Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur bisikleti

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Ege Muallaoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Ege Muallaoğlu

    Ege Muallaoğlu Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2010
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    herkese merhaba ben bir tur bisikleti almak istiyorum ancak bu bisiklet mtb mi olmalıdır yarış bisikletleride çok hoşuma gidiyor onlardan olmaz mı çok mu ince kalır jantları tur için
     
  2. Mehmet Ortaç

    Mehmet Ortaç Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Kasım 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    tur yapacağınız yerler dağ,taş ise mtb almanızı öneririm,düz yolda gidecekseniz yarış veya yol bisikleti alabilirsiniz
     
  3. Ege Muallaoğlu

    Ege Muallaoğlu Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2010
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    türkiyede ne kadar düzgün yol var ki en iyisi amortisörsüz bir mtb tercih etmem olucak teşekkür ederim
     
  4. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben İstanbul'da yol kullanıyorum gayet memnunum dıkkat edersenız pekte bır sorun teşkil etmıyor:in: Dişşiz lastikli mtb ile gittiğim rotayı yol bısıkletı ıle hem hızlı hemde daha az yorularak gercekleştırıyorum....

    Yok ben illada konfor istiyorum dicekseniz.Hibrit modellere bakın 28 teker , amortisorlu maşa ve yol olculerıne sahip bir bisiklet tur için gayet ideal....:in:
     
  5. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Tur bisikleti olarak elimizdeki alternatifler neler bakalım...

    26" jantı olan düz maşalı alternatifler örnek olarak scott sub serisi 26" jantlılar gösterilebilir. Bu bisikletler ucuza (ucuza derken gene bütçemiz 2000 ytl civarı) hafif tur bisikleti toplamak isteyenler için ideal. Scott'lar daha ağır olsa da karbon maşa ve bir kaç akıllıca seçim ile 8 kg'lara nispeten uygun bütçelerle düşmek mümkün. 1000 dolarlar civarındaki hafif Amortisör masrafı 130-150 euro aralığındaki düz maşalarla yer değiştirdiğinden hafifilik yönünde tercihler yapılarak ekonomi yapılabiliyor.Ancak bu bisikletler hala 26"'in yavaşlığına sahipler.

    26" jantı olan amortisörlü modeller, bunlar standart dağ bisikletleri olarak geçiyor ancak bagaj takılabilen modellerlerden seçilmeli. Genellikle profesyonel modellerde bu opsiyon yok. Engebeli arazide kullanılabilirler. düz yollarda ve rampalarda performanslarını tam olarak vermeleri için kilitli amortisörlü olanları tercih edilmelidir. Ancak ulaşım açısından 28" tur bisikletleri ile karşılaştırıldıklarında oldukça yavaştırlar. Scott, Trek, Giant gibi markalara bakılabilir. Yerli olarak da Sedona ve Kron Modelleri mevcut. Ülekmizde ilginç bir şekilde tur bisikleti olarak genelde bu modeller yaygındır.

    28 jantı olan düz maşalı tur bisikletleri (genellikle düz gidonlara sahiptirler) ülkemizin bozuk yolları dikkate alındığında orta avrupa'da ve amerika'da gösterdikleri performansı sağlamıyorlar. ancak tur bisikelti denince akla gelen en önemli bisiklet grubunu oluşturuyorlar. Ülkemizde şehir bisikleti olarak rahatlıkla kullanılabilirler. Trek 7 serisi dayanıklılığı ve farklı bütçelere hitab eden geniş ürün yelpazesi ile iyi bir örnek.

    Yol bisikletleri de uzun turlar da dezavantajlarına rağmen sağladığı üstünlüklerle öne çıkan bisikeltlerdir. Bir yol bisikeltiyle uzun yol yapmak iyi antrenman gerektirir. Yol bisikletlerinde ön vitesi iki aynakol dişlisi (öndeki büyük çark) ve üç aynakol dişlisi olan modeller mevcuttur. Kondisyonunuza güvenmiyorsanız üç dişli modellerden seçmeniz makul olacaktır. Bu bisikletlerin oturuşları öne eğiktir ve yarış pozisyonuna uygundur. Alışık değilseniz uzun yolda sırt ağrılarına neden olabilir. bu bisikletlerle yol yapmak performans gerektirir fakat elde edilen hız da bununla doğru orantılıdır. klasik bar tasarımları farklı tutuş pozisyonlarına izin vererek kollarınızı dinlendirmenize imkan sağlar. Hafifilikleri, hizları ve ivmelerini koruma özellikleri büyük avantajdır.

    Integre süspansiyonlu modeller, cannondale badboy, Trek 7500 gibi bisikletlerde mevcuttur. Maşanın üzerinde yer alan tek süspansiyon vardır ve süspansiyon ağırlığı kullanılan malzemeye orantılı olarak azdır. Profesyonel tur bisikletleri genelde bu tip amortisörler kullanırlar. 26" modellerde de bu tip bisikeltler cannondale tarafından üretilmektedir. Ancak bu bisikletlerin fiyatlaı oldukça da yüksektir. Ülkemizde 6000 ytl'ye kadar çıkmaktadırlar.

