına dikkat edin. Böylece düz bir maşadan pek bir farkı da olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel