Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur bisikleti?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Fatih Akgül tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih Akgül

    Fatih Akgül Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba önce,

    Uzun tur niyetim var, mtb'a bagaj+normal lastik takıp çıkmak da bir alternatif fakat rahatsız olduğunu okumuştum, gözüm korktu e sonuçta uzun turda rahat önemli.Bu yüzden tur bisikleti araştırmaya karar verdim.

    Disk fren sahiden güvenli, V fren onunla yarışamaz bile ama sonuçta gireceğimiz çamur büyük ihtimalle olmayacak, bunun üzerine tamir kolaylığı ve ekipman bulunabilirliği de düşünülürse uzun turlarda V frenli bir model bakmayı düşünüyorum.

    Vites-çekiş sistemi konusunda ise Acera gibi bir model olsun derim, 24 vites olsun istiyorum yani, olur da hızlı gitmek isteriz felan.Ama 21 de ihtimal dahilinde tabi ki.

    Maşa konusunda çok kararsızım.Düz maşa hiç kullanmadım, ama hafiflik konusunda ciddi anlamda önde olduğunu biliyorum fakat daha önce de dediğim gibi rahat önemli bir konu.Düz yerine kilitli maşa tercih etsem, ağırlığının vereceği rahatsızlık amortisörün vereceği rahatı alt üst eder mi?Kilitlenebilir maşayı seçmek için bir sebebim daha var, sürekli asfalttan gitmem garanti değil, kimi zaman (tur haricinde, yüksüz) orman gibi olmasa da toprak yollara girmem yüksek ihtimal.Maşa konusunda fikirlerinizi, tecrübelerinizi bekliyorum.

    Bu dediğim özellikleri de göz önüne alırsak, 800-1000 lira arası bir tur bisikleti bakınıyorum.Herhangi bir model öneriniz ya da parçalar konusunda bir tavsiyeniz var mı?Tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz.

    Şimdiden teşekkürler.
     
  2. emir arıca

    emir arıca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    Erdek
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Sedona 321 - Kullananların olumsuz bir yorumunu okumadım şu ana kadar..

    ya da Merida crossway fs-100v (Kaçkar internet sitesinde 540 dolara düşmüş fiyatı birebirde biraz daha indirim alabilirsiniz)
     
  3. Fatih Akgül

    Fatih Akgül Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bütçeyi biraz zorlamaktayım, Trek 7.3 ile Scott P4 arasında gidip geliyorum, ne dersiniz?
     
  4. Ahmet Gürkan

    Ahmet Gürkan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2008
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    353
    Şehir:
    Ankara-Eryaman
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kilitlenebilir maşa daha iyi bir tercih gibi. Bizim memleketin asfalt yolları bile stabilize yol kalitesinde olduğu için amortisörlü maşaya ihtiyaç duyabiliyor insan... Yolun düzeldiği yerlerde de kilitle gitsin...
     
  5. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sedona 311 tam aradığın bisiklet bence ;) Kilitlenebilir maşası mevcut ve ben bu durumdan oldukça memnunum tek sıkıntısı biraz ağır olması bu yüzden düz maşaya geçsem mi diye ara ara düşünüyorum ama rahatlığını görüncede aman boşver varsın biraz ağır olsun diyorum. Vites sistemi acera 24 vites. Ve istediğin gibi V fren sistemi zaten tur bisikletinde disk frene hiç gerek yok. Arıza durumunda falan en rahatı V sistemi, köy bisikletçisinde bile tamir ettirebilirsin bir sorun çıkarsa.
     
  6. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu aslında ucuz bir çözüm. Ama rahatsız denemez. Kadronuzu biraz büyük seçer ve gidonu da doğru şekilde uzatır/indirirseniz mevcut tur bisikletlerinden pek bir farkı kalmıyor.

    Disk fren yüklü bisikletler için sanıldığı kadar güvenli değil. Bisikletin ve sizin toplam ağırlığınız arttıkça göbekten durduran bir disk sisteminin tellere bindireceği stres çok büyük. V-fren turlarda vazgeçilmezdir. Bunun bir ilerisi ise, hidrolik v-fren denilen modeller.

    Vites sayısının hızlı gitmekle alakası yok. Sizi hızlı götüren arkadaki kasetin en ufak dişlisi ile öndeki aynakolun en büyük dişlisi. 21 vitesli bisiklete büyük aynakol takarsanız daha hızlı gider. Acera tur için yeterli bir sınıf. Dayanıklı bir ürün ve fazla ince ayar gerektirmiyor.

    Şöyle düşünülebilir; o seviyedeki bisiklete koyacakları maşanın fonksiyonelliği sınırlı olacaktır. Mtb'lerde bile 100€ üzerindeki maşalar kendilerini belli eder nitelikte oluyorlar. Sadece taşa toprağa gireceğim diye maşayı taşımak bence fazla. Yollar gerçekten bozuk olabiliyor, ama sabit maşayla da gidilmiyor değil.

    Kolay gelsin.
     
    Fatih 1903 ve Batuhan Eren Engin bunu beğendi.
  7. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    tur bisikleti ile dağ bisikleti çok farklıdır. dağ bisikletinin aynakolunun bağlandığı göbek yüksektedir ama tur bisikletlerinde aşağıdadır. bu da pedal verimini arttırır sürüşleri çok farklıdır. benim dağ bisikletim de var tur bisikletim de var yol bisikletim de var sürüş farklarını hergün birine binince çok iyi tecrübe ediyorsunuz. ayrıca tur bisikletlerinin arka maşası uzundur, hem topuk bagaja çarpmasın diye hem de yol tututşu artsın diye.
     
    cahitakin ve Batuhan Eren Engin bunu beğendi.
  8. y.yılmaz

    y.yılmaz Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    50
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Venüs 761
    Seviye:
    benimde önerim sedona 321 olucak.
    en ideali o bence.
     
  9. Erhan Erdoğan

    Erhan Erdoğan Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba,

    Az da olsa uzun yol konusundaki tecrübelerime ve uzun araştırmalarıma dayanarak konu hakkındaki fikirlerimi paylaşmak istedim. Öncelikle yola çıkmayı kafaya koymak en uygun bisiklete sahip olmaktan daha önemli bence, evet uygun olmayan bir bisiklet sizi yorar, zorlar ve beklenmedik anlarda ama bunların çoğu zaten yolun gereği.

    Bisiklet seçimine gelince, yukarıda tavsiye edilen bisikletler gerçekten de çok güzel, hafif ve kaliteli bisikletler ancak benim tavsiyem alüminyum bir gövdeden ziyade Cromoly (Krommobil) bir gövde olacak, zira Kona, Surly, Novara ve benzeri gerçek uzun yol bisikleti üreten ve maalesef Türkiye' de bulunmayan markaların tercihidir. Bu gövdeler dayanıklıkları ve tamir kolaylıklarından dolayı tercih edilmekte. Evet alüminyumdan ağırlar ancak çok uzun turlarda gövdede oluşabilecek çatlak veya kırıkları onarmak kolay zira her yerde alüminyum kaynakçısı bulamaya bilirsiniz. Bunun yanında esneme payı alüminyumdan daha düşük yani performansınıza da olumlu yansıyacaktır Cromoly gövde kullanmak.

    Gidon seçimi gerçekten rahatlık için önemli bir faktör, tavsiyem akrep diye tabir edilen yukarı doğru uzanan gidonlar veya yukarı doğru açı verilmiş bir boğaz ile yarış gidonu (drop bar) kullanmak olacak. Bu gidonlar hem sürekli olarak kollarınızın pozisyonunu değiştirip rahatlamanızı sağlayacak hem de gidon çantanızı rahat kullanmanıza olanak verecektir.

    Sele seçimi rahatlık ve performans açısından önemli bir diğer faktör, bence uzun yol için en vazgeçilmezi Brooks' un B17, B68 veya flyer modelleri ancak gerek fiyatı gerekse gerçek köselenin gerektirdiği bakım uzun yollarda zorlayıcı olabilir. Selenizi seçerken önemli olan nokta arka kısmının geniş ve rahat ön kısmının ise dar olması böylece performansınız etkilenmeyecek ve rahatlıkla pedal çevirmeye devam ederken düz yollarda gidonunuzunda verdiği imkanla daha dik oturup selenin rahatlığının keyfini sürebileceksiniz.

    Lastik seçiminde ise, yine benim tercihim, kesinlikle 26x1.75 ve mümkünse Kevlar bir lastik evet yine biraz ağırlık koydum ama sürekli lastik patlatmaktan iyidir. 26 tercih etmemin sebebi öncelikle yolda hemen her yerde 26 lastiğin yedeğini bulabilirsiniz iç dış fark etmez. Ancak bazı küçük kasaba veya köylerde 28 bulma şansınız çok az. Bunun yanında 26 inch jantların telleri doğal olarak daha kısa ve yine doğal olarak daha dayanıklı. Türkiye şartlarında yollar malum.

    Fren konusuna da kısa değinecek olursak; V-frenler MTBler için geliştirilmiş yüksek performanslı ve verimli frenler ancak uzun yol için tekbir problemleri var pabuçları çok ince. Uzun yol Cantilever pabuçlar daha uygun zira v-fren pabuçları ile karşılaştırıldığında 2-3 kat daha kalınlar ve sürekli olarak pabuç değiştirme derdiniz yok ve yine her köşe başı bisikletçide bulabilirsiniz bu pabuçları. Gerçi artık büyük şehirlerdeki profesyonel bisiklet satan yerlerde bulmak zor ama küçük yerleşimlerde daha yaygın.

    Vites tam olarak sizin seçiminize kalmış ama tabi ki MTB serilerinden birini kullanmakta fayda var yine dayanıklık meselesi. Ben Shimano' nun en düşük serisi olan Tourney' i kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım ruble ise yine Tourney serisinden MegaRage harika bir yokuş vitesi sağlayıp 24 hatta 27 vitesi aratmıyor ve yine her zaman en ön planda düşündüğüm şey yerine yedeği rahat bulunuyor.

    Ben uzun turlarımı orta okulda alınan bisikletim olan bir Sarda MTB ile yapıyorum. Tabi ki boya yapılıp tüm parçalarını değiştirdikten sonra. Eski MTBlerin açıları yol bisikletlerine daha yakın ve tur için buralarda bulabileceğiniz en ideal kadrolar bence.

    Başta da dediğim gibi önemli olan yola çıkmaya karar vermek. Sağlıkla bol pedallı günler. Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir.
     
    Nomad, Fatih 1903 ve -Paşa- bunu beğendi.
  10. Bora Yurttutan

    Bora Yurttutan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    151
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    açtığınız konu ve verilen bilgiler sayesinde çok şey öğrendim teşekkürler
     
  11. Mehmet Çevik

    Mehmet Çevik Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    kısa boylular için sanırım, fazla bir şehir bisikleti tercihi yok türkiye'de...

    dolayısıyla mtb'yi biraz değiştirerek tur bisikletine çevirmek gerekiyor..
     
  12. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Söylediklerinize çoğunlukla katılmakla birlikte, bir-iki düzeltme yapmayı yerinde gördüm.

    Çelik kadrolar gerçekten uzun yol için daha konforlu. Ağırlığı göz ardı edilecek kalitede bir kadro ile turun keyfine varabilirsiniz. Zira çelik, alüminyumdan daha esnek ve aynı zamanda sağlam olduğu için bu konforu veriyor. Yani tam tersi.

    Papuçlar belli bir aşınmadan sonra zaten tutuşu kaybediyorlar. O yüzden bulaşık süngeri gibi incelik kalınlık durumuna bakmadan değiştirmek lazım. V-frenlerin Canti'lere üstünlüğü kuvvet kolunun kazancından geliyor. Öte yandan Canti'ler için "çamur tahliyesi iyi olan Cross bisikleti frenleri" şeklinde bakmak gerek. Dağ bisikletinde Canti fren kullanımı 90'larda yaygındı.
     