    Amortisörlü 28" bisikletler scott sporster, Trek 7500, corratech base ve üstü modeller, giant x-sport serisi gibi farklı firmalarda farklı seriler altında mevcuttur. Kilitli amortisörü olan modelleri seçilmelidir. Bu bisikletler nispeten dağ bisikletlerine de yakındır. Bu özellikleri ile ülkemizin toprak ve çukurlarla dolu yollarına da uygundurlar. Ancak birer dağ bisikelti olmadıkları hiçbir zaman unutulmamalıdır.

    Vites sistemleri açısından kapalı ve standart sistemler mevcuttur. Kapalı sistemlerden en bilineni ve dünya turlarında kullanılan Rohloff tek başına 900 civarı euro maliyetiyle ciddi bir ağır toptur. 100000km gibi toplamları rahatlıkla görebildiği söylenmekle birlikte ülkemizde yok denecek kadar az kullanılıyor. Buna alternatif shimano modelleri olmakla birlikte aynı kaliteyi sunamadıklarından bakım süreleri daha kısa olduğundan, yedek parça sıkıntılarından ve amatörlerce tamirleri zor olduğundan hiç bir zaman tam olarak tutulmadılar. Standart viteslere sahip tur bisikletleri genellikle alivio 8'li veya deore 9'lu sistem kullanırlar. bu sistemler düz bir kullanımda üst sistemlere göre daha ağır ama dayanıklıdırlar. Tura çıkarken yanınıza yedek bir arka vites veya zincir almak bütçenizi fazlasıyla etkilemez. slx xt xtr gibi modellerle performans açısından karşılaştırılamayacak olsalar bile uzun vadede standart koşullarda kullanıldıklarında sundukları dayanıklılık, tamir ve parça değiştirme maliyetlerinin düşüklüğü kullanıcıları bu viteslere yöneltir. 8'Li sistemler genellikle tercih edilir. Amaç yarışmak olmadığından bir çok tur bisikletçisi alivio kullanır.

    Fren sistemleri açısından genellikle yolda daha kolay tamir edilebilen V frenler tercih sebebidir. Dağ bisikeltçileri atlayıp zıplarken jantlarında bir problem olduğunda frenlerinin çalışmaya devam etmesi, çamura saplandıklarında frenlerinin tutmaya devam etmesi için biraz daha ağır olsalar da disk frenli modeller tercih ederler. Ancak tur bisikletçileri açsısından maliyet ve kolaylık ön plandadır. Bugün deore veya alivio bir V fren işinizi iyi bir jant setiyle birleştiğinde kolaylıkla görür. Fren setinin doğru çalışması için iyi çift katlı jant seti kaçınılmazdır. Yağmurlu havalar için yivli bir jant avantajlıdır.

    Dişli oranları açısından 11-34 11-32 12-32 gibi arka dişli oranları sizi tatmin edecektir. Arka ruble dişlilerinin en küçüğü için 11-12 hızlı gitmenizi sağlayacak bir orandır. Ancak rampalarda en büyük dişli olan 32 34 aralığına çıkabilmeniz gerekir. Dişli oranları açsından Sram alt gruplarda ilginç oranlarla Shimano'nun sunmadığı seçenekler sunmaktadır. Mesela 7'li bir sistemde Sram 12-32 sunarken Shimano'da bu olasılık yoktur. Ülkemizde sıklıkla 28" bisiklet toplarken aynakol açısından rampara kolay tırmanabilmek için dağ aynakolları tercih edildiği unutulmamalıdır.
     
    Aly, Özgür TUĞRUL, gatila ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  6. ali alper uyar

    ali alper uyar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Nisan 2009
    Mesajlar:
    485
    Beğeniler:
    769
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    Bence 28" Al. Trek FX 7.1-7.2.-7.3 Serisini tavsiye ederim.
     
  7. Ege Muallaoğlu

    Ege Muallaoğlu Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2010
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    çok teşekkür ederim detaylı bir şekilde açıklamasını yaptığınız için bende şuan istanbulda 28 jant bir kız bisiklet kullanıyorum vede yarış bisikleti almak istiyordum fakat bu yarış bisikletini alırsam uzun yol için kullanışlı olup olamayacağı konusunda tereddütlerim vardı
     
  8. Nomad

    Nomad Flâneur

    Kayıt:
    20 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    331
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    Kuzey Ege
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkürler, elinize sağlık, ancak anlamadığım; ülkemizde direk "tur" bisikleti gelmiyor sanırım, yol-city-mtb cinslerinden bize uyanı tur bisikleti haline getirmeye çalışıyoruz değil mi?
     
  9. Emre Binme

    Emre Binme Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2010
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sizinle aynı kaygıları taşıyarak 25 yılın ardından tekrardan bisiklet sevdam depreşti:) biraz araştırma sonucu trek 7.5 ve specialized sirrus sport arasında kaldım, gönlüm trek ten yana olmasına rağmen specialized tercihim oldu, sonuçta aralarındaki donanım farkını hissedecek kadar iyi bir kullanıcı değilim, belki ilerleyen zamanlarda orayada gelirim inşallah.
    Aralarındaki yaklaşık 340€ fiyat farkını da kask, eldiven, ışık donanımı ve textil donanımına harcadım, şimdilik mutluyum bakalım.
    Mutluluk kısmı tüm bisiklet severlerin başına diyeyim.