    Fatih 1903, felis911 ve Erhan Erdoğan bunu beğendi.
  13. Erhan Erdoğan

    Erhan Erdoğan Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Öncelikle çelik konusundaki düzeltmeniz için teşekkürler, haklısınız.

    Fatih Bey hatalı bilgi için kusura bakmayın.

    Her ne kadar konu dışı gibi olsa da cantileverlerin 90larda popüler olması doğal zira v-frenler 90ların ortasında icat edildi. Yani dağ bisikleti için başka seçenek yoktu ondan önce.

    Neyse benim uzun yol için tercihim cantilever, tabi herkes olaya farklı açıdan bakıp farklı tercihlerde bulunabilir. Sanırım asıl önemli olan yolda olmak.

    Düzeltme için tekrar teşekkürler.
     
  14. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    [​IMG]

    Düz maşa oldukça rahat. Merak etmeyin, o konuda sıkıntı çekmezsiniz.
    V fren de oldukça iyi. Disk'e uzun turda güvenilmez açıkçası, ufak bir sorunda frensiz kalırsınız tur sonuna kadar. V frende ise en büyük sorun tel kopması olur. Teli de çantanın kenarına attınız mı, sorun kalmıyor :)

    Kaliteli pabuçlar ile de hiç sıkıntısız durabilirsiniz dolu bisiklet ile :)
     
  15. Cihat Özinan

    Cihat Özinan Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    SEDONA 321 tam size göre tavsiye ederim.
     
  16. Fatih Akgül

    Fatih Akgül Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Koga gibi markaları ve çelik kadroların namını duymuştum, fakat şartlar o tip bir kadroya el vermiyor ne yazık ki.

    Fren konusunda laf etmeye gerek yok, tabi ki V fren iyi pabuç şartıyla tabi ki.

    Maşa konusunda aklımın ucunda bir yerlerde kilitlenebilir bir maşa almak yatsa da, turlar genelde asfaltta olacağından sabit maşa diyorum.

    Gidona gelince, birden fazla tutuş elbette iyidir, rahatlık konusunda da yardımcı olur fakat sanırım böyle bir masrafa girecek bütçem yok.Belki ilerleyen zamanlarda.

    Vitesteyse Deore gibi bir şey düşünüyorum, hayırlısı.

    Lastik konusunda da ilk aşamada olmasa da patlamaya karşı zırhlı lastikleri tercih etmeyi düşünüyorum.26 inç konusunu da düşüneceğim.

    Yükseltilmiş Trek 7.1 vardı mesela forumda, her ne kadar aldıktan sonra biraz masraf yapmam gerekcekse de kafama yattı.Ama sormam gerek, 7.1 kadrosu hakkında ne düşünüyorsunuz, uzuun yollarda rahatlık konusunda nasıldır?

    Herhangi bir konuda önerilerinizi, tecrübelerinizi bekliyorum.

    Şimdiden teşekkürler.
     
  17. rahmi kocaman

    rahmi kocaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlk olarak kadronun konforu seçtiğiniz bisikletin sizin beden ölçülerinize uygunluğu ile orantılı. İkincisi ise üreticisinin bile "fitness" başlığı altında sınıflandırdığı ve "The most versatile bike" tabir ettiği fx serisi bizde tur bisikleti sınıfında olmazsa olmaz konumunda :) Bu kategoride belli bir seviyeden sonra karşınıza çıkacak markaların hepsi rahat ve hızlı bisikletler.
    Yok eğer ömrüm yollarda geçecek, tur üstüne tur yapacağım diyorsanız, mutlaka bahsi geçen tur bisikletlerini değerlendirin. Bütçem belli zaman kaybetmeden yollara düşeyim diyorsanız Deore, Trek, Scott düşünmeye gerek yok. Gidip deneyin en çok beğendiğinizi alın, belli bütçe dilimlerinde yer alan marka/modeller aralarında uçurum yok. hangisini alırsanız en iyi bisiklet o olacak, sonrasında da herkese tavsiye edeceksiniz :)
     
    goktug57 bunu beğendi.